تزریق فیلر شقیقه

تزریق-فیلر-شقیقه
تزریق-فیلر-شقیقه

فهرست مطالب

مزیت‌های تزریق فیلر به شقیقه‌

  • اصلاح ساختار صورت
  • تقویت آبرسانی به پوست
  • فرآیند سریع و بدون نیاز به جراحی
  • قابلیت برگشت‌پذیری
  • ریسک پایین
  • نتایج طبیعی
  • صرفه مالی

نحوه لیفت شقیقه با فیلر

لیفت شقیقه با فیلر به عنوان یکی از روش‌های زیبایی‌سازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این روش، ابتدا باید به یک پزشک تخصصی مراجعه کنید تا به شما توصیه‌های لازم را بدهد و بررسی کند که آیا شما برای این روش مناسب هستید یا خیر.

در صورت تایید پزشک، ابتدا منطقه‌ای که قرار است فیلر در آن قرار بگیرد، تمیز شده و ضد عفونی می‌شود. سپس پزشک با استفاده از سوزن یا کانیولا، فیلر را به طور مستقیم در زیر پوست شقیقه تزریق می‌کند. این فیلر باعث پر شدن فضای خالی در زیر پوست شقیقه می‌شود و شقیقه را به بالا و بیرون هل می‌دهد.

لازم به ذکر است که نحوه انجام این روش و نوع فیلر مورد استفاده، بستگی به نیاز و وضعیت هر بیمار دارد. همچنین، پس از انجام این روش، باید توصیه‌های پزشک را رعایت کرده و از فعالیت‌های سنگین و ورزشی برای چند روز دوری کنید.

معرفی تزریق انواع فیلر شقیقه

تزریق هیدروکسی لاپاتیت کلسیم در شقیقه

نام های تجاری : Radiesse
کلسیم هیدروکسیل آپاتیت به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود و یک ترکیب معدنی مانند است که اغلب برای تزریق به شقیقه مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای تزریق فیلر شقیقه از نوع کلسیم:
• از بین برنده چین ‌های متوسط تا شدید مانند خطوط مایونت و خطوط اخم شقیقه
• افزایش پری شقیقه ها و سایر خطوط صورت
• بهبود حجم در نواحی ضایعات شقیقه، مانند مواردی که ممکن است در افراد HIV مثبت که داروهای خاصی مصرف می کنند رخ دهد.
هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به صورت بیوسنتزی تولید می شود، به این معنی که از حیوان یا فرآورده های حیوانی استفاده نمی شود. این امر خطر واکنش آلرژیک را کاهش می دهد و نیازی به آزمایش پوستی نیست. تزریق این فیلر به شقیقه می تواند خطوطی را که بر اثر عوامل ژنتیک یا اخم بر روی شقیقه ظاهر می شوند از بین ببرد.
این نوع پرکننده پوستی به‌ عنوان ماده ای بسیار طبیعی شناخته شده است و عوارض جانبی آن نادر است.

تزریق اسید هیالورونیک در شقیقه

تزریق اسید هیالورونیک می تواند برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی های شقیقه به دلیل زخم، جراحت یا خطوط استفاده شود. می توانید پیشرفت های بالقوه چشمگیری را برای موارد زیر مشاهده کنید:
• جای جوش
• فرورفتگی شقیقه
• خطوط ایجاد شده در کناره های صورت و شقیقه
• از بین بردن جای سوختگی، آکنه و زخم های ناشی از زخم در شقیقه ها
اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. غلظت های بالا در بافت های همبند نرم و در مایع اطراف چشم شما یافت می شود. همچنین در برخی مایعات غضروفی و مفصلی و همچنین در بافت پوست وجود دارد.
استخراج و فرمولاسیون مجدد می شود و اکنون به یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های تزریقی تبدیل شده است. اگر این اصطلاح آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که همان ماده اغلب به مفاصل دردناک افراد مبتلا به آرتریت تزریق می شود تا درد را کاهش دهد و راحتی بیشتری ایجاد کند.

تزریق پلی آلکیلیمید در شقیقه

نام های تجاری عبارتند از: Aquamid
پلی آلکیلیمید یک پرکننده پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان پلاستیک برای موارد زیر در شقیقه ها استفاده می شود:
• چین و چروک های عمیق مانند چین و چروک های حاصل از نگرانی در شقیقه ها را درمان می کند
• قسمت های نازک شقیقه را حجیم کنید
• تقویت استخوان شقیقه
• درمان ضایعات صورت ناشی از داروهای HIV
پلی آلکیلیمید واکنش بسیار کمی با بافت انسانی دارد، به این معنی که زیست سازگار است و نیازی به آزمایش آلرژی نیست. این فیلر تزریق شقیقه شفاف است، به این معنی که با اشعه ایکس تداخلی نخواهد داشت.
پس از تزریق فیلر شقیقه، یک لایه نازک کلاژن به شقیقه در طی حدود یک ماه در اطراف آن تشکیل می شود. ژل در نهایت به طور کامل احاطه می شود. در یک زمان واحد می توان حجم زیادی از آن را به شقیقه ها تزریق کرد. این محصول که تصور می شود در طول زمان کاملاً پایدار است، حتی در صورت لزوم می توان آن را جدا کرد.

تزریق پلی لاکتیک اسید در شقیقه

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

نام های تجاری عبارتند از: Sculptra
پلی لاکتیک اسید یک پرکننده پوستی مصنوعی است که به شقیقه شما تزریق می شود و باعث تولید کلاژن در بدن شما می شود. این نوع پرکننده شقیقه به عنوان محرک شناخته می شود. این ماده غیر سمی و زیست تخریب پذیر بیش از 40 سال است که به عنوان ماده بخیه نیز استفاده می شود.
اسید پلی لاکتیک بیشتر از آنکه برای شقیقه ها مناسب باشد، در نیمه پایینی صورت شما استفاده می شود و موارد زیر از اثرات این ماده بر روی شقیقه ها است:
• خطوط ناشی از خنده را در شقیقه ها پر می کند
• فرورفتگی های حاصل از افزایش سن و سوانح را حجیم می کند
• چین های عمیق شقیقه را درمان می کند
این ماده بر خلاف سایر فیلر های پوستی است زیرا نتایج فوری ایجاد نمی کند. در عوض، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می کند، بنابراین نتایج به تدریج در طی چند ماه ظاهر می شوند.
احتمالاً برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به حدود سه درمان ماهانه نیاز خواهید داشت. با هر درمان، کلاژن خود شما دوباره تحریک می شود. سپس ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا اثر کامل آن را بر روی شقیقه ها ببینید.

هزینه-تزریق-فیلر-شقیقه

تزریق میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) در شقیقه

نام های تجاری عبارتند از: Bellafill
PMMA یک پرکننده نیمه دائمی در نظر گرفته می شود و اغلب برای درمان چین و چروک های متوسط تا عمیق، چین ها و شیارها، به ویژه چین های شقیقه استفاده می شود. همچنین می ‌توان از آن برای پر کردن جای زخم‌ های حفره‌ دار و بزرگ ‌کردن شقیقه های نازک استفاده کرد.
پی ام اس سال ها است که در ایمپلنت های جراحی دائمی استفاده می شود. جراح شما احتمالاً در اولین تزریق فیلر شقیقه، کم‌تر از این ماده استفاده می کند و در صورت نیاز بعداً مقدار بیشتری را اضافه می ‌کند.
برای جلوگیری از هر گونه نتایج ناخواسته، مهم است که جراح پلاستیک شما با روش مناسب، که شامل تزریق در محل اتصال زیر جلدی پوست با استفاده از روش های نخ یا تونل زدن است، آشنا باشد.

آمادگی قبل از تزریق فیلر به شقیقه‌

حدوداً ۱۰ روز بعد از تزریق سعی کنید از سیگار استفاده نکنید. از دارو های آنتی بیوتیک (در صورت درخواست متخصص) استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر شقیقه

همانطور که ۱۰ روز قبل از سیگار استفاده نکردید، ۱۰ روز بعد از تزریق فیلر شقیقه نیز سعی کنید از هر گونه دخانیات حتی سیگار استفاده نکنید. سبک زندگی سالم در هر صورت می تواند علاوه بر افزایش طول عمر، باعث افزایش دوام فیلر موجود در شقیقه ها نیز بشود.

کاندیدای نامناسب لیفت شقیقه

لیفت شقیقه یک روش زیبایی سازی صورت است که برای افرادی که دارای شقیقه اضافی هستند و می‌خواهند آن را بهبود بخشند، مناسب است. با این حال، برخی افراد به دلایل مختلفی ممکن است نامناسب برای این روش باشند. به عنوان مثال:

1- افرادی که دارای بیماری‌های پوستی هستند مانند التهاب پوست یا عفونت پوستی

2- افرادی که دارای عوارض جانبی مانند عفونت، التهاب، ورم، خونریزی، سفتی و تغییر رنگ پوست پس از لیفت شقیقه هستند.

3- افرادی که دارای بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، عروقی و پوستی هستند و نمی‌توانند تحمل فشار و نقل‌وانتقال خون بین پوست و فیلر را داشته باشند.

4- افرادی که در دوران بارداری هستند یا شیردهی می‌کنند، نباید از این روش استفاده کنند.

5- افرادی که دارای سابقه حساسیت به فیلرهای مختلف هستند.

به هر حال، برای اطمینان از مناسب بودن لیفت شقیقه برای شما، بهتر است با یک پزشک تخصصی مشورت کنید.

ماندگاری فیلر شقیقه

ماندگاری فیلر شقیقه ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد و بستگی به نوع فیلر مورد استفاده، مقدار فیلر تزریق شده و سلامتی و نوع پوست شما دارد.

بطور کلی، فیلرهای شقیقه ماندگاری بالایی دارند و می‌توانند تا 6 ماه تا 2 سال به طول بینجامند. فیلرهای با مقدار بیشتر و ظرفیت پر شدن بیشتر، معمولاً ماندگاری بیشتری دارند.

بعد از گذشت یک مدت زمان، فیلر به طور طبیعی در بدن تخلیه می‌شود و می‌تواند نیاز به تزریق مجدد فیلر را ایجاب کند.

همچنین، موادی مانند تنسور (Tensur) که در ساخت فیلر شقیقه به کار رفته‌اند، معمولاً ماندگاری بیشتری دارند و به عنوان یک نوع فیلر نصف دائمی شناخته می‌شوند.

به هر حال، برای حفظ ماندگاری فیلر و جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی، باید از محافظت مناسب برای پوست و رعایت توصیه‌های پزشک بعد از لیفت شقیقه پیروی کرد.

عوارض جانبی لیفت شقیقه با تزریق فیلر

لیفت شقیقه با تزریق فیلر یکی از روش‌های زیبایی سازی صورت است که به طور کلی ایمن است. با این حال، ممکن است بعضی از عوارض جانبی پس از این روش رخ دهد که عبارتند از:

1- التهاب و خارش در ناحیه تزریق فیلر

2- ورم و تورم در ناحیه تزریق فیلر

3- خونریزی و آسیب رگ‌های خونی در ناحیه تزریق فیلر

4- تغییر رنگ پوست در ناحیه تزریق فیلر

5- سفتی و احساس سختی در ناحیه تزریق فیلر

تقریباً تمامی این عوارض جانبی بعد از چند روز یا هفته از تزریق فیلر خودبخود تسکین می‌یابند و در موارد نادری، نیاز به درمان دارند. برای جلوگیری از ایجاد این عوارض جانبی، باید از پزشک مجرب و متخصص در زمینه لیفت شقیقه با فیلر استفاده کرد و رعایت دستورالعمل‌های پس از لیفت شقیقه را به دقت انجام داد.

بهترین پزشک برای تزریق فیلر شقیقه

پر کننده ها برای فیلر شقیقه از نظر مواد، ماندگاری و درجات نرمی متفاوت هستند. برای مثال از فیلر های محکم ‌تر برای تقویت استخوان شقیقه بیشتر استفاده می شود.
جراحان متخصصی مانند دکتر سالومه سالاریان به خوبی با انواع فیلر ها از جمله تزریق فیلر چانه و تزریق چربی به چانه و لیفت صورت و تزریق فیلر لب و چگونگی تزریق فیلر شقیقه آشنایی کامل دارند،

بنابراین می توانند به بهترین و راحت ترین شکل ممکن اقدام به تزریق فیلر در شقیقه کنند. همچنین پس از اجرای این روش می‌توانید راجع به تزریق چربی به گونه و تزریق چربی به پیشانی هم مشاوره لازم را از ایشان دریافت کنید.
اگر به دنبال صرف کمترین هزینه ممکن و در عین حال بهرمند شدن از موادی با بالا ترین کیفیت هستید، انتخاب دکتر سالاریان که یکی از بهترین گزینه ها در زمینه لیزر آر اف فرکشنال و تزریق فیلر دور چشم و تزریق فیلر ابرو هم هستند، برای تزریق فیلر در شقیقه بهترین انتخاب است.

سوالات متداول تزریق فیلر شقیقه

عوارض تزریق فیلر شقیقه چیست؟

عوارض جانبی نسبتاً کمی دارند. اگر تزریق فیلر به شقیقه توسط پزشک متخصص صورت بگیرد هیچ عوارضی نخواهد داشت.

ماندگاری تزریق فیلر شقیقه چقدر است؟

فیلر ها ممکن است از ۶ ماه تا ۲ سال بسته به سبک زندگی افراد و مهارت متخصص ماندگاری داشته باشند.

هزینه تزریق فیلر شقیقه چقدر است؟

قیمت تزریق فیلر شقیقه بسیار مناسب است. مقدار فیلر، نوع فیلر و شیوه متخصص تاثیر بسیاری بر روی هزینه ها دارد.

3.7/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط