عوارض جراحی بینی را جدی بگیرید

فهرست مطالب

عوارض جراحی بینی استخوانی

مشکلات رایج بعد از عمل بینی باعث شده است تا بسیاری از افرادی که قصد دارند این عمل را روی بینی خود انجام دهند تحقیقاتی در مورد عوارض جراحی بینی داشته باشند تا بتوانند با آگاهی کامل برای این عمل اقدام نمایند. اما در نظر داشته باشید که اگر عمل بینی را توسط یک متخصص حرفه ای انجام دهید بسیار موثر و بدون عوارض خواهد بود. فوایده عمل بینی توسط یک متخصص حرفه خیلی بیشتر از عوارض آن است اما در هر صورت جدی گرفتن عوارض هر جراحی می تواند علاوه بر کاهش طول درمان باعث افزایش سطح سلامتی فرد نیز شود.

جراحی بینی

امروزه طیف وسیعی از مردم برای رفع مشکلات تنفسی و یا زیبایی صورت خود برای جراحی بینی اقدام می کنند.

در باور بسیاری از این افراد به دلیل شکل و ساختار خاصی که بینی دارد، عوارض جراحی بینی بعد از عمل بسیار کم بوده و هیچ مشکلی را برای آن ها به وجود نمی آورد.

انواع جراحی بینی
انواع جراحی بینی

اما همانطور که برای جراحی بینی نیاز است تا تمهیدات مختلفی اندیشیده شود تا در طول عمل کمترین مشکلی برای فرد به وجود نیاید، برای بعد از عمل نیز باید از اصول خاصی پیروی کرده و بهترین مراقبت ها را از بینی عمل شده انجام داد تا مشکلی برای ساختار تنفسی و زیبایی فرد به وجود نیاید.

شاید مهم ترین دغدغه ی افرادی که برای عمل بینی اقدام می کنند حفظ تعادل صورت و زیباتر شدن آن باشد، اما این افراد برای رسیدن به این هدف خود نمی توانند از عوارض عمل زیبایی بینی غافل شوند.

انواع بینی و عوارض جراحی بینی

انواع بینی و عوارض جراحی بینی
انواع عمل بینی

بینی هر فرد از قسمت های مختلف تشکیل شده است که باعث می شود تا ویژگی ها و نوع عمل هر کدام متفاوت باشد.

به همین دلیل بینی ها را می توان به دو نوع استخوانی و غضروفی تقسیم نمود.

با توجه به اینکه ساختمان بینی های استخوانی و غضروفی با هم تفاوت دارد، برای عمل و جراحی هر کدام از این بینی ها نیز باید به صورت متفاوتی عمل نمود.

 

عوارض جراحی بینی استخوانی

عوارض جراحی بینی استخوانی به دلیل اینکه دارای غضروفی نازک و ضعیف هستند، می تواند بسیار کمتر از عوارض جراحی بینی گوشتی باشد. به دلیل مستحکم بودن جنس غضروف در جراحی بینی های استخوانی، تغییر شکل بیشتری با دام و پایداری بالاتر امکان پذیر است.

برای مراقبت و جلوگیری از عوارض عمل بینی استخوانی، حدوداً 9 ماه زمان لازم است تا بینی به طور کامل به شکل دلخواه فرد برسد و هیچ مشکلی زیبایی و جریان تنفسی او را تهدید نکند.

عوارض جراحی بینی گوشتی

عوارض جراحی بینی گوشتی اما با توجه به جنس و ویژگی های این نوع بینی ها بیشتر می باشد. این بینی ها بعد از عمل بین 18 تا 24 ماه زمان لازم دارند تا به شکل مورد نظر و پایداری مناسب برسند. البته ممکن است در طول درمان این نوع از بینی ها، گوشت اضافه دوباره روی بینی و قسمت های آن رشد کند که برای جلوگیری این کار، به بیماران کورتون تزریق می شود.

برای جلوگیری از بروز عوارض جراحی بینی غضروفی بهتر است به افراد متخصص در این زمینه مراجعه نموده تا مشکلاتی مانند افتادگی بینی، کوچک شدن و عدم تناسب با ظاهر فرد و … گریبان گیر افراد نشود.

 

عوارض عمل بینی

هر عمل جراحی عوارض خاص خود را به دنبال دارد و نیازمند رعایت و مراقبت بعد از عمل است تا فرد کمتر دچار این عوارض شود.

در ادامه ی عوارض جراحی چیست قصد داریم برخی از عوارض مختلف این عمل جراحی را بیان کنیم.

خوشبختانه عوارض جراحی بینی بعد از عمل نسبت به سایر جراحی ها کمتر می باشد اما این دلیلی برای عدم مراقبت درست از بینی بعد از عمل نمی باشد.

با توجه به تاثیری که بینی در زیبایی صورت افراد دارد، حتماً لازم است تا فرد آموزش های لازم در مورد نحوه ی مراقبت های بعد از عمل را ببیند.

عوارض جراحی بینی را می توان به دو دسته ی عمومی و اختصاصی تقسیم نمود.

عوارض عمومی جراحی بینی
عوارض عمل بینی

عوارض عمومی جراحی بینی

عوارض عمومی جراحی بینی برای همه ی افرادی که این عمل را به دلایل مختلف انجام می دهند، رخ داده و البته مراقبت از بینی در مورد عوارض عمومی یکی از روند های طبیعی درمان بعد از جراحی بینی می باشد.

اولین عوارض عمل بینی را می توان درد های ضعیف دانست.

این درد ها به دلیل تغییر ساختار بافت غضروفی و استخوانی بیمار رخ می دهد و می تواند با استفاده از مسکن ها به راحتی تسکین داده شود.

یکی دیگر از عوارض عمومی جراحی بینی را می توان ورم های طبیعی بعد از عمل دانست.

این ورم ها با توجه به نوع عمل و نوع ساختمان بینی افراد می توان متفاوت باشد.

عوارض جراحی: ورم و کبوی طبیعی

یکی از روش های درمان که برای عوارض عمل بینی بعد از عمل می تواند در کاهش ورم موثر باشد، استفاده از کمپرسور آب یخ می باشد.

گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی در گذشته بیشتر افرادی که بینی خود را عمل می کردند مورد تاثیر قرار می داد در حالی که استفاده از روش های مدرن این مشکلات را بسیار کاهش داده است.

ار دیگر مشکلات و عوارض جراحی بینی می توان به ترشحات خونی، کبودی و … اشاره نمود که در طول روند درمان امری طبیعی می باشد و افراد نباید به صورت سرخود و روش های نامناسب برای رفع آن ها اقدام نمایند.

عوارض اختصاصی جراحی بینی

با توجه به اینکه عمل جراحی بینی ممکن است برای برخی از افراد به دلیل شرایط خاص جسمانی که دارند، مشکلاتی را به وجود بیاورد، قبل از عمل حتما باید در مورد این شرایط جسمانی حتما با پزشک متخصص مشورت شود.

کسانی که داروهای خاصی مصرف می کنند ممکن است بعد از عمل جراحی بینی به دلیل مشکلات انعقادی خون دچار خونریزی های شدید شوند.

در برخی از موارد نیز مشاهده شده است که افراد به دلیل بیماری های خاصی که دارند، دچار التهاب سینوس ها شده که می تواند در نهایت منجر به تغییر صدا، کاهش حس بویایی و … شود.

افرادی که پس از عمل نسبت به مطالعه و یا استفاده از آموزش های لازم در مورد عوارض عمل بینی چیست سهل انگاری نمایند و یا در نحوه ی مصرف قرص ها به صورت مرتب و سر وقت کوتاهی کنند، دچار مشکلاتی مانند عفونت های مختلف در این قسمت می شوند.

از دیگرمشکلات رایج بعد از عمل بینی می توان به مشکلات ظاهری مانند افتادگی نوک بینی، انحراف و کج بودن بینی، عدم تساوی و تقارن سوراخ های بینی، ورم طولانی مدت بینی و … اشاره نمود.

استفاده از روش ها و ابزار های مدرن باعث شده است که عوارض جراحی بینی تا حد زیادی کاهش پیدا کند و افراد با خیال راحت تری، زیبایی خود را به دست تیغ افراد مختلف بسپارند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط