بررسی مراحل کاشت ابرو

فهرست مطالب

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

ابروها نقش مهمی در زیبایی و تناسب چهره افراد دارند. ابروها برای چشم ها که مهمترین عنصر صورت هستند نقش چارچوب و قاب را دارند. همچنین پهنای ابرو در سن افراد نیز تأثیرگذار است هرچه ابرو پهن تر و پرپشت تر باشد صورت فرد جوان تر به نظر می رسد. یکی از راه های جوان سازی صورت رسیدگی به ابرو می باشد.

ابروها به جز زیبایی نقش مراقبتی هم دارند و مانع ریختن عرق به داخل چشمان می شوند. علاوه بر این موارد، ابروها در ارتباطات غیر کلامی و انتقال احساسات مهم هستند و می توانند حالت شادی، خشم، تعجب، ترس و حالات دیگر را نشان دهند.

بنابراین داشتن ابروهای متناسب و زیبا در صورت همیشه مورد توجه افراد بوده است. با بررسی مراحل کاشت ابرو در این مقاله با شما هستیم.

افراد مختلفی ممکن است به دلیل مصرف دارو، اختلالات خودایمنی، عوارض پوستی، مشکلات تیروئید، افزایش سن و …. دچار ریزش ابرو شوند و از این مسئله رنج ببرند اما خانم ها به این مسئله بیشتر توجه می کنند و سعی می کنند با روش های مختلفی مانند استفاده از لوازم آرایشی، تتو و روش های دیگر این مشکل را حل کنند.

اما با این روش ها نمی توانند ابرو به حالت طبیعی برگردانند و علاوه بر این با مشکلاتی نظیر مصنوعی بودن ظاهر ابرو، محدود بودن مدل، استفاده از رنگ های شیمیایی، درد و خطرات ناشی از هاشور و تتو روبه رو هستند.
اما کاشت ابرو روش درمانی است که برای پیوند مو در ناحیه ابرو استفاده می شود. این فرایند همانند کاشت مو می باشد با این تفاوت که کاشت ابرو از حساسیت بیشتری برخوردار است و به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد.

نکات مربوط به مراحل کاشت ابرو

اساساً کاشت ابرو جزء روش های جراحی با تهاجم کم محسوب می شود و عوارض خطرناکی ندارد. در این بخش می خواهیم مراحل کامل کاشت ابرو را توضیح دهیم.

به طور کلی در روش کاشت ابروی طبیعی ما به فولیکول های مو نیاز داریم. فولیکول مو از مهم ترین سلول ها و عضلات پوست سر محسوب می شود که تشکیل پیاز مو را انجام می دهد و از این طریق ریشه ی مو را می سازد. فولیکول مانند حفره ای است که مو در آن قرار گرفته است و رشد مو را از طریق تعاملی پیچیده بین هورمون ها، سلول های ایمنی و نوروپپتید ها بدن انجام می دهد. واحدهای فولیکولی به صورت دسته هایی از چند تار مو در کنار یکدیگر قرار گرفتند که هر دسته اعصاب، رگ خونی و آرایش سلولی جدا دارد.

برداشت واحدهای فولیکولی به روش های مختلفی مانند پیوند واحد فولیکولی و استخراج واحد فولیکولی انجام می شود که تفاوت آنها در میزان و کیفیت موی برداشت شده می باشد.
پزشک متخصص پیش از اقدام به برداشت واحدهای فولیکولی، با توجه به ویژگی های ظاهری صورت و فرم چهره، قوس ابروها، ضخامت مو، فاصله بین ابروها و همچنین سلیقه شخص، اقدام به طراحی و زاویه سازی ابرو می کند.

مرکز تخصصی کاشت ابرو دکتر سالومه سالاریان

تماس با ما جهت تعیین نوبت یا مشاوره:

در روش FUT پیوند واحد فولیکولی به صورت نواری از پشت پوست سر انتخاب و برداشت می شوند. سپس با استفاده از تکنیک کالبد شکافی زیر میکروسکوپ واحدهای فولیکولی تقسیم می شوند. بعد از استخراج فولیکول ها زیر میکروسکوپ، محل کاشت ابروها را با بی حسی موضعی کاملاً بی حس می کنند و سوراخ های ریزی در ناحیه ابرو ایجاد می کنند. سپس گرافت ها را داخل سوراخ ها جای می دهند. در این مرحله باید به زاویه و جهت رشد مو بسیار دقت شود تا نتیجه کاشت غیرطبیعی نباشد. زاویه و نحوه قرار گرفتن موهای پیوندی در کیفیت و زیبایی نتیجه کار بسیار تاثیر گذار است. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود و امکان دارد جای زخم بسیار کوچکی که حاصل از برداشت نوار از پشت سر می باشد، باقی بماند که پس از رشد موها بعد از مدتی در زیر موها پنهان می شود.

اما روش دیگری برای برداشت فولیکول مو به نام FUE وجود دارد که از بروزترین و موثرترین روش های کاشت مو می باشند که نتیجه آن بسیار طبیعی به نظر می رسد. این تکنیک تکامل یافته روش قدیمی و سنتی FUT می باشد. در این روش ، واحدهای فولیکولی با استفاده از یک پانچ ریز برداشت و توسط انبرک مخصوص از سطح پوست خارج می شوند. در واقع در این روش جراحی وجود ندارد و مراحل عمل کاشت ابرو بدون درد، خونریزی و نیاز به بخیه انجام می شود و نهایتاً دوران نقاهت و زمان ریکاوری بعد از درمان نیز کاهش پیدا می کند، اما وقت بیشتری برای انتقال واحدهای فولیکول نیاز است.

اگر پزشک به اندازه کافی مهارت داشته باشد نتیجه بسیار شبیه به ابروی واقعی و طبیعی خواهد شد. در مرکز کاشت ابرو دکتر سالومه سالاریان با مهارت و دانش بسیار آماده خدمات به شما می باشند. جهت تعیین وقت مشاوره با شماره 88653932 021 تماس بگیرید. توصیه می شود بعد از پیوند ابرو، مراقبت های بعد از کاشت ابرو  از  را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

مراحل بعد از کاشت ابرو

توصیه می شود بعد از پیوند ابرو جهت مراقبت از ابروهای کاشته شده موارد زیر را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

– مصرف مسکن برای کاهش درد: در صورت وجود درد می توانید از قرص های مسکن استفاده کنید بهتر است با تجویز پزشک از قرص های مسکن استفاده کنید.

– عدم قرارگیری در نور آفتاب : نور مستقیم آفتاب دارای اشعه های مضری است که روی فولیکول-های مو تأثیر می گذارد و ممکن است باعث آسیب به آنها شود، بنابراین از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.
– نرسیدن رطوبت به ابروهای کاشته شده : در روزهای ابتدایی کاشت ( 1تا 5 روز اول ) توصیه می شود از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری شود.

– فشار وارد نکردن به ابروها: در روزهای اول از فشار آوردن به ابروها خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است ابروهای کاشته شده سست شوند.

– شستشوی ابروها بعد از کاشت : بعد از روز ششم می توانید ابروها با نهایت دقت و حساسیت شستشو دهید و دقت کنید که شوینده قوی نباشد. صابون بچه یا شامپو بچه پس از کاشت برای شست و شو مناسب و ملایم می باشند.
– عدم استفاده از کمپرس یخ : برای کاهش ورم و درد بعد از کاشت از کمپرس یخ استفاده نکنید.

– کشیدن بخیه : در روش های مدرن از بخیه ها جذبی استفاده می کنند اما در صورت استفاده از بخیه غیرجذبی بعد از 10 یا 12 روز بخیه ها را بکشید تا هیچ گونه عفونت و مشکلی در محل بخیه ها بوجود نیاید.

– استفاده از رنگ و مواد شیمیایی در ابروهای کاشته شده: پزشکان توصیه می کنند تا سه هفته از رنگ و مواد شیمیایی در ابروهای کاشته شده استفاده نکنید

نظرات درباره کاشت ابرو

اشخاص با توجه به تجربه شخصی نظرات مختلفی درباره ی این عمل دارند. برای مشاوره می تواید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید همکاران ما به طور کامل سوالات شما را پاسخ خواهند داد. این مجموعه لیفت ابرو و تزریق فیلر ابرو نیز انجام میدهد.

مرکز تخصصی کاشت ابرو دکتر سالومه سالاریان

تماس با ما جهت تعیین نوبت یا مشاوره:

سوالات متداول مراحل کاشت ابرو

آیا کاشت ابرو خوب است؟

ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت و چشمان دارند. برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا می توانید این عمل را انجام دهید. این عمل همانند سایر عمل های زیبایی محدودیت هایی دارد که با بررسی و تحقیق می توانید نتیجه مطلوبی داشته باشید.

کاشت ابرو چگونه است ؟

این عمل با هدف زیبایی انجام می شود و خانم ها به آن بیشتر علاقه نشان می دهند. در جلسه مشاوره تمامی محدودیت و عوارض احتمالی به مراجعین توضیح داده می شود.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو با توجه به میزان کار کرد پزشک متفاوت است، بسته به تعداد مو و تعداد پیوندی که برای کاشت ابرو انجام می دهند متغیر است.

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط