بوتاکس لب چگونه انجام می شود؟

بوتاکس لب در تهران
بوتاکس لب در تهران

فهرست مطالب

بوتاکس لب، از عمل های زیبایی محسوب می شود که بر زیبایی چهره شما بسیار تاثیر گذار می باشد و همچنین بوتاکس لب باعث برجسته شدن لب شده و زیبایی دو چندانی به لب های شما می بخشد. اما لازم است این نکته را به شما یادآور شده که با توجه به  حساسیت لب ها بهتر است عمل تزریق بوتاکس را به یک پزشک متخصص بسپارید تا از احتمال ابتلا به عفونت های لب جلوگیری شود. اگر به دنبال متخصصی برای تزریق بوتاکس لب و یا تزریق فیلر لب هستید، پیشنهاد ما به شما دکتر سالومه سالاریان می باشد.

 

بوتاکس لب چیست؟

به طور کلی بوتاکس نوعی عمل زیبایی است که در این عمل ماده بوتاکس به قسمت هایی که دچار چین و چروک شده است، تزریق می شود که باعث رفع مشکلات صورت شما و زیبایی آن می شود. بوتاکس پروتئین تولید شده بوسیله باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می باشد، گرفتگی موقت راه ورود پالس های عصبی به عضلات مورد تزریق واقع شده، این عضلات را شل می کند. با این تزریق فعالیت عضله هایی که باعث ایجاد این خطوط می شود، کم می شود. با این کار چین و چروک های محلی که تزریق بوتاکس انجام شده است از بین می رود.

اشخاصی که لب های ظریف و نازکی دارند و به دنبال لب های گوشتالو هستند می توانند از بوتاکس کردن لب استفاده کنند. در واقع بوتاکس کردن باعث برجسته تر شدن لب شده و زیبایی دو چندانی به لب های شما می بخشد.

 

محل تزریق بوتاکس لب

محل تزریق بوتاکس لب
محل تزریق بوتاکس لب

محل تزریق بوتاکس لب، به ماهیچه هایی که اطراف دهان است و کنترل حرکات دهان و لب را بر عهده دارد یا همان ماهیچه حلقوی دهان تزریق می شود. بوتاکس لب، بافت هایی که لب ها را رو به بالا نگه می دارد را تضعیف کرده و باعث متمایل شدن لب های بالا و پایین به سمت بیرون می شود. با این کار علاوه بر بهبود ظاهری لب، آن را نیز حجیم تر می کند. و از جمله تاثیرات تزریق بوتاکس کردن لب ایجاد لبخند لثه ای می باشد که به آن بوتاکس لبخند لثه ای می گویند. لبخند لثه ای لبخندی است که در آن در دندان های بالا، بافت لثه ها قابل مشاهده است. تزریق بوتاکس سبب تضعیف ماهیچه حلقوی دهان می شود و همین امر باعث عدم نمایان شدن لثه می شود. که نتیجه این کار، سبب می شود که لب هایتان بزرگتر به نظر برسد.

 

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

بوتاکس لب چگونه است؟

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که با بوتاکس لب، چگونه لب را برجسته می کند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که تزریق بوتاکس باعث از کار افتادن عضله هایی که لب را در جای خود نگه داشته است شده و همین امر باعث می شود که متمایل شدن لب های بالا و پایین به سمت بیرون شده و بدین شکل لب های شما برجسته به نظر می آید. گرچه باید گفت بعد از افزایش حجم لب ها، برای تناسب بیشتر صورت می‌توانید از روش هایی مثل تزریق چربی به گونه هم استفاده کنید.

 

مراحل تزریق بوتاکس

روش بوتاکس لب به این صورت می باشد که ابتدا متخصص محل تزریق را ضدعفونی کرده و سپس سوزن بوتاکس را در ماهیچه های لب تزریق می کند و این کار باعث بی حرکت شدن ماهیچه آن قسمت می شود.

مدت زمان تزریق بوتاکس

مدت زمان تزریق بوتاکس بین 10 تا 30 دقیقه زمان می برد اما متخصص زمانی که به مشتری اختصاص می دهد یکساعت بوده که نیم ساعت آن زمان مشاوره می باشد.

 

کاربردهای بوتاکس لب

بوتاکس لب دارای کاربردهای زیادی بوده و ما در این بخش به شرح دو کاربرد اصلی آن می پردازیم. از کاربردهای بوتاکس لب، درمان خطوط عمودی که در اطراف لب ایجاد می شود. از کاربردهای دیگر آن که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره شما می گذارد، درمان لبخند لثه ای می باشد. بعضی افراد در هنگام خنده مقدار زیادی از لثه هایشان مشخص می شود. تزریق بوتاکس ماهیچه هایی که لب بالا را به سمت بالا نگه میدارد را تضعیف کرده و باعث می شود قسمت پایین لب دچار بیرون زدگی شده و روی لثه ها را بپوشاند با این کار در هنگام خندیدن لثه ها مشخص نشده و لبخند زیباتری خواهید داشت و در عین حال باعث بزرگ دیده شدن لب ها می شود.

بوتاکس لب بالا

نکاتی در مورد زیبایی لب بالا:

لب بالا بایستی نازک تر از لب پایین باشد.

لب بالا عموما برجسته تر از لب پایین می باشد.

معمولا لب بالا و چانه در یک راستا بوده و لب پایین مقداری عقب تر.

قسمت مرکزی لب بالا باید از دو طرف آن ضخیم تر و برجسته تر باشند.

تزریق بوتاکس باید توسط متخصص انجام شود.

 

میزان درد بوتاکس لب

میزان درد بوتاکس لب به گفته افرادی که بوتاکس لب انجام داده اند مانند نیش زنبور می باشد.

 

مراقبت های قبل از بوتاکس

قبل از بوتاکس لب بهتر است از مصرف قرص های مسکن و آسپرین خودداری کرده و نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مصرف نکنید.

 

مراقبت های بعد از بوتاکس لب

بعد از بوتاکس، مراقبت های جدی و طولانی ای لازم نیست، اما برای طولانی کردن مدت زمان ماندگاری آن بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکل دار و نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید و همچنین از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب اجتناب کنید.

 

چه کسانی نباید بوتاکس لب انجام بدهند؟

تزریق بوتاکس لب برای افراد زیر ممنوع می باشد:

افرادی که دچار مشکل در سیستم عصبی یا عضلانی بدن خود دارند مانند بیماران ام اس

خانم های باردار و شیرده

افرادی که داروهای ضد انعقاد با دوز بالا را به دلایلی مجبور هستند مصرف کنند.

افرادی که دارای عفونت فعال در ناحیه ای که قرار است تزریق انجام شود دارند: مانند تبخال در لب

سن تزریق بوتاکس
سن تزریق بوتاکس

سن تزریق بوتاکس

مطابق با اعلام سازمان دارویی آمریکا، سن تزریق بوتاکس از 18 سالگی تا 65 سالگی می باشد.

 

وضعیت عضلات لب در صورت قطع بوتاکس

این سوال ممکن است در ذهن بعضی ها شکل بگیرد که در صورت قطع بوتاکس، لب ها دچار افتادگی می شود؟ در جواب سوال مطرح شده باید بگوییم که خیر. در صورت قطع عمل بوتاکس، لب ها دچار افتادگی نمی شوند زیرا تاثیرات بوتاکس برای مدت زمان محدودی دارای ماندگاری است و پس از مدتی تاثیرات آن از بین رفته و لب ها به حالت قبل از بوتاکس برمی گردند.

 

ماندگاری بوتاکس لب

مدت زمان بوتاکس لب، برای هر فرد با توجه به نوع پوست و ماهیچه های صورت متفاوت می باشد. اما بطور میانگین مدت زمان ماندگاری بوتاکس بین 3 تا 5 ماه متغیر است و در صورت رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس و استفاده از دارو و کرم های تجویز شده توسط متخصص و همچنین پوست های سفت تا 9 ماه نیز ماندگاری دارد.

 

عوارض بوتاکس لب

از عوارض بوتاکس تورم یا کبودی در ناحیه تزریق می باشد. در پوست های حساس نیز امکان عفونت های موضعی وجود دارد. در کل عوارض های ناشی از تزریق بوتاکس موقتی بوده و بعد از مدتی از بین می رود.

 

بوتاکس لب و گونه

علاوه بر لب ها گونه ها را نیز می توان بوتاکس کرد، در صورتی که خواهان تزریق بوتاکس به لب ها و گونه های خود هستید قبل از انجام آن با پزشک خود حتما در این زمینه مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید تا متخصص ظاهری زیبا و طبیعی به چهره شما بدهد.

علاوه بر بوتاکس گونه و لب می توانید خطوط خنده ای که اطراف دهان ایجاد می شود و به خط خنده نیز معروف است را از بین ببرید بوتاکس خط خنده یکی دیگر از روش های تزریق بوتاکس می باشد.

از بین بردن بوتاکس لب

در صورتی که از بوتاکس خود راضی نیستید و می خواهید هر چه سریع تر اثر آن از بین برود باید به شما بگویم که اثر بوتاکس با توجه به دوز آن دارد ولی به طور معمول اثر بوتاکس 4 تا 5 ماه باقی می ماند و هیچ راهی وجود ندارد تا تاثیر آن را سریع از بین برد فقط تنها راهش این است که صبوری کنید تا در مدت زمانی که اثر بوتاکس باقی می ماند کم کم تاثیرش از بین برود و لبهایتان به فرم قبلی برگردد. بهتر است قبل از انجام بوتاکس نزد متخصصی حرفه ای بروید تا از نتیجه کار راضی باشد.

 

بهترین ژل بوتاکس لب

بهترین برندهای ژل بوتاکس در ایران عبارتند از:

ژل ژوویدرم ساخت لابراتوآر Allergan امریکا

ژل استایلج ساخت لابراتوآر Vivacy فرانسه

ژل تئوسیال ساخت لابراتوآر Teoxane سوئیس

ژل بلترو ساخت لابراتوآر Merz کشور آلمان

ژل آلیاکسین ساخت لابراتوآر IBSA کشور ایتالیا

 

مدل بوتاکس لب

دکتر سالومه سالاریان متخصص عمل و جراحی های زیبایی بوده و با توجه به دید زیبایی شناسی و تجربه ای که در این زمینه و در زمینه عمل های زیبایی دارد می تواند به شما در زیباتر شدن صورتتان کمک کند. در زمینه بوتاکس نیز دکتر با توجه به فرم صورت شخص و نوع و فرم لب مدل بوتاکس را تعیین می کند تا لب فرد ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد. راه های ارتباطی با دکتر سالومه سالاریان از طریق آدرس و شماره تماس های درج شده در سایت می باشد.

 

هزینه بوتاکس لب

قیمت بوتاکس با توجه به میزان تزریق ماده بوتاکس تعیین می شود. بر اساس میزان تزریق ماده بوتاکس به لب ها و تخصص فردی که این عمل را انجام می دهد، قیمت آن قابل تغییر می باشد. جهت اطلاع از قیمت تزریق بوتاکس یا کسب اطلاعات راجع به روش هایی مثل تزریق فیلر بین دو ابرو و هایفو گلد می توانید با مشاوران ما در کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید.

بوتاکس لب بعد از مدت زمانی نیاز به ترمیم دارد که همین امر نیز بر روی هزینه بوتاکس تاثیر میگذارد به عبارتی هزینه ترمیم بوتاکس را نیز به سایر هزینه ها اضافه کنید.

سوالات متداول

از چه سنی می‌توان تزرق بوتاکس به لب را انجام داد؟

طبق اعلام سازمان دارویی ایلات متحده (FDA) عمل بوتاکس برای سنین 18 الی 65 سال بلامانع است. البته، تنها افرادی مجاز به انجام اینکار هستند که هیچگونه سابقه بیماری خاصی نداشته باشند.

چه افرادی نمی‌توانند تزریق بوتاکس به لب انجام دهند؟

فرادی نظیر بیماران MS که از سیستم عضلانی ضعیفی برخوردارند، هرگز نباید عمل بوتاکس را انجام دهند. زنان باردار و شیرده نیز تا اتمام دوران بارداری و شیردهی نباید اینکار را انجام دهند

چه افرادی می‌توانند تزریق بوتاکس لب انجام دهند؟

به طور کلی افرادی که از لحاظ ارثی دارای لب‌های کوچکی هستند مستعد تزریق بوتاکس می‌باشند. همچنین، افرادی که هنگام خنده لثه آن‌ها نمایان می‌شود، می‌توانند با تزریق بوتاکس این مشکل را برطرف کنند

ماندگاری بوتاکس لب چقدر است؟

به طور کلی ماندگاری بوتاکس بین 6 الی 24 ماه است که با مراقبت‌های ویژه این زمان قابل افزایش است.

آیا تزریق بوتاکس به لب موثر است؟

بسیاری از افراد بر این باورند که عمل بوتاکس برای درمان هر گونه چین و چروک پوستی مفید است.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط