جراحی بینی بسته

فهرست مطالب

مشاوره عمل بینی

مجموعه‌ای از تکنیک‌های جراحی که باعث تغییر در ظاهر و ساختارهای درونی بینی می شوند را رینوپلاستی می گویند.  عمل بینی دارای تکنیک های مختلفی می باشد، در عمل جراحی بینی بسته توسط برش‌های ایجاد شده در داخل بینی، جراح به بافت‌های داخلی بینی دست پیدا می کند، این  روش یکی از روش های جراحی بینی به حساب می آید.

جراحی بینی به روش بسته چیست ؟

در روش جراحی بینی بسته تغییر شکل‌ بینی از داخل بینی صورت می گیرد و دیگر نیازی به برش زدن در قاعده بینی نخواهد بود. در بیمارانی که برای نخستین بار عمل بینی انجام می دهند این روش بسیار مناسب خواهد بود. عمل بسته بینی چیزی حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد. این عمل برای جراحان به عنوان عملی پیچیده و ظریف به شمار می آید اما برای بیماران بسیار ساده و راحت خواهد بود. این روش جراحی توسط حفره های طبیعی بینی صورت می گیرد و هیچ برشی در قاعد بینی در ناحیه بین دو پره بینی انجام نمی گیرد. پزشک با جابه جا کردن غضروف بینی و برداشتن قسمتی از بافت بینی از بینی عمل را انجام می دهد. زمانی که عمل به پایان رسید پزشک هیچگونه پنبه و یا گاز استریل در داخل بینی قرار نمی دهد، فقط روی بینی را با گچ یا اسپلینت می پوشاند.

مزایای عمل بینی بسته

فواید جراحی بینی بسته عبارتند از:

ایجاد برش های کم و محدود.

✔ در این نوع جراحی کبودی و ورم دور چشم بسیار کم است.

✔ ایجاد ظاهر و فرمی طبیعی برای بینی.

✔ زمان انجام عمل کوتاه است.

✔ بینی به سرعت به ظاهر طبیعی خود بر می گردد.

✔ احتمال تشکیل اسکار بسیار کم است.

✔ عوارض این عمل بسیار کم است.

✔ هیچ گونه اسکار در سطح بیرونی قاعده بینی ایجاد نمی شود.

✔ طول دوره بهبودی کمتری دارد.

تفاوت جراحی بینی بسته و باز

برش های ایجاد شده در عمل بسته بینی به صورت داخلی و یا اندونزال می باشد، برش ها فقط در داخل لبه هر سوراخ بینی صورت می گیرد. در رینوپلاستی بسته هیچ اسکار یا جای زخمی در قسمت بیرونی بینی به جای نمی‌ماند. کلوملا شامل یک دیوار باریک در بافت نرم است که باعث جدا کردن حفره های بینی می شود، در عمل باز بینی برش در پایه کلوملا صورت می گیرد؛ با این روش جراح می تواند پوست بینی را جدا کند و دید بهتری داشته باشد؛ در نتیجه رینوپلاستی بسته پیچیده تر است و مهارت بیشتری می طلبد.

 

عوارض جراحی بسته بینی

مهارت جراح در عمل بینی بسته بسیار اهمیت دارد به دلیل اینکه این عمل اگر به درستی صورت نگیرد تنفس فرد دچار مشکل می شود. ایرادات ظاهری بینی در این جراحی برطرف می شود و فرم بینی دچار تغییرات چندانی نمی شود.  در نتیجه افراد باید انتظار واقع بینانه از نتایج جراحی داشته باشند. جراحی بینی بسته برای اشخاصی که تمایل دارند بینی شان تغییرات جزئی داشته باشد، توصیه می شود. افراد که می خواهند فرم بینی خود را تغییر دهند این روش مناسب آن ها نیست. در این عمل جراح پوست بینی را به جهت درسترسی داشتن به قسمت داخلی بینی می کشد، خود این عمل باعث می شود که غضروف بینی دچار تحریک شود، که باعث می شود ظاهر بینی طبیعی از فرم طبیعی خود خارج می شود.

عوارض جراحی بسته بینی
عوارض جراحی بسته بینی

نحوه آماده شدن بیمار برای جراحی بسته بینی

اولین گام برای جراحی و عمل زیبایی بینی پیدا کردن پزشکی متخصص در این زمینه، و با چند جلسه مشاوره و بررسی بینی و انتخاب مدل و فرم بینی و تغییرات ایجاد شده بر روی بینی، بیمار تصمیم به انجام عمل می گیرد. که البته در عمل بینی بسته پزشک تغییرات آنچنانی بر روی بینی انجام نمی دهد. حراج با بررسی های انجام گرفته تشخیص می دهد بیمار کاندید مناسبی است یا خیر؟ به عنوان مثال اگر بیمار سیگاری و یا الکلی باشد جراح توصیه می کند که برای مدتی قبل از عمل از کشیدن سیگار و یا نوشیدن الکل جلوگیری کند. بیمار باید با دکتر درمورد داروهایی که کصرف می کند نیز مشورت کند زیرا بعضی از داروها در روند بهبودی اختلال ایجاد می کنند.

 

کاندیدای مناسب جراحی بینی به روش بسته

اشخاصی مناسب برای این عمل هستند که:

 فرم بینی آن ها ایراد جزئی داشته باشد، فقط پل بینی متقارن و نوک بینی متناسبی داشته باشند.

 بینی هایی با فرم بدشکلی‌ غیر پیچیده نداشته باشند.

✔ بینی دچار ضرب دیدگی شدید نشده باشد.

✔ بینی‌ کج یا نامتقارن نداشته باشند.

✔ تشکیل جای زخم در عمل بسته بینی

✔ برش های ایجاد شده در قسمت بیرونی سطح بینی ایجاد نمی شود به همین دلیل جای زخم به صورت آشکار وجود ندارد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی به روش بسته
کاندیدای مناسب جراحی بینی به روش بسته

بهترین جراح بینی بسته در تهران

برای انتخاب بهترین جراح بینی باید به چند نکته توجه داشته باشید، یک جراح خوب بینی  باید تسلط کامل بر عمل خود داشته باشد و همچنین به علم زیبا شناسی نیز مسلط باشد. داشتن وجدان کاری، اولویت قرار دادن سلامت بیمار، توجه به نظر و سلیقه بیمار، بررسی فرم و نوع بینی بیمار، داشتن سابقه کاری درخشان، از جمله مواردی که یک جراح بینی بسته باید داشته باشد. دکتر سالومه سالاریان یکی از بهترین جراحان در زمینه انواع عمل های زیبایی و انواع عمل بینی می باشند.

 

هزینه عمل بسته بینی

هزینه جراحی بینی بسته به عوامل مختلفی نظیر: تجربه و مهارت جراح، محل انجام عمل( در کلینیک یا بیمارستان دولتی یا خصوصی)، برداشت پولیپ یا رفع انحراف بینی، بر طرف کردن مشکلات سینوسی و … بستگی دارد. در جلسه مشاوره حضوری قبل از عمل تمامی موارد مربوطه و هزینه های احتمالی توسط پزشک جراح به اطلاع بیمار رسانده می گردد. شما می توانید برای کسب اطلاع دقیق از هزینه ها و قیمت عمل بینی بسته با شماره تلفن های موجود در سایت با کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید.

دکتر سالومه سالاریان با داشتن چندین سال سابقه کار در زمینه عمل بینی و انواع عمل های زیبایی بهترین خدمات را ارائه می دهد. از جمله خدماتی که کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان به بیماران خود ارائه می دهد عمل بینی استخوانی، جراحی بینی گوشتی، لیفتینگ صورتو،… می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط