ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟

ماندگاری-تزریق-چربی-به-صورت
ماندگاری-تزریق-چربی-به-صورت

فهرست مطالب

یکی از مسائلی که با بالا رفتن سن پوستی به‌وجود می‌آید، کاهش تولید کلاژن و الاستین است. نتیجه‌ی کاهش کلاژن و الاستین از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست می‌باشد. این اتفاقات باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی در پوست می‌شود. با وجود اینکه بوتاکس صورت می‌تواند چین و چروک صورت را رفع کند، تزریق چربی یکی از پر طرفدارترین و کاربردی ترین روش‌ها برای این منظور می‌باشد. ما در این مقاله به این دو سؤال که “ماندگاری تزریق چربی به صورت چه مدت است” و “ماندگاری تزریق چربی به صورت به چه عواملی بستگی دارد” پاسخ خواهیم داد.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

عواملی مانند بالا رفتن سن، استفاده از شوینده‌های نامناسب، نگهداری بد، استفاده نکردن از ضد آفتاب، استفاده از لوازم آرایشی با مواد مضر و … باعث خشکی و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شوند.

تزریق ژل و فیلر به صورت یکی از راه‌های درمانی مؤثر برای این مشکل است. در این روش، چربی از قسمت‌های مختلف بدن مانند پهلو ها و ران برداشته می‌شود و با استفاده از سرنگ‌های مخصوص از منافذ پوست به صورت تزریق می‌شود.

چربی‌ها بد از اینکه وارد پوست می‌شوند از طریق خون رسانی جذب می‌شوند و خشکی پوست را از بین می‌برند. این عمل به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می‌شود. البته در صورتی که بیمار توان تحمل نداشته باشد، بیمار را بیهوش می‌کنند. میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد تزریق چربی به صورت مطرح می‌شود این است که، تزریق چربی به صورت چقدرماندگاری دارد؟ در پاسخ این سؤال باید بگوییم که، مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در اینجا دو عامل بسیار مهم از عوامل مؤثر درماندگاری تزریق چربی به صورت می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری-تزریق-چربی-به-صورت-چقدر-می-باشد

اولین عاملی که ماندگاری تزریق چربی را افزایش می‌دهد، مهارت پزشک معالج است. پزشک متخصص زیبایی با استفاده ار تجربه و مهارت می‌تواند مقدار چربی مورد نیاز پوست شما و قسمت‌هایی که باید چربی تزریق شود را به درستی تشخیص دهد. تشخیص درست این مسئله کمک زیادی به میزان ماندگار بودن تزریق چربی به صورت می‌کند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

نکته‌ی بعدی که پزشک معالج باید رعایت کند تا زمان ماندگاری تزریق چربی افزایش پیدا کند، نحوه‌ی صحیح تزریق می‌باشد و فرایند تزریق با سوزن به درستی انجام شود. تزریق در برخی از نواحی باید با حساسیت بیشتری انجام شود مانند تزریق چربی به لب. شما می‌توانید با انتخاب یک پزشک معالج ماندگاری تزریق چربی را تا حد زیادی افزایش دهید.

یکی دیگر از موارد مؤثر در ماندگاری تزریق چربی، خود شخص است. کسی که تحت عمل قرار گرفته می‌تواند با رعایت تمام نکاتی که پزشک توصیه می‌کند، تا حد خیلی زیادی مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به صورت افزایش دهد.

شما بعد از عمل باید هر چند ماه یک بار به پزشک معالج مراجعه کنید و شرایط را اطلاع دهید. پزشک در این جلسات با معاینه‌ی شخص، راهنمایی‌های لازم را به بیمار توصیه می کند. این دو عامل یعنی پزشک معالج و نحوه‌ی مراقبت بیمار از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری تزریق چربی بر اجزای صورت می‌باشد. در صورت تمایل به استفاه از بوتاکس می توانید از طریق کلینیک از قیمت بوتاکس و شرایط آن مطلع شوید.

 

آیا تزریق چربی به صورت عوارض دارد؟

عوارض-تزریق-چربی-به-صورت

هر عملی عوارض مخصوص خودش را دارد و هیچ عملی نیست که عوارض نداشته باشد. اما همان طور که از قبل گفتیم، می‌توانید با انتخاب یک پزشک متخصص عوارض را تا 90 درصد کاهش دهید. همچنین ممکن است عوارضی مانند عفونت و … بعد از عمل به‌وجود بیاید. شما می‌توانید با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل، از به‌وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید.

از دیگر عوارض تزریق چربی به صورت، می‌توان به کبودی و ورم اشاره کرد. اگر بعد از عمل صورت شما دچار کبودی و ورم شد اصلا نگران نباشید. کبودی‌های حاصل از تزریق چربی حدودا یک هفته بعد از عمل بر طرف می‌شود. البته ممکن است ورم کمی دیرتر از بین برود. اما به طور معمول ورم و کبودی صورت بعد از تزریق ژل حدود یک هفته تا ده روز ماندگار است.

 

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به صورت

برخی از مراقبت‌هایی که بعد از عمل انجام می شوند تا ماندگاری تزریق چربی به صورت را افزایش دهد. مهم‌ترین این مراقبت‌ها عبارت است از:

  • بعد از انجام تزریق بهتر است تا 3 هفته از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • تا 3 روز بعد از عمل به حمام نروید. بعد از آن هم تا حدود 1 ماه مدت زیادی در حمام نمانید.
  • از ورزش‌ها سنگین تا چند هفته بعد از تزریق پرهیز کنید
  • تا 2 هفته بعد از تزریق چربی به صورت، روزی 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. این کار باعث گردش خون شده و مانع از لخته شدن خون در پاها می‌شود.
  • تا یک ماه بعد از تزریق از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید.

رعایت این موارد می‌تواند تا حد زیادی ماندگاری تزریق چربی به گونه و چانه و دیگر اجزای صورت را افزایش دهد.

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت و اینکه ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر می‌باشد؟ به شما عزیزان کمک کنیم تا تصمیم بهتری بگیرید. همچنین با مطالعه‌ی این مقاله و رعایت برخی نکات کوچک می‌توانید ماندگاری تزریق چربی به را تا حد زیادی افزایش دهید. در آخر برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به کلینیک دکتر سالاریان مراجعه کنید. ایشان علاوه بر تزریق چربی در بین برخی از کارشناسان حوزه زیبایی به عنوان بهترین جراح لیفت صورت شناخته شده اند.

 

سوالات متداول در مورد تزریق چرب به صورت

تزریق ژل به صورت بهتر است یا چربی؟

چربی چون از بدن خود فرد است و به صورت طبیعی جذب می‌شود بهتر از ژل می‌باشد.

جای زخم تزریق چربی بر رویصورت باقی می‌ماند؟

خیر تزریق چربی به صورت ایجاد زخم نمی‌کند.

تزریق چربی درد زیادی دارد؟

خیر- به طور کلی تزریق چربی درد زیادی ندارد. البته برای اینکه دردی حس نکنید از بی حسی موضعی هم استفاده می‌شود.

5/5 - (7 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط