عمل پولیپ بینی

فهرست مطالب

پولیپ بینی به معنی انسداد مجاری بینی می باشد و در نتیجه باعث سخت نفس کشیدن و ناراحتی فرد می شود و تنها راه درمان برای این اشخاص عمل پولیپ بینی خواهد بود. البته در بعضی موارد با مصرف دارو مشکل رفع می شود.

پولیپ بینی چیست

پولیپ بینی شبیه یک دانه انگور بوده است و معمولا پولیپ های بینی توده هایی بی رنگ و یا خاکستری رنگ می باشند. پولیپ ها اصولا به صورت متعدد در هر دو طرف بینی ایجاد می شوند که به علت مخاط سینوس و یا  خود بینی می باشد. پزشک متخصص گوش و حلق و بینی به کمک ابزاری می تواند پولیپ ها را در بینی فرد تشخیص دهد، پولیپ ها متحرک هستند اما  حرکت آنها دردی را برای بیمار ایجاد نمی کند. اگر سایز پولیپ ها بزرگ باشند به راحتی از سوراخ بینی قابل  مشاهده هستند. در ضمن پولیپ بینی درخانم ها بیشتر از آقایان رخ می دهد.

عللت ایجا پولیپ بینی چیست؟

یکی از علت های پولیپ بینی، عفونت های مزمن و تنگی نفس می باشد که در برخی از اشخاص غشای بینی به اندازه کافی رشد نکرده است. در بیمارانی که دچار عفونت های سینوسی هستند، پولیپ بینی مشاهده می شود و در اشخاص مشکلاتی از قبیل گرفتگی سینوس و سر درد را ایجاد می کند.  در مواردی که فرد دچار آلرژیک هایی مانند گرد و غبار و گرد افشانی گل ها می شود، غشای مخاطی درون مسیر تنفسی متورم شده و این توده بی رنگ اضافی در می آید .

شایع ترین پلیپ بینی در کودکان التهاب بینی است. پلیپ بینی در بین کودکان به صورت واکنش های التهابی به عفونت های باکتریایی اتفاق می افتد در نتیجه جراحی بینی در کودکان نیز انجام می شود. در هر سنی پولیپ بینی به سراغ افراد می آید اما بیشتر در افراد جوان و میانسال دیده شده است.

 

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

علائم پولیپ بینی چیست؟

درد صورت و سینوس

سر درد در ناحیه پیشانی

آبریزش بینی

گرفتگی مداوم بینی

آبریزش از پشت بینی

فرد در فک بالا احساس درد می کند.

فرد در خواب خر و پف می کند.

حس بویایی کم می شود.

حساسیت به مزه کم تر می شود.

خرناس کشیدن

احساس خارش در اطراف چشم.

 

تشخیص پولیپ بینی

متخصص گوش و حلق و بینی به کمک ابزاری مثل سپکولوم و چراغ قوه با یک معاینه ساده می تواند پولیپ بینی و حتی انحراف بینی را تشخصی دهد.

آندوسکوپی بینی یکی دیگر از راه های تشخیص پولیب بینی است در این روش ابزاری نازک و انعطاف پذیر که چراغ و دوربین کوچکی به آن متصل است وارد سوراخ های بینی می شود تا وضعیت پولیپ بینی را بررسی کند.

به وسیله سی تی اسکن یا ام آر آی از استخوان ها و پولیپ بینی عکس برداری می شود تا تعداد پولیپ ها و میزان التهاب پولیپ ها مورد بررسی قرار گیرند.

 

جراحی پولیپ بینی چیست

در عمل پولیپ بینی هیچگونه برشی در پوست بینی ایجاد نمی شود، بلکه از طریق آندوسکوپی بینی، زمانی که آندوسکوپ وارد بینی می شود، جراح تمامی اقدامات لازم را انجام می دهد و با استفاده از ابزارهای مناسب پولیپ ها را خارج می کند و در آخر نیز با کمک محلول شستشو سینوس را شستشو می دهد تا مواد اضافی از بینی خارج شود.

 

مزایای استفاده از جراحی پولیپ بینی

ایجاد تنفس راحت تر

از بین رفتن عفونت های سینوسی

از بین رفتن سر درد ها و درد های سینوسی

از بین رفتن صدای خر و پف و خرناس کشیدن در خواب

 

کاندیدای عمل پولیپ بینی

افراد با بیش از 40 سال سن که دارای پولیپ های بزرگی هستند.

کودکان مبتلا به آسم

کسانی که دارای سینوزیت های مزمن هستند.

زکام و فیبروز کیستیک که یک بیماری ارثی است و منجر به مشکلات تنفسی می شود.

 

مدت زمان انجام جراحی پولیپ بینی بدون بیهوشی

مدت زمان انجام جراحی پولیپ بینی با توجه به مهارت پزشک متغیر است در ضمن عواملی مثل نوع بینی و نوع پوست بینی در مدت زمان انجام عمل پولیپ بینی نقش مهمی دارند.

 

مراقبت های بعد از جراحی پولیپ بینی    

مدت زمان دوره نقاهت برای افرادی که پولیپ های بزرگ تری داشته اند بیشتر خواهد بود.

بهترین راه برای بهبودی جراحی پولیپ بینی استراحت کافی است.

اگر درد زیادی را احساس کردید حتما با جراح بینی خود مشورت کنید و از مسکن ها مصرف نمایید.

زمانی که بانداژ را از روی بینی خود برداشتید حتما با محلول های شست و شو، آن راشست و شو دهید تا عفونت نکند.

برای مدت طولانی سرتان را  خم نکنید تا به بینی فشار وارد نشود و خونریزی نکند.

از مصرف دخانیات پرهیز کنید زیرا باعث التهاب بینی می شود.

بهترین جراح پولیپ بینی در تهران

اگر به دنبال یک جراح خوب بینی برای عمل پولیپ بینی خود می گردید، به سراغ بهترین متخصص گوش حلق بینی بروید، بینی یک عضو حساس صورت است که نقش بسیار مهمی در تنفس شما دارد اگر شما به خوبی تنفس نداشته باشید اکسیژن کافی به مغزتان نمی رسد و پس راندمان خوبی نخواهید داشت، دکتر سالومه سالاریان یکی از بهترین جراح بینی و متخصص در جراحی پولیپ بینی در تهران می باشد که با داشتن سال ها تخصص و تجربه در زمینه جراحی انواع بینی ، می تواند انتخاب مناسبی برای متقاضان این عمل باشد، شما می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با مطب دکتر سالومه سالاریان تماس گرفته و تقاضای نوبت و مشاوره حضوری نمایید.

 

یشگیری از بازگشت پولیپ بینی

اگر پزشک شما معتقد باشد که علت پولیپ بینی شما به دلیل آلرژی می باشد، حتما بعد از دوره ریکاوری عمل پولیپ بینی یک تست آلرژی برای شما انجام می دهد تا از عود مجدد بیماری پیشگری کند، احتمال دارد پولیپ بینی در بیماران تا ۷۰ % دوباره عود کند.

عوارض جراحی پولیپ بینی

جراحی پولیپ بینی هیچگونه عوارضی به دنبال ندارد و در صورتی که تمام توصیه های پزشک متخصص را به خوبی انجام دهید و بعد از عمل پولیپ بینی مراقبت های لازم را انجام دهید دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد.

خطرات ایجاد شده  توسط پولیپ بینی

شایع ترین مشکل پولیپ بینی سینوزیت می باشد که عفونت باکتریایی را به همراه دارد که در این صورت نیاز به درمان با آنتی بیوتیک است. خطرات ایجاد شده توسط پولیپ بینی مثل عفونت بافت اطراف مغز و نخاع که معروف به مننژیت است اتفاق می افتد. سبب ایجاد عفونت در اطراف چشم ها یا عفونت استخوان سینوس می شود. در صورت مشاهده چنین مشکلاتی ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشید، در صورتی که بهبودی مشاهده نشود و پزشک تشخیص دهد، ممکن است به جراحی نیز نیاز داشته باشید .پولیپ های بینی بزرگ باعث مسدود شدن مجاری بینی در طول خواب می شوند که به این عارضه آپنه انسدادی خواب می گویند که باعث می شود شخص در روز بعد احساس خستگی و خواب آلودگی کند.

 

جراحی پولیپ بینی با لیزر

عمل پولیپ بینی با لیزر در مرحله تحقیق است، استفاده از لیزر برای از بین بردن پولیپ بینی فعلا امکان پذیر نیست و از لیزر بیشتر برای درمان سرطان استفاده می شود.

تفاوت انحراف بینی با پولیپ بینی چیست؟

انحراف بینی به دلیل دررفتگی تیغه بینی از وسط بینی ایجاد می شود که همین امر سبب شده است که این در رفتگی تیغه بینی را به صورت یک بافت اضافه دیده شود که با پولیپ بینی اشتباه گرفته می شود در صورتی که جنس پولیپ مخاطی و بافت نرمی دارد، مثل انگور، در ضمن احتمال بازگشت پولیپ نیز وجود دارد.

جراحی پولیپ بینی بدون بیهوشی

در جراحی پولیپ بینی بدون بیهوشی از بی حسی موضعی استفاده می شود و در نتیجه نسبت به بیهوشی کامل کم خطر تر است. برای بیهوشی کامل در مواردی که عمل طولانی است مثل عمل انحراف بینی استفاده می شود.

عمل پولیپ بینی درد دارد؟

به دلیل اینکه در عمل پولیپ بینی از بی حسی موضعی استفاده می شود بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند اما ممکن است بعد از عمل بیمار کمی احساس درد داشته باشد که کاملا طبیعی است. در صورتی که احساس درد زیاد باشد می توانند با مشاوره با پزشک از مسکن استفاده کنند.

جراحی پولیپ بینی و زیبایی

افرادی که دچار پولیپ بینی هستند و می خواهد عمل زیبایی بینی نیز انجام دهند می توانند با در میان گذاشتن خواسته خود با پزشک متخصص هر دو عمل را همزمان انجام دهند که در این صورت پزشک ابتدا پولیب را برداشته و بعد از آن اقدام به جراحی بینی می کند.

هزینه عمل پولیپ بینی  

هزینه جراحی پولیپ بینی با توجه به دستمزد جراح متخصص بینی متفاوت است همچنین هر چه پولیپ بزرگتر باشد کار سخت تر است، در نتیجه فاکتور های زیادی بر روی هزینه جراحی پولیپ بینی تاثیر می گذارند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یا به مطب دکتر سالومه سالاریان مراجعه نمایید یا از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با مطب تماس بگیرید.

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان یکی از معتبر ترین کلینک های زیبایی در تهران می باشد، خدمات ارائه شده توسط دکتر سالاریان شامل، لیفت صورت، لیفت گردن، کاشت ابرو، تزریق بوتاکس، جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی و غیره می باشد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. سلام‌وقت‌بخیر‌من‌مشکلی‌بینی‌دارم‌صدام‌گرته‌است

    میخاهم‌مشوره‌بگیر‌من‌حرف‌میزنم‌صدام‌یه‌جوری‌دیگه

    میشه‌همه‌به‌من‌مخندان‌چیکار‌باید‌کنم‌خانم‌دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط