آموزش جوانسازی پوست صورت با آلوورا

آموزش جوانسازی پوست صورت با آلوورا
آموزش جوانسازی پوست صورت با آلوورا

فهرست مطالب

خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

جوانسازی پوست صورت با آلوئه ورا تا حد زیادی به استفاده مرتب از این ماده مغذی و با ارزش بستگی دارد. پس از استفاده دوره ای از این ماده تا حد زیادی متوجه تغییرات پوست خود و عملکرد مثبت این ژل می شوید. نحوه جوانسازی پوست صورت با آلوورا به اینگونه است که این ماده موجب روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه های تیره و جای جوش می شود.

آلوئه ورا گیاه معروفی است که به دلیل مزایای بی شمار در زمینه سلامتی و زیبایی مخصوصا وقتی بحث جوانسازی پوست به میان می‌آید، شناخته می‌شود. آلوئه ورا به دلیل ترکیبات غنی خود یک درمان طبیعی عالی برای مشکلات پوستی مختلف از جمله خشکی پوست، آکنه و علائم پیری پوست است.

یکی از رایج ترین راه ها برای جوانسازی پوست با الوورا استفاده مستقیم این گیاه بر روی پوست خود به عنوان ماسک یا مرطوب کننده است. ماسک آلوورا برای چروک صورت بی‌نهایت مفید است. ژل آلوئه ورا می‌تواند از داخل برگ‌های این گیاه استخراج شود و بر روی پوست صورت قرار بگیرد تا بتواند پوست را هیدراته کرده و به تغذیه پوست کمک کند. ژل آلوئه ورا غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که می‌تواند به ترمیم سلول‌های آسیب دیده پوست کمک کرده و تولید کلاژن که برای حفظ قابلیت ارتجاعی و محکم بودن پوست لازم است را افزایش دهد.

از دیگر خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت می‌توان به خاصیت لایه برداری این گیاه اشاره کرد. آلوئه ورا می‌تواند به عنوان لایه بردار طبیعی عمل کرده و سلول‌های مرده پوست را بردارد. با ترکیب کردن ژل آلوئه ورا با مقدار کمی شکر یا اوت میل شما می‌توانید یک اسکراب عالی برای خود تهیه کنید که سلول های مرده پوست را برداشته و پوستی صاف و نرم به شما ارائه می‌دهد. این عمل لایه برداری می‌تواند به کاهش خط و چروک صورت کمک کرده و بافت کلی پوست را ارتقا بخشد.

علاوه بر مواد مرطوب کننده و لایه بردار، یکی از خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت این است که آلوئه ورا دارای مواد ضد التهاب و آنتی باکتریال است که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک کند. در زمینه جوانسازی پوست صورت با آلوئه ورا این خاصیت می‌تواند کمک زیادی در درمان آکنه کرده و التهاب پوست را تا مقدار زیادی کاهش دهد. همچنین آلوئه ورا می‌تواند جای جوش و آکنه را درمان کرده و پوستی تمیز تر را به شما ببخشد.

طرز استفاده از آلوورا برای چروک به این صورت است که این گیاه را با مواد طبیعی دیگری ترکیب کرده و از مزایای آن استفاده کنید. به طور مثال ترکیب ژل آلوورا با عسل می‌تواند یک ماسک مغذی و مرطوب کننده ایجاد کند. اضافه کردن چند قطره روغن های مفید مانند روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای می‌تواند به نرم تر شدن پوست صورت کمک کند.

آشنایی با روش جوانسازی پوست صورت
روش‌های جوانسازی پوست

آشنایی با روش جوانسازی پوست صورت با آلوئه ورا

آلوورا که نام علمی آن آلوئه باربادنسیس است گیاهی است که متعلق به کشور سودان است. جوان سازی پوست صورت با آلوورا توسط تمدن های قدیمی مثل مصری ها و تمدن های مدیترانه ای ابداع شده است.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

الوورا دارای ارتفاع کمی است و دارای برگ های بلند و نوک تیز است. ژل آلوئه مستقیما از برگ گیاه استخراج می شود. این ماده حاوی مقدار زیادی ترکیبات بیواکتیو بوده که برای پوست و حذف سلول های مرده بسیار مفید است.

این ژل سرشار از ویتامین، مواد معدنی،آنزیم های ضروری، و لینین و آمینو اسید ها است. لازم است بدانید که برگ های این گیاه حاوی انواع پلی فنول ها از قبیل باربالوئین اند که خواص آنتی اکسیدانی مهمی دارند. بهترین روش استفاده از آلوئه ورا برای جوانسازی پوست و از بین بردن لکه ها و چین و چروک ها ساخت ماسک آلوورا برای جوانسازی پوست صورت و بدن است.

ژل موجود در برگ های گیاه آلوورا جای سوختگی های خفیف را از بین می برد.استفاده از این ژل به صورت روزانه به عنوان لوسیون موجب روشن شدن پوست می شود. برای اثر بخشی این ماده لازم است ژل را هفته ای ۱ بار به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

علت بوجود آمدن چین و چروک بر روی پوست

علت-چین-و-چروک-بر-روی-پوست-و-تاثیر-الوورا

چین و چروک ها از جمله نشانه های پیر پوستی هستند که انواع مختلفی دارند که هر کدام به علت خاصی در صورت پدیدار می شود.

  • چروک های حرکتی: این چروک ها در اثر انقباض ماهیچه زیر پوست بوجود می آیند. انقباض ماهیچه ها موجب جمع شدن پوست می شود و در نهایت پوست تا می خورد و چین و چروک ها  شکل می گیرند. این چین ها بیشتر در قسمت پیشانی و اطراف چشم ها ایجاد می شوند.
  • چروک های ایستا: چروک ایستا بیشتر به دلایل ژنتیکی ایجاد می شوند البته الگوی زندگی روزمره نیز در بوجود امدن این چروک ها تاثیر گذار است . قرار گرفتن در اشعه خورشید و اشعه یو وی یا مصرف بالای سیگار باعث به وجود آمدن این  چروک ها می شود.
  • تا خوردگی: تاخوردگی بیشتر به دلیل شل شدن ماهیچه های صورت ایجاد می شود. افتادن لایه های پوست روی هم نتیجه این تاخوردگی ها است. مخصوصا در ناحیه اطراف دهان و بینی اشخاص که در نظر همه بسیار نامطلوب است .
راههای جوانسازی پوست با آلوئه ورا
راههای جوانسازی پوست با آلوئه ورا

راههای جوانسازی پوست با آلوئه ورا

راه های زیادی برای از بین بردن چین و چروک مثل بوتاکس صورت ، لیفت صورت و تزریق فیلر وجود دارد که البته هزینه زیادی برای افراد در بردارد. اخیرا نیاز به راه حل های کم هزینه و در دسترس تر برای درمان چین و چروک بیشتر احساس می شود چون پرداخت هزینه های گزاف برای اکثر افراد جامعه مقدور نیست. به همین دلیل جوانسازی و سفید کردن پوست با آلوورا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

خواص آلوورا برای جوانسازی پوست صورت

خواص-آلوورا-برای-جوانسازی-پوست-صورت

یکی از مزایای کلیدی استفاده از آلوئه ورا برای جوانسازی پوست خاصیت مرطوب کنندگی بی نظیر این گیاه است. ژل آلوئه ورا غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینواسیدهاست که به طور عمیق پوست را مرطوب و نرم کرده و همینطور به تغذیه پوست کمک می‌کند. با اضافه کردن آلوئه ورا به روتین پوستی خود می‌توانید با خشکی و دی‌هیدراته بودن پوست خود مبارزه کرده و از داشتن پوستی خسته و تیره رهایی پیدا کنید.

علاوه بر مزایای مرطوب کنندگی، جوانسازی پوست با آلوورا مزایای ضدالتهابی هم دارد. این گیاه دارای ترکیباتی از جمله پلی ساکاریدها است که به کاهش قرمزی، تورم و تحریکات پوستی کمک می‌کند. این ویژگی آلوئه ورا را به گزینه درمانی عالی برای شرایط پوستی حساس مانند آکنه، روزاسه (rosacea) یا آفتاب سوختگی تبدیل می‌کند. آلوئه ورا در برابر آفتاب سوختگی از پوست محافظت می کند. الوورا  یک آنتی اکسیدان عالی است و کمک می کند پوست جوانی خود را به خوبی حفظ کند و چین و چروک های آن درمان شوند و پوست شاداب و با طراوت به نظر برسد.

علاوه بر اینها، آلوئه ورا منبع قدرتمند آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب های محیطی و پیری زودرس محافظت می‌کند. آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد که مولکول های مضری هستند که در آسیب و پیری پوست همکاری می‌کنند؛ کمک می‌کنند. با به کارگیری آلوئه ورا در روتین پوستی خود شما پوست صورت خود را در برابر عوامل محیطی حفظ کرده و ظاهر جوان خود را احیا می‌کنید. همچنین آنتی اکسیدان ها به ارتقا تولید کلاژن که برای قابلیت ارتجاعی پوست صورت ضروری هستند، کمک می‌کنند و باعث کاهش خط ها و چروک های صورت می‌شوند.

یکی دیگر از مزایای جوانسازی پوست با آلوئه ورا خاصیت لایه برداری این گیاه است. الوورا حاوی آنزیم‌هایی است که به برداشتن سلول‌های مرده و نرم تر کردن و شفاف کردن پوست کمک می‌کند. از طرفی آلوئه ورا می‌تواند به محو شدن جوش‌های سیاه پوست، جای جوش و هایپرپیگمنتیشن (hyperpigmentation) که یک اختلال شایع پوستی است کمک کند.

دانشمندان آلوورا را یک عامل ضد پیری طبیعی معرفی کرده اند که دارای ویتامین های مفیدی برای پوست است و خاصیت کشسانی پوست را به آن برمی گرداند.

متاسفانه با افزایش سن، چین و چروک روی پوست افزایش می یابد. دانشمندان عامل اصلی پیری پوست را قرار گرفتن در معرض اشعه یو وی خورشد می دانند که منجر به خشکی پوست و ایجاد چروک های عمقی در پوست می شود. در سال 2009 یک آزمایش انجام شد که در پی یافتن اثر مصرف آلوئه ورا بر درمان چین و چروک ها بود این ازمایش طی 90 روز پوستی که از اوورا استفاده می کرد را بررسی می کرد. 30 خانم در این تحقیق مقادیر متفاوتی از ژل آلوئه ورا را روزانه مصرف می کردند پس از 90 روز کاهش میزان چین و چروک در افراد به خوبی مشهود بود.

البته شما میتوانید به جز درمان های طبیعی از روش های تزریق فیلر و لیفت برای جوانسازی پوست خود زیر نظر دکتر سالومه سالاریان با سرعت بیشتری انجام دهید.

4.7/5 - (6 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط