تزریق ژل لب

فهرست مطالب

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

یکی از اجزاء اصلی صورت انسان که در زیبایی او نقش بسزایی دارد لب می‌باشد داشتن لب برجسته و خوش‌فرم زیبایی صورت را دوچندان می‌کند. از گذشته تا به امروز برای زیبا شدن لب از لوازم‌ آرایشی متفاوت استفاده‌ شده است که تأثیر این لوازم موقت می‌باشد اما روش‌هایی که امروزه برای حجم دهندگی و فرم دهی لب استفاده می‌شود تزریق ژل لب و تزریق فیلر لب می‌باشد اگر این روش توسط فرد متخصص و ماهر صورت گیرد ماندگاری و زیبایی آن زیاد خواهد بود. در این مطلب قصد داریم شمارا با مراحل تزریق ژل لب، عوارض و راه‌های پیشگیری آن آشنا نماییم.

انواع مدل های تزریق ژل لب

تزریق ژل لب مدل عروسکی

✔ تزریق ژل لب مدل باربی

✔  تزریق ژل لب مدل قلبی

✔ تزریق ژل لب طبیعی

 

نکات مهم قبل از تزریق ژل

امروزه عمل زیبایی تزریق ژل لب دارای طرفداران زیادی است اما اگر این کار به‌درستی انجام نگیرد ممکن است عوارض زیادی را داشته باشد به همین دلیل بهتر است قبل از تزریق به نکات زیر توجه داشته باشید:

✔ انتخاب ژل مناسب: اولین نکته‌ای که باید در تزریق ژل به آن توجه داشته باشید مارک ژل است ژل‌های زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها ارزان‌قیمت و برخی گران‌قیمت می‌باشد، برای خرید ژل هزینه کافی را در نظر بگیرید و مارک‌هایی را انتخاب کنید که معتبر و مطمئن هستند تا بعداً دچار عوارض نشوید.

✔ انتخاب مرکز زیبایی مطمئن: امروزه افراد زیادی در سالن‌های آرایشی و کلینیک‌های زیبایی کار تزریق ژل برای لب ها را انجام می‌دهند، برخی از این افراد مهارت چندانی ندارند و برای تزریق از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و عوارض جبران‌ناپذیری را برجای می‌گذارند؛ بنابراین انتخاب کلینیک زیبایی معتبر و نیروی متخصص بسیار دارای اهمیت است و بهتر است این کار توسط پزشک زیبایی انجام گیرد.

✔ مقدار ژل تزریقی: اگر در تزریق ژل به لب از مقدار ژل زیادی استفاده شود لب‌ها مصنوعی و غیرطبیعی به نظر می‌رسد؛ بنابراین قبل از تزریق حتماً با متخصص مشورت نمایید تا نوع ژل تزریقی و مقدار آن را با توجه به نوع لب‌ها و جنس پوستتان انتخاب نماید.

✔ توجه به حساسیت پوستی: اگر از آن دسته افرادی هستید که به بیماری‌های پوستی همچون اگزما دچار هستید از تزریق ژل خودداری نمایید؛ همچنین اگر سابقه تبخال و تاول در اطراف لب رادارید قبل از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید و حداقل 2 هفته قبل از تزریق داروهای پیشگیری‌کننده استفاده نمایید؛ چراکه تزریق ژل ممکن است میزان تاول و تبخال را افزایش دهد.

✔ خودداری از انجام ورزش: در روز تزریق ژل لب از انجام فعالیت‌هایی که باعث افزایش جریان خون می‌شود خودداری نمایید و از ماساژ دادن صورت خود پرهیز کنید این فعالیت‌ها باعث می‌شود در هنگام تزریق خونریزی داشته باشید.

✔ و در پایان هرگز در زمان بارداری و شیردهی عمل تزریق ژل لب را انجام ندهید.

جهت مشاوره و تعیین وقت حضوری با ما تماس بگیرید

مراحل تزریق ژل لب

برای تزریق ژل لب ابتدا باید توسط ماده بی‌حسی لیدوکائین لب‌ها بی‌حسی موضعی شود و اگر به این ماده حساسیت دارید می‌توانید از پزشک بخواهید از ماده بی‌حس‌کننده دیگری برای لب‌های شما استفاده کند؛ البته مراکزی وجود دارد که کار تزریق ژل را بدون بی‌حسی انجام می‌دهد که در این صورت تزریق بسیار دردناک خواهد شد. پس از بی‌حسی به‌وسیله الکل تمامی قسمت‌های لب ضدعفونی می‌شود و سپس به مقدار موردنیاز ژل به لب تزریق می‌شود و در پایان چندتکه یخ بر روی لب قرار می‌گیرد تا درد و ورم آن کاهش یابد و یک گاز استریل بر روی لب قرار داده می‌شود تا میکروب به لب نفوذ نکند و تمامی این مراحل 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد. باید توجه داشت که ژل‌ها به دو نوع ماندگاری کم و ماندگاری بالا تقسیم می‌شوند و افرادی که تزریق را برای اولین بار انجام می‌دهند بهتر است از ژل‌های ماندگاری کم استفاده نمایند تا اگر حساسیتی برای آنها ایجاد شد بتوان به‌راحتی و بدون دردسر ژل را تخلیه کرد.

 

برای خواندن مقاله تزریق ژل گونه اینجا را کلیک کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

بااینکه تزریق ژل لب جزء عمل‌های زیبایی بسیار ساده است و نیاز به مراقبت چندانی ندارد اما بهتر است پس از تزریق نکات زیر را رعایت نمایید تا تزریق ژل موفقیت‌آمیز باشد و عوارض آن به حداقل برسد:

✔ پس از تزریق و هنگام خروج از کلینیک گاز استریل و ماسک را روی لب‌های خود قرار دهید تا آلودگی به بافت لب نفوذ نکند و عفونت ایجاد نشود

✔ تا 24 ساعت پس از تزریق از مواد آرایشی همچون رژ لب و خط لب استفاده نکنید

✔ تا 24 ساعت پس از تزریق از انجام ورزش بپرهیزید

✔ تا 24 ساعت پس از تزریق از انجام دوش بپرهیزید

✔ تا 72 ساعت پس از تزریق از ماساژ صورت و لب‌ها خودداری نمایید

✔ تا 72 ساعت پس از تزریق از خوردن و گاز زدن غذاها سفت بپرهیزید و همچنین غذا و نوشیدنی خیلی داغ را مصرف نکنید چراکه ممکن است باعث تحلیل ژل شود

✔ تا 72 ساعت پس از تزریق از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید

✔ 7 تا 10 روز پس از تزریق از رفتن به حمام بسیار گرم و سونا خودداری نمایید.

برای خواندن مقاله تزریق ژل چانه  اینجا را کلیک کنید.

عوارض تزریق ژل لب

تزریق ژل لب نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی مثل تزریق فیلر چانه و تزریق چربی به گونه ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد اما باید توجه داشت که اگر کار تزریق توسط فرد متخصص انجام گیرد این عوارض به حداقل خواهد رسید همچنین اگر مارک ژل تزریقی معتبر باشد ممکن است عوارض بعدی به وجود نیاید. به‌طورکلی برخی از عوارض تزریق ژل برای لب ها عبارت‌اند از:

✔ تورم و کبودی: شایع‌ترین عوارض تزریق ژل لب کبودی و تورم می‌باشد اما این ورم معمولاً ماندگار نیست و با استفاده از یخ و طی گذشت یک هفته از بین می‌رود.

✔ ایجاد عفونت: یکی دیگر از عوارض تزریق ژل ایجاد عفونت در لب‌ها می‌باشد این عارضه در صورتی رخ می‌دهد که تزریق به‌صورت اصولی و بهداشتی صورت نگیرد و یا اینکه پس از عمل از گاز استریل و ماسک استفاده نشود اما در صورت رعایت نکات بهداشتی عفونتی رخ نخواهد داد.

✔ خونریزی لب‌ها: اگر قبل از تزریق ژل از داروهای ضد درد و مسکن استفاده نمایید و یا صورت و لب‌های خود را ماساژ دهید ممکن است پس از عمل لب‌های شما خونریزی کند؛ بنابراین یک هفته قبل از تزریق ژل لب از مصرف داروهای ضد درد و روغن ماهی پرهیز نمایید و ورزش ایروبیک انجام ندهید تا خون کمتری در صورت شما جریان داشته باشد.

✔ از بین رفتن تقارن لب‌ها و ایجاد توده: مواردی وجود دارد که چند ماه پس از تزریق لب‌ها نامتوازن می‌شود و ژل توده توده می‌شود، علت به وجود آمدن این عارضه استفاده از ژل نامناسب و یا خوردن مایعات داغ پس از عمل می‌باشد؛ بنابراین حتماً از نوع مارک ژل خود اطمینان حاصل نمایید.

✔ ایجاد قرمزی: قرمزی لب‌ها و اطراف آن نیز یکی از عوارض تزریق ژل خواهد بود که در صورت مراجعه به پزشک می‌توان آن را برطرف نمود.

✔ ایجاد خارش: یکی دیگر از عوارض تزریق ژل لب ایجاد خارش در اطراف لب می‌باشد که ممکن است این خارش به علت حساسیت دارویی باشد، به‌طورکلی در صورت تب کردن و یا به وجود آمدن عوارض فوق سریعاً پزشک خود را در جریان بگذارید تا شمارا راهنمایی نماید.

ورم بعد از تزریق ژل لب

تورم به نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد، ژوویدرم اولترا پلاس ممکن است کمی بیش از ژوویدرم اولترا موجب تورم شود. جهت پیشگیری از کبودی آسپیرین و ایبوپروفن مصرف نکنید همچنین از کمپرس یخ استفاده کنید.

 

تزریق ژل لب درد داره؟

با انجام برخی از روش ها می توان در حین تزریق درد را کمتر کرد، به عنوان مثال از کمپرس یخ هنگام تزریق استفاده شود و یا از کرم های بی حس کننده موضغی استفاده شود همچنین پزشک با استفاده از روش های دندانپزشکی لب را بی حس می کند. برخی از ژل ها داخل خود دارای ترکیب  بی حسی هستند که باعث کاهش درد در ناحیه تزریق می شود.

برای خواندن مقاله تزریق فیلر یا ژل اینجا را کلیک کنید.

هزینه تزریق ژل

برای تزریق ژل لب نمی‌توان قیمت ثابتی را در نظر گرفت، قیمت تزریق ژل لب بستگی به عوامل مختلفی دارد که برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

✔ مارک ژل لب: ژل‌های زیادی با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارند که انتخاب این ژل‌ها در قیمت تزریق تأثیرگذار خواهد بود ژل‌های گران‌قیمت بهتر هستند و عوارض کمتری دارند؛ بنابراین بهتر است هنگام تزریق ژل بیشترین هزینه را برای مارک ژل نمایید

✔ مقدار ژل موردنیاز: یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در میزان هزینه عمل تزریق ژل مقدار ژل موردنیاز است برخی از لب‌ها به ژل بیشتری نیاز دارند و به‌تبع هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد، به‌طورکلی هزینه تزریق ژل با توجه به تعداد سرنگ‌های ژل موردنیاز محاسبه می‌گردد

✔ نوع کلینیک زیبایی: انتخاب کلینیک مناسب نیز در قیمت تزریق ژل تأثیرگذار است اگر عمل تزریق را در کلینیک‌های معتبر و توسط نیروی متخصص انجام دهید هزینه بیشتری باید پرداخت نمایید چراکه سابقه این مراکز زیاد است و از تخصص کافی برخوردار می‌باشد؛ بنابراین کار تزریق را به‌صورت اصولی و با مواد باکیفیت انجام می‌دهد و درنتیجه هزینه بیشتری نیز دریافت می‌نماید اما این هزینه در مقابل کاهش عوارض آن ناچیز خواهد بود.

✔ به‌ طورک لی بهتر است برای تزریق ژل هزینه کافی در نظر بگیرید و به مراکز مطمئن مراجعه کنید چراکه اگر این کار توسط سالن‌های زیبایی و افراد سودجو با هزینه کم انجام شود عوارض جبران‌ناپذیری مانند توده توده شدن ژل، نامتقارن شدن لب‌ها و حتی حساسیت‌های پوستی شدید خواهد شد چراکه استفاده از مارک‌های نامعتبر تمامی این عوارض را به دنبال خواهد داشت.

اگر قصد تزریق ژل لب رادارید ما به شما کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان را پیشنهاد می‌کنیم. در این کلینیک کار تزریق با جدیدترین متدهای روز توسط نیروی متخصص و ماهر انجام می‌گیرد و برای عمل زیبایی از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده می‌شود درنتیجه عوارض این عمل ناچیز و زودگذر خواهد بود همچنین در این مرکز تزریق ژل بدون درد انجام می‌گیرد و نیازی به سپری کردن دوره نقاهت نخواهد بود و می‌توان سریعاً به فعالیت‌های روزانه خود بازگشت؛ همچنین این کلینیک ضمن دارا بودن تجربه بالا هزینه بسیار مناسبی برای عمل‌های زیبایی دریافت می‌کند و شما عمل تزریق ژل را با هزینه مناسب و به‌صورت مطمئن انجام خواهید داد.

سوالات متداول در رابطه با تزریق ژل لب

امکان ایجاد عفونت در تزریق ژل لب هست؟

امکان ایجاد عفونت در صورتی هست که در محیط بهداشتی و اصولی صورت نگیرد و یا اینکه بعد از تزریق از گاز استریل و ماسک استفاده نشود.

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

اگر بدون بی حسی انجام شود می تواند بسیار دردناک باشد، اما برای تزریق از لیدوکائین استفاده می شود که دیگر دردی را احساس نکنید، اگر به لیدوکائین حساسیت داشته باشید می توانید از پزشک بخواهید تا بی حسی دیگری را برایتان استفاده کنید.

تزریق ژل لب چه انواعی دارد؟

تزریق ژل لب مدل عروسکی، مدل باربی، مدل قلبی، طبیعی

کلینیک زیبایی و جوان سازی دکتر سالومه سالاریان

ارائه دهنده کلیه خدمات تزریق ژل، فیلر و بوتاکس

جهت مشاوره و تعیین وقت حضوری با ما تماس بگیری
5/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط