برطرف كردن پف دور چشم

فهرست مطالب

برطرف کردن پف دور چشم

برطرف كردن پف دور چشم

در اکثر موارد چین و چروک ها و فرورفتگی های اطراف چشم به سادگی با تزریق فیلر دور چشم از بین می رود، اما هنگامی که پف زیر چشم ایجاد می شود، بسیاری از خانم ها نگرانی زیادی از خود در این رابطه نشان می دهند و این موضوع در حالی است که این مسئله ممکن است برای همه مردان و زنان بطور مشابه ایجاد شود. یکی دیگر از راه های جوان سازی صورت بر طرف کردن پف دور چشم می باشد. چشم ها به علت پف زیر چشم ظاهر ورم کرده و خسته ای پیدا میکنند و با توجه به میزان شدت مشکل ایجاد شده، ورم زیر چشم می تواند باز کردن یا بستن کامل چشم ها را دشوار نماید. دلایل مختلف و متعدد برایپف زیر چشم وجود دارد که بعضی از آنها قابل اجتناب و بعضی دیگر غیر قابل اجتناب هستند. به هر حال امروزه بسیاری از روش های مختلف برای درمان پف زیر چشم وجود دارد که از آنها می توان برای کاهش و حذف این مشکل استفاده کرد. در این مطلب، علت پف زیر چشم، علائم، و روش های درمان پف چشم مورد بررسی قرار می گیرند.

 علائم و نشانه ها

واضح ترین نشانه پف زیر چشم مربوط به خود ورم ایجاد شده است. به هر حال، گاهی اوقات پف زیر چشم در سطح حداقل قرار دارد و لازم است سایر علائم مشکل به عنوان علت پف زیر چشم به شرح زیر مورد توجه قرار گیرد:

  • ورم کردن یا ملتهب شدن پلک
  • پف کردن یا ایجاد پوست اضافی زیر چشم ها
  • احساس خارش
  • قرمزی و خونی شدن چشم ها
  • سوزش چشم ها
  • عدم امکان باز کردن یا بستن کامل چشم ها
  • ایجاد مشکل در هنگام چشمک زدن
  • حساس شدن چشم ها
  • درد چشم که می تواند ملایم یا شدید باشد

بسیاری علل پف زیر چشم بطور خاص، زمانی مشاهده می شود که شرایط ایجاد شده با دست زدن به چشم ها و یا مالیدن پلک ها همراه شود. معمولاً، دست زدن و مالیدن چشم ها می تواند باعث ایجاد پف چشمها شود. به همین دلیل در صورتی که شما با هر یک از علائم فوق مواجه شدید، بهترین کار دست نزدن و دستکاری نکردن چشم ها و پلک ها تا زمان استفاده از خدمات درمان پف چشم مناسب است. اگر شما با تمام این علائم مواجه شدید یا مشکل پف زیر چشم شما شدید است، باید بلافاصله با پزشک در این رابطه تماس بگیرید.

علت ها و دلایل

برای اکثر ما، پف زیر چشم به خودی خود ایجاد نمی شود. در حقیقت علت پف زیر چشم متنوع است که بعضی از مهمترین آنها به شرح زیر هستند:

  • کم خوابی
  • آلرژی
  • بیماری
  • گریه کردن
  • فشار خون بالا
  • عدم توازن هورمونی
  • مصرف زیاد نمک در غذا
  • مصرف زیادی شیرینی های مصنوعی در غذا
  • التهاب یا جمع شدن مایع
  • آرایش کردن
  • استفاده از لنزهای چشمی
  • آسیب های محیطی
  • ژنتیک و ارث
  • مصرف دارو
  • دی هیدراته یا کم شدن آب بدن

بسیاری از زنان در طول دوره بارداری با مشکل پف زیر چشم روبرو می شوند. در این رابطه باید بیان کرد که این شرایط برای زنان باردار عادی است و نیاز به درمان پف چشم نمی باشد و دلیل آن نوسانات هورمونی ایجاد شده در طول این دوره است. در حقیقت مشابه سایر اعضای بدن همچون پاها، قوزک ها و صورت، زیر چشم زنان باردار نیز آب جذب کرده و به همین خاطر پف می کند.

راه ها و روش های درمان

روش های خانگی متعدد برای رفع پف زیر چشم قبل از جستجو به دنبال خدمات درمانی حرفه ای وجود دارد. در حقیقت، در اکثر موارد پزشکان سعی می کنند از روش های خانگی قبل از تجویز هر گونه دارو یا خدمات درمانی حرفه ای به بیمار استفاده کنند و در صورت موفقیت آمیز نبودن این روش ها از سایر خدمات درمانی پیشرفته تر استفاده کنند. برای اکثر افراد، پف زیر چشم معمولاً موقت است و در طول چند دقیقه یا چند ساعت بر طرف می شود.

کرم های سفت کننده

امروزه کرم های سفت کننده در بازار وجود دارند که امکان استفاده از آنها برای درمان پف زیر چشم وجود دارد. در اکثر موارد این کرم ها حاوی کولاژن هستند و می توانند وضعیت بافت های سلولی پوست را بهبود بخشیده و نیز بطور هم زمان افتادگی زیر چشم و چین و چروک های زیر پوست و چروک دور چشم را کاهش دهند. این روش یکی از روش های بر طرف کردن چروک دور چشم می باشد.  به هر حال باید توجه داشت که استفاده روزانه از این کرم ها گران است، اما این کرم ها می توانند نتایج بسیار رضایت بخش برای شما به همراه داشته باشند.

تزریق بوتاکس

از تزریق بوتاکس در نواحی زیر چشم می توان برای از بین بردن پف زیر چشم استفاده کرد. بوتاکس یک روش درمانی موثر برای رفع پف زیر چشم است. بوتولینیوم یا بوتاکس یک ماده پروتئینی است که در هنگام تزریق به عضلاتی که با حرکت خود علت چروک صورت هستند ، می تواند باعث فلج موقت و صاف شدن عضلات شود. به این ترتیب تزریق بوتاکس می تواند باعث کشیده شدن بافت زیر پوست و صاف شدن آن و نیز رفع چین و چروک های پوست بیمار شود. حداکثر نتایج این روش درمانی را می توان با گذشت 1 یا 2 هفته پس از تکمیل درمان مشاهده کرد و این نتایج برای 3 تا 6 ماه دوام و ماندگاری دارند. در صورتی که این روش درمانی توسط یک فرد با تجربه انجام شود، کاملاً بی خطر است و می تواند یک ظاهر جوان برای بیمار ایجاد کند. به هر حال اگر تزریق های انجام شده در عضلات در محل های نامناسب یا به مقدار بیش از حد انجام شود، ممکن است باعث افتادگی موقت پلک گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس بر روی لینک کلیک کنید

تزریق ژل

روش درمانی دیگر برای درمان پف زیر چشم، پر کردن ناودان اشک با ژل ها یا مواد پر کننده پوستی است. ناودان اشک نقطه اتصال پلک پایین با حاشیه بالای گونه است. در این حالت ژل برای درمان پف چشم درست زیر ناحیه پف کرده تزریق می شود و به این ترتیب ظاهر این ناحیه صورت اصلاح شده و برآمدگی های ایجاد شده به خاطر پف از بین می روند. رایج ترین ژل مورد استفاده در این حالت اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک یکی از موادی است که بطور طبیعی در بدن یافت می شود و می تواند آب را به خود جذب کرده و باعث حجم دادن به پوست و بالا آمدن آن شود. استفاده از این روش درمانی باید در مراحل اولیه ایجاد پف زیر چشم انجام شود. نتایج این درمان می تواند برای 6 تا 9 ماه دوام و ماندگاری داشته باشد و پس از این دوره لازم است این درمان بر روی بیمار تکرار شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق ژل بر روی لینک کلیک کنید

لیزر درمانی

امروزه درمان پف زیر چشم با لیزر هم انجام می‍شود. در این روش استفاده از یک شکاف لیزر به جای چاقوی جراحی باعث کاهش تعداد رگ های خونی می شود که در طول فرآیند درمان قطع می شوند. به هر حال، به خاطر داشته باشید که این روش درمانی گران است و به مقداری زمان برای ریکاوری نیاز دارد.

جراحی بلفاروپلاستی

در مواردی که پف زیر چشم به خاطر انباشته شدن یافت چربی اضافی در این ناحیه ایجاد شده باشد، می توان از عمل پلک چشم بلفاروپلاستی برای خارج کردن بافت چربی و کاهش آن در محل استفاده کرد. به این ترتیب جراحی پلک چشم می تواند نتایج موثر در ارتباط با بهبود ظاهر چشم های بیمار به همراه داشته باشد. در روش جراحی پلک شکاف هایی در زیر پلک ها برای خارج کردن چربی ایجاد می شود. به هر حال باید توجه داشت که جراحی زیبایی پلک یکی از انتخاب های درمانی گران قیمت است و می تواند در بلند مدت پف زیر چشم شما را از بین ببرد.

علاوه بر روش های درمانی  فوق الذکر، کنترل استرس، خوابیدن کافی به مقدار 7 تا 8 ساعت در شبانه روز، کنار گذاشتن عادت های ناسالم مثل مصرف الکل و سیگار کشیدن، و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم می تواند به حفظ و ماندگاری بلند مدت نتایج درمان و پیش گیری از ایجاد پف دور چشم کمک موثر نماید.

 بلفاروپلاستی  واقعاً می‌تواند ظاهر چشم‌ها را بهبود بخشد و چین‌خوردگی‌های مغولی (چینی که گوشه‌ی داخلی چشم را می‌پوشاند) را اصلاح کند و در نتیجه منجر به واضح‌تر شدن پلک‌های پایینی ، درشت کردن چشم و جذاب‌تر شدن ظاهر کلی چشم‌ها شود. جراحی  اپيکانتوپلاستي یا عمل درشت کردن چشم نیز  یک عمل جراحی است که به منظور عريض‌تر کردن چشم‌ها انجام مي‌شود تا از اين طريق چشم‌ها ظاهر درشت‌تر و جذاب‌تري پيدا کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط