آیا لیفتینگ صورت با مواد طبیعی موثر است ؟

لیفتینگ صورت با مواد طبیعی
لیفتینگ صورت با مواد طبیعی

فهرست مطالب

لیفتینگ صورت با مواد طبیعی یکی از سالم ترین راهها برای برطرف کردن مشکلات ناشی از پیری پوست از جمله شل شدگی، چین و چروک و خطوط اطراف لب ها و پیشانی قبل از عمیق تر شدن آنها است.

با افزایش سن پوست قابلیت ارتجاعی خود را به مرور زمان از دست داده و از میزان پروتئین های مهم و نیز چربی های زیر پوست به میزان زیادی کاسته می شود، بنابراین در پوست حالت چین و چروک و شل شدگی اتفاق می افتد که این برای بسیاری از افراد آزاد دهنده است.

امروزه روش های متنوعی برای برطرف کردن این نوع مشکلات پوستی وجود دارد که از جمله آنها می توان به جراحی، لیفت صورت با نخ، بوتاکس و … اشاره نمود، ولی در کنار این روش های درمانی چندین روش درمانی خانگی نیز وجود دارد که با استفاده از مواد طبیعی موجود در آشپزخانه پوست را کشیده و عمل لیفتینگ را انجام می دهند.

هر چند کشیدن پوست صورت با مواد طبیعی دارای معایب کمتری است ولی در همه افراد و برای همه پوستها پاسخ یکسانی نمی دهد و ممکن است برخی افراد حتی پس از استفاده طولانی مدت از این ماسک های طبیعی نتیجه مطلوب خود را دریافت نکنند، اما اگر از روش جراحی برای سفت کردن پوست خود استفاده کنید می توانید از نتیجه مطلوب آن بلافاصله پس از جراحی و ماندگاری طولانی مدت آن اطمینان حاصل نمایید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات لازم در رابطه با لیفت صورت با جراحی به سایت دکتر سالومه سالاریان مراجعه نموده و با دریافت مشاوره های لازم در صورت تمایل اقدام به جراحی لیفت صورت نمایید.

لیفتینگ پوست صورت با مواد طبیعی

لیفتینگ پوست صورت با مواد طبیعی

انواع ماسک های صورت تهیه شده با مواد طبیعی به منظور سفت کردن پوست و یا لیفتینگ پوست صورت:

ماسک سفیده تخم مرغ، عسل و آرد

یکی از بهترین مواد طبیعی لیفت صورت سفیده تخم مرغ است که سرشار از مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، منیزم بوده و از طرفی مقادیر زیادی از انواع ویتامین های خانواده B است.

برای تهیه این ماسک پس از جداسازی زده و سفیده تخم مرغ، آرد و عسل را نیز به سفیده اضافه نموده و خمیر حاصل را روی پوست قرار دهید.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

بعد از خشک شدن ماسک می توانید آن را با آب ولرم شستشو دهید. نکته: افرادی که دارای پوست خشک هستند می توانند از گلیسیرین در این ترکیب استفاده نمایند.

ماسک رسی

استفاده از ماسک رسی یکی دیگر از روش های لیفتینگ صورت با مواد طبیعی است که در جذب ناخالصی  ها، سفت کردن منافذ پوست و سفت و محکم کردن پوست شل و نرم تاثیر بسزایی دارد.

برای تهیه این ماسک بایستی نسبت 2 به یک از خاک رسی و شیر خشک را مخلوط کرده و سپس به مقدار لازم آب به آن اضافه کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. این محصول را روی پوست صورت و گردن خود مالیده و پس از حدود 15 الی 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک تخم مرغ، شکر و ماست

لیفت صورت با مواد طبیعی

از دیگر ترکیبات لیفت صورت با مواد طبیعی ماسک حاصل از سفیده تخم مرغ، ماست و شکر است که پس از ترکیب این مواد طبیعی ترکیب حاصله را روی پوست صورت و گردن مالیده و پس از خشک شدن آن را بشویید.

از جمله خواص شکر برای پوست می توان به خاصیت لایه برداری آن اشاره کرد. این ماسک علاوه بر لیفتینگ صورت در از بین بردن لک های روی پوست نیز بسیار موثر عمل می نماید.

ماسک موز

یکی از ساده ترین روش های لیفتینگ صورت به صورت طبیعی استفاده از موز است که سرشار از انواع مواد معدنی چون آهن، روی و انواع ویتامین ها از جمله ویتامین های A، B، C و D  است.

این مواد خاصیت ضد پیری دارند بنابراین با له کردن موز و استعمال آن روی کل صورت و گردن می توانید از ویژگی سفت کنندگی پوست این میوه محبوب بهره مند شوید.

شما می توانید برای اثربخشی بهتر این ماسک از سایر مواد طبیعی چون چند قطره لیموی تازه، خامه و یا عسل و همچنین کپسول ویتامین E نیز استفاده کنید تا از خواص شگفت انگیزی چون خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد پیری آن ها نیز بهره ببرید.

انواع روغن های طبیعی موثر در سفت کردن و به عبارتی لیفت صورت

استفاده از برخی روغن های گیاهی ارگانیک نیز برای لیفتینگ صورت با مواد طبیعی به شدت توصیه می شود.

روغن نارگیل

بهترین مواد طبیعی لیفت صورت

به عنوان مثال روغن نارگیل با نفوذ به لایه های عمیق پوست با آبرسانی و تغذیه سلول های پوستی باعث جوانسازی پوست می شود . خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده طبیعی باعث کاهش میزان رادیکال های آزاد که خود عامل اصلی پیری و شل شدگی پوست هستند می شود.

به منظور لیفت صورت با این ماده طبیعی شما می توانید هر شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را با حرکت چرخشی در جهت بالا و به مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست خود ماساژ داده و اجازه دهید طول شب را روی پوستتان بماند.

استفاده از این روغن ها اگر به صورت مرتب در برنامه روزانه هر فردی گنجانده شود تا حدود زیادی می تواند در به تاخیر انداختن علایم ناشی از پیری پوست تاثیر گذار باشد.

ولی این بدین معنی نیست که می تواند به طور قطع از ایجاد چین و چروک پوست ممانعت کرد. برای از بین بردن چین و چروک های عمیق پوست نمی توان به این روش ها امید بست و بایستی اقدام به درمان های جدیدتری چون استفاده از جراحی نمود.

دکتر سالومه سالاریان با بیش از چندین سال تجربه در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای انجام جراحی لیفت صورت باشد.

روغن بادام

کشیدن پوست صورت با مواد طبیعی

روغن بادام سرشار از ویتامین E است و همچنین خاصیت مرطوب کنندگی قوی روی پوست دارد. این ماده به طور آشکار باعث سفتی پوست و کاهش افتادگی و شل شدن آن می شود.

برای لیفتینگ صورت با مواد گیاهی چون روغن بادام کافیست روزانه و یا یک روز در میان به مدت 20 دقیقه این ماده را روی پوست خود ماساژ دهید تا به طور کامل جذب پوستتان شود.

روغن آووکادو

مزایای لیفتینگ صورت با مواد طبیعی

از جمله مزایای لیفت صورت با مواد طبیعی چون روغن آووکادو می توان به در دسترس بودن این مواد اشاره نمود. روغن آووکادو خاصیت مرطوب کنندگی بسیار قوی داشته و به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و به دلیل دارا بودن ویتامین های A، B و E در لیفت صورت و یا سفت کردن پوست بسیار مفید واقع می شود.

روزانه یکبار ماساژ صورت با روغن آووکادو را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید. به منظور لیفتینگ صورت با مواد گیاهی می توانید از روغن های آرگان، زیتون، ماهی و روغن ویتامین E نیز استفاده کنید.

به کار بردن هر کدام از روش های لیفتینگ صورت چه با روش های طبیعی و چه جراحی مزایا و معایب خود را دارد، از جمله معایب لیفتینگ صورت با مواد طبیعی نیز می توان به حساسیت زا بودن برخی از مواد مصرفی روی پوست افراد اشاره کرده به همین دلیل توصیه می شود قبل از استعمال مواد روی پوست یک تست پچ روی بازو انجام گیرد.

همچنین در لیفتینگ صورت با مواد طبیعی مدت زمان زیادی برای مشاهده اثر مواد روی پوست نیاز است و ماندگاری چندانی نیز در این روش وجود ندارد.

هر چند با جراحی لیفت صورت نیز نمی توان جلوی پیری پوست را گرفت ولی تا حدود زیادی می توان اثرات ناشی از آن را کاهش داده و در کمترین زمان ممکن نتیجه مطلوب را مشاهده نمود.

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان آماده ارائه مشاوره به افرادی است که تمایل به انجام لیفت صورت با روش جراحی دارند، دکتر سالاریان با بیان کردن تمامی جوانب لیفت صورت با روش جراحی به متقاضیان کمک می کند با اطلاعات و آگاهی های کامل اقدام به جراحی لیفت صورت بنمایند.

سوالات متداول در رابطه با لیفت صورت با مواد طبیعی :

برای مشاهده اثر لیفتینگ صورت با مواد طبیعی چند بار در هفته باید از ماسک های خانگی استفاده کنیم؟

توصیه می شود استفاده از ماسک های تهیه شده با مواد طبیعی را یکبار در هفته انجام دهید.

آیا استفاده از لیفتینگ صورت با مواد گیاهی در همه سنین جواب می دهد؟

اگر چنانچه چین و چروک های پوست شما عمیق شده است با استفاده از روش های طبیعی قادر به از بین بردن این عوارض ناشی از پیری نخواهید بود و حتما بایستی به روش هایی چون جراحی روی بیاورید.

مزایای استفاده از لیفتینگ صورت با جراحی چیست؟

مهمترین مزیت آن اینست که نتایج حاصل از آن دائمی است و چهره شما حداقل 10 سال جوانتر از قبل دیده می شود.

3.1/5 - (20 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط