تزريق ژل و فيلر

فهرست مطالب

تزریق ژل و فیلر

تزريق ژل و فيلر

افزایش سن تنها شامل چین و چروک نیست بلکه تغییرات متعددی در حین فرایند پیری رخ می‌دهند که بر پوست، چربی و عضلات صورت تأثیر می‌گذارند و موجب کاهش حجم، افتادگی پوست و البته چین‌وچروک می‌شوند. فیلرهای درم در واقع جهت درمان با تزریق ژل به صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند که به‌ صورت مؤثری چروک‌های استاتیک و چروک‌های ایجادشده در اثر کاهش حجم صورت را پر می‌کنند یا به شکل ماهرانه‌ای به نواحی از صورت که چربی از بین رفته است حجم اضافه می‌کنند مانند روش تزریق فیلر پیشانی و یا تزریق فیلر بین دو ابرو. هدف تزریق فیلر، بازیابی و پُر کردن نواحی خالی شده، زاویه‌دار کردن صورت و جوانسازی صورت  ظاهر چهره می‌باشد.

 

تزریق ژل چیست؟

تزریق بوتاکس یکی از روش های جوانسازی می باشد درواقع پوست ما حاوی یک ماده طبیعی به نام اسید هیالورونیک است اما در طول زمان میزان این ماده در پوست ما کاهش می‌یابد و در این صورت پوست شکل و حجم خود را از دست می‌دهد. این اثر در کنار فعالیت عضلانی در ایجاد خطوط و چین‌وچروک ناخواسته بخصوص در بخش پایینی صورت نقش دارد. فیلرهای درم، ژل‌های تزریقی هستند که حاوی اسید هیالورونیک بوده و به حجم صورت اضافه می‌کنند و درنتیجه نواحی فرورفته پرشده تا ظاهری جوان‌تر و صاف‌تر ایجاد شود.

متقاضیان درمان تزريق ژل

متقاضیان مناسب افرادی هستند که از حجم، خطوط و چروک صورت خود ناراضی هستند و یا می‌خواهند خط فک خود را خوش‌تراش کنند. در صورت وجود جای زخم یا فرورفتگی نیز ممکن است بتوانید از تزریق ژل بهره‌مند شوید. تزریق فیلر لب و تزریق ژل را می‌توان برای حجیم کردن لب‌های نازک و تزریق فیلر چانه را برای افزایش حجم چانه یا بازیابی حجم ازدست‌رفته در نواحی مختلف صورت مانند استخوان گونه که ممکن است در اثر افزایش سن توخالی شوند، مورداستفاده قرارداد. فیلر برای تمام انواع پوست بی‌خطر می‌باشد. مانند هر روش دیگری، کاندیدهای مناسب افرادی هستند که روش درمانی و مراقبت پس از درمان را درک کرده و توقعات واقع‌بینانه‌ای از نتایج درمان دارند. درمان با ژل درصورتی‌که باردار یا در حال شیردهی باشید، مناسب نمی‌باشند که در این صورت می‌توان از گزینه‌ی تزریق چربی استفاده کرد مانند زنان بارداری که از تزریق چربی خط خنده و تزریق چربی به گونه استفاده می‌کنند.

نواحی قابل درمان

  • خطوط اخم : ژل‌ها را می‌توان برای از بین بردن خط اخم استفاده کرد.
  • گودی زیر چشم: ناودان اشک یا گودی زیر چشم‌ها با تزریق ژل قابل برطرف شدن می‌باشد.
  • برجسته کردن گونه: فیلرهای درم همچنین برای پُر کردن گونه‌ها در نواحی فرورفته در اثر ژنتیک، افزایش سن و کاهش چربی بسیار عالی می‌باشند.
  • خطوط خنده: خطوط نازولابیال که تحت عنوان خطوط خنده شناخته می‌شوند می‌توانند با گذر زمان بسیار برجسته شوند و فیلرهای درم می‌توانند آنها را برطرف کنند.
  • برجسته کردن لب: فیلرهای درم برای پر کردن، شکل دادن و زاویه‌دار کردن لب‌ها بسیار مناسب هستند.
  • چروک چانه
  • چروک‌های پنجه کلاغی: این چین و چروک که در گوشه‌ی چشم‌ها شکل می‌گیرند می‌توانند در اثر افزایش سن، قرارگیری در معرض نور خورشید، حالات چهره و سیگار کشیدن ایجاد شوند.
  • چین و چروک دور لب
  • چین و چروک گردن
  • لبخند لثه‌ای
  • نواحی زیر فک: فیلرها برای کاهش افتادگی نواحی زیر فک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع ژل

تفاوت اصلی بین ژل‌ها، غلظت، چسبندگی و ماندگاری آن‌ها می‌باشد. انواع ظریف‌تر و نرم‌تر ماندگار زیادی ندارند، درحالی‌که فیلرهای با غلظت بالا دوام بیشتری خواهند داشت. فیلرهای ظریف‌تر معمولاً در نواحی از صورت که پوست ظریف بوده و صاف بودن آن اهمیت زیادی دارد مانند اطراف چشم‌ها یا بالای لب، مورد استفاده قرار می‌گیرند که در تزریق فیلر دور چشم از این نوع ژل استفاده می شود. این فیلرها بسیار ظریف بوده و می‌توانند بدون ایجاد ناهمواری و برجستگی به‌صورت سطحی تزریق شوند. ژل‌های غلیظ‌تر برای افزایش حجم عمده در نواحی مانند گونه‌ها یا خط فک استفاده می‌شوند. این ژل‌ها معمولاً نسبت به فیلرهای ظریف‌تر در عمق بیشتری تزریق می‌شوند. پزشک متخصص با توجه به خواسته‌ی شما، بهترین ژل تزریقی صورت را پیشنهاد خواهد کرد.

مزایای تزريق ژل

  • غیر تهاجمی
  • بدون نیاز به استراحت
  • نتایج ظریف و طبیعی
  • جوان‌سازی صورت
  • بی‌خطر و موثر

فرایند درمان

متخصص زیبایی پیش از درمان یک ارزیابی کامل انجام می‌دهد، عوارض جانبی بالقوه را مورد بحث قرار داده و سپس نواحی که تمایل به درمان آنها دارید را تعیین می‌کند. پس از این مرحله، مناسب‌ترین درجه ژل انتخاب می‌شود زیرا درجه‌های مختلف برای نواحی مختلف صورت و عمق‌های مختلف چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژل با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز در زیر پوست ناحیه مورد نظر و در چند مرحله تزریق می‌شود. برخی ژل‌ها حاوی بی‌حس‌کننده موضعی جهت کاهش درد هستند، هر چند معمولاً بی‌حس کننده موضعی بصورت جداگانه نیز موجود می‌باشد (بصورت کرم یا تزریقی).

مدت زمان درمان

درمان با ژل معمولاً بسته به ناحیه تحت درمان بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بطول می‌انجامد.

چند جلسه درمانی جهت تزریق ژل مورد نیاز است؟

معمولاً تنها نیاز به یک جلسه درمانی برای دستیابی به نتایج مورد نظر می‌باشد. میزان فیلر تزریقی بستگی به بیمار و انتظارات وی دارد و توقعات بیمار در حین مشاوره مورد بحث قرار خواهند گرفت.

آیا ترزیق ژل بی‌خطر هست؟

فیلرهای درم کاملاً بدون خطر می‌باشند.

مراقبت پس از درمان تزریق ژل

تطبیق پیدا کردن ژل با ناحیه تحت درمان معمولاً ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد و بنابراین پرهیز از ماساژ دادن، ساییدن یا اعمال فشار در نواحی تزریق در این مدت ضروری است. یک جلسه‌ی ثانویه دو هفته پس از درمان برای ارزیابی نتایج تنظیم می‌شود.

بهبودی

در حین تزریق ژل یا پس از آن هیچ دردی احساس نمی‌شود. برخی بیماران ممکن است تورم و بی‌حسی موقتی را به مدت چند روز تجربه کنند و یا یک قرمزی جزئی پوست در اطراف ناحیه‌ی تحت درمان و در موارد بسیار نادر به مدت حداکثر ۲۴ تا ۴۸ ساعت تورم وجود داشته باشد. جراح توصیه‌هایی را درباره نحوه کنترل این شرایط موقتی به شما خواهد داد.

در طی یک دوره‌ی ۲ تا ۴ هفته‌ای، ژل آب را جذب خواهد کرد و بنابراین بهترین نتایج پس از این مدت قابل مشاهده می‌باشند. یکی از بهترین مزایای ژل‌ها این است که اثرات آن ماندگاری زیادی داشته اما دائمی نیستند. این زمان بستگی به عوامل متعددی مانند نوع پوست، شیوه زندگی، سن و نوع محصول مورد استفاده و محل تزریق دارد. ماندگاری فیلرها بر اساس محصول مورد استفاده و عمق تزریق آنها بین ۶ تا ۱۸ ماه می‌باشد.

عوارض جانبی تزريق ژل

شایع‌ترین عوارض جانبی رفع چین و چروک با تزریق ژل، درد موقت می‌باشد. سایر عوارض تزریق ژل در صورت و بدن می‌توانند شامل کبودی و تورم احتمالی در ناحیه تحت درمان باشند.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل بستگی به نوع ژل مورد استفاده، میزان تزریق، ناحیه درمان و هزینه پزشک دارد. کلینکی دکتر سالومه سالاریان علاوه بر تزریق ژل از روش تزریق ژل پروفایلو و تزریق فیلر ابرو نیز استفاده می کنند.

امتیاز دهید...
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط