زاویه دار کردن صورت بدون جراحی

فهرست مطالب

زاويه دار كردن صورت چيست؟

لاغر کردن صورت و یا باریک کردن خط فک می‌تواند با عمل جراحی انجام شود، اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در صورت امکان از انجام عمل جراحی جهت زیبایی و زاویه دار کردن صورت و فک اجتناب کنند. در این حالت روش هایی مانند تزریق بوتاکس به عضلات مورد استفاده برای جویدن می‌تواند به ایجاد فک زاویه‌ دار کمک کند که در نتیجه منجر به داشتن صورتی باریک‌تر می‌شود. علاوه بر تزریق فیلر چانه و تزریق چربی به چانه، تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت باعث فرم‌دهی و زاویه‌ دارشدن صورت و فک و چانه خواهد شد.

فیلم تزریق چربی به صورت توسط دکتر سالومه سالاریان

 با وجود روش‌های بسیار پیشرفته و استفاده تخصصی از بوتاکس و ژل، اندازه و فرم کلی صورت شما به خصوص در ناحیه چانه و گونه می‌تواند تغییر کند. به این ترتیب خط فک شما شکل بیضی‌تری به خود می‌گیرد و حالت مربعی در زاویه فکتان از بین می‌رود و به شما ظاهر بسیار جوان‌تر و زیباتری می‌بخشد.

مشاوره 

پزشک تاریخچه پزشکی شما را بررسی خواهد كرد تا اطمینان حاصل كند كه جراحی زاویه دار کردن فک و یا دیگر درمان ها براي شما مناسب است و عضلات فک شما را از نظر پزشكي معاينه كرده تا محل تزريق را مشخص كند. اهداف و انتظارات شما نیز در این جلسه مورد مباحثه و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. یک یا دو هفته قبل از انجام تزریق، پزشک به شما توصیه خواهد کرد که مصرف آسپیرین، دوزهای بالای ویتامین E یا داروهای رقیق‌کننده خون را متوقف کنید تا احتمال خونریزی و کبودی در صورت شما کاهش یابد و سپس پيرامون فرآيند درمان و مراقبت‌های پس از درمان، تمام عوارض احتمالي و مواردي كه بايد پيش از درمان از انجام آن‌ها اجتناب گردد، توضيحاتي ارائه می‌دهد.

کاندیدای مناسب زاویه دار کردن صورت

بیمارانی که چانه کوچک و ضعیفی دارند می‌توانند تعادل صورت خود را با انجام فرایندهای برجسته‌سازی چانه افزایش دهند. همچنین افرادی که در چانه خود بدشکلی‌های مادر زادی یا ناشی از آسیب‌دیدگی دارند نیز می‌توانند از این روش غیرجراحی بدون درد استفاده کنند. افرادی که فک پهن با چانه‌ای نوک تیز دارند، اشخاصی که چانه‌شان اندکی بیش از حد معمول پهن است. افرادی که دارای یک فک مربعی شکل هستند، کسانی که یک فک مردانه‌تر می‌خواهند، کسانی که گونه‌های پرتری می‌خواهند، کسانی که می‌خواهند گونه‌های لاغرتری داشته باشند، کسانی که می‌خواهند دندان‌قروچه در خواب (بروکسیم) را کاهش دهند می توانند کاندیدای مناسبی برای این روش زیبایی صورت استفاده کنند.

روش های زاويه دار كردن صورت بدون جراحی

زاويه دار كردن صورت با بوتاکس

زاویه دار کردن فک بدون جراحی معمولاً با استفاده از تزریق بوتاکس یا تزریق چربی و ژل صورت می‌پذیرد. زاویه دار کردن فک با تزریق بوتاکس نوعی عمل زیبایی است که در آن پهنای فک کاهش داده می‌شود تا حالت چهارگوش فک از بین برود و صورت شکل بیضی یا قلبی شکل زیباتری پیدا کند.

برای آماده‌سازی جهت زاویه‌دار کردن فک، پزشک در ابتدا آناتومی صورت شما را بررسی کرده و ارتباط آن با برجستگی، شکل و اندازه‌ی فک را مشخص می‌کند. با تزریق بوتاکس به اتصال بین یک عصب و عضله، ارتباطی را که از عصب به عضله برقرار می‌شود، متوقف می‌گردد. تزریق بوتاکس عضلات ناحيه موردنظر را شل خواهد كرد، خطوط و چین‌ و چروک‌ها را كاهش داده، و درعین‌ حال اين اطمينان را به وجود می‌آورد كه استخوان‌های گونه سفت و شكل دار شده و صورت بالا كشيده شده است.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

درمان بوتاکس برای کوچک کردن فک مربعی شکل معمولا شامل سه تا شش نقطه تزریق در هر طرف صورت بیمار است. برای بسیاری از بیماران، ایجاد سه تا شش سوراخ در هر طرف صورت می‌تواند یک تصور ترسناک باشد. این تفاوتی است که تکنیک تزریق تک نقطه روی  پوست را متمایز می‌کند و راه حل بسیار ایمن و ساده برای رسیدن به همان اثر مشابه ارائه می‌دهد. با استفاده از تزریق بوتاکس در هر طرف صورت، پزشک می‌تواند با استفاده از این تکنیک به پنج نقطه مختلف در عضله جویدن دسترسی پیدا کند. هیچ تفاوتی بین نتایج تکنیک معمول تزریق سه تا شش نقطه و این تکنیک تک نقطه جدید وجود ندارد زیرا در هر دو مورد دارو به همان تعداد نقاط در عضله رسانده می‌شود.

زاويه دار كردن صورت با فيلر

فیلرها عمدتا از اسید هیالورونیک تشکیل شده‌اند که یک ماده طبیعی در بدن می باشد. در قسمت پایینی صورت و گردن منجر به ایجاد خط فک می‌گردد و باعث جذاب تر شدن صورت می شود. فیلرهای صورت با استفاده از تکنیک تزریق ویژه‌ای که نیاز به نقاط تزریق کمتری دارد، انجام می‌شود. اندازه سوزن‌ها در این روش با توجه به نوع ژل تزریق شونده متفاوت است. قبل از شروع تزریق فیلر یا ژل، پزشک ناحیه هدف را با یک کرم موضعی بی‌حس می‌کند. بسته به شرایط بیمار و مقدار تغییر مورد نیاز، ژل پرکننده به داخل لایه درم تزریق می‌شود.

ژل‌های ساخته شده با اسید هیالورانیک نرم‌تر بوده و بیشتر حالت مایع دارند. ژل‌های دیگر سخت‌تر و پرمایه‌تر هستند و نتایج حاصل از تزریق آنها نیز ماندگارتر است. خط فک قوی و چهارگوش حالتی مردانه به چهره می‌دهد و مورد پسند اکثر آقایان است، اما بانوان معمولاً می‌خواهند صورتی ظریف‌تر داشته باشند.

پرکننده‌های دارای ژل روان‌تر می‌توانند با استفاده از سوزن‌های نازک استفاده شوند و پزشک فشار کمتری را برای انتقال ژل به لایه‌های عمیق پوست اعمال می‌کند. کل فرآیند تزریق معمولا می‌تواند در حدود 20 تا 30 دقیقه انجام شود و به طور کلی، حدود 6 هفته طول می‌کشد تا تفاوت را مشاهده کنید، همچنین به طور معمول بین 6 ماه تا یک سال و نیم ادامه خواهد داشت. با این حال، در پایان هفته اول، ممکن است متوجه شوید که خط فک‌تان در هنگام گاز گرفتن و یا لمس چانه، بسیار ظریف‌تر می‌گردد.

 توصیه می‌شود که بعد از 3 ماه پس از اولین تزریق به منظور ارزیابی اثر کامل و اطمینان از نیاز به درمان بیشتر، نتیجه را ارزیابی کنید. برای رسیدن به حداکثر نتیجه بسته به اندازه عضله فک، ممکن است در کل به 3 جلسه درمان نیاز داشته باشید. به منظور حفظ نتایج حاصله، تمدید درمان هر 6 تا 12 ماه توصیه می‌شود.احتمال دارد بیمار اندکی درد، تورم و کبودی را تجربه کند که معمولاً بعد از یک یا دو روز از بین می‌روند.

مزایای استفاده از تزریق ژل یا فیلر در زاويه دار كردن صورت

*** پوست گونه‌ها را سفت و کشیده کرده و خطوط لبخند را کاهش می‌دهد.

*** پوست زیر چانه و دور گردن را سفت و کشیده می‌کند.

*** ایجاد یک مثلث جذاب با زوایای تیزتر در زوایای صورت

*** برجسته‌سازی و مشخص‌سازی چانه.

*** شکل و فرم صورت را بهبود می دهد.

*** نتایج فوری مشاهده می شود.

*** غیر جراحی  بودن

*** بدون درد و بی هوشی بودن.

زاويه دار كردن صورت با چربي

تزریق چربی، طبیعی‌ترین، سالم‌ترین و مطمئن‌ترین روش برجسته‌سازی چانه و زاویه دار کردن فک است که نتایج حاصل از آن نیز نسبت به سایر روش‌ها دوام بیشتری دارد. تزريق چربي مي تواند تحت بي حسي موضعي و يا آرام بخش وريدي در اتاق عمل سرپايي انجام شود. تزریق چربی می‌تواند تغییر موثری در خط فک داشته باشد و موجب متناسب شدن فک با سایر اجزای صورت گردد. چربی معمولاً در نواحی از صورت که با گذشت زمان چربی خود را از دست داده‌اند تزریق می‌شود.

تحلیل حجم، بخش مهمی از فرایند پیری است، این اتفاق بیشتر در وسط صورت و در اطراف پلک پایینی رخ می‌دهد. علاوه بر روشهاي معمول ساكشن و برداشتن چربي مي توان چربي را با دستگاه واترجت هم برداشت كه در اين موارد نتايج فرم دهي بدن همزمان با فرم دهي صورت حاصل ميشود. این فرایند تحت بي حسي موضعي انجام شده و نتایج حاصل از آن کاملاً طبیعی است زیرا چربی برداشته‌شده، مشخصاتی شبیه به بافت‌های اطراف محل درمان دارد.

چربی پیوندی به مدت زیادی در محل باقی مانده و باعث برجسته‌سازی چانه می‌شود. ممکن است نواحی تحت درمان به مدت چند هفته پس از عمل متورم باشند و نتایج نهایی نیز با گذشت چند هفته قابل مشاهده خواهند بود. اگرچه مقداری از چربی تزریق شده برای همیشه باقی می‌ماند، اما برای حفظ نتیجه، سالی یک بار یا به فواصل بیشتر، به انجام درمان‌های تکمیلی نیاز خواهد بود.

مراقبت های بعد از زاويه دار كردن صورت بدون جراحی

*** دستورالعمل‌های مراقبتی خاص توسط پزشک شما ارائه خواهد شد. یک پوشش فشرده‌ ساز به مدت یک شب روی چانه شما استفاده می‌شود.

*** تورم اطراف چانه نیز پس از ۴ تا ۵ روز برطرف می‌شود و بیشتر بیماران می‌توانند در آن موقع به کار و فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند.

*** توصیه می‌شود که به مدت یک هفته پس از انجام فرایند برجسته‌سازی چانه، از جویدن غذاهای سفت پرهیز کنید.

*** به مدت ۴ ساعت پس از انجام فرایند از اعمال فشار بر ناحیه درمان شده خودداری کنید.

*** مواد تزریق‌شده قالب پذیر و انعطاف‌پذیرند بنابراین شما باید کمی صبر داشته باشید.

*** سعی کنید تا دو روز پس از انجام این فرایندها روی شکم نخوابید زیرا فشار مستمر ممکن است باعث شود که ژل‌های تزریق‌شده در چانه شما جابجا شوند.

عوارض زاويه دار كردن صورت

معمولا تزريق بوتاكس و ژل با بروز تورم و كبودي زيادي همراه نيستند . بروز تورم زياد و حساسيت به لمس پس از تزريق ژل ممكن است در اثر عوارض ان باشد لذا در صورت ايجاد ان بيمار بايد سريعا به پزشک خود مراجعه كند .تغيير رنگ ناحيه اي كه ژل تزريق شده هم مهم ميباشد و نشان از عوارض انسداد عروق منطقه دارد . در غير اينصورت كبودي و تورم بدنبال تزريق ژل كم هست و ظرف چند روز برطرف مي شود.

بدترین اثر جانبی ناخواسته، تغییر لبخند است. این اتفاق در صورتی می‌افتد که تزریق بیش از حد بالا و یا بیش از حد در جلوی فک انجام شود. این مسئله می‌تواند منجر به تضعیف نامطلوب عضلاتی شود که زاویه دهان را در هنگام لبخند زدن بالا یا به عقب می‌کشد. سایر عوارض جانبی ممکن است باعث باریک شدن بیش از حد صورت، یا زمخت‎تر شدن ظاهر فک و گونه شود.

هزينه زاويه دار كردن صورت بدون جراحی

در گذشته برای اصلاح فک برجسته و مردانه باید از روش‌های جراحی تهاجمی و اساسی استفاده می‌شد اما امروزه روش‌های غیر جراحی خلاقانه و بسیار موثر برای زاویه‌ دار کردن صورت بیماران وجود دارد که با استفاده از بوتاکس و تزریق چربی به گونه یاپپو ژل یا فیلر انجام می‌گیرد. هزینه فرایند زاويه دار كردن صورت متغیر بوده و به نوع ژل‌های مورد استفاده و مقدار ژل مورد نیاز برای دست‌یابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.

هزینه فرم دهی و زاویه دار کردن فک و صورت می‌تواند تا حدودی از فردی به فرد دیگر به دلیل قدرت و اندازه عضلات در ناحیه تحت درمان و اثر مورد نظر متفاوت باشد. اغلب مردان در مقایسه با زنان، نیاز به دوز بیشتری از دارو دارند و در این صورت قیمت ممکن است افزایش یابد. هزینه‌های بیمارستان یا مرکز جراحی که باید پرداخت شود، آزمایش‌های پزشکی مثل خون و تصویربرداری‌های رادیولوژی که انجام می شود، همچنین,هزینه بیهوشی, هزینه پروتز, هزینه داروها و مواردی از این قبیل همگی در تعیین قيمت زاويه دار كردن صورت تاثیر گذار هستند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات مورد نظر مانند هزینه زاويه دار كردن صورت و برجسته سازی گونه و هزینه لیفت صورت  و دیگر شرایط لازم جهت انجام این فرایندها شما می توانید با کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس گرفته و با حضور در کلینیک از مشاوره قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی و جوان سازی صورت بهره مند شوید.

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط