فواید عمل بینی

بهترین جراح بینی
بهترین جراح بینی

فهرست مطالب

یکی از شایع ترین عمل ها در بین زنان و مردان جراحی بینی است که اغلب به منظور ایجاد تغییر و افزایش زیبایی ظاهری صورت انجام می گیرد. زمانی عمل بینی می تواند نتیجه مطلوب را برای فرد به همراه بیاورد که با مشاوره و همراهی یک پزشک با تجربه صورت این کار گیرد. در غیر اینصورت باید مراقب باشد به دام پیامدها و عوارض ناخواسته این عمل توسط افراد غیر متخصص و سودجو گرفتار نشوید. عمل جراحی بینی فوایدی به همراه دارد که ما در این مقاله شما را با برخی از مزایا و فواید عمل بینی آشنا می کنیم.

فواید عمل بینی طبیعی

معمولا افرادی اقدام به عمل بینی می کنند که یا از شکل ظاهری بینی خود رضایت ندارند و یا از وجود مشکلاتی همچون نقص مادرزادی و یا مشکلات تنفسی رنج می برند. بسیاری از افراد با توجه به نواقصی که در بینی خود دارند سعی می کنند کمتر در اجتماع ظاهر شوند. از این رو یکی از فواید عمل زیبایی بینی افزایش اعتماد به نفس در میان مردم است. بنابراین کسانی که از ظاهر بینی خود رنج می برند و این موضوع باعث عدم پیشرفت اجتماعی آنها شده است، عمل بینی می تواند یک راه حل مناسب برای مشکل آن ها باشد.از بین رفتن قوز بینی، پیدا کردن حجم مناسب، بهبود شکل ظاهری و متقارن شدن صورت از جمله فواید جراحی بینی به شمار می روند.

فواید عمل انحراف بینی

زمانی می گوییم بینی دچار انحراف شده است که تیغه جدا کننده ی بینی دچار شکستگی یا خمیدگی شده باشد. تیغه جدا کننده بینی از یک غضروف چهار گوش از جلو تشکیل شده که متصل به چند استخوان از ناحیه کف و پشت است. در صورت شدید بودن این انحراف مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند. مشکلاتی از قبیل آبریزش بینی، تنفس صدا دار، درد صورت و سر، عفونت حلق و ریه، عفونت های سینوسی عود کننده، نفس تنگی، خونریزی بینی، عفونت گوش، گرفتگی بینی در یک طرف یا دو طرف بینی، خروپف و تنفس با صدای بلند به هنگام خواب در افرادی که انحراف تیغه بینی دارند بسیار رایج است. همچنین انحراف در تیغه ی بینی موجب می شود که تنفس فرد در طول خواب متوقف شود. که در اصطلاح به آن آپنه خواب می گویند.

عواملی مانند مشکلات موقع زایمان یا هرگونه ضربه ای که بعدها به بینی وارد می شود باعث ایجاد انحراف در تیغه ی بینی می شود. لذا عمل جراحی انحراف بینی می تواند به طور موثر باعث رفع این مشکلات در سنین بالا و پایین شود. به طور تقریبی می توان گفت 80 درصد این افراد مشکل شان آنقدر شدید نیست و تنها درصد کمی از آن ها  نیاز به عمل جراحی دارند.

باید به این موضوع مهم اشاره داشت که انحراف تیغه ی بینی با کجی بینی متفاوت است. از آنجایی که انحراف تیغه ی بینی یک نوع عمل درمانی به شمار می رود، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و انحراف تیغه ی بینی باعث بروز مشکلات تنفسی و انحراف داخلی بینی می شود. در صورتی که کجی بینی تحت پوشش بیمه قرار نداشته و به جراحی زیبایی نیاز ندارد. باید قبل از هرگونه تصمیم گیری برای عمل انحراف بینی، از عوارض احتمالی آن آگاه شوید. عوارض عمل بینی انحرافی شامل: عفونت، بی حسی در ناحیه دندان ها و بینی، نشت مایع مغزی نخاعی، خونریزی، نوعی عفونت بسیار نادر به نام سندروم شوک توکسیک، سوراخ شدگی پل بینی، تغییر در حس بویایی و چشایی، تغییر در صدای فرد، درد مداوم و مقاوم صورت، کبودی و تورم. طبیعی است که در صورتی که عمل جراحی فرد توسط یک پزشک با تجربه و ماهر صورت گیرد، این عوارض به حداقل کاهش می یابد و جای نگرانی وجود ندارد. جراح پلاستیک در این عمل از داخل روی بینی کار می کند و با خارج کردن قسمت های کج استخوان و غضروف و صاف کردن غضروف ها، مجددا آن ها را بر سر جای اولیه ی خود باز می گرداند. در نهایت باید محل برش شده دوخته شود و در آن تامپون، به منظور ممانعت از خونریزی بینی گذاشته شود. تامپون بعد از چند روز خارج می شود. در مواردی برای ثابت نگه داشتن تیغه اصلاح شده، قطعات پلاستیکی را داخل بینی تا چند هفته قرار می دهند.

برخی از فواید جراحی بینی

ممکن است در بعضی موارد برای بهبود بخشیدن به ظاهر بینی، عمل رینوپلاستی با سپتوپلاستی ترکیب شود. که در این صورت به آن عمل سپتورینوپلاستی گفته می شود.همچنین ممکن است گاهی اوقات عمل جراحی برای اصلاح تیغه ی بینی به صورت سرپایی و با بیهوشی موضعی یا عمومی صورت گیرد. که در این شیوه عمل سپتوپلاستی با جراحی سینوسی ترکیب می شود. در این نوع عمل فرد باید بتواند بعد از گذشت 3 تا 4 ساعت از عمل به منزل برگردد.

بعد از عمل سپتوپلاستی نباید کبودی و تورم زیادی حاصل شود، با وجود این ظاهر شدن کبودی و تورم یک تا دو هفته پس از عمل سپتورینوپلاستی طبیعی است.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

در موارد خفیف از جراحی واقعی خودداری و در محیط مطب انجام می شود. در این شیوه جدید از تکنیک های سپتوپلاستی بالنی استفاده می شود.

توصیه می شود این عمل پس از 15 سالگی تا 18 سالگی به منظور کامل شدن رشد بینی و صورت انجام شود.

فواید عمل پولیپ بینی

به بافت نرمی که داخل مجرای بینی یا سینوس ها قرار دارد، رشد غیر سرطانی دارد و بدون درد بوده پولیپ بینی گفته می شود. پولیپ ها به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که از جمله ی آن ها می توان به عفونت های مکرر، آلرژی ها، التهاب مزمن ناشی از آسم، اختلالات خاص دستگاه ایمنی و حساسیت های دارویی اشاره کرد. امکان به وجود آمدن پولیپ در هر شخصی وجود دارد، اما میزان آن در بزرگسالان بیشتر است. پولیپ های بزرگ یا گروهی موجب مشکلات تنفسی، عفونت های مکرر، از دست رفتن حس بویایی و گرفتگی مجرای بینی می شوند. این در حالیست که امکان دارد پولیپ های کوچک علامتی نداشته باشند. پولیپ های بزرگ موجب به وجود آمدن علائمی مثل: اختلالات تنفسی، عطسه، انسداد و گرفتگی بینی، خروپف و خرناس، سر درد و احساس درد در صورت، عریض شدن و پهن شدن پل بینی (به دلیل وجود پولیپ های بسیار بزرگ)، آپنه (تنگی نفس) در هنگام خواب در فرد می شود. به طور قطعی عوامل ژنتیکی، یکی از عوامل مهم و زمینه ساز در به وجود آمدن پولیپ است و افرادی که دچار آسم، رینیت آلرژیک (تب یونجه)، سینوزیت مزمن، فیبروز های کیستی، اختلالات سیستم ایمنی و سندروم چرگ اشترائوس (بیماری نادری که موجب التهاب عروق خونی می شود)، احتمال بیشتری می رود که دچار پولیپ بینی شوند.

پزشکان می توانند از طریق ابزار های ساده مثل چراغ قوه های پزشکی، پولیپ را رویت کنند و همچنین با انجام آزمایش های تشخیصی مانند: اندوسکوپی بینی، عکس برداری، آزمایش های تشخیص آلرژی و تست فیبروز کیستیک پولیپ را تشخیص دهد.

فواید چسب زدن بعد عمل بینی

چسب زدن بعد از عمل بینی به بیمار کمک می کند تا فرم بینی بهتری داشته باشد و همچنین از دیگر فواید چسب بعد از عمل بینی کمک به تسریع کاهش ورم بینی و روند بهبودی است. همچنین چسب زدن موجب دستیابی به نتایج بسیار بهتری در ظاهر بینی می شود.

فواید ماساژ بعد از عمل بینی

در دوره ی بهبود پس از عمل از ماساژ بینی بعد از عمل برای خوش فرم شدن آن بهره می برند. ماساژ بینی بعد از عمل معمولا توسط جراحان توصیه می شود، چرا که ماساژ برای التیام بخشیدن به استخوان های بینی مفید است و موجب خوش فرم تر شدن بینی می شود. این عمل باید با تایید پزشک متخصص صورت گیرد. ماساژ دادن به تقارن و زیبا تر شدن بینی کمک بسیاری می کند. دقت داشته باشید که ماساژ بینی را قبل از چسب زدن و بعد از استحمام انجام دهید. سعی کنید با انگشت خود بینی را به سمت گونه ها ماساژ دهید. به طور معمول ماساژ بینی بعد از 6 هفته پس از عمل زیر نظر جراح قطع می شود و باید این نکته را در نظر بگیرید که ماساژ بینی حتما باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد. به طور کلی ماساژ دادن بعد از عمل جراحی بینی به خصوص در چند هفته اول بعد از عمل به دلیل از جا در آمدن بخیه های ظریف و بی اثر شدن اصلاحات انجام شده توصیه نمی شود.

بهترین دکتر زیبایی جراحی بینی 

دکتر سالومه سالاریان یکی از بهترین متخصصین جراحی زیبایی بینی می باشد، و دارای چندین سال تجربه و مهارت در این زمینه هستند. بیماران عزیزی که تمایل برای عمل بینی دارند می توانند از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرند و برای مشاوره حضوری وقت قبلی بگیرند.

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان خدماتی نظیر جراحی افتادگی بینی، جراحی بینی پهن  و … را نیز ارائه می دهد.

3.3/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط