لیفت صورت با لیزر

فهرست مطالب

جوانسازی پوست صورت با لیزر یک روش لیفتینگ صورت بدون جراحی می باشد که چند سالی است به محبوبیت خاصی دست پیدا کرده است. این روش می تواند اثرات ناشی از افزایش سن، کهیر پوستی، اثرات ناشی از نور آفتاب، چین و چروک های پوستی، شل شدگی و افتادگی پوست صورت را کاهش داده و پوست صورت را به حالتی جوان تر و جذاب تر مبدل سازد.
در لیفت صورت با لیزر، لایه‌های خارجی آسیب دیده پوست توسط لیزر برداشته شده و سلول های پوستی جدید و کلاژن را در لایه های زیرین پوست را تحریک کرده و در نتیجه پوستی جوان تر ، صاف تر و سالم تر را به ارمغان می آورد.
امروزه بر خلاف گذشته بیشترین میزان پیشرفت در حوزه روش‌های غیرجراحی به ناحیه صورت مربوط می‌شود. تجهیزات و امکانات کشیدن پوست صورت به روش های غیر تهاجمی در بسیاری مراکز معتبر جوانسازی صورت برای درمان شل شدگی و افتادگی پوست صورت ارائه می شود.

 

 

کشیدن پوست صورت به روش های غیر جراحی ظرف یک دهه گذشته دستخوش تغییرات چشمگیری شده است .جوانسازی صورت با لیزر یکی از جدیدترین روش هایی است که در زمینه بالا کشیدن بافت پوست به روش غیر تهاجمی بوجود آمده است.در این روش برای لیفت صورت و کشیدن پوست صورت از امواج صوتی یا مافوق صوت شدید برای اثر گذاشتن بر لایه های بافتی پوست صورت، پیشانی و گردن استفاده می شود. این امواج با ملایمت و آهستگی ناحیه تحت درمان را گرم و در نهایت سفت می کند و در نتیجه پوست را از اون حالت شل و افتادگی اولیه خارج می کند.
همچنین لیفت صورت با لیزر، افتادگی خط گردن، خط فک، غبغب را درمان می‌کند. در لیفت گردن به کمک لیزر امواج مافوق صوت از وسط ذره بین عبور کرده تا انرژی تمرکز یافته را بر روی ناحیه مورد درمان بتاباند و لایه بافتی عمقی را سفت می کند.

 

دستگاه های لیزر پوست درای انواع مختلفی هستند که از مهمترین آنها می توان  به لیزر CO2 ، لیزر اربیوم و لیزر فرکشنال اشاره کرد.

 

لیزر CO2

لیزر CO2 قدرتمند ترین روش لیزر برای جوانسازی پوست صورت است. پس از درمان پوست با لیرز CO2، سطح پوست سفت تر و صاف تر به نظر می رسد، زیرا لیزر برای محدود کردن الیاف کلاژن که در لایه زیرین پوست قرار دارند از گرما استفاده می‌کند. لیزر CO2 باعث کاهش یا رفع چین و چروک صورت، جای جوش و زخم‌ها، زگیل‌ها و ماه گرفتگی‌ها می‌شود. این روش در برخی موارد حتی برای درمان سرطان پوست در سطوح اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیزر فرکشنال

روش جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال از سایر روش های جوانسازی پوست با لیزر متمایز می باشد، زیرا عوارض جانبی کمی دارد. پس از کشیدن پوست صورت با این روش درمانی، پوست دچار التهاب یا درد نمی‌شود و به دوره ریکاوری نیاز نمی باشد. با این حال، شایان ذکر است که این روش جوانسازی پوست صورت تنها در یک جلسه انجام نمی‌گیرد و برای بهبودی کامل و بدست آوردن تنایج دلخواه به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز است.

 

مدت زمان عمل

کشیدن پوست صورت با لیزر در مطب پزشک انجام می‌شود و معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد. این عمل هیچ نیازی به بیهوشی کامل و بستری شدن در بیمارستان ندارد و بیمار می‌تواند ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت فعالیت شغلی و معمول روزانه خود را از سر بگیرد. ناحیه‌های درمان شده حداکثر ظرف ۳ تا ۶ ماه به تدریج سفت‌تر و بافت افتاده و شل شده محکم‌ می‌شود.

افراد مناسب برای لیفت صورت با لیزر

** افرادی که نمی خواهند مورد عمل جراحی جهت جوانسازی پوست صورت خود قرار بگیرند.
** افرادی که نمی خواهند تحت بیهوشی کامل قرار بگیرند و در بیمارستان بستری شوند.
** افرادی که پوست صورت یا گردن آنها دچار شل شدگی یا افتادگی خفیف تا متوسط شده است.
** افرادی که می خواهند کیفیت پوست خود را بهبود ببخشند.
** افرادی که پوست آنها بعد از انجام عمل جراحی شل شده است.
** کسانی که می خواهند بلافصله بعد از انجام عمل به زندگی عادی خود برگشته و فعالیت های روزمره خود را پی بگیرند.

 

 روش‌ ليفتينگ صورت با ليزر

با توجه به ناحیه مورد درمان و کیفیت پوست فرد، پزشک جراح یکی از روش های کشیدن و سفت کردن پوست را انتخاب می کند. در بعضی از روش‌های لیفت صورت با لیزر ممکن است در طول عمل نیازمند یک روکش نازک از ژل ‌باشند. این روش جوان سازی پوست صورت معمولا با بی حسی موضعی صورت می‌گیرد.

— در ابتدا ناحیه درمانی که دچار افتادگی شده است برای لیفت و کشیدن پوست صورت اندازه گیری و علامت‌گذاری می‌شود.
— پوست فرد بیمار جهت ایمنی و راحتی آن سرد می شود.
— از یک قلم مخصوص بر روی پوست صورت جهت درمان استفاده می شود.
— فرکانس‌های رادیویی با سطح انرژی بالا به درون بافت پوست ارسال شده و در عمق پوست نفوذ می کند و با گرم کردن آن برای جوانسازی پوست، تولید کلاژن را تحریک می کند.
— در طول ارسال هر موج، ممکن است کمی احساس لرزش خفیف همراه با گرما و سرما احساس شود.
— و در نهایت لایه‌ی خارجی پوست فرد سرد می‌شود.

 

 

در لیفت صورت با لیزر به دلیل اینکه محل درمان صورت است، به فرد یک عینک ایمنی داده خواهد شد. زمانی که لایه‌های درونی پوست فرد به وسیله‌ی نور مادون قرمز دستگاه حرارت داده می‌شود، قسمت دیگری از دستگاه به صورت مداوم پوست فرد را خنک می کند. همچنین ممکن است که دستگاه برای کشیدن پوست صورت از هر نقطه چندین بار عبور کند تا پوست را به بهترین نحو ممکن کشیده و سفت تر سازد.

در طول عمل ممکن است اندکی درد داشته باشید، اما بدون شک تحمل قدری درد ارزش نتایج بدست آمده را خواهد داشت.

 

روش‌های درمانی لیفتینگ صورت با امواج رادیویی و پالس نوری شدید (IPL)، فقط لایه های عمیق پوست را حرارت داده و مورد تاثیر قرار می‌دهند و به سطح پوست هیچ آسیبی وارد نخواهد شد و در پاسخ ترمیمی طبیعی بدن نسبت به این حرارت، تولید کلاژن در پوست افزایش یافته و باعث جوان‌تر شدن پوست خواهد شد. در واقع لیفت صورت با لیزر تولید کلاژن در ناحیه تحت درمان را بالا می برد که هیچ، بلکه باعث می‌شود نواحی اطراف محل درمان که تحت درمان قرار نگرفته‌اند نیز کلاژن جذب کند. با تولید دوباره کلاژن طبیعی توسط بدن، پوست صورت افراد بلافاصله پس از انجام عمل، ظاهری جوان‌تر، نرم‌تر، شاداب تر و لطیف‌تر به خود خواهد گرفت و تا چند ماه پس از انجام عمل لیفت صورت با لیزر، نتایج بهبودی آن ادامه خواهند داشت. البته این روش‌ها معمولا نیاز به چند جلسه تکرار دارند تا ماندگاری نتایج پایدارتر و ماندگارتر باشند.

 

آیا لیفت صورت با لیزر دردناک است؟

در عمل جوانسازی صورت با لیزر افراد ممکن است مقداری گرما را در ناحیه تحت درمان احساس کنند که شاید با کمی ناراحتی همراه باشد که معمولا افراد آن را شبیه کشیدن نوار لاستیکی بر روی پوست خود توصیف می کنند. اکثر افراد این ناراحتی را خفیف توصیف کرده که معمولا در مدت چند دقیقه بعد از تمام شدن عمل از بین می رود.

 

تعداد جلسات

با وجود این که اکثر افراد پس از انجام اولین جلسه‌ی لیفت صورت با لیزر برای از درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت خود، بهبودی قابل توجهی را در پوست صورت خود مشاهده می‌کنند، اما بیشتر متخصصین و پزشکان زیبایی صورت، بسته به انتظارات افرد از نتایج عمل کشیدن پوست صورت با لیزر، تا ۶ جلسه‌ی درمانی را توصیه می‌کنند. این جلسات با فاصله زمانی ۳ هفته ای از یکدیگر تنظیم می شوند. پس از اولین جلسه، برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که در جلسات باز درمانی سالیانه شرکت کنند و نواحی که بیشترین استعداد در افتادگی و چروک شدن دارند را درمان کنند.

 

عوارض جوانسازی پوست با لیزر

لیفت صورت با لیزر یک عمل بی‌خطر و تقریبا بدون درد برای هر ناحیه‌ای از بدن می‌باشد. بر خلاف روش‌های دیگر، مانند پاکسازی پوست با لیزر، کشیدن پوست صورت با لیزر به پوست آسیب نرسانده و آن را از بین نمی‌برد.
افرادی که تحت عمل لیفت صورت با لیزر قرار می گیرند، عوارض جانبی کمی رو تجربه خواهند کرد که از این عوارض می توان به التهاب خفیف و قرمزی موقت اشاره کرد که ظرف چند روز کاهش پیدا کرده و از بین می روند. ممکن است در مواردی نادر فرد دچار تاول و کبودی نیز شود، بعضی دیگر از افراد نیز ممکن است تغییراتی در رنگدانه های پوست ناحیه درمان شده مشاهده کنند. با این حال این گونه عوارض جانبی بسیار نادراند. اصولا یک فرد داوطلب برای عمل لیفت صورت با لیزر می تواند انتظار تورم خفیف و قرمزی را در طول مدت بهبودی بعد از عمل لیفت صورت با لیزر داشته باشد ولی نکته ای که حائز اهمیت است این است که این افراد می توانند بلافاصله بعد از آن به زندگی عادی خود برگشته و فعالیت های روزمره خود را انجام دهند.
توصیه پزشکان برای بیماران بعد از عمل لیفت صورت با لیزر این است که حداقل به مدت دو هفته بعد از عمل از کرم های ضد آفتاب جهت محافظت از پوست خود استفاده کنند تا آسیبی به پوست و محل درمان وارد نشود.

مدت زمان بهبودی

نتایج و بهبودی در روش جوانسازی پوست صورت با لیزر به نوع لیزر مورد استفاده و ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می گیرد بستگی دارد. اما معمولا بعد از انجام لیفت صورت با لیزر، نتایج آن به سرعت قابل مشاهده خواهند بود و آثار جوانسازی پوست با لیزر در اثر افزایش تولید کلاژن نیز ظرف مدت چند ماه پس از انجام عمل پر رنگ تر می‌شوند. معمولا رشد کلاژن جدید در حدود ۹۰ تا ۱۸۰ روز پس از انجام عمل اولیه لیفت صورت با لیزر، صورت می‌گیرد که پس از آن  لایه جدیدی از پوست سالم ظاهر می‌شود و باعث می‌شود افراد پوستی صاف‌تر، سفت‌تر و به طور کلی سالم‌تر و شاداب تر را تجربه خواهند کرد.

 

هزینه لیفت صورت با لیزر

از مزایای اصلی لیفت صورت با لیزر این است که بیماران بدون نیاز به انجام جراحی لیفت صورت که هزینه بسیار بیشتری را می طلبد و همچنین بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن، بعد از چند ماه، پوستی لطیف تر ، کشیده تر و جوان تر را تجربه می کنند. هزینه لیفت صورت با لیزر در مقابل با عمل های جراحی لیفت صورت بسیار ارزان تر است و این هزینه به خواسته های بیماران از قبیل محل مورد درمان، تعداد جلسات درمانی، وسعت ناحیه درمان شده و نوع لیزر مورد استفاده برای جوانسازی پوست صورت بستگی دارد که باعث تفاوت قیمت و هزینه آن می شود.

 

در جلسه مشاوره با جراح خود تمام مسائل و هزینه های مورد نیاز جهت لیفت صورت با لیزر بررسی و اطلاعات لازم به شما داده خواهد شد.

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (8 دیدگاه)

    1. سلام
      برای اعلام هزینه حتما باید معاینه شوید چون متد های مختلفی برای ترمیم افتادگی های خفیف هم وجود داره که بستگی به فرم تغییرات در فرد دارد

  1. سلام …ببخشید کدوم لیفت صورت بهتره یا بی خطرتر هست …لطفا جواب این رو به من بدید…وهزینه لیفت صورت بالیزر چند هست

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      لیفت صورت با نخ یا دستگاه لیزر کم خطر تر و سرپایی و راحت تر است مسلما نتیجه هم کمتر هست
      لیفت جراحی ریسک و زحمت بیشتری دارد ولی نتیجه چشمگیر تر است
      لطفا برای قیمت لیفت با مرکز تماس بگیرید و نوع لیفت را دقیق معلوم کنید
      با تشکر
      دکتر سالاریان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط