اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده

اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده
اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده

فهرست مطالب

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده یکی از جنبه های ضروری برای اطمینان از نتیجه و کاهش پیچیدگی های بعد از تزریق است. خط خنده که از دو طرف بینی تا گوشه های لب ادامه دارد یک از نواحی رایج برای تزریق فیلر است تا علائم افزایش سن را از بین ببرد. مراقبت های درست بعد از تزریق ژل خنده می تواند به پیشرفت بهبود، کاهش ورم و التهاب و جلوگیری از عفونت کمک کند.

بعد از انجام فیلر خط خنده برای فرد حیاتی است تا مجموعه ای از مراقبت های مخصوص را برای گرفتن تاثیر عالی دنبال کند. یکی از ابتدایی ترین جنبه های مراقبتهای بعد از تزریق ژل خنده کبودی و التهاب را مدیریت می کند. رایج است که در محل تزریق ژل التهاب و کبودی مزمنی را تجربه کنید که با استفاده از کمپرس سرد یا پک های یخ مدیریت می شوند. درمان با آب سرد و تکه های یخ به کاهش بی قراری و التهاب کمک می کند و پیشنهاد می شود تا هر چند وقت یکبار یخ را بر روی محل تزریق قرار دهید تا از آسیب به پوست جلوگیری کنید.

علاوه بر مدیریت تورم و کبودی، مهم است تا از لمس کردن یا ماساژ دادن محل تزریق ژل خط خنده فورا بعد از تزریق دوری کنید. مواد فیلر به زمان احتیاج دارد تا در داخل پوست نفوذ کرده و در جای دریت قرار گیرد و دستکاری بیش از حد می تواند باعث جابجایی فیلر و افزایش ریسک مشکلات دیگر شود. به علاوه افراد باید از انجام فعالیت های فیزیکی یا ورزش که ممکن است گردش خون را به صورت را افزایش دهد و ورم را بدتر کند خودداری کنند.

حیاتی است تا از تمامی دستورالعمل های مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده پیروی کنید. این دستورات ممکن است شامل دوری کردن از داروهای بخصوص یا موادی باشد که می تواند گردش خون را کم کرده و باعث ایجاد کبودی شود، باشد. بیماران باید مراقب حرکات صورت خود هم باشند و سعی کنند تا از لبخند زدن های عمیق یا اخم کردن خودداری کنند تا فیلر بدون حرکت باقی بماند.

مراقبت های و روتین پوستی یکی دیگر از جنبه های حیاتی مراقبتهای بعد از تزریق ژل خط خنده است. افراد باید یک مراقبت پوستی سبک را رعایت کنند و در مدت کوتاهی بعد از تزریق فیلر از استفاده از مواد شیمیایی قوی و لایه بردار پوستی خودداری کنند. مراقب در برابر خورشید هم ضروری است چون در معرض اشعه UV قرار گرفتن می تواند بر روی مواد فیلر و نتیجه نهایی تاثیر بگذارد. پیشنهاد می شود تا زمانی که بیرون از خانه هستید از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کرده و کلاه بپوشید.

اگر نشانه هایی از قرمزی، گرم شدن پوست یا درد را در ناحیه تزریق ژل حس کردید یا اینکه نشانه های از التهاب و ورم غیرمعمول حس می کنید بسیار مهم ایت که با پزشک خود تماس بگیرید.

غذا خوردن پس از تزریق فیلر خط خنده

غذا خوردن جنبه مهمی از مراقبتهای بعد از تزریق ژل خط خنده است. مراقبت های درست بعد از انجام فیلر خط خنده می تواند روند بهبود را تسریع کرده و از احتمال پیچیدگی ها جلوگیری کرده و بهترین نتیجه را تضمین کند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

بعد از انجام فیلر خط خنده حیاتی است تا در مورد عادت های غذایی خود محتاط باشید تا بتوانید پروسه بهبود را تسریع کنید و نتیجه را ارتقا ببخشید. در حالیکه هیچ محدودیت غذایی بعد از تزریق ژل خط خنده وجود ندارد اما یک سری ملاحظات وجود دارد که بهتر است به ذهن بسپارید تا ریسک مشکلات احتمالی را کاهش دهید.

غذا خوردن پس از تزریق فیلر خط خنده
غذا خوردن پس از تزریق فیلر خط خنده
  • یکی از ملاحظات و مراقبتهای اولیه بعد از تزریق ژل خط خنده محتاط بودن در مصرف مواد غذایی و نوشیدنی فورا بعد از تزریق فیلر است. از مصرف مواد غذایی داغ و تند و همچنین خیلی سفت یا موادی که احتیاج به جویدن زیاد و تحرک فک دارد خودداری کنید. غذاهای داغ و تند می تواند بر روی مواد تزریق شده تاثیر گذاشته و آن را حرکت دهد یا باعث افزایش التهاب شود. به طور مشابه مواد سخت یا جویدنی ممکن است فشاری بر روی عضلات صورت وارد کند و در محل مواد فیلر مداخله کند.
  • علاوه بر محتاط بودن در مورد انتخاب مواد غذایی، حیاتی است تا بعد از تزریق ژل خط خنده بهداشت دهان را رعایت کرد. افراد باید به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم ادامه دهند اما باید این کار را به آرامی انجام دهند تا فشاری به ناحیه تزریق ژل خط خنده وارد نشود. توصیه می شود از مسواک های نرم استفاده کنید.
  • علاوه بر این افرادی که فیلر خط خنده انجام دادند باید مراقب حرکات عضلات صورت خود در هنگام غذا خوردن باشند. جویدن های طولانی یا حرکات زیاد صورت از جمله خندیدن یا اخم کردن آن هم فورا بعد پروسه تزریق می تواند موجب تداخل در محل تزریق فیلر خط خنده شود. بنابراین توصیه می شود در هنگام غذا خوردن خیلی آروم بجوید و و از حرکت دادن زیادی صورت خودداری کنید.
  • هیدراته کردن مناسب یکی دیگر از ملاحظات مهم بعد از تزریق ژل خط خنده است. مرطوب نگه داشتن بدن می تواند به پروسه بهبود طبیعی بدن کمک کند و سلامت کلی را ارتقا بخشد. اگرچه توصیه می شود مایعات سرد بنوشید و از استفاده از نی برای نوشیدن مایعات آن هم فورا بعد از تزریق فیلر خودداری کنید چون مکیدن مایعات به عضلات صورت فشار آورده و ممکن است مواد فیلر را جابجا ند.
  • مهم است بدانید که تجربه و واکنش بدن افراد در برابر تزریق خط خنده متفاوت است و ممکن است یک سری از مراقبتهایی که پزشک توصیه می کند برای بعضی ها متفاوت باشد و بستگی به شرایط بیمار دارد.
  • متداول ترین غذایی که پس از فیلر لب باید از مصرف آن اجتناب کرد، الکل است. نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند باعث شکستن رگ‌های خونی لب‌ها و نشت آن به بافت‌های اطراف شوند و در نتیجه در محل تزریق کبودی یا تورم ایجاد شود. هر چه قبل و بعد از تزریق ژل الکل بیشتری بنوشید، احتمال بروز این عارضه جانبی بیشتر می شود.
  • یکی دیگر از غذاهایی که بعد از تزریق ژل لب باید از آن اجتناب کرد، غذاهای تند است. غذای تند می تواند باعث گشاد شدن رگ های خونی لب شود که می تواند منجر به کبودی یا تورم در محل تزریق می‌شود. اگر باید غذاهای تند بخورید، بهتر است حداقل 24 ساعت بعد از تزریق فیلر لب این کار را انجام دهید. همچنین باید حداقل 24 ساعت پس از تزریق ژل خط خنده از خوردن غذاهای ترد یا جویدنی خودداری کنید.

شستشوی صورت بعد از فیلر خط خنده

مراقبتهای درست بعد از فیلر خط خنده از جمله شستسو و تمیز کردن قسمت تزریق شده یکی از حیاتی ترین اقدامات بعد از تزریق ژل خط خنده است. مراقبت های پوستی مناسب می تواند به حفظ تمامیت پوست صورت کمک کند و ریسک عفونت را کاهش داده و اطمینان دهد که طول عمر مواد فیلر افزایش یابد.

یکی از ابتدایی ترین ملاحظات بعد از تزریق ژل خط خنده این است که در هنگام شستشو و تمیز کردن پوست صورت به آرامی این کار را انجام داد.توصیه می شود از فیس واش های ملایم و غیر ساینده استفاده کنید که عاری از مواد شیمیایی خشن است. فیس واش های ناملایم پوست صورت را برانگیخته می کنند و در جایگاه مواد فیلر مداخله می کنند. بنابراین افراد باید از پاک کننده هایی استفاده کنند که فرمولاسیون ملایمی دارند و باعث تحریک پوست نمی شود.

بعد از تزریق ژل خط خنده مهم است که از آب ولرم استفاده کنید و از مصرف آب داغ یا سرد خودداری کنید چون می تواند به افزایش التهاب یا بی قراری پوستی منجر شود. آب ولرم باعث می شود که پوست در دمای متعادلی قرار بگیرد و در هنگام پاکسازی پوست صورت احساس راحتی داشته باشد. افراد باید از مصرف آب داغ خودداری کنند چون می تواند رگ های خونی را گشاد کرده و التهاب را تشدید کند یا آب سرد می تواند باعث تداخل در روند بهبود شود.

شستشوی صورت بعد از فیلر خط خنده
شستشوی صورت بعد از فیلر خط خنده

علاوه بر استفاده از پاک کنند های ملایم و استفاده از آب ولرم، افراد باید در مورد تکنیک های شستشو هم محتاط باشند. توصیه می شود که در هنگام شستشوی پوست صورت از حرکات دایره وار و ملایم استفاده کنید و از هر گونه سابیدن یا مالیدن جدا خودداری کنید. استفاده از حرکات شستشوی ملایم می تواتد به برداشتن آلودگی ها بدون صدمه زدن به ناحیه تزریق ژل کمک کند. برای خشک کردن صورت هم حتما یک حوله نرم را بر روی پوست قرار دهید و از مالیدن آن به صورت جدا خودداری کنید.

بعد از شستشو و تمیز کردن صورت مهم است که یک مرطوب کننده سبک و ملایم بر روی پوست قرار دهید تا پوست را هیدراته نگه دارد. انتخاب مرطوب کننده هایی که عاری از مواد خوشبو کننده و افزودنی های سخت است می تواند سلامت پوست را بدون ایجاد مشکلات دیگری حفظ کند. رطوبت مناسب برای حمایت از روند بهبود طبیعی پوست صورت ضروری است.

فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر تزریق ژل خط خنده در افراد مختلف متفاوت است و مراقبتهای بعد از تزریق ژل خط خنده بستگی به نیازهای هر فرد دارد و ممکن است بعضی مراحل آن برای افرادی متفاوت باشد.

 

درد بعد از تزریق ژل خط خنده

درد بعد از تزریق ژل می تواند نگرانی رایجی برای افرادی باشد که اقدامات زیبایی انجام می دهند. دانستن دلایل درد بعد از تزریق برای مدیریت کردن درد و رسیدگی به این شرایط حیاتی است.

یکی از ابتدایی ترین دلایل تجربه درد بعد از تزریق ژل خط خنده پاسخ طبیع ی بدن به پروسه تزریق است. در طول این پروسه از سوزن برای انتقال مواد ژل و فیلر به محل مورد نظر استفاده می شود که می تواند یک سوزش موقتی و مزمنی را ایجاد کند. پوست و بافت های زیرین آن ممکن است یک تروما خفیف را به دلیل تزریق تجربه کنند . در بعضی از موارد افراد ممکن است آستانه درد پایینی داشته باشند و به همین دلیل در هنگام تزریق ژل درد زیادی را تجربه کنند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی برای درد بعد از تزریق ژل خط خنده تورمی است که در پوست به هنگام ورود مواد ژل و فیلر ایجاد می شود. فیلرها به گونه ای طراحی شده اند که به ناحیه مورد نظر پوست حجم می دهد و این پروسه باعث ایجاد واکنش التهابی به حضور ماده ی جدیدی است که وارد بدن شده است. در نتیجه افراد ممکن است سطح متفاوتی از درد، قرمزی و سوزش را تجربه کنند. این واکنش طبیهی بدن به تزریق فیلر موقتی بوده و به محض آنکه پوست صورت به حضور ماده عادت کند درد از بین می رود.

علاوه بر این، میزان احساس درد بعد از تزریق ژل خط خنده می تواند در افراد متفاوت باشد. این تفاوت به دلیل فاکتورهای مختلفی از جمله حساسیت پوست، شرایط سلامتی زمینه ای و تجربه های قبلی در پروسه های زیبایی همگی می تاونند در نحوه حس و تجربه فرد از تزریق ژل تاثیرگذار باشد. به علاوه تنوع در تکنیک تزریق، عمق مکان تزریق و نوع فیلری که استفاده می شود همگی می تواند بر سطح دردی که تجربه می کنید تاثیر بگذارد.

از طرفی فاکتور دیگه ای که در میزان دردی که قرار است تجربه کنید بسیار موثر است پزشک زیبایی است که به آن مراجعه می کنید. پزشک زیبایی با تجربه و متخصص فردی است که دانش کافی در مورد آناتومی صورت و شناخت عصب های صورت دارد و می داند که با چه تکنیکی باید تزریق را انجام دهد تا فرد مراجعه کننده کمترین درد را حس کند.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل
خوابیدن بعد از تزریق ژل
طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل

تا چند روز اول پس از تزریق ژل خوابیدن روی صورت ممنوع است. خوابیدن روی صورت، باعث اعمال فشار به ناحیه تزریق ژل و حرکت ژل می شود که در نهایت کیفیت درمان را پایین می آورد. بهتر است برای خوابیدن از دو بالشت استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. این کار مانع از ایجاد فشار در ناحیه سر می شود.

در صورت تمایل به انجام جراحی لیفت صورت بدون بیهوشی و فقط با حسی موضعی، شما می توانید از روش لیفتینگ صورت بدون بیهوشی دکتر سالومه سالاریان را استفاده نمایند.

نکاتی در مورد مراقبت بعد از تزریق ژل خط خنده

به جز موارد گفته شده، باید یک سری مراقبت های پس از تزریق دیگری را هم رعایت کنید:

  • از کمپرس سرد روی نواحی تزریق استفاده کنید؛ چون کبودی ناشی از تزریق را برطرف می کند.
  • از انجام ورزش های سخت و فعالیت های فیزیکی شدید بپرهیزید؛زیرا انجام این فعالیت ها باعث افزایش شدت کبودی و ورم می شود.
  • از کرم های ضد آفتاب SPF بالای 30 استفاده کنید.
  • پس از تزریق ژل از مصرف الکل و دخانیات به مدت 120 ساعت خودداری کنید.
  • آب زیادی بنوشید. اگر بدن تان را هیدراته نگه دارید پوست تان مرطوب می شود و به بهبودی زودتر شما کمک می کند.
  • بهتر است از پماد Aquaphor نیز برای ترمیم و آبرسانی به پوست استفاده کنید.
  • از مصرف انواع لوازم آرایشی بر روی پوست لب تان، اجتناب کنید چون این کار باعث ایجاد جوش های چرکی در ناحیه تزریق میشود.
  • سعی کنید تا جای ممکن از استرس دور بمانید. زیرا عدم مدیریت استرس هورمون کورتیزول را ترشح می کند. این هورمون روند پیری و چین و چروک را تسریع می کند.برای رهایی از استرس، تکنیک های یوگا و مدیتیشن انجام دهید.

تزریق ژل خط خنده یکی از روش های ایمن و غیر تهاجمی است که نزد زن و مرد توانسته محبوبیت زیادی به دست‌آورد. بعد از رعایت نکات پس از تزریق ژل خط خنده اگر متوجه عوارض شدیدی شدید، با پزشک متخصص زیبایی خود تماس بگیرید. باید این نکته را ذکر کرد که بعد از تزریق ژل می‌توان برای فرم دهی بهتر به صورت و رفع بیشتر چروک‌ها تزریق چربی به گونه را هم انجام داد.

 

 

تزریق فیلر خط خنده

  • ورم بعد از تزریق ژل خط خنده

ورم بعد از تزریق ژل خط خنده کاملا عادی است؛ اما اگر تغییر رنگ در پوست خود مشاهده کردید، هر چه سریع تر به کلینیک زیبایی تان مراجعه کنید.

پس از رفع این عوارض، اثرات تزریق ژل را به طور واضح می توانید ببینید. 2 تا 4 هفته زمان لازم است تا عوارض کاملا برطرف شوند. اما در صورت مشاهده علائم زیر حتما به پزشک زیبایی تان مراجعه کنید:

  • درد بسیار شدید یا دردی که به مرور شدت می یابد
  • قرمزی شدید و تغییر رنگ در محل تزریق ژل خط خنده
  • حساسیت شدید نسبت به لمس در محل تزریق ژل
  • بروز لکه های پوستی تیره و روشن در محل تزریق ژل

کلینیک زیبایی خانم دکتر سالومه سالاریان یکی از بهترین متخصصین زیبایی در زمینه تزریق ژل و تزریق فیلر چانه است که در تمامی مراحل انجام کار در کنار شما خواهد بود.

3.5/5 - (20 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط