نکات مهم و اساس در رابطه با بوتاکس خط خنده

تزریق بوتاکس خط خنده
تزریق بوتاکس خط خنده

فهرست مطالب

بوتاکس خط خنده، از مراحل آزموده شده و سریع در از بین بردن خط خنده می باشد. از بین رفتن خطوط چهره از جمله خطوط خنده باعث جوانی و شادابی چهره فرد می شود. از این رو جهت از بین بردن این خطوط، بوتاکس خط خنده روشی سریع و ماندگار می باشد. بنابراین اگر شما هم به دنیال جوانی و شادابی چهره خود هستید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید.

خط خنده چیست؟

خط خنده چیست؟
خط خنده چیست؟

چین نازولبیان یا خط خنده، یک بخش طبیعی از صورت بوده و عیب حساب نمی شود. این بخش در تمامی افراد به غیر از افرادی که دچار فلج عضلات صورت شده اند و نوزادان دیده می شود. چین نازولبیان دو  خط در اطراف دهان می باشد که از کناره های پره بینی شروع و تا گوشه دهان ادامه می یابد. این خط در هنگام خندیدن عمیق تر می شود. پیری صورت از دلایل عمیق شدن این خط ها می باشد. با بالا رفتن سن در صورت افراد، در کنار چین نازولبیان خط های دیگری بخصوص هنگام خندیدن پدیدار می شود که به آن خط خنده می گویند. با بالا رفتن سن و شل شدن پوست این خط نمایان تر می شود.

علائم خط خنده

عمیق شدن خط های خنده در هنگام پا به سن گذاشتن فرد بیشتر نمایان می شود. با این وجود خط خنده تاثیری در سلامت فرد نداشته تنها باعث کاهش زیبایی چهره می شود. بعضی از روش ها باعث کاهش خط خنده می شود. از روش های تجربه شده و موثر در از بین بردن خط خنده، بوتاکس کردن خط خنده می باشد. شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و رزرو وقت از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

علل ایجاد خط خنده

خط لبخند به دلیل تحرکات صورت مانند لبخند زدن و خندیدن در اطراف دهان و چشم‌ها ایجاد می‌شود. این خط‌ها بخش طبیعی پروسه پیر شدن است و معمولا به عنوان نشانه‌ای از زندگی شاد دیده می‌شود. اگرچه دلایل متعددی وجود دارد که چرا خط لبخند در طول زمان ظاهر می‌شود. بوتاکس خط خنده برای رفع این خطوط استفاده می‌شود.

یکی از دلایل ابتدایی برای افزایش خط لبخند حرکات متعدد عضلات صورت است. وقتی ما لبخند می‌زنیم یا می‌خندیم عضلات صورت ما چروک‌هایی را در پوست صورت ایجاد می‌کنند. در طول زمان وقتی حرکات صورت تکرار می‌شوند، پوست صورت قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و این اتفاق منجر به ایجاد خط‌های دائمی و چروک می‌شوند. این پروسه توسط فاکتورهای مختلفی از جمله در معرض تابش نور خورشید قرار گرفتن، سیگار کشیدن و عادت‌های ضعیف سلامت پوست که می‌توانند در ایجاد خطوط خنده عمیق‌تر همکاری کنند، افزایش پیدا می‌کند.

به علاوه ژنتیک نقش مهمی را در پیشرفت خطوط خنده ایجاد می‌کند. پوست صورت بعضی از افراد به دلیل عوامل ژنتیکی بیشتر مستعد خطوط و چروک هستند. فاکتورهایی از جمله نوع پوست، تولید کلاژن و ساختار کلی صورت می‌توانند بر روی آنکه خطوط خنده سریعتر ظاهر شوند تاثیرگذار باشند. افرادی با سابقه خانوادگی یا چروک‌های زود هنگام ممکن است در سنین جوانی زودتر متوجه این خطوط شوند.

یکی دیگر از دلایل حضور خط  خنده و انجام بوتاکس خط لبخند کمبود کلاژن و الاستین پوست است. کلاژن و الاستین پروتئین‌هایی هستند که کشیدگی و انعطاف پذیری پوست صورت را فراهم می‌کنند و به حفظ ظاهر جوان پوست کمک می‌کنند. وقتی سن ما بالا می‌رود تولید این پروتئین‌ها کاهش پیدا می‌کند که منجر به از دست رفتن انعطاف پذیری پوست صورت می‌شود. این کاهش در کلاژن و الاستین می‌تواند در ایجاد خط لبخند عمیق‌تر همکاری کند و پوست توانایی خود را در بازگشت به حالت اولیه از دست دهد.

.box{ ;background-color: #ffbb22

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

}

علاوه بر این عوامل، فاکتورهای سبک زندگی از جمله رژیم غذایی، هیدراته بودن پوست و روتین پوستی می‌توانند بر روی گسترش خطوط خنده تاثیر بگذارند. رژیم غذایی که شامل غذاهای آماده، شکر و الکل می‌شود سطح استرس و التهاب پوست را بالا برده و منجر به افزایش پیر شدن پوست و ایجاد چروک می‌شود.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی پروتئین است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. ماده بوتاکس با سد کردن موقت تکانه های عصبی به ماهیچه های تزریق شده آن ها را بدون حرکت می کند. بدین صورت با کاهش فعالیت های ماهیچه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. امروزه بدلیل طبیعی تر بودن بوتاکس نسبت به عمل های دیگر طرفداران زیادی در بین خانم ها و آقایان پیدا کرده است. گرچه روش های مثل تزریق فیلر لب هم می‌تواند تا حدودی به رفع خط خنده کمک کند. از دیگر موارد استفاده از فیلر می توان به تزریق فیلر پیشانی اشاره کرد.

درمان قطعی خط لبخند

خط خنده ای با افزایش سن در دو طرف دهان ایجاد می شود که باعث می شود چهره فرد پیر تر به نظر آید. خط خنده یکی از مشکلاتی می باشد که امروزه افراد زیادی را درگیر خود کرده است که البته روشی که امروزه وجود دارد برای بر طرف کردن خطوط خط خنده، بوتاکس می باشد. با این روش ماهیچه های آن ناحیه فلج می شود و دیگر با گذشت زمان کلاژن از دست نمی دهند و ایجاد خط خنده کنند. لیفت خط خنده یا همان بوتاکس خنده خنده می باشد که باعث می شود از ایجاد خط خنده جلوگیری می کند.

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس خط خنده

قبل از انجام بوتاکس خط خنده، به فرد یک جلسه نوبت مشاوره داده می شود تا هم متخصص ماهیچه های صورت مخاطب را مورد بررسی قرار داده و هم اینکه بیمار از نحوه انجام این کار و جواب سوالات خود مطلع شود. با این روش بیمار بهتر در مورد روش کار آشنا می شود.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس خط خنده
مراقبت های تزریق بوتاکس خط خنده

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس خط لبخند

از جمله مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس می توان به عدم استفاده از نوشیدنی های کافئین دار اشاره کرد. طبق توصیه پزشکان متخصص بوتاکس بهتر است قبل از تزریق بوتاکس برای ماندگاری بیشتر اثر تزریق بوتاکس 24 ساعت قبل از انجام تزریق از خوردن نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

مدت زمان تزریق بوتاکس

مدت زمان تزریق بوتاکس بین 10 تا 15 دقیقه می باشد. اما متخصص حدود یک ساعت وقت را برای فرد در نظر گرفته تا در صورت نیاز به مشاوره، این وقت در اختیار مشتری قرار بگیرد.

تزریق بوتاکس خط لبخند

جهت تزریق بوتاکس احتیاجی به بی حسی نیست و متخصص قسمت مورد نظر را با کرم بی حسی یا کمپرس آب سرد بی حس می کند. و تزریق بوتاکس در ماهیچه هایی که عامل تشکیل این خطوط هستند، انجام می شود. تزریق بوتاکس حدودا 15 دقیقه زمان می برد.

تزریق بوتاکس خط خنده
تزریق بوتاکس خط خنده

محل تزریق بوتاکس خط خنده

محل تزریق بوتاکس بر روی ماهیچه هایی که خطوط خط خنده ایجاد شده اند تزریق می شود تا ماهیچه های آن ناحیه بی حرکت شوند. زمانی که ماهیچه ها دیگر فعالیتی نداشته باشند ایجاد خط خنده در اطراف دهان نمی کنند. همانطور که می دانید با گذشت زمان و افزایش سن میزان کلاژن تولید شده توسط بدن کم و کم تر می شود، کلاژن ماده ای است که پوست را جوان نگه می دارد و زمانی که میزان تولید آن کم شود کم کم صورت و پوست دچار چین و چروک می شود. همین امر باعث ایجاد خط خنده نیز می شود.

مراحل تزریق بوتاکس خط لبخند

برای تزریق بوتاکس خط خنده، ابتدا پوست را ضدعفونی کرده، سپس با کمپرس آب سرد و یا کرم های بی حسی، بی حس می کنند. در مرحله بعدی مواد بوتاکس را با استفاده از سوزن در ماهیچه هایی که عامل بوجود آمدن این خطوط هستند تزریق می کنند.

مراقبت پس از تزریق بوتاکس خط خنده

یکی از مهم ترین جنبه‌های مراقبت از صورت بعد از بوتاکس خط لبخند دنبال کردن دستورالعمل‌های خاصی است که توسط پزشک معالج به شما داده می‌شود. این دستورالعمل‌ها ممکن است شامل دوری کردن از بعضی از فعالیت‌ها، استفاده از محصولات مراقبت پوستی خاص و چک آپ‌های منظم با متخصص پوست و زیبایی باشد.

از رایج ترین توصیه‌ها بعد از بوتاکس خط خنده دوری کردن از دست زدن و مالیدن ناحیه تزریق شده برای چند روز ابتدایی تزریق است. رعایت این موضوع برای دوری کردن از پخش شدن باکتری و کاهش ریسک ابتلا به عفونت ضروری است. توصیه می‌شود تا از انجام فعالیت‌های ورزشی پر تحرک، بودن در معرض نور شدید خورشید و بودن در سونا یا جکوزی در طول دوره اولیه بهبودی جدا خودداری کنید چون انجام این فعالیت‌ها می‌تواند ورم و بی قراری پوست را افزایش دهد. پس از تزریق بوتاکس حدودا تا 5 ساعت بعد از آن از لمس کردن و یا آرایش ناحیه تزریق شده خودداری نمایید. و تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب توصیه نمی‌شود.

مرطوب بودن پوست یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس خط خنده است. نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به خارج شدن سم از بدن شما و مرطوب نگه داشتن پوست بسیار کمک کند که این موارد برای تسریع روند بهبود ضروری است. به علاوه استفاده از مرطوب کننده خوب می‌تواند هر گونه خشکی یا التهابی که ممکن است در اثر تزریق بوتاکس اتفاق افتاده باشد را از بین ببرد.

مراقبت در برابر نور خورشید هم یکی از نکات حیاتی مراقبت بعد از تزریق بوتاکس خط خنده است. در معرض اشعه‌های مضر UV قرار گرفتن می‌تواند به پوست آسیب بزند و پروسه پیر شدن را تسریع کند که این اتفاق منجر می‌شود روند از بین رفتن اثر فیلر زودتر اتفاق بیافتد و پوست صورت شما دوباره حالت جوان خود را از دست دهد. بنابراین توصیه می‌شود روزانه از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید و زمانی که بیرون از خانه هستید هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

در بعضی از موارد ممکن است متخصص زیبایی شما توصیه کند تا از کمپرس سرد یا پک‌های یخ استفاده کنید تا ورم بعد از تزریق بوتاکس خط خنده را کاهش یابد. استفاده از این کمپرس‌های یخ برای مدت کوتاهی می‌تواند به کاهش التهاب یا کبودی پوست صورت کمک زیادی کند.

عوارض بوتاکس

از عوارض ناشی از تزریق بوتاکس خط خنده می توان به قرمزی و ورم ناحیه تزریق شده اشاره کرد، که این عوارض موقتی بوده و پس از گذشت حدود 48 ساعت از بین می رود.

ماندگاری بوتاکس خط لبخند

مدت زمان ماندگاری بوتاکس خط خنده با توجه به نوع پوست و رعایت توصیه های پزشک متخصص بین 6 تا 12 ماه متغیر می باشد. پس از تزریق بوتاکس تا 24 ساعت از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کرده وبرای ماندگاری بیشتر بوتاکس استفاده از کرم و داروهای تجویز شده توسط متخصص الزامی می باشد.

تاثیر بوتاکس خط لبخند

میزان تاثیر گذاری بوتاکس با توجه به پوست فرد و میزان تخصص فردی که تزریق را انجام می دهد متغیر می باشد. اگر به دنبال پزشکی مجرب برای بوتاکس هستید پیشنهاد ما به شما کلینیک دکتر سالومه سالاریان می باشد.

آیا بوتاکس خط خنده درد دارد؟

از جمله سوالاتی که در ذهن فرد ایجاد می شود، این می باشد که آیا بوتاکس خط خنده درد دارد؟ در جواب این سوال باید بگویم که از آنجا که تزریق بوتاکس با سوزن انجام می شود کمی سوزش داشته که با استفاده از کرم های بی حسی و یا کمپرس آب سرد بر روی ناحیه ای که قرار است تزریق انجام شود، آن قسمت را بی حس کرده و شما درد خیلی ملایمی را حس می کنید. با این وجود اگر به دنبال روش دیگری برای رفع خط خنده می‌باشید، تزریق چربی خط خنده می‌تواند روش مناسبی باشد.

هزینه تزریق بوتاکس خط لبخند

قیمت تزریق بوتاکس خط خنده برای هر فرد متفاوت می باشد. هزینه تزریق بوتاکس بسته به عواملی همچون عمق خط خنده، نوع مواد بکار رفته و … تعیین می شود. جهت اطلاع از قیمت ها و نوبت برای مراجعه حضوری می توانید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید.

مرکز تزریق بوتاکس خط خنده در تهران

دکتر سالومه سالاریان یکی از بهترین و متخصص ترین ها در زمینه تزریق انواع بوتاکس می باشد. کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان متخصص در زمینه انواع روش های زیبایی چهره می باشد. بنابراین اگربه  زیبایی چهره خود اهمیت می دهید پیشنهاد ما مشاوره با دکتر سالومه سالاریان می باشد. در صورت تمایل می توانید با شماره های درج شده در سایت با مشاوران ما تماس بگیرید.

 از دیگر خدماتی که کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان به بیماران عزیز ارائه می دهد شامل: ترمیم بوتاکس در جهت افزایش ماندگاری بوتاکس و همچنین تمام خدمات در زمینه بوتاکس پیشانی و تزریق چربی به پیشانی را انجام می دهند.

سوالات متداول در رابطه با تزریق بوتاکس خط خنده

بوتاکس خط خنده چقدر طول می کشد؟

بین ده تا پانزده دقیقه.

مراقبت بعد از بوتاکس خط خنده به چه صورت است؟

تا 5 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دست مالیدن و یا آرایش کردن پرهیز کنید و تا 24 ساعت در معرض باد و آفتاب نباشید و از داروها و کرم های تجویز شده توسط پزشک برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید.

ماندگاری بوتاکس خط خنده چقدر است؟

بین 6 ماه تا 12 ماه بوتاکس خط خنده ماندگاری دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط