انواع جراحی بینی

فهرست مطالب

جراحی بینی بسته

امروزه مردم خواهان ظاهری زیباتر و جذاب تر هستند از این رو ، رو به انواع جراحی های زیبایی آورده اند و تقاضا برای جراحی های زیبایی بخصوص بینی بیشتر شده است. بینی یکی از اجزایی می باشد که نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می کند؛ به همین دلیل جراحی بینی خواهان زیادی دارد. عمل بینی انواع مختلفی دارد که در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل انواع جراحی بینی بپردازیم.

انواع روش جراحی بینی از نظر تکنیک جراحی

بینی یکی از اجزای مهم صورت است که بر روی ظاهر و زیبایی شخص بسیار تاثیر گذار می باشد. افرادی که از بینی خود رضایت ندارند و یا مشکل و اختلال تنفسی دارند می توانند از طریق انجام جراحی بینی، مشکل بینی خود را  بر طرف کنند. جراحی بینی شامل هر گونه عمل انجام شده در داخل یا بیرون بینی که با توجه به نیاز اشخاص انجام می پذیرد انواع جراحی زیبایی بینی شامل: جراحی بینی باز، جراحی بینی بسته می باشد.

 

جراحی بینی به روش باز

عمل بینی باز توسط متخصص گوش و حلق بینی انجام می گیرد. عمل رینوپلاستی جهت تغییر شکل فرم بینی و مشکلات تنفسی نظیر سینوس و پولیپ انجام می گیرد. در این نوع جراحی با برشی کوچک در ناحیه کولوما، دو سوراخ بینی را از هم جدا کرده و با این تکنیک می توان تمام قسمت داخل بینی را به خوبی مشاهده کرد.

 

جراحی بینی به روش بسته

در این گونه عمل ها جراح در زیر پوست بینی بر روی برآمدگی بینی سوراخی ایجاد می کند به همین دلیل به جراحی بینی بسته معروف است که بسیار کار ظریف و پیچیده ای می باشد.

جراحی بینی استخوانی

✔ جراحی بینی گوشتی

✔ جراحی بینی فانتزی

✔ جراحی بینی با لیزر

✔ عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی

بیشتر خانوم ها و آقایان خواهان جراحی بینی به روش طبیعی هستند به دلیل اینکه در مدل بینی عمل شده طبیعی تنها مشکلات ظاهری بینی نظیر: افتادگی نوک بینی، پهنای نوک بینی، قوز بینی، انحراف ظاهری بر طرف می شود و بینی شخص زیباتر به نظر می رسد و حالت طبیعی خود را حفظ کرد است. فرم مصنوعی به خود نگرفته.

عمل بینی طبیعی به معنای تناسب کامل بینی با سایر اجزای صورت می باشد، در این عمل هیچگونه عوارضی نظیر: جای بخیه، فرو رفتگی زیاد در ناحیه پشت و پره های بینی و کوچک تر از حد شدن سوراخ های بینی مشاهده نخواهد شد.

 

انواع جراحی بینی استخوانی

در صورتی که بینی شما استخوان و غضروف محکم و پوستی نازک داشته باشد به آن بینی غضروفی و یا بینی استخوانی می گویند، جراحی بینی استخوانی به مراتب راحت تر از جراحی بینی گوشتی می باشد. که البته برخی از بینی ها پوست نازک با استخوان نازک دارند که به بینی های نیمه استخوانی معروف هستند.

 

انواع جراحی بینی گوشتی

در صورتی که بینی دارای غضروفی نرم اما پوستی ضخیم باشد، معروف به بیتی گوشتی می باشد. جراحی بینی گوشتی یکی از بیشترین انواع جراحی بینی می باشد، البته بعضی از بینی ها حالت نیمه گوشتی دارند یعنی پوست بینی ضخیم است و همچنین غضروف ضخیمی نیز دارد. توجه داشته باشید هر چقدر پوست بینی نازک تر باشد و غصروف بینی محکم تر نتیجه به دست آمده از عمل بینی بهتر خواهد بود.

انواع جراحی بینی فانتزی

زاویه مناسب بین بینی و لب باید 90 درجه باشد که فرم بینی حالت طبیعی به خود بگیرد. بعضی از اشخاص دوست دارند فرم بینی خود را مصنوعی کنند و حالت سر سره ای یا عروسکی یا همان فانتزی کنند در این حالت زاویه بین بینی و لب 105 درجه می باشد.

 

انواع جراحی بینی با لیزر

اکثر بیماران فکر می کنند که با لیزر درمانی می توانند فرم بینی خود را تغییر دهند در صورتی که با لیزر فقط پوست دماغ را می توان نازک تر کرد و درصورتی که بینی نیاز به تغییرات بیشتری داشته باشد حتما باید جراحی شود.

انواع بیهوشی برای جراحی بینی

بیهوشی در عمل بینی به سه دسته تقسیم می شود بیهوشی موضعی،  بیهوشی با آرام‌بخش، بیهوشی عمومی.

بیهوشی موضعی

در این نوع بیهوشی فقط بخشی که قرار است عمل شود را بی حس می کنند. یعنی ماده بی حسی را در محل مورد نظر تزریق می کنند. اما از بیهوشی موضعی نمی توان برای عمل بینی استفاده کرد زیرا جراحی بینی بسیار پر اهمیت و مشکل است اما در بعضی از مواقع برای دستکاری های بسیار جزئی طبق نظر دکتر می توان از این نوع بیهوشی استفاده کرد.

 

بیهوشی با آرام ‌بخش

مواد بیهوشی توسط متخصص بیهوشی به صورت داخل وریدی صورت می گیرد که در نتیجه باعث به خواب رفتن بیمار می شود. سطح بیهوشی بیمار به اندازه است که بتواند خودش تنفس کند تا نیازی به گذاشتن لوله در راه هوایی نباشد. در این روش ممکن است بیمار متوجه برخی از عملکرد ها بر روی بینی خود بشود.

بیهوشی عمومی

در روش بیهوشی عمومی بیمار کاملا غیر هوشیار است و نیازدارد که تنفسش از طریق لوله ای که در راه هوایی قرار می دهند انجام گیرد. بیشتر جراحان از این نوع بیهوشی استفاده می کنند. به طور کلی انجام هر کدام از روش های بیهوشی برای بیمار با توجه به تجویز دکتر صورت می گیرد.

 

چه مدل بینی به چه صورتی می آید؟

اینکه چه فرم یا مدلی مناسب بینی شما می باشد، باید تحت مشاوره و بررسی توسط متخصص گوش و حلق بینی قرار بگیرد. جراح با توجه به فرم صورت شما، نوع چانه و زاویه دار بودن یا نبودن صورت شما، فرم بینی متناسب با صورت شما را تعیین می کند. البته بینی هایی که قوز دار هستند و یا گوشتی و استخوانی تغییرات بیشتر بر روی آن ها صورت می گیرد و در آخر نیز با توجه به خواسته بیمار، مدل و فرم نهایی بینی مشخص می گردد.

بهترین دکتر جراح بینی در تهران

از خصوصیات بهترین جراح بینی این است که دارای سلامت جسمی، صبور و با حوصله باشد، سلامت بیمارش در اولویت باشد. و در انواع جراحی ها نظیر جراحی بینی گوشتی ، جراحی بینی استخوانی ، جراحی بینی فانتزی توانمند باشد.

بهترین جراح بینی باید تجربه و مهارتی لازم را داشته باشد. این مهارت و تبحر جراح تاثیر بسزایی در نتیجه عمل بینی دارد. یک جراح حرفه ای باید بداند که چه فرمی مناسب صورت بیمار می باشد چه اندازه تیغه بینی بیمار را برش بزند که تنفسش دچارش مشکل نشود. دکتر سالومه سالاریان یکی از بهترین و متخصص ترین جراح بینی در تهران و ایران می باشند شما می توانید از طریق تلفن های موجود در سایت جهت کسب اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

هزینه عمل بینی

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت عمل بینی عبارتند از: تجربه جراح، نوع بینی، منطقه جغرافیایی، هزینه قبل عمل بینی مثل آزمایش خون، عکس آتلیه، هزینه مشاوره. برای کسب اطلاع از قیمت انواع عمل های بینی می توانید با تلفن های موجود در سایت کلینیک زیبایی خانوم دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید و جهت مشاوره وقت رزو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط