جراحی بینی استخوانی

فهرست مطالب

داشتن یک چهره‌ی جذاب و بی‌نقص از جمله خواسته‌های اصلی هر فرد است. یکی از مولفه‌های اصلی زیبایی، داشتن یک بینی زیبا و بدون مشکل است. فرم‌های مختلفی برای بینی‌ها وجود دارد. از انواع بینی‌ها، بینی‌های استخوانی هستند. روش جراحی بینی استخوانی با فرم دیگر بینی‌ها متفاوت است. برای جراحی بینی‌ استخوانی باید نکات و قواعدی را مد نظر گرفت

آنچه در مقاله می‌خوانیم

ساختمان بینی به طور کلی به دو صورت گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات مختلفی را درباره‌ی جراحی بینی استخوانی بررسی کنیم. جراحی بینی استخوانی در طی سال‌های اخیر در بین مردم کشور بسیار مرسوم شده و هر ساله تعداد زیادی از افراد، به عمل بینی استخوانی خود اقدام کرده اند.

به چه بینی بینی استخوانی گفته می شود

بيني استخوانی شكلي هرمي دارد. پوست بينی افراد داراي بينی استخوانی نازک تر از افراد دارای بينی گوشتی مي باشد، لذا ساختمان بينی افراد با بينی استخوانی انعطاف پذيری بيشتری حين جراحی بينی دارد. در طی جراحی بینی استخوانی اين افراد، جراح امكان ايجاد تغييرات كنترل شده روی بينی را دارد و به همين جهت در ميان عامه مردم گفته مي شود نتايج جراحی بينی استخوانی بهتر از جراحی بينی گوشتی است.

معمولا جراح با تجربه مي تواند اكثر مشكلات مربوط به بينی استخوانی را برطرف كند. در جراحی بینی استخوانی بيشترين فوكوس جراح روی پل پشت بيني هست . جنس پوست بيني و انعطاف پذيري ان مهمترين عامل در ايجاد نتايج جراحی بینی مي باشد . جراح بيني اقدامات لازم را روي استخوان و غضروف بيني فرد انجام ميدهد؛ بسته به شكل اوليه بيني فرد، جراح حجم استخوانها و حجم غضروفهاي بيني را كاهش و در مواردی نيز افزايش ميدهد .

جراحی بینی استخوانی

بینی‌های استخوانی دارای یک استخوان بسیار محکم هستند و حالتی گوشتی نداشته و در بیشتر موارد، دارای یک قوز و برآمدگی هستند. استخوان‌بندی این بینی‌ها بسیار مقاوم بوده و وجود قوز در ساختمان آن‌ها، باعث می‌شود تا حالتی خمیده داشته باشند. قسمت بالای بینی‌ محکم و استخوانی است و قسمت پایین آن، ساختاری غضروفی دارد. انواع جراحی بینی با توجه به میزان شدت قوز و برآمدگی که در ساختمان بینی وجود دارد، می‌توان سخت و یا آسان انجام شود؛ به بیان دیگر روش جراحی بینی‌ استخوانی در افراد با اندازه‌ی انحراف متفاوت، به شکل متفاوتی نیز پیش می‌رود‌.

نکته‌ی مهمی که در جراحی این فرم از بینی‌ها وجود دارد این است که پزشک متخصص قبل از اقدام به جراحی، باید اطمینان حاصل کند که جراحی زیبایی این فرم از بینی‌ها، مشکلی برای تنفس آن‌ها ایجاد نمی‌کند. لذا قبل از اقدام به این کار عکس برداری از بینی و معاینه‌ی بیمار و مشورت با بیمار در مورد انتظارات او از نتیجه‌ی نهایی عمل بینی‌اش، امری مهم به شمار می‌آید.

از ویژگی‌های مهم دیگری که جراح در هنگام جراحی بینی استخوانی باید در نظر داشته باشد، فرم صورت، توجه به خواسته‌ی بیمار از جراحی بینی و فرم دلخواه او و همچنین نوع پوست بینی مراجعه کننده است. بینی‌های استخوانی را می‌توان از طریق بی‌هوشی موضعی و یا بی‌هوشی عمومی انجام داد؛ انتخاب هر یک از انواع روش‌های بی‌هوشی، با توجه به شدت انحراف و قوز بینی مراجعه کننده انجام می‌شود.

تامپون بعد از جراحی بینی استخوانی: برای جذب خونابه و ترشحات و جلوگیری از خشک شدن بینی بعد از جراحی، از مش یا تامپون استفاده میشود که معمولا از جنس گاز استریل یا پنبه است که با نظر پزشک معمولا دو تا سه روز داخل بینی میماند. امروزه استفاده از تامپون دیگر متداول نیست و بیشتر جراحان از روشهای دیگری به جای تامپون استفاده میکنند.

بینی‌های استخوانی که اکثرا به شکل قوزدار هستند و بینی عقابی نیز خوانده می‌شوند، دارای یک پوسته‌ی نازک هستند که وجود همین پوسته‌ی نازک باعث می‌شود تا جراحی بینی استخوانی بزرگ و نافرم، به بهترین شکل ممکن پیش می‎رود و تجربه عمل بینی استخوانی افراد بسیار سودمند و اثربخش تر از جراحی بینی گوشتی می باشد.

در واقع به دلیل وجود این پوسته بر روی بینی‌های استخوانی، ظرافت کار جراح را در حین عمل بینی بیشتر کرده و باعث می‌شود تا نتیجه‌ی حاصل از جراحی بسیار خوب و پسندیده باشد. یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در به وجود آمدن قوز و انحراف در بینی‌های استخوانی، عوامل ژنتیکی و ارثی است؛ افراد ممکن است نسل اندر نسل، دارای یک بینی استخوانی باشند.

از دیگر عوامل موثر در به وجود آمدن انحراف در بینی‌های استخوانی، ورود ضربات مختلف به این بینی‌ها و شکستگی آن‌ها می‌باشد. یک بینی استخوانی همچنین دارای غضروفی محکم هستند که با جراحی بینی‌های استخوانی و ایجاد تغییرات در این غضروف‌ها، می‌توان کجی و انحراف آن‌ها را از بین برد. پزشکان متخصص برای رفع این مشکل، بینی‌های استخوانی را به دو صورت باز یا بسته جراحی می‌کنند و اکثر افرادی که دارای بینی‌های استخوانی هستند، از عمل بینی خود کاملا راضی بوده‌اند. بسیاری از جراحان عقیده داشته‌اند که جراحی بینی استخوانی نسبت به جراحی بینی گوشتی، دارای نتیجه‌ای بهتر می‌باشند‌.

در اکثر موارد بینی استخوانی با یکبار جراحی ظاهر و عملکرد خوبی پیدا خواهد کرد، اما اگر توسط جراح بی تجربه انجام گیرد، بعد از مدتی افراد باید عمل بینی استخوانی ترمیمی انجام دهند. جراحی ترمیمی بسیار حساس است، زیرا بخش زیادی از بینی در جراحی قبلی برداشته شده و برای تامین نیاز، باید غضروف را از لاله گوش یا قفسه سینه برداشت کنند. بنابراین باید اطلاعات و دانش کافی نسبت به جراح ترمیمی بینی استخوانی داشته باشید.

 

روش‌های مختلف جراحی بینی استخوانی

عمل زیبایی بینی استخوانی از طریق بی‌هوشی موضعی و یا بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود که انتخاب نوع این بی‌هوشی، تحت تاثیر عواملی مثل میزان برآمدگی و شدت انحراف بینی‌های استخوانی دارد. بطور کلی روش انجام جراحی بینی‌های استخوانی، به دو شکل صورت می‌گیرد؛ جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته.

جراحی بینی‌های استخوانی به روش بسته، از روش‌هایی است که مدت زمان بسیار طولانی توسط پزشکان برای جراحی این فرم از بینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش برش‌های لازم برای جراحی بینی از داخل بینی انجام می‌شود و از ایجاد برش در قسمت خارجی بینی، بطور کلی خودداری می‌شود.

به دلیل این که جای برش‌های انجام شده در حین جراحی مشخص نمی‌باشد ، این روش در بین افرادی که برای جراحی بینی خود اقدام می‌کنند بسیار پرطرفدار است. تنها ایرادی که بر این روش وارد است این است که، پزشک جراح قادر به دیدن ساختمان داخلی بینی نیست و بهتر است این روش برای جراحی بینی‌هایی بکار برود، که دارای مشکلات جزئی هستند.

روش دیگر برای جراحی بینی‌های استخوانی، جراحی باز است که در آن قسمت رویی بینی را بطور کامل بالا می‌برند تا امکان مشاهده‌ی داخل بینی برای پزشک بطور کامل فراهم شود. در این روش با ایجاد برش پوسته‌ی رویی بینی استخوانی، تورم و کبودی زیادی بر روی پوست به وجود می‌آید. به دلیل این که امکان مشاهده‌ی ساختمان داخل بینی توسط جراح وجود دارد، می‌تواند اقدامات لازم را انجام داده و تغییرات دلخواه را انجام دهد. بطور کلی انتخاب روش‌های مورد استفاده برای جراحی بینی استخوانی، با توجه به نظر پزشک و خواست بیمار انجام می‌شود و نمی‌توان یک روش را به عنوان بهترین روش عمل بینی استخوانی انتخاب کرد.

ارتباط شكل بينی استخوانی با ساير اجزای صورت

يكي از عوامل مهم در تصميم گيری جراح براي انجام جراحی بینی استخوانی بررسي هماهنگي بين ساير اجزاي صورت با بيني است . معمولا افراد بعد از جراحی بینی استخوانی احساس بهتري نسبت به ساير اجزاي صورت خود دارند. جراح بيني براي ايجاد سايز مناسب بينی استخوانی بعد از جراحی زيبايی به فرم و سايز كل صورت و اجزای ان توجه ويژه دارد . در مجموع رضايت فرد از جراحي بيني بستگي به برداشت و رضايت اوليه او از ساير اجزاي صورت نيز دارد .

 

شرایط افراد برای جراحی بینی استخوانی

ممکن است سوالی در ذهن افراد پیش بیاید که، چه کسانی واجد شرایط جراحی بینی استخوانی خود هستند؟ برای جراحی بینی‌های استخوانی باید یک سری ویژگی را مورد بررسی قرار داد. این جراحی باید بر روی افرادی انجام شود که، دارای بینی برآمده و قوز زیاد در بینی خود می‌باشند که علل مختلفی بر به وجود آمدن این برآمدگی و قوز حاکم می‌باشد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دلایل موروثی و ژنتیکی، وارد شدن ضربا‌ی محکم به بینی و یا رشد زیاد غضروف بینی می‌باشد.

افرادی که دارای بینی‌های برآمده هستند که این برآمدگی، فرمی ناپسند در صورت ایجاد کرده است که ممکن است در بعضی مواقع باعث ایجاد مشکلات تنفسی ‌شود، باید هر چه سریع‌تر به جراحی بینی خود اقدام کنند. علاوه بر آن افرادی که مشکلات انحرافی در بینی خود دارند که این مشکلات باعث به وجود آمدن سپتوم بینی می‌شوند، می‌توانند برای جراحی بینی خود به یک پزشک متخصص مراجعه کنند.

بطور کلی افرادی که دارای ویژگی‌های بینی استخوانی از جمله داشتن یک استخوان باریک در بینی، برآمدگی، انحراف و قوز زیاد در بینی، بافت غضروفی محکم و همچنین دارای پوستی نازک و انعطاف پذیر هستند، می‌توانند برای جراحی بینی خود اقدام کنند. جراحی بینی‌هایی که دارای فرم استخوانی هستند، مزایا و عوارضی را به دنبال دارد که افراد قبل از اقدام به جراحی بینی خود لازم است که در باب این مزایا و عوارض اطلاعات لازم را داشته باشند.

 

جراحی بینی استخوانی طبیعی

قاعدتا هر شخصی، مخصوصا آقایان تمایل بسیار زیادی به جراحی بینی به شکل و فرم کاملا طبیعی دارند، به طوری که بعد از انجام عمل بینی، بینی آنها فرمی طبیعی داشته باشد، اجرای یک فرم زیبا و طبیعی در عمل جراحی بینی یک هنر محسوب می شود، هنر زیبا شناسی که هر جراح بینی دارای آن نمی باشد، پیاده سازی یک بینی طبیعی و زیبا به صورت و چهره افراد زیبایی خاصی می بخشد. دکتر سالومه سالاریان با سال ها تجربه و داشتن علم و دانش فراوان در زمینه عمل بینی استخوانی طبیعی یکی از بهترین جراحان بینی در ایران در زمینه جراحی بینی طبیعی می باشند.

 

جراحی بینی استخوانی نیمه فانتزی

اگر فرد بخواهد بینی فانتزی یا نیمه فانتزی داشته باشد، پزشک، تمامی معایب این روش جراحی را گوشزد خواد کرد؛ زیرا بینی از حالت طبیعی کوچکتر شده و مشکلاتی راه همراه خود دارد. بنابراین،ممکن است مشکلات ظاهری بینی رفع شود اما باعث مشکلات ساختاری میشود. حتما قبل انتخاب فرم مورد نظر، با جراح خود مشورت کنید.

 

عمل بینی استخوانی مردانه


امروزه و با توجه به استقبال خیلی خوب آقایان از جراحی زیبایی بینی و با توجه به اینکه اکثر آقایان دارای بینی های استخوانی هستند، عمل بینی استخوانی مردانه بسیار رواج یافته است. موضوعی که برای اکثر آقایان بسیار حائذ اهمیت است این است که بینی ای به شکل و فرم مردانه داشته باشند و اینگونه نباشد که فرمی عروسکی و زنانه به خود بگیرد، پس پیاده سازی عمل بینی استخوانی مردانه توسط یک جراح بسیار مهم است.

با توجه به اینکه امروزه تعداد متقاضیان مرد برای جراحی زیبایی بینی تقریبا برابر با متقاضیان خانم شده است، انتخاب یک جراح بینی مردانه با دانش و با تجربه، مهمترین قسمت این کار می باشد. حفظ اصول آناتومی بینی مردان بسیار قابل اهمیت می باشد، هر چند که مراحل جراحی بینی مردان با خانم ها یکی است.

مدت زمان عمل بینی استخوانی

عمل بینی زمان مشخصی ندارد و به ساختار بینی و میزان تغییزات آن بستگی دارد. اما معمولا بین 1تا 2 ساعت زمان لازم دارد و اگر بیمار بعد از جراحی مشکل خاصی نداشته باشد مرخص میشود.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

افراد قبل از اقدام به جراحی بینی خود ، باید نکات مشخصی را در نظر داشته باشند؛ این نکات باید توسط پزشک معالج و قبل از اقدام به جراحی بینی به افراد اعلام‌ شود.

از جمله این موارد این است که افراد باید به مدت هشت ساعت قبل از شروع عمل، از خوردن و یا آشامیدن هر چیزی خودداری کنند. نکته‌ی دیگر این است که افراد باید یک شب قبل از عمل حتما دوش بگیرند، تا آرامش لازم در بدن آن‌ها به وجود بیاید.

روز قبل از عمل، بهتر است که حتما مقدار زیادی آب نوشیده شود. مهم‌ترین نکته در حین عمل، وجود یک همراه برای فرد بیمار است. از جمله نکات مهم دیگر این است که بهتر است فرد بیمار، قبل از عمل لباسی سایز بزرگ و گشاد و دکمه دار بپوشد تا بعد از عمل برای پوشیدن لباس خود دچار مشکل نشود و فشاری به بینی او وارد نشود.

خوردن داروهایی مثل آسپرین که التهاب‌آور هستند قبل از عمل جراحی، کاملا ممنوع است. حداقل دو هفته قبل از عمل، باید از استعمال مواد مخدر و دخانیات خودداری شود.

به همراه داشتن مدارک پزشکی و برگه‌های مربوط به معاینه و آزمایش‌های قبل از عمل در روز عمل، ضروری و مهم است. بهتر است که افراد قبل از عمل به فکر تهیه‌ی چند کیسه یخ باشند تا بعد از اتمام جراحی، این کیسه‌ها را بر روی صورت خود قرار دهند.]

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

بعد از عمل جراحی به دلیل وجود حجم زیادی از داروهای بی‌هوشی و آرام‌بخش در داخل معده و فعالیت کند معده و روده، بهتر است تا چهار ساعت بعد از عمل از خوردن هر غذایی خودداری شود؛ چرا که انجام این کار، باعث ایجاد حالت تهوع در فرد بیمار خواهد شد. بعد از گذشت این زمان بیمار می‌تواند مقداری آب یا در صورت ممکن آب میوه بیاشامد و غذاهایی نرم و تا حد امکان آبکی استعمال کند. بعد از گذشت دو روز، شیوه‌ی غذا خوردن بیمار مانند قبل خواهد شد.

بعد از اتمام فرایند جراحی، تورم و کبودی در نواحی مختلف صورت و دور چشم به وجود می‌آید. برای رفع این کبودی‌ها، بهتر است که بیمار به مدت یک روز کامل از یخ کمپرس استفاده کند؛ توصیه می‌شود که این کار، به مدت دو یا سه روز انجام شود.

در دوران نقاهت جراحی بینی استخوانی، بهتر است که فرد بیمار به مدت یک هفته استراحت مطلق داشته باشد و از انجام کارهای سنگین خودداری کند. همچنین بیمار باید به مدت یک هفته، از استحمام و دوش گرفتن خودداری کند. اگر بیمار بعد از عمل به مدت زیادی دراز بکشد، التهاب و تورم‌هایی در صورت او به وجود خواهد آمد. (از پاراگراف پایین به اینجا منتقل شده است.) برای داشتن تجربه عمل بینی استخوانیرموفق و رضایت بخش،رعایت توصیه های فوق ضروری میباشد.

 

چگونگی چسب زدن بینی استخوانی پس از جراحی

یکی از نکات مهم درباره‌ی دوران نقاهت جراحی بینی، استفاده‌ی مرتب از چسب‌های مخصوص بینی است. استفاده از این چسب‌ها به طور مرتب و مکرر، باعث می‌شود تا از ورم و التهاب بعد از عمل جراحی جلوگیری شود. استفاده از این چسب‌ها زمان مشخصی ندارد و گاها پزشکان توصیه می‌کنند که در هنگام خواب شبانه نیز، از این چسب‌های مخصوص استفاده شود. نحوه چسب زدن بعد از جراحی بینی استخوانی نیز بسته به پزشک و نوع جراحی متفاوت میباشد.

لازم به ذکر است که مدت زمان استفاده‌ی افراد دارای بینی استخوانی از چسب، بیشتر از افرادی است که دارای بینی گوشتی هستند. در صورت این که افراد در حین استفاده از این چسب‌ها دچار مشکل و یا حساسیت شوند، می‌توانند با استفاده از پمادهای مخصوص از این حساسیت جلوگیری کنند. نکته‌ای که مهم است این است که، افراد باید در یک سن مناسب برای جراحی بینی خود اقدام کنند و بدن آن‌ها به رشد کافی رسیده باشد.

بطور کلی نتیجه‌ی حاصل از جراحی بینی دائمی می‌باشد؛ اما نکته‌ی مهم این است که افراد حتما نکات ضروری و مهم را در دوران نقاهت رعایت کنند، تا نتایج جراحی به خوبی ظاهر شده و استخوان‌ها به شکل کامل ترمیم شوند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا بینی به فرم دلخواه و مطلوب برسد، با توجه به اقدامات انجام شده در حین عمل متفاوت خواهد بود.

فواید حاصل از جراحی بینی استخوانی

جراحی این نوع بینی‌ها دارای یک سری عوارض و فواید است که حتما باید به آن‌ها توجه شود. از جمله فواید جراحی بینی‌های استخوانی، می‌توان به ایجاد ظاهری ظر یف و کوچک برای این نوع از بینی ها و کاهش پهنا و بهتر شدن ظاهر آن‌ها اشاره کرد؛ وجود انحراف در این بینی‌ها، باعث شده تا ظاهری نامناسب داشته باشند و جذابیت چهره را کمتر کنند.

علاوه بر آن ، باعث رفع معایب و مشکالاتی مانند برآمدگی، مشکلات تنفسی، از بین رفتن نقص‌هایی که در اثر عوامل ژنتیکی و ارثی هستند نیز، میشود. همچنین باید گفت که در نتیجه‌ی جراحی این فرم از بینی‌ها، چهره‌ای متعادل و جذاب برای افراد به وجود بیاید و علاوه برآن اعتماد به نفس افراد برای حضور در بین مردم جامعه بیشتر شود.

 

عوارض عمل بینی استخوانی

از جمله عوارض عمل بینی استخوانی می‌توان به مواردی مثل التهاب و ورم زیاد بر روی بینی، درد استخوان بینی بعد از عمل، افزایش ضخامت پوست، عفونت محل برش‌ها، نیاز به ترمیم بینی، کوچک شدن سوراخ بینی‌ها، خونریزی و… اشاره کرد که با رعایت نکات لازم بعد از جراحی و مراجعه به یک پزشک ماهر و زبردست، این مشکلات و عوارض تا حدود زیادی کم خواهد شد.

 

بعد از عمل جراحی خوردن چه نوع مواد غذایی و دارویی ممنوع است ؟

بعد از جراحی بینی استخوانی، باید تا حد ممکن از خوردن غذاهای تند و همچنین مصرف دخانیات و الکل جلوگیری شود. استفاده از دارو برای تسکین درد و از بین بردن تورم و کبودی در صورتی که تنها پزشک تجویز کرده باشد بلامانع است در غیر این صورت از خوردن هر گونه دارو یا مسکن جدا خودداری نمایید.

مصرف غذاهایی که ادویه زیادی دارند سبب شده تا ورم و کبودی دیرتر از بین برود. لازم است که حتما دوهفته تا یکماه بعد از عمل جراحی از خوردن غذا و یا میوه های سفت و یا غذاهایی که به سختی جویده میشوند پرهیز کرد.زیرا خوردن این نوع مواد غذایی به مرور سبب ایجاد تغییراتی در بینی خواهد شد.

 

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران

هزینه جرایحی بینی استخوان در تهران و یا شهرستان ها به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. این عوامل که شامل:

  •  موقعیت جغرافیایی کلیلنک یا مطب
  •  آزمایشات
  • دارو ها
  •  دستمزد پزشک
  •  هزینه بیمارستان یا کیلینیک
  • هزینه عکسبرداری قبل از عمل بینی
    و هزینه مشاوره متخصص می باشد که بعضی از متخصصین اولین مشاوره خود را به صورت رایگان برای مراجعه کننده انجام می دهند.

دکتر سالومه سالاریان، دارای مدرک فلوشيپ جراحی پلاستيک صورت از دانشگاه كلرادو آمريكا

عوامل موثر بر هزینه‌ جراحی بینی استخوانی

هزینه‌ جراحی بینی استخوانی، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار داشته و دارای تعرفه‌های متفاوتی است. از جمله عوامل موثر در هزینه عمل بینی استخوانی، مهارت پزشک معالج است؛ مطمئنا بهترین جراح بینی نسبت به یک جراح تازه‌کار و آماتور، هزینه‌ی بیشتری را دریافت می‌کند.

به این دلیل که مهارت او در به وجود آوردن فرم مطلوب بینی برای بیماران بیشتر بوده و نتیجه‌ی حاصل از جراحی بینی به دست او، اثربخش‌تر خواهد بود. علاوه بر این عامل، موقعیت جغرافیایی نیز تاثیر بسزایی در تعیین هزینه‌ی جراحی بینی خواهد گذشت. کلینیک‌های زیبایی در شهرستان‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی برای جراحی بینی افراد دریافت می‌کنند.

مثلا هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران، بیشتر از شهرهای اطراف میباشد. از عوامل مهم دیگر شرایط بدنی فرد و نوع بینی و مشکل اصلی آن است، که باعث می‌شود تا جراحی بینی سخت‌تر و یا آسان‌تر شود.

بطور کلی افراد بهتر است قبل از اقدام به جراحی بینی خود تحقیقات لازم را به عمل آورند و بهترین جراح بینی استخوانی در تهران  بیابند تا در هنگام جراحی بینی و گذاران دوران نقاهت و همچنین پرداخت هزینه‌ی مربوط به جراحی بینی، دچار مشکل خاصی نشوند‌. جهت اطلاع از تعرفه های عمل بینی استخوانی می توانید با شماره های کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان که در سایت درج شده تماس گرفته و ضمن استفاده از مشاوره تلفنی با بهترین جراح بینی استخوانی در تهران نسبت به تعیین وقت مشاوره حضوری و معاینه اقدام نمایید. این مجموعه در زمینه جوانسازی صورت و هایفوتراپی فعالیت دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی با ما تماس بگیری

سوالات متداول جراحی بینی استخوانی

 

آیا بدون جراحی امکان اصلاح بینی استخوانی وجود دارد ؟

در حال حاضر به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی، متخصصین در صورتی که بینی فرد فقط به لحاظ استخوان یا قوز ایرادی داشته باشد، فرم دادن به بینی استخوانی را بدون عمل، با تزریق فیلر بینی و یا استفاده از نخ های لیفت. انجام میدهند.

این روش برای افرادی مناسب است که استخوان بسیار کوچکی دارند و بینی آن ها مشکل انحراف و یا مشکلات دیگر را ندارد.گفتنی است که این روش به دلیل آن که با یک بار انجام دادن کاملا قوز یا استخوان بینی برطرف نخواهد شد نیاز به ترمیم و مراجعه مجدد طی چندین جلسه جهت اصلاح کامل بینی را به همراه دارد.

 

عمل زیبایی بینی استخوانی با لیزر ممکن است؟

تصور عملی بدون خونریزی و درد غیرممکن است، از لیزر تنها میتوان برای ترمیم پوست بینی و آکنه های آن استفاده کرد و تغییر فرم کلی بینی با لیزر امکان پذیر نمیباشد.

 

بهبود التهاب و تورم پس از جراحی بینی استخوانی تا چند روز طول میکشد؟

لازم به ذکر است که در برخی مواقع  پس از عمل جراحی بینی استخوانی، در نواحی زیر چشم تورم و کبودی ایجاد می‌شود که این نوع تورم در بیشترین حالت ممکن یک هفته به طول می‌انجامد. در این مدت لازم است که به طور مرتب دارو و مایعاتی که پزشک مربوطه توصیه کرده است استفاده شود.

 

آیا بعد از عمل جراحی بینی استخوانی امکان بازگشت استخوان وجود دارد؟

پاسخ به این سوال که ایا بینی عمل شده رشد میکند، خیر است. زیرا در هنگام جراحی، قوز یا استخوان بینی به طور کامل اصلاح و برطرف می‌شود و امکان بازگشت مجدد استخوان در بینی فرد وجود ندارد.

در مواردی بیمار به دلیل رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل مثل استفاده مرتب از چسب و نحوه صحیح خوابیدن بعد از مدتی دچار ایراداتی در فرم و شکل بینی می‌شود که این مورد با مراجعه و مشاوره با پزشک برطرف خواهد شد.

 

چه مقدار از قوز بيني بايد برداشته شود ؟

اين سوال مهمترين تصميم گيري بين بيمار و جراح را مطرح ميكند . در اين قسمت فرد تصميم ميگيرد كه ايا قوز بيني برداشته شود ولي قسمت كمي از ان باقي بماند تا فرم ژنتيك صورت فرد برقرار باشد . و يا قوز بطور كامل برداشته شود و شكل صاف در پشت بيني ايجاد شود .

در بعضي موارد افراد تمايل دارند كه بعد از برداشتن قوز پشت بيني كمي قوس دار شود . در جراحي بيني طبيعي يكي از اين سه حالت بر اساس خواسته بيمار انتخاب ميشود . تلاش بر اين است كه بعد از برداشتن قوز از ايجاد قوس زياد در پشت بيني اجتناب شود مگر در موارديكه كه خود فرد اصرار به ايجاد ان داشته باشد .

آیا داشتن پوست ضخيم در پروسه برداشتن قوز بيني تاثير ميگذارد ؟

بعد از اينكه جراح اقدام به برداشتن قسمت اضافه استخوان و غضروف در ناحيه قوز بيني كرد پوست بيني بايد روي قسمت جديد قرار گيرد و شكل جديد ان ناحيه را به خود بگيرد . در پوستهاي ضخيم ممكن است اين اتفاق نيفتد و يا بصورت كامل پوست نخوابد . البته تكنيكهايي در دسترس جراح هستند كه درصد موفقيت را در اين چالش افزايش دهد .

نماي قوز كاذب چيست ؟

در بعضي افراد قوز واقعي در پشت بيني وجود ندارد بلكه فرورفتگي در ناحيه راديكس بيني اين شبهه را بوجود اورده است . راديكس قسمت ابتداي بالاي بيني است درست همانجايي كه استخوان پيشاني به بيني وصل ميشود . در اين موارد گذاشتن گرافت در ناحيه راديكس باعث از بين رفتن نماي كاذب قوز بيني ميشود . اين مساله بخصوص در اقايان كه تمايل به داشتن بيني كاملا مردانه با سايز اوليه دارند صادق است .

آیا تنفس فرد از بيني بعد از برداشتن قوز بيني دچار مشكل ميشود ؟

بعد از برداشتن قوز بزرگ بيني براي اينكه بيني از نماي روبرو پهن ديده نشود نياز به انجام استئوتومي ميباشد . در اين مرحله استخوانهاي كنار بيني بهم نزديك ميشود تا در قسمت پشت بيني از هم فاصله نداشته باشند .

در اين اقدام ممكن است راه جريان تنفسي از داخل بيني نسبت به قبل جراحي كمتر شود لذا جراح گوش حلق بيني و پلاستيك بيني اقدام به انجام مانور هايي ميكند تا مسير تنفسي باز بماند . از اين اقدامات ميتوان توربينوپلاستي ، اسپريدر گرافت ، گرافت غضروف لترال بيني و يا گرافت پره بيني را نام برد كه بر اساس نياز فرد جراح اقدام به گذاشتن ان ميكند .

اسپريدر گرافت چيست ؟

اين يك گرافت خاص و مفيد در افرادي است كه قوز بيني بزرگ دارند . جراح بيني به چند دليل اقدام به گذاشتن اين گرافت در پشت بيني فرد بعد از برداشتن قوز بيني بزرگ مي كند. جلوگيري از ايجاد مشكل تنفسي ، جلوگيري از ايجاد قوس زياد پشت بيني در سالهاي اينده و جلوگيري از ايجاد بدشكلي هاي V فرم معكوس پشت بيني از دلايل استفاده از اين گرافت حين جراحي بيني است . در مجموع اين گرافت به يك سوم مياني بيني فرم و عملكرد مطلوب ميدهد.

 

چه زمانی شکل نهایی بینی استخوانی مشخص می‌شود؟

بعد از عمل جراحی، بینی تا مدتی التهاب و کبودی دارد و بعد از حدود سک سال میتوان نتیجه نهایی آن را دید. و در واقع بعد از یکسال میتوان نتیجه مطلوب جراحی را دید.

 

آیا جراحی بینی استخوانی با لیزر امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر؛ چرا که جراحی با لیزر هیچ نوع شکلی را به بینی نمی دهد و برای تغییرات بینی به هیچ وجه مناسب نیست، همچنین تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

هزینه عمل جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

در خصوص جراحی بینی استخوانی نمی توان هزینه مشخصی را مشخص کرد، با انجام معاینات و جلسات مشاوه هزینه کاملا مشخص می شود

آیا برگشت پذیری جراحی بینی استخوانی امکان پذیر است ؟

بازگشت برآمدگی و قوز بینی در جراحی بینی های استخوانی بسیار به ندرت رخ می دهد.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی چیست؟

به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی مصرف داروهای مسکن نظیر بروفن را ممنوع می باشد. به مدت دو هفته از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی پرهیز نمایید. چنانچه مبتلا به بیماری خاصی هستید یا از داروی خاصی استفاده می کنید جراح بینی را آگاه نمایید.

ویژگی بینی های استخوانی چیست؟

از لحاظ فرم ظاهری دارای قوز می باشد، دارای پوستی نازک است و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد، از بافت و غضروف مستحکم برخوردار می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (13 دیدگاه)

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام، هزینه عمل بینی استخوانی ثابت نیست، برای اطلاع از هزینه ها لطفا تماس بگیرید با کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط