نکاتی مهم جراحی بینی بدون بیهوشی

عمل بینی بدون بیهوشی

فهرست مطالب

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

جراحی بینی بدون بیهوشی، با استفاده از بیهوشی موضعی انجام می شود جراحی بینی بدون بیهوشی عمومی در مقایسه با جراحی بینی با استفاده از بیهوشی بسیار خطر کمتری دارد. از مواد بیهوشی بهتر است در مواقعی استفاده شود که زمان جراحی طولانی می باشد. به عنوان مثال جراحی انحراف تیغه بینی که زمان بر است. گاهی پیش می آید که افراد جراحی بینی را به علت ترس از بیهوشی انجام نمی دهند. اما دانستن این موضوع که جراحی بدون بیهوشی نیز وجود دارد به آن ها کمک میکند.

عمل بینی بدون بیهوشی

در حالیکه ممکن است خیلی از افراد در طول جراحی بینی بیهوشی را انتخاب کنند، افرادی هستند که می‌خواهند جراحی بدون بیهوشی کامل را انجام دهند. این تصمیم ممکن است به دلایل تجیحات شخصی، دلایل پزشکی یا دیگر عوامل باشد. قبل از عمل بینی بدون بیهوشی نکات مهمی هست که باید در نظر بگیرید.

یکی از دلایل ابتدایی که چرا بعضی از افراد عمل بینی بدون بیهوشی را انتخاب می‌کنند دوری کردن از ریسک و عوارض جانبی استفاده از بیهوشی است. داروی بیهوشی می‌تواند عوارض جانبی مختلفی بر روی بدن داشته باشد از جمله تهوع، استفراغ و سرگیجه که ممکن است باعث نگرانی عده‌ای شود. با انتخاب کردن عمل بینی بدون بیهوشی بیماران تجربه طبیعی تری را خواهند داشت.

از طرفی عمل بینی با بی حسی به بیماران این اجازه را می‌دهد تا در طول پروسه هوشیار باشند که باعث می‌شود یک حس کنترل و تسلط بر درمان را حس کنند. بعضی از افراد احساس راحت‌تری دارند که هوشیار باشند و بتوانند در طول عمل با پزشک خود تعامل داشته باشند. این اتفاق می‌تواند اضطراب آنها را کاهش دهد.

عمل بینی با بی حسی می‌تواند پول بیماران را ذخیره کند. داروی بیهوشی یک هزینه قابل توجه در طول پروسه عمل به حساب می‌آید بنابراین تصمیم عمل بدون بیهوشی به کاهش هزینه کلی عمل کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند گزینه مناسب تری برای افرادی باشد که نگران هزینه‌های عمل بینی هستند.

گرچه حیاتی است تا تعدادی از فاکتورهای مهم را قبل از انجام عمل بینی بدون بیهوشی در نظر بگیرید. تخصص و تجربه پزشک معالج از اهمیت زیادی برخوردار است. قبل از انجام عمل مطمئن شوید که متخصص زیبایی شما تجربه کافی در انجام این نوع جراحی را دارد.

درست است که عمل بدون بیهوشی یک سری از ریسک‌ها مانند واکنش‌های آلژیک یا عوارض مضر را کاهش می‌دهد اما میزان درد در طول جراحی بیشتر حس می‌شود. بیماران باید برای احساس درد آماده بوده و قبل از جراحی در مورد گزینه‌های مدیریت درد با پزشک خود صحبت کنند.

توقعات واقع گرایانه در مورد نتیجه عمل بینی بدون بیهوشی حیاتی است. درحالیکه رینوپلاستی می‌تواند ظاهر و عملکرد بینی را بالا ببرد، بیماران باید متوجه باشند که نتیجه نهایی ممکن است دقیقا آنطور که انتظار دارند نشود.

نکات مهم قبل از جراحی بینی بدون بیهوشی کامل

در ابتدا حیاتی است تا مطمئن شوید متخصص جراحی زیبایی فردی باتجربه و با مهارت است. این مدل عمل بینی نیازمند سطح بالایی از توانایی و تجربه و دقت است چون بیمار در طول جراحی هوشیار خواهد بود. بنابراین مهم است تا یک جراح خوب انتخاب کنید که سابقه بالایی در عمل بینی بدون بیهوشی داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از عمل بینی بدون بیهوشی در نظر بگیرید دانستن ریسک و مزابای انجام این نوع جراحی است. در حالیکه بیهوشی می‌تواند درد را در طول عمل کاهش دهد همچنین می‌تواند دسته‌ای از عوارض جانبی و ریسک را به همراه داشته باشد. با انتخاب کردن جراحی بینی بدون بیهوشی بیماران ممکن است مقدار درد بیشتری را در طول پروسه تجربه کنند.

مهم است تا در مورد نگرانی‌ها و سوالاتی که در مورد پروسه دارید از جمله نوع بی‌حسی که استفاده خواهد شد، نتیجه مورد انتظار شما و ریسک‌های احتمالی با پزشک متخصص خود صحبت کنید. بیماران باید در مورد مراقبت‌های بعد از عمل هم اطلاعات کافی داشته باشند تا روند بهبود موفقیت آمیزی را سپری کنند.

یک روز قبل از جراحی عمل بینی بهتر است کمی پیاده روی کنید. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید حتما جراح خود را در جریان قرار دهید. مصرف غذای سبک قبل از جراحی بینی بهتر است غذای سبک مصرف کنید.

مزایای جراحی بینی بدون بیهوشی

مزایای جراحی بدون بیهوشی به شرح زیر می باشد:

استفاده از مواد موجود در تامی سنت از عفونت کردن محل زخم جلوگیری می کند.

از مزایای استفاده از روش بدون بیهوشی عدم عوارض ناشی از بیهوشی می باشد.

در روش جراحی بدون بیهوشی کبودی ایجاد شده کمتر از جراحی با بیهوشی می باشد.

در جراحی بدون بیهوشی عوارضی مانند حالت تهوع، استفراغ و … که در جراحی با بیهوشی دارد، وجود ندارد.

جهت تزریق بی حسی احتیاج به اتاق عمل نیست و امکان انجام این عمل در مطب وجود دارد.

این تزریق بدلیل زیر پوستی بودن ایمنی بیشتری دارد.

در جراحی بینی بدون بیهوشی تزریق مواد بی حس کننده زیر پوست بوده و در جراحی با بیهوشی تزریق در رگ می باشد.

قبل از جراحی بینی بهتر است از شرایط آن مطلع شوید. شما نیز در صورتیکه برای اطلاع از شرایط جراحی بینی نیاز به مشاور داشتید می توانید با کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید.

عوارض جراحی بین بدون بیهوشی

تورم و کبودی اطراف چشم 

درد شدید به دلیل تغییر ساختار بافت بینی

✔ گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی 

مدت زمان انجام جراحی بینی بدون بیهوشی

مدت زمان انجام جراحی بینی بدون بیهوشی، بسته به پزشک متخصص متغیر می باشد. همچنین عواملی که در مدت زمان جراحی بینی تاثیر گذار است، نوع بینی، تغییرات مورد نیاز بیمار، نوع پوست بینی بیمار و … می باشد.

عمل بینی بدون بیهوشی
عمل بینی بدون بیهوشی

مراحل جراحی بینی بدون بیهوشی

انتخاب روش جراحی: اولین مرحله جهت جراحی بینی، انتخاب مرحله بیهوشی یا بی حسی می باشد.

برش جراحی

 گام بعدی در جهت جراحی بینی، برش جراحی زیبایی بینی می باشد. در این روش، برش جراحی بینی به دو روش انجام می شود، روش بسته که تمامی برش هایی که احتیاج است در داخل بینی داده می شود و در آخر ترمیم می شود، در این روش اغلب ازنخ بخیه هایی استفاده می شود که قابل جذب بوده و نیازی به کشیدن بخیه نمی باشد.  در نوع برش باز، یک برش کوچک در قسمت کولوما ایجاد می شود. و بدین وسیله، پوست بینی که استخوان های بینی و غضروف ها بینی را پوشانده است با دقت بلند شده تا جراح جهت بازسازی بینی دسترسی به تمام قسمت های بینی را داشته باشد.

تغییر شکل بینی

 مرحله بعد تغییر شکل بینی می باشد. در صورت در خواست کوچک کردن بینی، ممکن است نیاز به برداشتن قسمت های خاص غضروف و استخوان بینی باشد. گاهی نیز ممکن است جهت خوش فرم شدن بینی جراح استخوان یا غضروف به بینی اضافه کند.

سپتوپلاستی یا اصلاح تیغه وسط بینی

گام بعدی در جهت اصلاح بینی، تغییر تیغه وسط بینی می باشد. در صورتیکه بیمار دچار اختلالات تنفسی باشد، جراح علاوه بر عمل زیبایی،همراه با این عمل بخش های منحرف تیغه بداخل بینی را درست کرده تا مشکلات تنفسی برطرف شود.

اصلاح سوراخ های بینی

در ششمین مرحله از جراحی بینی، اصلاح سوراخ های بینی می باشد. پس از تکمیل شدن شکل دهی بینی، جراح به بررسی سوراخ های بینی می پردازد و اگر فرم وسایز سوراخ های بینی با فرم بینی هماهنگ بود با برش پره های بینی شکل سوراخ های بینی را تغییر دهد.

مرحله آخر جراحی بینی

در مرحله پایانی جراحی بینی، جراح پس از گرفتن نتیجه مورد نظر و اتمام مراحل فرم دهی بینی، شروع به گذاشتن اسپلینت داخلی بینی ، قرار دادن چسب های رینوپلاستی بر روی بینی و سپس اسپیلنت روی بینی می کند. و سپس بعد از خارج کردن لوله های بیهوشی توسط متخصص بی هوشی، تحویل ریکاوری داده می شود وتا زمان از بین رفتن داروهای بیهوشی تحت درمان قرار می گیرد.

جراحی بینی بدون بیهوشی بهتر است یا بی حسی  موضعی

عمل جراحی بینی در تهران

حال ممکن است این سوال در ذهن فرد صورت بگیرد که بی هوشی بهتر است یا بی حسی؟ در جواب این سوال که استفاده از روش بی حسی مناسب تر است یا روش بیهوشی باید عنوان کنیم که روش بی حسی به علت خطرات و عوارض بی هوشی و هم ترس افراد از بی هوش شدن مناسب تر می باشد. در روش بدون بیهوشی بینی را بی حس کرده و عمل را آغاز می کنیم. در این روش می توان همزمان با استفاده از بی حسی آرامبخش نیز مصرف کرد. در این صورت فرد بی هوش نبوده اما حرکتی نیز ندارد.

جراحی بینی بدون بیهوشی با روش جدید لیزر

امروزه هم عمل زیبایی بینی و هم استفاده از لیزر برای زیبایی های پوستی بسیار طرفدار پیدا کرده است. عمل لیزر بینی یا جراحی بینی بدون بیهوشی با لیزر،  موضوع داغ این روزهاست. برخی از کلینیک ها بر این نظر هستند که عمل بینی با لیزر متدهای جدید جراحی بینی می باشد که با یک اشعه و بدون بیهوشی و خونریزی انجام می شود. لیزر کاربردهای درمانی زیادی دارد و جهت تغییرات پوستی و زیبایی موثر است. اکنون این سوال بوجود می آید که لیزر برای انجام کوچک کردن بینی و تغییر اندازه ، بافت تا چه اندازه توانایی دارد. باید توجه داشته باشید که از لیزر برای تغییر در ساختار بینی که از بافت های تخصصی و متفاوت ایجاد شده است نمی توان استفاده کرد. از لیزر برای تغییر در رنگ پوست بینی و افزایش حرارت در بینی و کم کردن حجم چربی بینی استفاده می شود. در نتیجه به هیچ عنوان فریب این موضوع را نخورید که با جراحی لیزر می توان بینی خود را عمل نمایید.

جراحی بینی بدون بیهوشی
جراحی بینی بدون بیهوشی

جراحی نوک بینی بدون بیهوشی

در جراحی نوک بینی جراح از داخل بینی بر روی استخوان وغضروف بینی تغییرات لازمه را  انجام می دهد. در جراحی نوک بینی جهت ترمیم نوک بینی غضروف‎هایی قوی به غضروف‎های نوک بینی پیوند می‎دهند، این کار سبب می شود استکام نوک بینی بیشتر شود. در این جراحی  بخیه‏ ها از داخل می زنند تا اثری ازجراحی دیده نشود.

هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی

هزینه عمل بینی بدون بیهوشی در افراد مختلف متفاوت می باشد. قیمت این جراحی با توجه به نوع بینی، دستمزد پزشک متخصص و … متفاوت می باشد. جهت اطلاع از قیمت های جراحی بینی می توانید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید.

جراحی بینی بدون بیهوشی در تهران

جراحی بینی، یک نوع عمل جراحی می باشد که بوسیله آن بینی تغییر شکل پیدا می کند. از جراحی بینی می توان برای کوچک کردن بینی، برداشتن قوز بینی، رفع انحراف بینی، عمل بینی گوشتی، پلیپ بینی، عمل بینی استخوانی و کوچک کردن سوراخ های بینی استفاده کرد. دکتر سالومه سالاریان یکی از متخصصین در عمل زیبایی بینی در شهر تهران  می باشد. عمل بینی را هم به صورت بیهوشی کامل و یا به صورت بی حسی موضعی انجام می دهند.

بهترین جراح بینی بدون بیهوشی

دکتر سالومه سالاریان، متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی پوست می باشد. از تخصص های دکتر سالاریان می توان به لیفتینگ صورت، تزریق انواع ژل چربی، خدمات زبیایی صورت، رفع علائم پیری پوست، انواع جراحی های زیبایی و … اشاره کرد. بنابراین اگر شما هم بدنبال فردی مطمئن و متخصص در زمینه جراحی زیبایی هستید و نتیجه کار برایتان مهم می باشد پیشنهاد ما به شما، دکتر سالومه سالاریان می باشد. در صورت نیاز به مشاوره و یا رزرو نوبت با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

4.4/5 - (7 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

    1. سلام جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی هست در مواردیکه ترمیم در ناحیه سوراخ بینی انجام میشه می‌توان تحت بیحسی عمومی انجام داد برای تعیین هزینه باید حضوری معاینه بشید تا وسعت عملتون مشخص شود

  1. سلام من بینیمو ۵ سال پیش عمل کردم و الان فقط میخوام غضروفشو عوض کنم بدون بیهوشی. هزینش چقدر میشه؟ و اینکه بعد عمل ایا باید پانسمان بشه یا فقط چسب کافیه چون فقط نوک بینیم هست. و کبود میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط