بهترین روش های جوانسازی گردن

فهرست مطالب

یکی از روش ها برای جوانسازی گردن این است که لایه برداری را امتحان کنید. این روش برای لک های پوستی بی نظیر است. ماده شیمیایی که در این روش استفاده می شود غیر سمی است و هدف اصلی آن لایه برداری به صورت طبیعی بوده و به نوعی سبب می شود که نقصان های پوستی از بین بروند و سلول های مرده پوست نیز کاهش یابند.

 

معرفی روشهای جوانسازی گردن

گردن صاف و کشیده با پوست شفاف یکی از رموز زیبایی در بانوان است. روش های جوانسازی گردن بسیار متنوع هستند. یک سری روش ها به صورت خانگی برای چروک های غیر عمیق استفاده می شود و روش هایی نیز وجود دارد که برای چروک های عمیق به صورت تزریقی گزینه مناسبی محسوب می شوند. هر یک از راههای جوانسازی گردن لیفت گردن دارای مشخصه های مربوط به خود هستند و می توانند بر اساس شرایط پوست و میزان چروک انتخاب شوند. گردن ناحیه ای است که با کهولت سن پیر و پیرتر می شود و نیاز به جوانسازی صورت دارد. در این بخش یک سری روشهای جوانسازی گردن بدون جراحی را بررسی می کنیم. روشهای جوانسازی گردن متفاوت هستند اما هر روش رویکرد خاص خود را دارد.

جوانسازی گردن با تزریق بوتاکس

جهت درمان چروک گردن می توان از بوتاکس استفاده کرد. بوتاکس یک نوع سم است و به نوعی از باکتری خاصی به دست می آید که وظیفه اصلی آن فلج کردن عضلات است. با بوتاکس می توان برخی از نواحی گردن را فلج کرد تا جلوی چروک گرفته شود. در خصوص گردن وقتی از بوتاکس استفاده می شود که هدف اصلی فلج کردن بخش خاصی از عضله بوده که به صورت سطحی هستند که بهه آن پلاتیسما نیز گفته می شود.

مزایای جوانسازی گردن با تزریق بوتاکس

  • سبب می شود که نوارهای گردنی برطرف شوند و یا از حد آنها بسیار کم می شود. این نوارها اغلب عموی هستند و به نوعی تزریق بوتاکس سبب می شود که گردن ظاهری زیبا داشته باشند.
  • چین های عرضی گردن را کمتر می کند و از عمق آن می کاهد.
  • پوست گردن را می کشد و این کشیدگی به بلندتر نشان دادن گردن بسیار کمک می کند.

 

[/vc_column_text][us_separator size=”small”][vc_column_text]https://faceliftcenter.ir/wp-content/uploads/2021/08/پروفایلو-گردن.mp4[/vc_column_text][us_separator size=”small”][vc_column_text]

جوانسازی گردن با لیزر

 لیزر به نور متمرکزی گفته می شود که سبب گرم شدن پوست می شود. به نوعی سبب می شود که ساخت کلاژن اغاز شود و همینطور پوست کردن سفت تر شده و چین و چروک ها کمتر احساس شوند. شاید لیزر بهترین روش جوانسازی گردن محسوب شود.

جوانسازی پوست گردن با لیزر خود شامل دو رویکرد تخریبی و غیر تخریبی است:

روش جوانسازی گردن به صورت تخریبی با لیزر: این روش به صورتی عمل می کند که سطح پوست تخریب می شود و به نوعی وارد بخش عمقی پوست می شود. در صورتی که این پروسه به درستی دنبال نشود یک سری آثار اسکار و کلوئید ایجاد می شود.

روش جوانسازی گردن به صورت غیر تخریبی با لیزر: برای داشتن گردن زیبا هر یک از روش های جوانسازی شرایط خاص خود را دارند. در این روش گرما به عمق پوست وارد می شود و سبب می شود که سلول های پوست تحریک شده و در نهاتیت کلاژن سازی آغاز می شود و وقتی میزان کلاژن زیاد شد تغییر شکل در پوست رخ می دهد و در نهایت کیفیت پوست بهتر می شود.

لاستيک صورت از دانشگاه كلرادو آمريكا

جوان سازی گردن با لیفتینگ پوست

یکی از بهترین و ماندگار ترین روش های جوانسازی گردن جراحی لیفت گردن می باشد ، جراحی کشیدن پوست گردن در جوان سازی گردن بسیار تاثیر گذار و ماندگار می باشد.

همچنین استفاده از امواج رادیو فرکانس mrf dermup یکی از روش هایی است که سبب می شود عمق پوست درگیر شود و کلاژن های قدیمی خارج شوند و کلاژن جدید ساخته شود و در نهایت پوست با قوام بیشتری همراه باشد و خاصیت ارتجاعی پوست تنظیم شود. این روش رضایت بخش و قطعی بوده و می تواند به صورت انتخابی مورد استفاده قرار بگیرد. از مزیت های لیفت گردن بدون جراحی این است که این روش نقاهتی ندارد و نتایج طبیعی آن به وضوح دیده می شود. معمولا به کسانی که از این روش استفاده می کنند روش های دیگری مانند تزریق فیلر شقیقه هم توصیه می شود.

جوانسازی پوست گردن با لایه برداری سلول های مرده

یکی از روش ها برای جوانسازی گردن این است که لایه برداری را امتحان کنید. این روش برای لک های پوستی بی نظیر است.

لایه برداری پوست توسط ماده شیمیایی: ماده شیمیایی که در این روش استفاده می شود غیر سمی است و هدف اصلی آن لایه برداری به صورت طبیعی بوده و به نوعی سبب می شود که نقصان های پوستی از بین بروند و سلول های مرده پوست نیز کاهش یابند.

روش میکرودرم آبریژن: میکرودرم آبریژن به طور کلی یک دستگاه است که سلول های مرده پوست را هدف قرار می دهد و از میکرو کریستال ها استفاده می کند که به صورت همزمان سطح بالایی پوست را به شکل وکیوم درگیر می کند. این روش به نسبت جدید است و طرفدار زیادی دارد.

تزریق ژل یا فیلر: جوانسازی پوست گردن با بالا رفتن سن یک نیاز ضروری است. کسانی که بسیار با کامپیوتر کار می کنند و یا می خوابند و سر خود را بسیار پایین می گیرند اغلب درگیر خطوط روی گردن هستند در این روش با تزریق فیلر می کند به سادگی این خطوط را از بین برد و یا تا حد زیادی آنها را کمرنگ می کند.

لیزر فرکنشال: این روش از نظر بالینی بسیار امن و موثر محسوب می شود و به نوعی سبب می شود که لایه های عمیق پوست درگیر شوند و سبب تحریک تولید کلاژن می شود. رشد سلول های سالم و جدید ر فراهم می سازد و پوست نرم تر می شود. لک های گردن و صورت در این روش از بین می روند.

 

راه های جوانسازی گردن برای از بین بردن ضایعات پوستی

یک سری ضایعات گوشتی بر روی گردن ایجاد می شود که بسیار نازیبا هستند مانند منگوله های پوستی یا خال ها و یا سایر ضایعات که در لیست خوش خیم قرار دارند. مثلاً کرایوتراپی یا سرما درمانی یکی از روش های از بین بردن ضایعات پوستی بر روی گردن است . این کار بدون درد است.  لیزرهای کیو سوئیچ نیز هستند که بسیاری از لکه های پوست گردن را برطرف می کنند.

 

کاندیداهای خوب جوانسازی گردن

در این بخش می خواهیم کاندیدای خوب جوانسازی گردن صحبت کنیم:

  • افرادی که در اثر کهولت سن دیگر خطوط افقی و عمودی بر روی گردن هستند
  • کسانی که بر اثر کار زیاد با خطوط عمیق روی گردن روبرو شده اند که ناشی از فشار زیاد یا بار سنگین است.
  • کسانی که به صورت ارثی از شلی پوست رنج می برند.
  • کسانی که با پیری زودرس دست و پنجه نرم می کنند.
  • افرادی که در اثر استفاده از مواد بهداشتی اشتباهی درگیر خطوط چروک بر روی گردن هستند.
  • افرادی که مدل زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته اند.
  • افراد بالای 30 سال با شلی پوست متوسط
  • چروک های گردن ناشی از استرس

 

درمان چروک گردن به روش های خانگی

جهت زیبایی گردن می توانید از درمان خانگی استفاده کنید و از انواع ماسک ها جهت زیبایی گردن خود استفاده کنید. ماسک جوانسازی گردن به شما این کمک را می کند تا گردنی زیبا تر داشته باشید.

استفاده از تخم مرغ: خواص غذایی تخم مرغ زیاد است و سبب جوانسازی پوست گردن می شود. تخم مرغ یک ماسک آبرسان است و سبب می شود که الودگی های پوست برطرف شود و همینطور خطوط را کمرنگ تر می کند. نیاز است که محتوی داخل تخم مرغ را بر روی گردن خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. این کار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

استفاده از ژل آلوورا: ژل آوورا در افزایش کلاژن بسیار تاثیر دارد و سبب می شود که رطوبت رسانی به پوست به طور کامل فراهم شود. در واقع پوستی نرم و مرطوب ایجاد می کند.

روغن آووکادو: اسیدهای چربی امگا سه در این روغن به صورتی است که سبب جوانسازی پوست می شود و به نوعی چین و چروک پوست را کاهش می دهد. برای اینکه مقداری روغن را در پارچه نخی ریخت و سبب بر روی چروک های گردن بمالید و 15 دقیقه صبر کنید و آب کشی نمایید.

سوالات متداول در رابطه با جوانسازی گردن

چه کسانی اقدام به جوانسازی گردن می کنند؟

افراد دچار کهولت سن، کسانی که بر اثر کار زیاد روی گردنشان خطوط عمیق افتاده، افراد مبتلا به پیری زودرس، کسانی که بصورت ارثی دچار شلی پوست هستند، چروک های گردن ناشی از استرس، کسانی که از مواد آرایشی اشتباه استفاده کرده اند و دچار چروک پوست گردن شدند.

از چه روش برای جوانسازی گردن می توان استفاده کرد که غیر سمی باشد؟

روش لایه برداری روشی غیر سمی است و هدف آن لایه برداری بصورت طبیعی است و سبب از بین بردن نقصان های پوستی می شود.

از چه روش هایی می توان برای جوانسازی گردن اقدام کرد؟

با تزریق بوتاکس، لیزر، لیفتینگ پوست و لایه برداری سلول های مرده

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط