روش های کاربردی جهت افزایش ماندگاری ژل و بوتاکس

ماندگاری بوتاکس
ماندگاری بوتاکس

فهرست مطالب

بوتاکس و ژل یک راه عالی برای مبارزه با افزایش سن می باشد اثرات بوتاکس و ژل با توجه به نوع تزریقی که انجام می شود بین ۶ ماه تا یکسال ماندگاری دارند. تزریق بوتاکس یا ژل بسته به بدن افراد پس از مدتی جذب یا تخریب شده و از بین می رود به همین دلیل بهتر است ، تزریق بوتاکس را پزشکی با تجربه انجام دهد.

در بعضی مواقع به دلیل نامناسب روش تزریق ، آثار بوتاکس بیشتر از 3ماه طول نمی کشد. نکته ی دیگر این است که نباید در جلسه های تعیین شده توسط پزشک مدام بوتاکس دریافت کنید،  زیرا ماهیچه های محل مورد نظر به مرور زمان ضعیف تر می شوند و نکته ی دیگر اینکه اگر جلسات بوتاکس تان را به تعویق بیندازید، باعث می شود  ماهیچه های در مقابل بوتاکس تزریق شده از خود مقاومت نشان دهند در نتیجه حداقل فاصله  بین تزریقات باید 12 هفته زمان باشد. در این مقاله شما را با روش های مختلف ماندگاری بیشتر ژل و بوتاکس آشنا می کنیم.

چه جنسی از بوتاکس کیفیت بهتری دارد ؟

جنس بوتاکس های تزریقی بسیار اهمیت دارد، باید دقت کنید که جنس تقلبی برای شما استفاده نشود. بوتاکس های چینی زیر نظر متخصص و مورد تایید پزشک متخصص باید تزریق شوند، این نوع جنس از بوتاکس ها برای مصرف، مناسب و مقرون به صرفه می باشند. دو برند اصلی مواد استفاده شوند در دنیا “بوتاکس” و “دیسپورت” هستند که هر دو این برندها مورد مورد تایید سازمان غذایی کشور آمریکا هستند اما با توجه به قیمت های بالای آنها واردات محدودی دارند. همچنین محصولات کشورهای دیگری ملنند کره جنوبی neuronox نیز مورد استفاده زیاد قرار می گیرند و دارای کیفیت بالایی می باشند.

ماندگاری بوتاکس

مواردی چون پوست فرد، جنس بوتاکس و نحوه ی تزریق بوتاکس در ماندگاری بوتاکس تاثیر دارد. مطالعات انجام شده نشان می دهد که حرکت دادن ماهیچه هایی که به آن ها بوتاکس تزریق شده است، به طولانی تر شدن اثر آن کمک می کند. پس از شکلک در آوردن در مقابل آینه نگران نباشید. اما اگر تزریق بوتاکس گزینه مناسب شما نیست، می‌توانید از تزریق چربی استفاده کنید که در روش تزریق چربی به چانه و تزریق چربی به گونه نیز کاربرد دارد و یا روش تزریق فیلر مانند تزریق فیلر بین دو ابرو.

بوتاکس برای چه افرادی ممنوع است؟

✔ افرادی که بیماری های عصبی و روانی دارند.

✔ افرادی که به مواد بوتاکس حساسیت دارند.

✔ افرادی که دارای چین و چروک خیلی عمیق هستند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

✔ افرادی که بیماری های عفونی والتهابی دارند.

 ✔ خانم های باردار و خانم های شیر ده.

✔  افراد زیر ۱۸ سال

✔  کسانی که دچار اختلالات انعقادی هستند.

✔ افرادی که دو هفته قبل از تزریق بوتاکس، واکسیناسیون انجام داده است.

قبل از تزریق بوتاکس چه مواردی را باید رعایت کرد ؟

✔ نزدیک به زمان بوتاکس چای سبز مصرف نشود.

✔ سه روز قبل از تزریق از مصرف داروهایی مانند آسپرین، دی پیریدامول، وارفارین، ویتامین ایی، جین سین، تیکلوپیدین و امگا ۳  که سبب خونریزی و کبودی می شود جدا خوداری کنید.

✔ وضعیت عضلات صورت و شرایط مناسب فرد برای اقدام به تزریق بوتاکس توسط متخصص بررسی شود.

بعد از تزریق بوتاکس چه مواردی را باید رعایت کرد ؟

✔ قرار نگرفتن در معرض نور شدید خورشید، نور شدید باعث می شود که خون به شدت جریان پیدا کند و سبب گشاد شدن شریان ها می گردد.

✔ از کرم های ضد آفتاب با SPF30+ استفاده کنید.

✔ از مصرف ماسک ها، اسکراب، تونر، مواد پاک سازی حداقل یک هفته پس از تزریق بوتاکس خودداری کنید.

✔ ۴ ساعت  بعد از تزریق بوتاکس نباید صورت  به سمت پایین خم شود.

✔ در هنگام خواب سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید.

✔ از ماساژ دادن محل تزریق خوداری کنید.

✔ 7 روش موثر برای ماندگاری بیشتر ژل و بوتاکس

ترمیم مجدد ژل و بوتاکس

یکی از بهترین روش های برای ماندگاری بیشتر تزریق ژل یا بئتاکس ترمیم مجدد تزریق است. این ترمیم باید قبل از بین رفتن اثرات صورت گیرد.

✔ ورزش کردن

احتمال از بین رفتن بوتاکس یا ژل در افرادی که ورزش نمی کنند بیشتر است. حتما برای ورزش در زیر نور مستقیم خورشید از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید..

✔ دوری از استرس

استرس ناشی از مسایل شغلی ، مالی ، خانوادگی در بسیاری از موارد بر روی بدن تاثیر دارد.زمانی که فرد دچار استرس می شود میزان هرمون کریستول و سایر هورمون ها افزایش می یابد که باعث م ی شود، روند پیری سرعت  بخشد و نشانه های پیری نمایان می شود. در نتیجه سعی کنید از استرس دوری کنید.

 حافظت در برابر نور خورشید

بیش از حد قرار گرفتن در زیر اشعه ماوراء بنفش  خورشید، اثرات تزریق ژل و بوتاکس را کاهش می دهد، در نتیجه در روزهای آفتابی از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنند.

 مراقبت از پوست

نوشیدن آب به مقدار کافی و استفاده کردن مداوم از مرطوب کننده های پوستی باعث تاثیرات مثبت و افزایش ماندگاری تزریق بوتاک و ژل می شود.

 مصرف مواد غذایی مناسببوتاکس

غذایی که مصرف می کنید تاثیر مستقیم بر روی ظاهر و سلامت پوست شما دارد. ما به مراجعین تاکید می کنیم تا آنجایی که امکان دارد از موادهای غذایی فرآوری شده و کنسرو جات خودداری نمایند، همچنین از خوردن قند و مواد قندی پرهیز نمایند، استفاده زیاد از این مواد بر سلامت پوست تاثیرات بسیار زیادی می گذارد.

 مصرف روی (ZINC) بیشتر به عنوان مکمل

که میزان رویدر بدن ارتباط مستقیم با  دوام و ماندگاری بوتاکس و ژل دارد . بدن بسیاری از اشخاص کمبود روی دارد که همین امر باعث می شود تزریق بوتاکس، برای این اشخاص تاثیر مناسبی نداشته باشد. در این موارد می‌توان به سراغ گزینه تزریق فیلر مانند روش تزریق فیلر لب و تزریق فیلر پیشانی رفت.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

«پست قبلی

پست بعدی»

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط