لیفت صورت بدون جراحی

فهرست مطالب

facelift without surgery

لیفت صورت بدون جراحی یکی از روش های زیبایی به حساب می آید که از توانسته مزایا زیادی را با خود به همراه داشته باشد. بهره مندی از این روش می تواند آثار پیری را از صورت شما به مرور از بین ببرد. هر چقدر سن شما بالاتر برود، به همان اندازه نیز شادابی و خاصیت ارتجاعی پوست صورت و گردن شما نیز کاهش پیدا می کند.

همین موضوع باعث خواهد شد تا افراد به منظور زیبایی بخشی دوباره به خود به بهره مندی از روش های مختلفی روی بیاورند که لیفت و یا کشیدن صورت بدون استفاده از جراحی نمونه ای از آن ها می باشد.

البته کاربردهای لیفت تنها به همین جا ختم نمی شود و توانسته موارد گسترده تری را به خود اختصاص دهد که در ادامه این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

توجه داشته باشید که در این مطلب در مورد روش های لیفتینگ صورت بدون جراحی صحبت می شود که قطعا ماندگاری جراحی لیفت صورت را ندارد، برای افرادی که از بیهوشی کامل می ترسند و دوست دارند جراحی لیفت صورت بدون بیهوشی انجام شد، روش جدید جراحی لیفت صورت با بی حسی پیشنهاد می گردد.

چرا لیفتینگ صورت بدون جراحی ؟

لیفتینگ صورت بدون جراحی یکی از روش های امروزی می باشد که افراد زیادی را جذب خود کرده است و دلیل آن نیز می تواند کاربردها و قابلیت های گسترده آن باشد.

گاهی اوقات شاهد به وجود آمدن خط های عمیق در زیر پلک هستیم که سن ما را بالاتر از آن چیزی که هست، نشان می دهد. در این صورت برای از بین بردن این خطوط لیفت صورت یکی از بهترین گزینه هایی به حساب می آید که فرد می تواند از آن استقبال کند.

از دیگر کاربردهای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن خطوط بینی
  • حذف کردن خط اخم
  • از بین بردن خط خنده
  • برطرف کردن شل بودن پوست

تمامی گزینه های ذکرشده در صورتی که به موقع درمان نشوند، باعث خواهند شد تا پوست شما خسته و مسن دیده شود. از این رو به منظور جلوگیری از این عوارض می توان نسبت به لیفت صورت بدون جراحی اقدام کرد.

ماندگاری لیفت صورت بدون جراحی

یکی از مواردی که در رابطه با لیفتینگ صورت اهمیت دارد این بوده که میزان ماندگاری آن چقدر می باشد. ماندگاری لیفت صورت بدون جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

یعنی با توجه به پارامترهای موجود میزان ماندگاری در یک فرد می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. از جمله این فاکتورها می توان موارد زیر را نام برد:

  • سن
  • سلامت عمومی فرد
  • چگونگی سبک زندگی
  • رژیم غذایی فرد
  • میزان کلاژن های موجود در پوست

گزینه های ذکرشده به نوبه خود می توانند باعث افزایش و یا ماندگاری این روش شوند. ولی اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن این گزینه ها، میزان ماندگاری را بگوییم، می توان اینطور بیان داشت که حداقل ماندگاری 6 ماه و حداکثر آن 3 سال می باشد.

لیفت صورت بدون جراحی و روش های آن

بررسی انواع لیفت صورت بدون جراحی

با به وجود آمدن خطوط عمیقی در زیر پلک، بین بینی و دهان و خط اخم و خط خنده و همچنین شل شدن پوست صورت ظاهری خسته و مسن پیدا می کنید که با عمل لیفت صورت می توان این عوامل را از بین برد.

روش های لیفت  به دو گروه لیفتینگ صورت بدون جراحی و لیفتینگ با جراحی طبقه بندی می شود. بدليل نياز به بيهوشي و استراحت طولاني تر و انجام مراقبتهاي بيشتر بعد از جراحي ليفت صورت و گردن بعضي بيماران روشهاي غير جراحي براي جوانسازي را انتخاب ميكنند که در اینجا به این روش ها اشاره می شود.

روش های لیفت صورت بدون جراحی

روش های مختلفی برای لیفت صورت بدون جراحی وجود دارند که هر کدام از آن ها توانسته اند مزایا و ویژگی های خاص خودشان را داشته باشند. از مهم ترین این روش ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • روش کلاسیک
  • روش SMAS
  • روش هایفوتراپی

در ادامه به بررسی هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه نیز ما را دنبال کنید.

لیفتینگ صورت به روش کلاسیک

روش اولیه برای لیفتینگ صورت، کلاسیک می باشد که در آن شاهد بالا کشیده شدن پوست شل اعضای مختلفی همچون غبغب، گونه و… هستیم.

در این روش پوست های اضافی برداشته می شوند و فرد جوان تر از آن چیزی که هست، نشان داده می شود. برای اینکه این روش عملی شود، اولین کاری که متخصص انجام می دهد ایجاد برش در قسمت های جلویی و پشتی گوش است. این کار باعث خواهد شد تا چربی های اضافه برداشته شوند و بافت آن نیز کشیده شود.

مدت زمانی که برای تکمیل این روش از لیفت صورت بدون جراحی نیاز است، حدود 4 ساعت بوده ولی زمان ریکاوری آن تا چندین هفته طول می کشد.

لیفتینگ صورت به روش SMAS

اگر تمایل داشته باشید از روش پیشرفته تری بهره ببرید، می توانید SMAS را انتخاب کنید. در این روش بافت های زیرین صورت و گردن نیز کشیده می شوند.

بدین صورت که در ابتدا یک برش در جلویی گوش ایجاد می گردد و سپس متخصص بافت مربوطه را به سمت بالا هدایت می کند و به حالت جمع در می آید. برای اینکه این روش نیز انجام شود، به چند ساعت زمان نیاز است.

لیفتینگ صورت به روش هایفوتراپی

آخرین و جدیدترین روش لیفت صورت بدون جراحی هایفوتراپی می باشد که توانسته تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را به دست بیاورد.

به منظور عملی کردن این روش از امواج قوی بهره برده می شود که به صورت متمرکز شده هستند. امواج متمرکزشده اولتراسوند می توانند بر روی بافت های زیرین اثر خود را بگذارند.

این روش کامل ایمن و علمی بوده و می تواند تغییرات بسیاری را در چهره شما به وجود بیاورد. در این روش یک بازه 3 تا 9 ماهه نیاز می باشد تا پوست فرد به آن شادابی دست پیدا کند.

روندی که هایفوتراپی در پیش دارد، یک نتیجه کاملا طبیعی می باشد و به مرور می توانید تغییرات را در صورت خود مشاهده نمایید. همچنین می توان اینطور بیان کرد که بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی، هایفوتراپی می باشد.

لیفت صورت با rf

آر اف امواج رادیویی است با فرکانس ۰٫۳ تا ۴ مگاهرتز که در پزشکی برای سفت شدن و لیفتینگ پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

دارای انواع مونوپولار ، بای پولار، تری پولار ، مولتی پولار، تاجی و فرکشنال می باشد که مکانیسم همه بر اساس تولید گرما در بافت های عمقی ، تحریک فیبروبلاست ها و افزایش گردش خون موضعی می باشد. در واقع این امواج با ورود به بافت موجب قطبی شدن ملکول های آب و ارتعاش این ملکول ها شده و در نتیجه مقاومت بافتی واصطکاک گرما در بافت ایجاد می شود.

حرکت رفت و برگشتی ملکول ها  تا ۳۰۰۰۰۰ بار در ثانیه ( فرکانس ۰٫۳ مگاهرتز) و حتی بیشتر می باشد در واقع مکانیسم تولید گرما در این دستگاه شبیه ماکروفرهای خانگی می باشد که با امواج مایکروویو غذای سرد و حتی منجمد به سرعت گرم می شود.

میزان گرمای تولید شده بر اساس انرژی دستگاه متفاوت می باشد و از ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد می باشد. از انرژی پایین برای لیفتینگ پوست و از انرژی های بالاتر برای لیپولیز بافت چربی استفاده می شود.

با تولید گرما در بافت هم بند پروتئین کلاژن کوتاه شده و نهایتا پوست سفت می شود. این روش برای لیفتینگ صورت بدون جراحی یک روش استاندارد و ایمن می باشد . تعداد جلسات برای لیفتینگ پوست ۳ تا ۸ جلسه می باشد که درمان نگهدارنده هر ۴ تا ۸ هفته یکبار انجام می شود.

اگر تصمیم به استفاده از لیفت صورت بدون جراحی گرفته اید، باید گفت انواع مختلفی را به خود اختصاص داده است که شما می توانید بر اساس ویژگی ها یکی از آن ها را انتخاب کنید. از جمله این روش ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

سه گزینه ذکرشده در بین انواع لیفت صورت بدون جراحی قرار می گیرد که هر کدام از آن ها روش های مخصوص به خود را دارند و می توانند مزیت هایی را از خود به اشتراک بگذارند که در ادامه این مطلب به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

لیفت صورت با استفاده از نخ

یکی از حساس ترین روش هایی که افراد می توانند از آن استفاده کنند، لیفت صورت با نخ می باشد. در این روش پوست صورت کشیده می شود و به تدریج و به آرامی شاهد برطرف شدن مشکلات شل شدگی پوست خواهید بود.

همچنین با این روش می توانید نتایج دیگری را نیز مشاهده کنید که جوانسازی پوست صورت نمونه ای از آن ها می باشد.

یکی از مزیت های لیفت صورت با نخ این بوده که دوره نقاهت چندان زیادی را ندارد و فرد بعد از 48 ساعت می تواند به فعالیت های خود ادامه دهد. همچنین در این روش جای زخمی باقی نخواهد ماند؛ چرا که از هیچ برشی استفاده نمی شود.

لیفت صورت با استفاده از بوتاکس

می توان اینطور بیان کرد که محبوب ترین روش لیفت صورت بدون جراحی، تزریق بوتاکس می باشد. دلیل این محبوبیت نیز می تواند موارد مختلفی باشد.

به عنوان مثال در این روش نیازی به بستری شدن نیست و کمترین خطرات احتمالی را دارد. از اثرات مثبت و نتیجه بخش این روش می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • از بین رفتن چین و چروک های اطراف چشم
  • از بین رفتن چین و چروک های اطراف گردن
  • از بین رفتن چین و چروک های سطحی پیشانی
  • از بین رفتن خط اخم

لیفتینگ صورت با بهره مندی از بوتاکس، یک روش موقتی به حساب می آید و حداکثر زمانی که می تواند از خود ماندگاری نشان دهد، 6 ماه می باشد.

در هر صورت این یک روش ویژه به حساب می آید و با از بین بردن چین و چروک های خود می توانید جوانی و شادابی را به خود هدیه دهید.

لیفت صورت با استفاده از تزریق ژل

از دیگر انواع لیفت صورت بدون جراحی می توان به تزریق ژل اشاره کرد. این روش از این قابلیت برخوردار است تا ناهمواری های روی صورت را پوشش دهد و به مرور چین و چروک ها را بدین صورت از بین ببرد. همچنین با تزریق ژل می توان گونه و یا لب ها را برجسته کرد و زیبایی آن ها را دو چندان کرد.

لیفت صورت با استفاده از تزریق چربی

botax in iran

تزریق چربی درمانی سرپایی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و تقریباً دو تا سه ساعت طول می‌کشد. ابتدا چربی لازم برای تزریق به روش لیپوساکشن از ناحیه اهدا کننده‌ای مانند باسن، شکم یا ران تخلیه می‌شود.

چربی خارج شده خالص سازی و در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود تا بیمار ظاهری جوان‌تر پیدا کند. بسیاری از بیماران می‌توانند بلافاصله پس از تزریق فعالیت‌های خود را دنبال کنند. ورم، کبودی یا قرمزی مختصر ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده طبیعی است.

شدت علائم در روش‌هایی مانند تزریق چربی خط خنده و تزریق چربی به گونه به بزرگی و موقعیت محل درمان بستگی دارد. بیمار نباید تا زمان از بین رفتن قرمزی و کبودی، یعنی حدود ۴۸ ساعت، در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

به بیمار توصیه می‌شود که ظرف این مدت برای محافظت از پوست و پوشاندن عوارض تزریق از کرم ضدآفتاب استفاده کند. مدت زمان تزریق چربی متغیر است و به مورد خاص هر بیمار بستگی دارد.

اگرچه برخی بیماران ماندگاری یک ساله یا بیشتر نتایج را گزارش کرده‌اند، اما در بقیه موارد حداقل نیمی از اثر به دست آمده و افزایش حجم پس از ۳ تا ۶ ماه رو به محو شدن گذاشته است.

نکات مربوط به لیفت صورت بدون جراحی

اگر جزو افرادی هستید که قرار است لیفتینگ صورت را انجام دهید و یا انجام داده اید، نیاز است تا به نکات مختلفی در این باره توجه کنید که از آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. یک شب قبل از اقدام به لیفت صورت به حمام بروید و پوست بدن خودتان را به خوبی شستشو دهید.
  2. دو هفته قبل از انجام دادن لیفت، بهتر است مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارید تا در حین انجام، با مشکلی روبه رو نشوید.
  3. داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود را استفاده نکنید.
  4. همچنین اگر به بیماری های مختلفی مانند دیابت، قلبی و عروقی و یا مشکلاتی در بهبود ذخم دچار هستید، به شما پیشنهاد می شود از این روش استفاده نکنید.
  5. حداکثر زمانی که بعد از لیفت نیاز به بهبود دارید، دو هفته می باشد و بعد از آن می توانید حرکات روزانه خود را از سر بگیرید و برنامه ریزی های خود را داشته باشید.
  6. قبل از لیفتینگ صورت بدون جراحی حتما به این موضوع توجه داشته باشید که صورت شما عاری از هر گونه مواد آرایشی باشد.
  7. همچنین اگر آقایان کاندید این روش باشند، باید بدون ریش باشند.
  8. گزینه دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این بوده که شما باید ناشتا باشید؛ چرا که در صورت استفاده از برخی داروها نیاز است تا معده شما کاملا خالی باشد.
  9. همچنین زمانی که برای لیفت صورت اقدام می کنید، بهتر است یک همراه را با خودتان به کلینیک و یا بیمارستان بیاورید.

تمامی این موارد از جمله نکاتی به شمار می روند که شما باید قبل از لیفت صورت بدون جراحی به آن ها توجه داشته باشید و تمامی آن ها رعایت کنید. این کار از آن جهت باید انجام شود که شما یک نتیجه مثبت و اثربخش را دریافت کنید و زیبایی خود را دو چندان نمایید.

کاندیدهایی که برای فیس لیفت صورت بدون جراحی مناسب نیستند

به طور کلی برای انجام لیفت صورت بدون جراحی نیاز به سن تعریف شده ای وجود ندارد ولی یک سری از محدودیت ها وجود دارند که افراد مبتلا باید از انجام این روش جدا خودداری کنند که شامل گزینه های زیر می گردند:

  • خانم های باردار
  • افرادی که بر روی صورت خود زخم دارند
  • افرادی که به تبخال دچار شده اند
  • افرادی که پروتز فلزی دارند
  • بیماران مبتلا به صرع
  • بیماران مبتلا به دیابت

مزایای لیفت صورت بدون جراحی

لیفتینگ صورت بدون جراحی توانسته مزیت های زیادی را به خود اختصاص دهد که هر کدام از آن ها اهمیت بالایی را دارند. از جمله این مزیت ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • فردی که از این روش استقبال می کند، می تواند چهره خود را از 5 تا 10 سال جوان تر نشان دهد.
  • برای اینکه بتوانید از این تکنیک بهره ببرید، به زمان زیادی نیاز نخواهید داشت. البته این تکنیک در مقایسه با نوع با جراحی آن مقایسه می شود.
  • کشیدن صورت بدون استفاده از جراحی تاثیرگذاری بالایی را دارد و برای اکثریت افراد نتیجه بخش می باشد.
  • این روش به صورت غیر تهاجمی بوده و همین موضوع باعث خواهد شد تا کمترین عوارض جانبی مشاهده گردد.
  • هزینه هایی که برای لیفت صورت بدون جراحی باید پرداخت کنید نیز در مقایسه با گزینه های دیگر بسیار پایین تر می باشد.

تمامی این مزیت ها باعث خواهند شد تا افراد زیادی تمایل به استفاده از این روش داشته باشند و چهره خود را شاداب تر و جوان تر نشان دهند.

عوارض لیفت صورت بدون جراحی

همچنین لیفتینگ صورت بدون جراحی می تواند عوارضی نداشته، اما از آنجایی که باید با همه چیز آشنایی پیدا کنید و سپس به دنبال انتخاب آن بروید، نیاز است تا چند مورد از این عوارض احتمالی را با شما در میان بگذاریم تا یک انتخاب مناسب را داشته باشید.

به طور کلی می توان اینطور بیان کرد که اگر فرد از سلامت عمومی برخوردار باشد، لیفتینگ صورت بدون جراحی برای او خطر خاصی را به دنبال نخواهد داشت.

ولی در هر صورت نیاز است تا قبل از هر چیزی با پزشک و متخصص مورد نظر مشورت کنید و از همه چیز آگاهی پیدا کنید و در نهایت با دید باز نسبت به عملی نمودن این روش اقدام نمایید.

قیمت لیفت صورت بدون جراحی

یکی از مواردی که در رابطه با لیفتینگ صورت و تزریق چربی به پیشانی اهمیت دارد، هزینه آن می باشد. در واقع می توان اینطور بیان کرد که هزینه لیفت صورت بدون جراحی به موارد مختلفی بستگی دارند که هر کدام از آن ها اهمیت خاص خود را دارند. از جمله فاکتورهای مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاینات قبل از لیفتینگ
  • آزمایشات قبل از لیفت
  • هزینه مربوط به پزشک
  • تجهیزات مورد نیاز
  • هزینه های بیمارستان
  • نیاز به ملاقات بعد از لیفت صورت

تمامی موارد ذکرشده از جمله گزینه هایی به حساب می آیند که می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی قیمت لیفت صورت بدون جراحی تاثیر خود را بگذارند.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی کلی لیفتینگ صورت بدون جراحی پرداختیم. زیبایی و جوان بودن برای هر فردی اهمیت دارد و افراد برای رسیدن به این ویژگی ها از روش های مختلفی بهره می برند که هر کدام از آن ها مزیت ها و ویژگی های خاص خودشان را دارند.

لیفتینگ صورت بدون جراحی یکی از این روش ها به حساب می آید که انواع مختلفی را به خود اختصاص داده است. این روش مزیت های زیادی را دارد و در کنار آن از کمترین عوارض احتمالی برخوردار می باشد.

به همین علت اگر می خواهید شل بودن پوست خودتان را بر طرف کنید و شادابی را به چهره خود برگردانید، می توانید استفاده از انواع لیفتینگ صورت بدون جراحی را در اولویت قرار دهید.

البته در استفاده از این روش ها باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید و بدانید قبل از لیفتینگ چه اقدامی را باید به انجام دهید تا بهترین نتیجه را مشاهده نمایید که در این مقاله شما را با چند نمونه از آن ها آشنا کردیم.

در کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان از روش های بسیاری برای کشیدن پوست صورت و گردن و درمان افتادگی پوست استفاده می شود .

در کنار لیفت صورت روش های مکمل بسیاری برای از بین بردن کامل چین چروک و جوانسازی صورت انجام می شود که به شما ظاهری جوان تر و پر طراوت تر می دهد. این روش ها هم برای خانم ها و هم آقایان مناسب هستند.

5/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. سلام و خسته نباشید
    من 35 سالم هست
    پوستم خوبه ولی میخوام کمی شاداب بشه… خیلی خشکه
    و اینکه میخواهم کارهای پیشگیری برای پیری پوستم انجام بدم ..
    بنظرتون چه کاری برای این سن بهتره انجام بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط