لیفت صورت با نخ

فهرست مطالب

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روش هایی است که افراد بسیاری برای جوان تر نشان دادن چهره خود از آن استفاده می کنند. بسیاری از افراد مشکلاتی اعم از افتادگی پوست، لک و یا خط اخم را تجربه می کنند، به همین علت به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند آن ها را بر طرف کنند.

از ویژه ترین روش هایی که در پیش روی این دسته از افراد قرار داده شده است لیفت صورت می باشد که توانسته مزیت های خاص خودش را داشته باشد. البته هر روشی در کنار امتیازاتی که دارد، یک سری از معایب را نیز به خود اختصاص داده اند. به همین علت قصد داریم تا در ادامه این مقاله شما را با صفر تا صد این موضوع آشنا کنیم.

افتادگی صورت و شل شدن پوست، افتادگی عضلات صورت و ساختمان های عمقی صورت تقریباً از 25 سالگی شروع می شود. کم کم خط خنده، خطوط کنار چانه و آویزان شدن پوست در قسمت های کنار فک در صورت فرد ظاهر می شوند. همین امر باعث می شود چهره حالتی آویزان و بیضی شکل داشته باشد. علت افتادگی پوست صورت به طور قطعی مشخص نیست و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.

کاهش وزن های غیر اصولی و ناگهانی و نتیجه آن افتادگی پوست صورت بعد از لاغری، افزایش سن و پروسه طبیعی پیر شدن، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب ( قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، موجب از بین رفتن ساختار کلاژن و الاستین پوست می شود)، استعمال دخانیات، عوامل ژنتیک، تغذیه نامناسب، و زندگی در محیط هایی با آب و هوای نامناسب، همگی باعث افتادگی و شل شدن پوست صورت می شوند.

 

در حالت طبیعی با افزایش سن و تحلیل رفتن و تجزیه شدن ساختار کلاژن و کم شدن سرعت سنتز کلاژن و الاستین ، چربی هایی که به صورت طبیعی در زیر لایه های پوستی توزیع شده اند، کم می شوند و توده هایی را شکل می دهند که این توده ها با نیروی جاذبه زمین دچار افتادگی می شوند.

در نتیجه پوست به تدریج حالت کشسانی خود را از دست می‌دهد و حالت آویزان پیدا می کند که در زیبایی چهره نقش بسزایی دارد. بنابراین داشتن پوست سالم امروزه تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی افراد به خصوص خانم هایی جوانی که بیشتر به زیبایی و طراوت پوستشان اهمیت می دهند، شده است. توصیه می شود که با آشکار شدن اولین نشانه های افتادگی پوست صورت، هرچه زودتر به فکر پوست خود باشید و اگر سن شما هم بالای 25 سال است جلوگیری از افتادگی پوست صورت را جدی بگیرید. افراد با لیفت صورت احساس اعتماد به نفس و جوانی بیشتری می کنند.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفتینگ صورت را می توان یکی از محبوب ترین روش ها برای جوانسازی پوست به حساب آورد که در آن جراحی انجام نمی گیرد و فرد می تواند در مدت زمان کوتاه (چیزی در حدود 30 دقیقه) تجربه ویژه ای را به دست بیاورد. از این روش برای از بین چروک های صورت، سفت نمودن و کشیدن پوست های شل استفاده می شود. شاید باور کردن این موضوع برای شما سخت باشد ولی لیفت صورت در دسته بندی طب سوزنی قرار داده شده است و در بین مدرن ترین روش های این طبقه بندی به حساب می آید که شروع آن از کشور جنوبی بوده است.

نخ هایی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند این قابلیت را دارند تا کمک های بسیاری را به پوست های ضعیف اعمال کنند و باعث ساخت کلاژن های جدید گردند. همچنین از نخ های مختلفی برای اینکار می توان بهره برد که رایج ترین آن ها تحت عنوان “کاگ” شناخته شده است که در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

کاربرد لیفت صورت با نخ

  • سفت کردن پوست
  • تحریک کلاژن سازی

 لیفت صورت با نخ چه مزایایی دارد

در کنار این مزایا لیفتینگ صورت امتیازات و مزایای زیادی را نیز به خود اختصاص داده است که از آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • عدم آسیب رسانی به پوست
  •   روشی کاملا ایمن و با تهاجم کم
  •   عوارض بسیار کم
  •  بدون نیاز به بیهوشی
  •  بدون درد و خونریزی
  •   قابلیت جذب نخ ها توسط پوست
  •   دوره نقاهتی وجود ندارد و این عمل به صورت سرپایی در مطب استریل پزشک انجام می شود.
  • اثرات پیری کاهش پیدا خواهد کرد.
  • پوست صورت سفت تر خواهد شد.
  • چین و چروک پوست کاهش پیدا می کند.
  • می توان آن را از سنین پایین 20 سال شروع کرد.
  • لیفت صورت با نخ کمترین التهاب و قرمزی را از خود بر جای می گذارد.
  • یکی از مهمترین فواید لیفت صورت با نخ ، نتیجه طبیعی است
  • دوره نقاهت این نوع لیفت حداکثر 5 زوط است
  • عمل لیفت صورت با نخ در برابر انواع لیفت های دیگر خطر و عارضه ای در طول زمان ندارد
  • هزینه لیفت صورت با نخ نسبت به جراحی لیفت مناسب تر است

انواع خدمات لیفت با نخ

  • لیفت غبغب: برای کاهش غبغب
  • لیفت فک و چانه: زاویه دادن به فک
  • لیفت ابرو
  • لیفت بینی:رفع افتادگی بینی و فرم دهی
  • لیفت شقیقه
  • لیفت پوست:جوانسازی پوست

نکاتی در رابطه با لیفتینگ صورت با نخ 

راه های مختلفی برای لیفتینگ صورت و از بین بردن چین و چروک‌ های پوست وجود دارد.  اگر شما هم به دنبال راهی برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت و درمان آن هستید، لیفتینگ صورت با نخ حتماً در نتایج تحقیقاتتان خواهد بود.لیفت صورت با نخ یکی از روش های درمان افتادگی پوست صورت و جوانسازی پوست است که در این روش پوست صورت توسط نخ هایی که در زیر پوست صورت کار گذاشته می شوند در جهت درست کشیده می‌شوند. در واقع پوست در ناحیه گیجگاهی، گونه و گردن به سمت بالا کشیده می شود. همچنین پزشک می‌تواند لایه‌های ماهیچه‌ای که در زیر پوست قرار دارند را نیز به طور مشابهی در جهت درست آن قرار دهد. که پوست صورت حالت طبیعی و جوان تر خواهد داشت.

لیفتینگ صورت با نخروشی غیر تهاجمی است که نیازی به جراحی و بستری نخواهد داشت در این روش بافت های نرم صورت به محل اول خود بازگردانیده می شوند و تحریک سنتز کلاژن در بافت های صورت انجام می شود. لیفت صورت با نخ را بیشتر افرادی که به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان تمایلی ندارند انتخاب می کنند. اما این افراد باید در نظر داشته باشند که عمل لیفت صورت با نخ نتایج مطلوبی که آن ها انتظار دارند، نخواهد داشت. به همین دلیل خانم دکتر سالومه سالاریان لیفتینگ صورت با نخ را به عنوان بهترین روش از بین بردن افتادگی صورت به افراد پیشنهاد نمی دهند. دکتر سالاریان روش های دیگری مانند تزریق بوتاکس، تزریق چربی، تزریق ژل و تزریق فیلر شقیقه که بدون جراحی  هستند، برای لیفتینیگ صورت پیشنهاد می دهند. برای لیفتینگ صورت با نخ با تزریق بوتاکس ، تزریق چربی ، تزریق ژل و فیلر، خانم دکتر سالاریان مشاوره می کنند و بهترین روش از بین بردن افتادگی صورت را با توجه به سلیقه فرد مراجعه کننده، ساختار صورت و سن شما تجویز می کنند. این روش ها نتایج مطلوب تر و با عوارض کمتر را برای شما دارند و همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد.

لیفت صورت با جراحی معمولاً برای افراد با سنین بالای 60 سال توصیه می شود که برای اصلاح افتادگی و برطرف کردن چروک های پوست انجام می شود. با وجود اینکه اسکارهای حاصل از جراحی همیشگی هستند، اما خیلی کم مشخص هستند و اصولاً مشکل خاصی ایجاد نمی کنند. نتایج به دست آمده از لیفتینگ صورت با نخ قابل مقایسه با روش جراحی لیفت صورت بدون جراحی نیست، جراحی لیفت صورت نتایج بسیار بهتری خواهد داشت. پزشکان توصیه می کنند افراد هنگام مراجعه و مشاوره، عکس های چند سال پیش را همراه خود داشته باشند تا پزشک با مقایسه عکس‌های گذشته فرد راحت تر بتواند تصمیم بگیرد.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از سوالاتی که در رابطه این روش پرسیده می شود مربوط به ماندگاری لیفت صورت با نخ است. اگر لیفت صورت را با روش های دیگر مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که ماندگاری کمتری را دارد. به گونه ای که عدد تخمین زده شده برای این روش بین 5 تا 10 سال می باشد. البته موارد دیگری نیز در ماندگاری تاثیر خود را می گذارند که از مهم ترین آن ها می توان به نخ هایی اشاره کرد که برای لیفتینگ مورد استفاده استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال نخ های جذبی ماندگاری یک تا دو ساله دارند و برای اینکه بتواند تاثیرات آن را حفظ کرد، نیاز است تا این عملیات دوباره انجام گردد.

به طور کلی می توان اینطور بیان کرد که اساس کار لیفت صورت بر این است که یک کلاژن سازی استوار را ایجاد کنند. به همین علت باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دارد. نخ های جذبی و غیر جذبی برای اینکه استفاده می شوند. پیشنهادی که در این باره وجود دارد این بوده که از نخ های دائمی به هیچ عنوان استفاده نگردد. چرا که عوارض و معایب بسیاری را با خود به همراه دارند و تنها در موارد بسیار نادر از آن ها استفاده می گردد.

همانطور که می توانید کلاژن های موجود در پوست صورت به طور دائمی و دوره ای تخریب شده و دوباره ساخته می شوند. همین مورد باعث خواهد شد تا لیفت صورت با نخ ماندگاری دائمی نداشته باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد در لیفتینگ صورت پوست تحریک می شود تا بتواند کلاژن سازی را به خوبی انجام دهد. با این تحریک کلاژن های جدید ساخته می شوند و باعث حجم دهی به پوست خواهند شد. همین مورد باعث خواهد شد تا چیزی در حدود 10 سال جوان تر دیده شوید. پایداری این کلاژن ها نیز متغیر می باشد ولی می تواند تا 2 سال از خود ماندگاری نشان دهند. بعد از گذشت این دوره به مرور تخریب می شوند و اثرات لیفت صورت با نخ نیز ناپدید می شوند. البته هیچگونه نگرانی ای در این باره وجود ندارد. چرا که شما می توانید دوباره این روش را به انجام برسانید و جوانی را در صورت خود مشاهده کنید.

عمل لیفت صورت با نخ

در این بخش می خواهیم که با نحوه انجام لیفت صورت با نخ بپردازیم با ما همراه باشید:

لیفتینگ صورت با نخ چگونه است ؟ ابتدا قسمت هایی از صورت که قرار است لیفیت شود با یک بی حسی موضعی ضعیف، بی­حس می شود. سپس نخ‌ لیفت را توسط یک سوزن بسیار باریک در لایه زیرین پوست ، به صورت قلاب در بافت داخلی پوست قرار می گیرد و آن را  به سمت بالا می کشد. پزشک پس از اینکه نخ لیفت را در جای مناسب قرار داد، به آرامی بافت پوست را جابه جا می کند تا شکل مطلوب بافت ایجاد شود. مهم ترین قسمت لیفتینگ صورت با نخ، قرار دادن نخ ها در نواحی تعیین شده است و این روش برای پزشک مجرب و مراجعه کننده کاملاً آسان و بدون ریسک است. به طور کلی، لیفتینگ صورت با نخ با نخ در مطب جراح در محیط های استریل به صورت سرپایی انجام می شود.

نخ هایی که برای لیفت استفاده می شوند، نخ های قابل جذب و دارای خارهایی در جهت های مختلف هستند. با گذشت زمان نخ های لیفت، جذب پوست می شوند و فیبروز یا بافت ترمیمی باعث بیشتر شدن تاثیر در روش لیفت صورت با نخ می شوند. از تاثیرات دیگر در روش لیفتینگ صورت با نخ، خون رسانی بهتر به پوست، روشن ترشدن و محکم تر شدن پوست و برطرف شدن چروک های سطحی است.

انواع نخ های لیفت صورت

در این قسمت با انواع نخ در لیفت آشنا خواهیم شد:

با توجه به اینکه ماده هیالورونیک اسید نقش مهمی در ترمیم و بازسازی پوست صورت دارد، برای لیفتیگ صورت از نخ هایی  استفاده می شود که از جنس هیالورونیک اسید هستند. ماده اصلی این نخ ها ماده ای بی ضرر به نام Polydioxanone)) پلی دی اکسانون می باشد که در جراحی های داخلی از چندین سال گذشته استفاده می شود.  نخ های لیفت اکثراً قابل جذب هستند که در نوع و برندهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

این نخ ها با توجه به نوع آن ها در زمان های متفاوتی جذب می شوند. با قرار گرفتن نخ ها در لایه های زیرین پوست واکنش التهابی کلاژن سازی و افزایش گردش خون ایجاد می شود که آن را امبدینگ یا لیفت صورت با نخ یا Thread lift ترد لیفت می نامند. در این روش در ناحیه زیر پوست داربستی شکل می گیرد که باعث می شود پوست در جای خود قرار بگیرد. در روزهای اول لیفت صورت با نخ  تقریباً ۳۰ درصد از عمل لیفت به چشم می آید و اثرات نهایی لیفت تقریباً چهار ماه بعد از قراردادن نخ های امبدینگ مشخص می شود. پس از جذب شدن نخ ها، کلاژن های ساخته شده وظیفه دارند جریان لیفت را ادامه دهند.

نخ های استفاده شده بعد از 4 تا ۱۸ ماه (بستگی به نوع نخ دارد) کاملاً جذب می شوند. اما اثرات لیفت با نخ تقریباً بین یک تا پنج سال، به واسطه ی کلاژن و بافت ایجاد شده در پیرامون نخ ها باقی می ماند. البته نوع و تعداد نخ های مورد استفاده با ماندگاری و اثرات لیفت رابطه مستقیمی دارد. نخ ها قابل جذب با نخ های غیر قابل جذب مانند سیلویت که قبلاً برای لیفت با نخ صورت استفاده می شد بسیار متفاوت است. روش سیلویت عوارض بیشتری دارد و اما نخ های قابل جذب ایمن هستند. امبدینگ برای لیفت صورت و لیفت گردن، سینه ها، شکم و …  نیز مورد استفاده است.

لیفت صورت با نخ PDO

نخ های PDO نخ های تکی هستند که از الیاف کاملا طبیعی و قابل‌ جذب هستند. این نخ ها بدون خار و نرم هستند.  لیفت صورت با نخ PDO بسیار سریع و حتی در یک جلسه انجام می شود. این نخ ها کاملا بی ضرر و کاملا سازگار با بدن است. در لیفت صورت با نخ PDO ، نخ های تکی چندین بار به صورت شبکه‌ای به پوست وارد می‌شوند تا به بهترین نتیجه لیفت صورت بگیرد.

نخ های PDO پس از اینکه در پوست قرار گرفتند، پیوند های کلاژن را برای ایجاد پوست جوان‌سازی پوست، فعال می‌کنند. با این حال، پوست را سفت می‌کنند، اما اثرات لیفت مطلوب را ایجاد نمی کنند.  این نخ‌ها به گونه‌ها حجم اضافه می کنند. اگر به دنبال درمان افتادگی صورت با نخ و کشیدن پوست صورت بدون عمل جراحی برای چین و چروک صورتتان هستید، می‌توانید هم از نخ‌های تکی و نخ‌های کاگ استفاده کنید.

لیفت صورت با نخ کاگ

نخ ‌های کاگ، مشابه نخ‌ های تکی هستند اما این نخ ها خارهایی دارند که در زیر پوست پیر می کنند. این خارها، یک ساختار منسجم را برای پوست تشکیل می دهد تا بافت آویزان را به سمت بالا ببرند.

این نخ‌ها، با تشکیل کلاژن در اطراف نخ‌ها و خارهای آن به بازسازی پوست کمک می کنند. نخ‌های کاگ را می توان در ترکیب با نخ‌های مونو در جهت معلق کردن  ساختارهای بافتی پوست به کار برد که نتیجه آن، احساس و ظاهر نرم و صاف است. در روش لیفتینگ صورت با نخ، نخ‌های کاگ معمولاً برای در خط فک در برای باریک‌تر کردن صورت استفاده می‌شوند. علاوه بر این، لیفت غبغب، لیفت ابرو و لیفت بینی نیز از نخ‌های کاگ استفاده می کنند.

با استفاده از این نخ می توان زاویه سازی صورت را به انجام رساند و همچنین شل بودن پوست را در سرعت بسیار بالایی برطرف کرد. نخ کاگ به صورت خاردار می باشد که استفاده از آن باعث خواهد شد تا پوست جوانسازی شود.

این نخ مزیت هایی همچون قابل جذب بودن، تاثیرگذاری بالا و عدم نیاز به هرگونه عمل جراحی را به خود اختصاص داده است. در صورت استفاده از نخ کاگ برای کشیدن پوست صورت شاهد نتیجه بخشی بسیار سریعی خواهید بود. همچنین اگر سبک زندگی درستی را دنبال کنید می توانید از ماندگاری 24 ماهه آن نهایت بهره را ببرید.

لیفت صورت با نخ پیچ دار

نخ‌های پیچ ‌دار گزینه ای مناسب برای اضافه کردن حجم بیشتر به صورت هستند. نخ های پیچ دار در اطراف سوزن به هم بافته می‌شوند تا نتایج لیفت با نخ، تقویت شوند. روش چند پیچی روشی است که در آن دو نخ به هم بافته می شوند. این نخ ها به برطرف کردن نواحی فرورفته کمک می کنند.

لیفت صورت با نخ سیلوئت

لیفت صورت با نخ سیلوئت، نوعی دیگر از لیفت صورت با نخ است که با لیفت تک بخیه ای و لیفت وقت ناهار نیز شناخته می شود، به صورت ترکیبی از لیفت با نخ صورت و بازسازی تدریجی کلاژن است. نخ سیلوئت از نوع بخیه‌ های جذبی است که از پلی لاکتیک اسید PLLA تشکیل شده است. ازسال ها پیش، PLLA  ماده ای مهم در بخیه جراحی و ابزار ارتودنسی است که در ابزارهای بیومدیکال و دارویی استفاده می شود.

  • ازسال ها پیش، PLLA  ماده ای مهم در بخیه جراحی و ابزار ارتودنسی است که در ابزارهای بیومدیکال و دارویی استفاده می شود.
  •  نخ سیلوئت نخ ‌هایی با مخروط ‌های چند طرفه هستند. این مخروط‌ ها وظیفه دارند تا چربی را زیر پوست باز کنند و پوست را به سمت بالا بکشند.
  •  این نخ‌های تقریباً بعد از ٨ تا ١٢ ماه جذب صورت می‌شوند و ماندگاری آن ها با توجه به عواملی نظیر ژنتیک و سبک‌زندگی تا بعد از ۶ تا ١٢ ماه دیگر هم ماندگار هستند.
  •  از اثرات لیفت صورت با نخ سیلوئت می توان به لیفت سریع و تدریجی بودن روند ترمیم پوست اشاره کرد. در این روش پوست در طبیعی ترین شکل در طولانی مدت به صورت تدریجی بازسازی می شود.
  •  با  تحریک کلاژنی حجم از دست رفته‌‌ی صورت باز می گردد و طی مدت ٣ تا ۶ ماه بعد از درمان اثرات آن مشخص می شود. در تحریک کلاژن،  نخ‌های سیلوئت در لایه های زیرین پوست سلول ‌های فیبروبلاست‌ ها را فعال می کنند.
  •  نخ‌های سیلوئت تقریبا بعد از ٨ تا ١٢ ماه از درمان جذب می‌شوند و بعد از گذشت این مرحله، باز هم تاثیر لیفت صورت ۶ تا ١٢ ماه دیگر هم ماندگاری دارد اما این مسئله به عواملی نظیر ژنتیک و سبک‌زندگی شما هم وابسته است.

مراحل قبل از لیفت صورت با نخ

  •  شب قبل از عمل لیفت حمام کنید.
  • قبل از عمل، پوست صورت شما باید هیچ گونه آرايشي نداشته باشد.
  • از 2 هفته قبل از عمل تا هفته بعد از عمل، داروهاي بروفن، ايندومتاسين، پيروكسيكام ، مفناميك اسيد و آسپرين را مصرف نکنید.
  • چهار هفته قبل و دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.

بهترین دکتر لیفت صورت با نخ

در کنار تمامی موارد ذکرشده، گزینه های دیگری نیز وجود دارند که باعث خواهند شد قیمت نهایی لیفت صورت تغییر کند. به عنوان مثال در صورت استفاده از بهترین مارک نخ لیفت صورت هزینه پرداختی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال اگر جراح از روش دوبل بهره ببرد، به طبع بیمار باید هزینه های بیشتری را پرداخت کند و دلیل آن نیز ماندگاری بالاتر است. نوع نخ استفاده شده نیز می تواند بر روی هزینه پرداختی تاثیر خود را اعمال کند.

قیمت لیفت صورت با نخ

یکی از فاکتورهایی که اهمیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است، هزینه لیفت صورت با نخ می باشد. هزینه در تمامی موارد مهم می شود و جزو پارامترهایی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. مقدار هزینه ای که باید برای این روش پرداخت کنید بستگی به این دارد که چند بار آن را تمدید می کنید. به گونه ای که ممکن است در موارد اولیه مجبور باشید هزینه های بالایی را متحمل شوید ولی در هر صورت زیبایی هزینه های مخصوص خود را دارد.

می توان این طور بیان کرد که لیفت صورت با نخ در مقایسه با عمل جراحی لیفت قیمت پایین تری را دارد و صرفه اقتصادی در این مورد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین شرایط پوستی شما نیز یکی از مواردی است که می تواند بر قیمت تاثیرگذار باشد. چرا که در پوست بسیاری از افراد ممکن است این روش ماندگاری بالایی را نداشته باشد و بعد از گذشت یک سال کلاژن ها شروع به نابود شدن کنند. همین مورد باعث خواهد شد تا عملیات ریکاوری انجام شود تا دوباره زیبایی به صورت و پوست برگردد.

عوارض لیفت صورت با نخ

هر روشی می تواند مزایا و معایب خاص خودش را داشته باشد و لیفت صورت با استفاده از نخ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. البته معایب لیفت صورت با نخ به این بستگی دارد که تکنیک های مورد نظر چگونه استفاده می شوند. اگر نخ ها به طور کامل مورد تاییدیه FDA باشند، عارضه چندان و یا خاصی را مشاهده نخواهید کرد ولی در هر صورت هیچ روشی بدون ضرر نمی باشد که از آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • درد
  • کبودی
  • پارگی نخ
  •  حداکثر تا یک هفته بعد از لیفت صورت با نخ، کبودی مختصر در بعضی افراد دیده شود.
  • تا دو روز بعد از لیفت صورت با نخ ، ورم و درد بعد از جا گذاری نخ طول می­کشد.
  •  قرمزی و کبودی ناحیه کاشت نخ لیفت
  •  احساس خارش
  •  حساسیت به لمس و درد شدید
  •  بی حسی در ناحیه لیفت شده
  •  احساس كشيدگي پوست صورت كه چند روز طول نخواهد کشید.

اقدامات مورد نیاز قبل از لیفت با نخ به شرح زیر است:

  • بهتر است قبل از شروع لیفت با نخ با متخصص پوست خود مشورت کنید تا بهترین برنامه درمانی را با توجه به نوع پوست خود تعیین کنید.
  • بهتر است یک هفته قبل از انجام عمل لیفت نوشیدنی الکلی و دخانیات مصرف نکنید
  • از داروی آسپرین و خانواده آن حتما پرهیز کنید

مراقبت بعد از لیفت صورت با نخ به شرح زیر است:

  • در صورت لیفتینگ صورت و گردن یک احساس سفتی به شما دست خواهد داد. همچنین در کنار آن ممکن است مواردی همچون کبودی و یا سوزن سوزن شدن را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید در موقعیت جدید خودتان به راحتی ساکن شوید، نیاز است تا از یک پوشش الاستیکی بهره ببرید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا تورم را کاهش دهید.
  • همچنین به مدت 24 ساعت بعد از لیفت صورت می توانید از کیسه های یخ و همچنین پارچه های خنک کننده استفاده کنید.
  • از نوشیدن مایعات غافل نشوید تا بتوانید تعادل آن ها را در بدن خود حفظ کنید.
  • در هفته اول از لیفت صورت با نخ حتما بر روی پشت بخوابید و استفاده از یک بالش اضافی را فراموش نکنید.
  • برخی افراد با توجه به میزان افتادگی زیادی که دارند تا سه ماه بعد به یک ترمیم دیگر نیاز دارند تا بتوانند نتایج بهتر و ماندگارتری بگیرند.
  •  استفاده از آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک
  •  مصرف مسکن در صورت وجود درد
  •  عدم انجام اموردندانپزشکی در طی هفته اول لیفت با نخ صورت
  •  عدم انجام ماساژ و امور زیبایی روی صورت در طی هفته اول
  • پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی سنگین با احتمال فشار آوردن به محل درمان
  •  دو هفته اول بصورت طاق باز بخوابید
  •  استفاده از بالش های U شکل در صورت انجام لیفت نخ در گردن
  •  پس از انجام لیفت صورت با نخ باید تا 14 روز محل های لیفت شده را فشار ندهید. 
  • بعد از عمل به مدت 2 روز از کمپرسور گرم استفاده کنید تا از میزان تورم و کبودی کاهش یابد
  • از حرکات ناگهانی و شدید به مدا 2 هفته بعد از عمل پرهیز کنید
  • افرادی که عمل لیفت صورت با نخ را انجام می دهند باید از مصرف الکل و دخانیات جدا خودداری کنند
  • داروهای تجویز شده حتما باید به موقع مصرف شود

دیگر موارد حائز اهمیت در رابطه با لیفتینگ صورت با نخ 

  • به هیچ عنوان یک ماه بعد از انجام این فرآیند صورت خودتان را ماساژ ندهید.
  • همچنین به مدت 6 ماه نیز نباید هیچگونه فعالیت های سنگینی را انجام دهید. از این کارها می توان به گزینه هایی همچون باغبانی، بدن سازی، ورزش های مختلف، ایروبیک و در نهایت کارهای سنگین خانه اشاره کرد.
  • همچنین یک ماه باید سعی کنید هیچگونه لباس تنگی را از سر خود وارد نکنید.
  • لب هایتان را به هیچ عنوان در نوشیدن مایعات غنچه مانند نکنید. همچنین از شکلک در آوردن نیز باید اجتناب کنید.
  • در هنگام عطسه و سرفه و مواردی نظایر آن ها باید گردن خودتان را ثابت نگه دارید.
  • تا 24 ساعت بعد از لیفت صورت با نخ دوش نگیرید و بعد از آن حتما این کار را انجام دهید. زخم هایی که با نوار پانسمان شده اند را بر دارید و سپس محل های لیفت شده را با یک حوله و نوار خشک کنید که در انجام این کار باید ملایمت بالایی را داشته باشید. برای خشک کردن کامل آن نیز بهتر از یک سشوار بهره گرفته شود.
  • همچنین تا دو هفته بعد از لیفت صورت فراموش نکنید که از هیچگونه داروی ضد التهابی و آسپیرین استفاده کنید. نوروفین و ایبوپروفن در بین این موارد قرار می گیرند.
  • تمامی یازده گزینه ذکرشده اهمیت بسیار بالایی را دارند و در صورت عدم رعایت هر یک از آن ها ممکن است با عوارض و عواقب بسیاری روبه رو شوید. از این رو برای جلوگیری از اثرات منفی حتما موارد فوق را در نظر بگیرید.

آیا لیفت صورت با نخ ممنوعیت دارد؟

در جواب این سوال باید گفت که لیفت صورت با نخ همراه با خود ممنوعیت های بسیار زیادی را دارد و افراد در صورت داشتن هر یک از آن ها اجازه انجام این عملیات زیبایی را ندارد. گزینه های زیر شامل این موارد هستند:

  • در صورت داشتن آکنه فعال و یا عفونت پوستی نمی تواند لیفت صورت با نخ را انجام داد.
  • زنان باردار نیز نمی توانند این کار را انجام دهند.
  • در صورت انجام شیمی درمانی، مبتلا به بیماری هموفیلی، هپاتیت و HIV نمی توانید برای اینکار اقدام کنید.

مناسب ترین کاندیدها برای لیفت صورت با نخ

همانطور که اشاره شد بسیاری از افراد تحت شرایط خاص نمی توانند از این روش استفاده کنند. حالا سوالی که ممکن است به وجود بیاید این است که چه افرادی مناسب ترین کاندید برای لیفتینگ می باشد. به طور کلی افرادی که مشخصات زیر در آن ها وجود داشته باشند می توانند از این روش بهره ببرند.

افتادگی پوست

اصلی ترین دلیلی که افراد را به صورت لیفت صورت می کشاند، افتادگی پوست می باشد. اگر پوست گونه ها، ابروها، غبغب، چشم و یا گردن شما افتاده باشند و از این اتفاق رنج می برید، بهترین و ایده آل ترین پیشنهادی که برای شما وجود دارد، بهره بردن از این روش می باشد.

اگر قبلا انجام داده اید، بخوانید

اگر جزو افرادی هستید که قبلا این عملیات زیباسازی را انجام داده اید وحالا اثرات آن به طور کامل از بین رفته شده است، می توانید بار دیگر کاندید مناسبی برای اینکار باشید و هیچ ممنوعیتی نیز وجود ندارد. لیفت صورت با نخ یک روش دائمی نمی باشد. به همین علت اگر افتادگی و یا مشکلات مشابه برای شما اهمیت دارد، باید این فرآیند را به صورت دوره ای به انجام برسانید.

سن یکی از فاکتورهای مهم

هر چند افراد بیست ساله نیز می توانند برای اینکار اقدام کنند ولی به طور کلی نیازی به آن ندارند. چرا که معمولا این دسته از مشکلات زمانی نمایان خواهد شد که شما 30 سال را رد کرده باشید و به دنبال پنهان کردن آثار پیری و افتادگی باشید. به همین علت در سنین پایین تر اجازه دهید چهره شما روند طبیعی خود را داشته باشید و در بازه سنی 30 تا 40 سالگی نسبت به انجام این کار تصمیم خودتان را بگیرید. همچنین این روش درمانی در دسته بندی روش های تهاجمی سنگین قرار نمی گیرد و برای آن نیازی به بیهوش کردن فرد بیمار و یا داوطلب نمی باشد.

درمان قسمت های مختلف بدن با استفاده از لیفت نخ

قسمت های مختلفی از بدن را می توان به وسیله این روش محبوب درمان کرد که از آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • خطوط پیشانی که می توانند به صورت عمودی و افقی باشند.
  • بافت های ضعیف ابرو با استفاده از این روش قابل درمان هستند.
  • فک و غبغب نیز لیفتینگ با نخ را پذیرا می باشند.
  • چروک های سینه را می توان از بین برد.
  • چین و چروک های موجود در پوست صورت و گردن نیز قابل درمان هستند.
  • پلک پایین و گونه ها از دیگر قسمت هایی به حساب می آیند که قابلیت درمان با لیفت صورت با نخ را دارند.
  • گزینه ذکرشده در بین اصلی ترین مواردی قرار می گیرند که شما می توانید لیفت صورت با نخ را بر روی آن ها انجام دهید. زیبایی یکی از فاکتورها و المان های اصلی در زندگی هر فردی می باشد و برای رسیدن به آن نهایت تلاششان را می کنند. از این رو اگر به دنبال یک روش سریع با کمترین معایب هستند، بهترین پیشنهادی که در پیش روی شما قرار داده شده، لیفتینگ صورت با استفاده از نخ می باشد که نتیجه لحظه ای را با خود به همراه دارد و برخی از آن ها می توانند تا دو سال ماندگاری داشته باشند.

بهترین مرکز لیفت صورت با نخ در تهران

اگر دنبال بهترین دکتر لیفت صورت با نخ در تهران هستید دکتر سالومه سالارزیان اطلاعات و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهد تا بهترین تصمیم ممکن را در زمینه جراحی زیبایی یا جوانسازی صورت بگیرید.

سوالات رایج در رابطه با لیفت صورت با نخ :

 

1- لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد ؟

نتایج این روش سه ماه پس از لیفت، کاملا واضح است و طی هشت ماه پس از لیفت به حداکثر می رسد و تا حدود یک و نیم تا دو سال باقی می ماند سن مراجعه کننده، جنس پوست ، ميزان كشيدن فاشيا ها و عضلات زير پوستی همگي در ماندگاری لیفت صورت با نخ موثرند.


2- چه سنی برای لیفت صورت با نخ مناسب است؟

اصولا افراد بالای 25 سال می توانند از این روش برای درمان افتادگی پوست استفاده کنند.


3-لیفت با نخ، برای چه کسانی قابل انجام است؟

صرفاً افرادی که اختلالات انعقادی دارند و یا وارفارین مصرف می کنند نمی توانند لیفت پوست صورت با نخ را انجام دهند. همچنین افرادی که سابقه تزریق ژل پاژ دایمی دارند هم،  نمی توانند این عمل را انجام دهند. در صورت استفاده از داروی پیشگیری از تبخال حتما مصرف آن را با پزشک خود در میان بگذارید.


4- چه تعداد نخ در روش لیفتینگ صورت با نخ استفاده می شود؟

به طور معمول در هر طرف صورت 1 الی3 نخ استفاده می شود اما این مسئله به عوامل مختلفی مثل سن و میزان افتادگی پوست صورت و … بستگی دارد.


5- بهترین دکتر برای لیفت صورت با نخ را چگونه تشخیص دهیم؟

شما می توانید قبل از اقدام به این عمل تحقیق کنید و نمونه لیفت های انجام شده توسط پزشک مورد نظر ببینید.


6- چه نواحی از صورت لیفت می شوند؟

کل صورت را می توان با نخ لیفت کرد، نواحی مانند ابروها، گونه ها، پیشانی، قسمت فک، گردن و …  بیشتر مورد هرف برای لیفت هستند.


7- آیا کشیدن پوست صورت برای جای جوش می تواند نتیجه ی مطلوب دارد؟

برای از بین بردن جای جوش روش های دیگری نیز وجود دارد. شما می توانید با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید و روش هایی که ایشان تجویز می کنند انجام دهید.


8- درمان قطعی افتادگی صورت چیست؟

روش های مختلفی وجود دارد اما به طور قطعی نمی توان گفت کدام روش، بهترین روش از بین بردن افتادگی صورت است. درمان افتادگی پوست صورت با ورزش، درمان افتادگی پوست صورت با لیزر، استفاده از کرم افتادگی پوست صورت، درمان افتادگی صورت با نخ، درمان افتادگی صورت با جراحی و …. روش هایی هستند که معمولاً انجام می شوند.


9- لیفت صورت با نخ درد دارد؟

در این روش نواحی درمان با بی حسی موضعی ، بی حس می شود و طی این عمل شما کاملا هوشیار خواهید بود و دردی احساس نخواهید کرد.


10-آیا احتمال دارد نخ های کار گذاشته شده روی سطح پوست مشخص شوند؟

این عارضه بعید است و احتمال خیل کمی دارد مگر در حالتی که پزشک شما متخصص و مجرب نباشد.


11-آیا نخ های لیفت قابل جذب هستند ؟

بله قابل جذب هستند در صورتی که از نخ های PDO استفاده شود هستند.


12- چه مدت‌ زمانی طول می‌کشد تا نتایج عمل مشخص شود ؟

بعد از سه ماه مشخص می شود و بستگی به نوع پوست افراد دارد.


13- چطور بهترین پزشک را انتخاب کنیم؟

اهمیت انتخاب پزشک متخصص برای لیفت صورت با نخ یکی از ضرورت های قبل از انجام کار است و اهمیت زیادی دارد. انتخاب متخصص پوست برای انجام لیفت صورت با نخ موضوعی مهم  است که باید بداند ازکدام نوع نخ لیفت،از به روز ترین تکنیک ها در کارش استفاده کند


14- لیفت صورت با نخ برای جای جوش مناسب است؟

راه های زیادی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد و بسیار موثر است. بهتر است که با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید


15- لیفت صورت با نخ دائمی است؟

ماندگاری لیفت صورت با نخ  با توجه به نوع پوست شما بین یک تا دو سال باقی می ماند

سخن آخر

در این مقاله به بررسی لیفت صورت با نخ پرداخته شد. این کار یکی از روش های زیبایی می باشد که می تواند صورت شما را جوان تر از آن چیزی کند که الان هستید. این روش مزیت های و معایب مختلفی را به خود اختصاص داده است. همچنین ماندگاری این روش در مقایسه با دیگر موارد کمتر می باشد ولی این ماندگاری بستگی به تکنیک مورد استفاده و همچنین نوع نخ دارد. همچنین در این مقاله به مراقبت های بعد از لیفت صورت پرداختیم که نیاز است به تمامی آن ها توجه شود. در غیر این صورت باید شاهد اثرات منفی باشید که خوشحالی شما را به غم بزرگ تبدیل خواهند کرد.

3.5/5 - (8 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام می‌توان استفاده کرد ولی با توجه به هزینه بالای آن می‌توان از مزونیدلینگ و یا تزریق فیلر استفاده کرد
      با تشکر از مشاوره
      دکتر سالاریان

      1. سلام ۲۷ سالمه از سن کم گوشه های لبم افتادگی داشته همینطور کنار لب و لپها افتادگی داره و چون گونه هام صافه در مجموع روی ظاهر تاثیر گذاشته و صورتم حالت پژمرده داره میخوام بدونم لیفت با نخ برای من مناسبه ؟ با توجه به توضیحاتم هزینه ش چقدر میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط