بهترین درمان خط اخم چیست؟

فهرست مطالب

پیری پوست بعد از گذشت چندین سال از عمر افراد، برای آن‌ها اتفاق خواهد افتاد و هیچ استثنایی برای آن وجود ندارد. پیری پوست شامل موارد زیادی خواهد بود؛ همچون ایجاد چین و چروک‌های پوستی و مشکلات دیگر همچون ایجاد خط بر نواحی مختلف صورت مانند خط اخم. برای درمان خط اخم، روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

خط اخم عمیق از جمله مسائل نگران کننده‌

تمام مردم در طول دوران زندگی خود، تمایل دارند که پوستی شاداب و بدور از هر گونه مشکل داشته باشند. داشتن پوستی شاداب و بدور از مشکل، باعث می‌شود که جذابیت افراد بیشتر شده و سن آن‌ها نیز کمتر به نظر برسد.

بعد از گذشت چندین سال از عمر افراد و به اصطلاح پا به سن گذاشتن آن‌ها، مشکلات مختلفی ممکن است به وجود بیاید که نظیر این مشکلات پیری پوست و رخداد مشکلات پوستی است.

ایجاد خط اخم در چهره، از جمله مشکلاتی است که بعد از گذشت چندین سال از عمر افراد برای آن‌ها رخ می‌دهد. در پاسخ به این که خط اخم چیست باید گفت که به خطوط عمودی که در بین دو ابروی افراد ایجاد می‌شود، خط اخم می‌گویند. جای نگرانی نیست چون این خطوط به سادگی با روش هایی مانند تزریق فیلر بین دو ابرو از بین می‌رود.

درمان خط اخم در چه سنی باید انجام شود؟

در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی‌توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ایجاد خط اخم می‌شود.

از بین بردن خط اخم، از جمله مسائلی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. روش‌های متعددی برای درمان خط اخم وجود دارد که در این مقاله به بررسی جزئیات مربوط به این روش‌ها می‌پردازیم.

اما پیش از این که به بررسی روش‌های درمانی خط اخم بپردازیم، بهتر است که علل ایجاد آن را تحت بررسی قرار دهیم. در واقع با خودداری کردن از انجام کارهایی که باعث ایجاد خط اخم در بین دو ابرو می‌شود، می‌توان صورت خود را از ایجاد خط اخم بر روی آن محافظت کرد‌.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

علل ایجاد خط اخم چیست؟

مسئله‌ی مهمی که پیش از بررسی روش‌های بهترین درمان خط اخم باید مد نظر قرار داد، علل ایجاد آن است. همانطور که گفته شد، خط اخم برای هر فردی در هر سنی ممکن است رخ بدهد و نمی‌توان گفت که تنها با بالا رفتن سن خط اخم ایجاد می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد خط اخم در بین دو ابرو، مشکلات و آسیب‌هایی است که از طرف تابش زیاد نور خورشید به پوست افراد حاصل می‌شود.

با ورود این آسیب‌ها به پوست صورت، عضلات و ماهیچه‌های صورت خود را با شرایط ایجاد شده برای پوست سازگار کرده و به نوعی خود را با این شرایط وفق می‌دهند.

در نتیجه‌ی این سازگاری، خطی در بین دو ابرو به شکل دائمی به وجود خواهد آمد. در واقع تابش بیش از حد نور خورشید به پوست صورت افراد، باعث می‌شود که کلاژن و الاستین موجود در پوست صورت از بین برود و بدین ترتیب پوست صورت افراد نازک خواهد شد و در نهایت، پوست چروک شده و حالت صافی و یکدست بودن خود را از دست می‌دهد.

افزایش سن، دلیلی برای ایجاد خط اخم

دلیل دیگری که باعث ایجاد خط اخم در بین دو ابرو می‌شود، بالا رفتن سن افراد و پیری پوست به شکل طبیعی است. با افزایش سن، عرض لایه‌ی درمیس که از لایه‌های داخلی پوست است کمتر می‌شود و این لایه رفته رفته نازک خواهد شد و به نوعی تولید و افزایش سلول‌های پوستی در آن کمتر می‌شود.

علاوه بر آن بالا رفتن سن باعث می‌شود که رطوبت پوست کمتر شود، که این خود یک علت اصلی برای تولید خط ابرو است. علاوه بر آن، استعمال دخانیات نیز برای پوست مضر بوده و باعث افزایش چروک‌های پوستی می‌شود.

چگونه مانع ایجاد خط اخم شویم؟

با خودداری از انجام کارهایی که باعث ایجاد خط اخم می‌شوند، دیگر نیازی به جست و جوی روشی مناسب برای درمان خط اخم نخواهیم داشت.

اما سوال اینجاست که برای این که از ایجاد خط اخم جلوگیری شود و دیگر نیازی به از بین بردن خط اخم نباشد، باید چه کارهایی انجام دهیم؟ اقدامات مختلفی وجود دارد که می‌توان برای جلوگیری از رخداد این عارضه‌ی پوستی، انجام داد.

در نتیجه با جلوگیری از ایجاد خط اخم بین دو ابرو، در وقت و سرمایه‌ی افراد به میزان زیادی صرفه جویی می‌شود. از جمله کارهای لازم برای جلوگیری از ایجاد خط اخم، استراحت و خوابیدن به میزان کافی است.

در نتیجه‌ی داشتن خواب و استراحت کافی، میزان هورمون‌های داخل پوست که باعث تولید کلاژن و الاستین پوست می‌شود افزایش خواهد یافت و در نتیجه از ایجاد خط اخم جلوگیری می‌شود.

زیاد اخم نکنید

مسئله‌ی مهم دیگر که برای جلوگیری از ایجاد خط ابرو باید در نظر گرفته شود، این است که از اخم کردن بیش از حد و یا ناراحت بودن چهره تا حد امکان خودداری شود. افرادی هستند که چه در هنگام عصبانیت و ناراحتی و چه در حالت عادی، اخمی را بر چهره دارند.

اخم بیش از حد، باعث ایجاد خط ابرو در بین دو ابرو خواهد شد؛ بنابراین بهتر است در طول روز به حالات چهره‌ی خود توجه داشته باشیم و از اخم کردن بیش از حد خودداری کنیم.

به معنای دیگر، بهتر است که تا حد امکان حالت آرامش خود را حفظ کرده و زیاد عصبانی نشویم. نکته‌ی مهم دیگر این است که، به مدت زمان زیاد در برابر نور خورشید قرار نگیریم. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نیز، نکته‌ی بسیار مهمی برای جلوگیری از ایجاد خط اخم است.

بهترین درمان خط اخم عمیق

برای انتخاب بهترین درمان خط اخم عمیق، روش‌های بسیاری وجود دارد که هر یک از این روش‌ها به نوبه‌ی خود کاربردی و موثر هستند؛ به شرط آنکه روش‌های درمانی را با دقت و کیفیت لازم به کار گرفت، تا بتوان به نتیجه‌ی موثری دست پیدا کرد.

بطور کلی برای بهترین درمان خط اخم، لازم است که سبک زندگی سالمی داشته باشیم؛ تنظیم کردن خواب و میزان استراحت و تغذیه سالم و همچنین داشتن روح و روانی سالم، همگی نکاتی موثر بهترین درمان خط اخم هستند.

پا گذاشتن به سنین میان‌سالی، از جمله سنین حساس برای ایجاد خط ابرو است و در این سال‌ها بهتر است که تا حد امکان زندگی سالمی داشته باشیم.

رژیم‌های غذایی خوب، ورزش کردن به شکل مرتب، استفاده از غذاهای سالم و مقوی که حاوی آنتی اکسیدان هستند، همه و همه باعث می‌شوند که افراد چهره‌ای جوان داشته باشند و ایجاد خط اخم بر روی چهره‌ی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

روش‌های طبیعی برای درمان خط اخم

علاوه بر آن استفاده از ترکیباتی که دارای ویتامین C و E هستند، باعث رفع خطوط و چین و چروک‌های پوست خواهند شد و پوست صاف و نرمی را برای افراد به وجود خواهد آورد؛ می‌توان از ترکیب میوه‌های همچون پرتقال و لیمو برای درمان پین و چروک‌ها استفاده کرده و صورت را به وسیله‌ی این ترکیب، ماساژ دهیم.

از جمله روش‌های درمانی غیرتهاجمی و طبیعی دیگر برای درمان خط اخم و چین و چروک‌های صورت، بکارگیری روغن بذر کتان است؛ با ماساژ دادن صورت به وسیله‌ی این روغن به شکل مرتب، به نتایج درمانی بسیار خوبی دست پیدا می‌کنیم.

علاوه بر آن استفاده از ژل آلوئه‌ورا و سفیده‌ی تخم مرغ و ماساژ دادن صورت به وسیله‌ی این ترکیب به دفعات مرتب در طول روز، درمان چین و چروک صورت انجام می‌شود.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا و سفیده‌ی تخم مرغ و ماساژ دادن صورت به وسیله‌ی این ترکیب به دفعات مرتب در طول روز، درمان چین و چروک صورت انجام می‌شود.

بهترین روش برای درمان خط اخم  درمان‌های طبیعی و غیر تهاجمی می باشند. از جمله‌ی این روش‌ها ماساژ صورت است؛ ماساژ دادن صورت به وسیله‌ی روغن زیتون، از جمله‌ی این روش‌هاست.

گرم کردن روغن زیتون و بکارگیری مقدار بسیار کمی از آن و مالیدن آن بر روی نواحی مختلف صورت همچون خطوط اخم و ماساژ دادن صورت به مدت 10 دقیقه در روز، می‌توان به نتایج بسیار خوبی برای درمان خط اخم دست یافت.

می‌توان به روغن زیتون کمی روغن نارگیل افزوده و به نتایج درمانی بهتری رسید؛ بکارگیری ترکیب روغن زیتون و روغن نارگیل، سبب آبرسانی به پوست خواهد شد.

راه های درمان خط اخم ابرو

علاوه بر روش‌های طبیعی و خانگی از بین بردن خط اخم، روش‌های دیگری نیز برای درمان وجود دارد که بمانند روش‌های زیبایی هستند. از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به میکرودرم ابریژن، لیزر کردن پوست، تزریق ژل بوتاکس، پی آر پی و… اشاره کرد.

پی آر پی

یکی از روش‌های درمانی خط اخم، روش پی آر پی است. در این روش درمانی از طریق تزریق خون و همچنین پلاسمای غنی شده از پلاکت استفاده کرد که این مواد دارای بسیاری از مولفه‌های اصلی رشد برای افراد هستند، سلول‌های بدن که باعث تولید کلاژن می‌شوند فعال شده و در نتیجه تولید این کلاژن‌ها به درمان چروک‌های صورت و خطوط اخم می‌انجامد.

تزریق بوتاکس

 در این روش درمانی با تزریق بوتولینوم توکسین به نواحی مختلف صورت که یک نوع از پروتئین است، پوست صورت منقبض شده و چروک‌ها و خطوط پوستی از بین خواهند رفت.

با انجام این روش درمانی و مراجعه مرتب برای درمان از طریق بوتاکس، خط اخم رفع شده و چروک‌های پوستی درمان می‌شوند.

بوتاکس همچنین برای رفع مشکلات پوستی دیگر نیز انجام می‌شود و باعث می‌شود تا افراد، چهره‌ی جوان‌تری داشته باشند.

لازم به ذکر است که بوتاکس یک روش درمانی موقت بوده و نیاز به تمدید دارد و هر 4 ماه یک بار باید به تمدید آن اقدام کرد.

مواد لازم برای تزریق بوتاکس با توجه به میزان چین و چروک‌های چهره و شدت آن‌ها متفاوت خواهد بود و هر چه میزان این چین و چروک‌ها بیشتر باشد، به دوز بوتاکس بیشتری برای تزریق نیاز خواهد بود.

اگر روش‌ تزریق چربی مانند تزریق چربی خط خنده را ترجیح می‌دهید، بهتر است در این مورد با متخصصین مربوطه مشورت کنید.

از بین بردن خط اخم با لیزر

روش موثر دیگر برای درمان خط اخم، لیزر کردن پوست است‌؛ این روش، از روش‌های درمانی پرطرفدار برای خط اخم است و نتایج حاصل از آن نیز موثر است.

برای لیزر کردن خطوط پوستی، از لیزر CO2 استفاده می‌شود که برای رفع چروک‌های بسیار موثر عمل می‌کنند. این روش درمانی دردی بسیار کم دارد؛ با این حال باعث ایجاد تورم پوستی و در بعضی موارد کبودی خواهد شد.

در صورت این که درمان چین و چروک‌ها روند طولانی و شدید‌تری داشته باشد، مدت زمان دوران نقاهت طولانی‌تر می‌شود.

3.6/5 - (14 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط