بوتاکس دور چشم

فهرست مطالب

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

تزریق بوتاکس یکی از راه­ های زیباسازی و جوانسازی پوست می ­باشد که هر ساله تعداد زیادی از افراد جامعه به تزریق آن برای جوانسازی روی می­ آورند. منشأ بوتاکس دور چشم از یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می­شود که این باکتری چند نوع سم تولید می­کند و در حالت عادی باعث فلج شدن شده و خاصیت کشندگی دارد.

بوتاکس دور چشم چیست

بوتاکس کردن دور چشم اولین بار در سال 2002 توسط یک چشم پزشک آمریکایی به نام آلن اسکات انجام و سازمان FDA آمریکا این داروی زیبایی را تأیید کرد. ماجرا از این قرار بود که آلن اسکات برای درمان بیماری اختلال انقباض یک بیمار ماده بوتاکس را به دور چشم و پلک فرد تزریق کرد. پس از مدتی متوجه شد که خطوط ناموزون و چین و چروک­های بین دو ابرو و دور چشم از بین رفته است و به این صورت بوتاکس کردن دور چشم کشف شد. منشأ بوتاکس صورت و بوتاکس چشم از یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می­شود که این باکتری چند نوع سم تولید می­کند و در حالت عادی باعث فلج شدن شده و خاصیت کشندگی دارد. اما انواعی از این سم خاصیت درمانی و تزریقی دارند. سم بوتولینوم تولید شده توسط این باکتری همان ماده بوتاکس می­باشد. بوتولینوم خاصیت از بین بردن چین و چروک­ها و خطوط چهره را دارد. گفتنی است خطوط بین ابروها با تزریق فیلر بین دو ابرو هم از بین می‌رود.

محدودیت سنی انجام بوتاکس دور چشم

ممکن است برای عزیزان سوال ایجاد شود که بوتاکس کردن دور چشم از چه سنی آغاز می شود و یا چه سنی مناسب برای انجام بوتاکس چشم می باشد. تزریق بوتاکس  چشم محدودیت سنی ندارد و هر فرد احساس خود نسبت به روند پیری را می­داند و در سنین مختلف متفاوت است. شاید یک باور غلط در ایران درباره بوتاکس کردن دور چشم وجود دارد که افراد دارای چین و چروک نیاز به بوتاکس دارند. اما در آمریکا افراد با استناد به یافت ­های پزشکی از سنین 18 الی 20 سالگی اقدام به تزریق بوتاکس  چشم و پیشانی می­کنند تا از چین و چروک جلوگیری شود.

عوارض بوتاکس دور چشم

شاید برای شما هم سوالاتی مشابه اینکه: آیا بوتاکس برای چشم ضرر دارد؟ بوتاکس دور چشم چه عوارضی دارد؟ آیا بوتاکس به چشم آسیب می رساند؟ ایا بوتاکس باعث تاری دید میشود پی آمده باشد یا اینکه بخواهید بدانید بوتاکس چه عوارضی برای شما دارد؟ با ما همراه باشید تا یه پاسخ سوالات خود برسید.

تزریق بوتاکس به خودی خود عوارضی ندارد. اما این زمانی صحت دارد که فرد برای تزریق نزد افرادی متخصص برود. چرا که با تزریق مقدار نامناسب داروی تزریقی و یا محل نامناسب از دور چشم­ها باعث ایجاد عوارض خواهد شد. شاید به گوشتان رسیده باشد یا به چشم دیده باشید که افرادی با مراجعه به مراکز غیر تخصصی تزریق بوتاکس، به عوارضی دچار شده­اند و به نتیجه مطلوبی نرسیده ­اند. البته این عوارض می­تواند ناحیه دور محل تزریق را نیز داشته باشد. برای از بین بردن عوارض تزریق بوتاکس دور چشم بهتر است از انجام ورزش­های سنگین جلوگیری و برای مهار درد از داروهای مسکن استفاده شود. قابل تذکر است که از انجام تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص جلوگیری شود تا عوارض ناشی از تزریق کاهش پیدا کند. با این حال اگر مایل به استفاده از بوتاکس نیستید، می‌توان از تزریق فیلر دور چشم استفاده کرد.

مضرات بوتاکس دور چشم

آیا بوتاکس دور چشم ضرر دارد؟ بوتاکس ممکن است عوارضی را ایجاد کند و باعث مسمومیت شود. یکی از دلایل مسمومیت بوتاکس استفاده از بوتاکس­های نامرغوب و بدون برچسب می­باشد که افراد سودجو آنها را برای سودآوری خودشان تولید می­کنند. علایم مسمومیت با بوتاکس موارد زیر می­باشد: ایجاد تاری در دید، اسهال، دوبینی و حالت تهوع.

بهرحال با انتخاب مراکز معتبر می­توان از تمام این عوارض احتمالی پیشگیری کرد و شرایط بهتری را برای انجام اقدامات زیبایی انجام داد. بوتاکس کردن دور چشم یکی از موارد زیبایی است که بسیار در چهره مؤثر است و با برداشتن چین­های اطراف چشم جوانسازی در اندازه گسترده صورت می­گیرد. بنابراین می­توان با دستیابی به چهره­ی زیباتر از نظر روحی نیز به آرامش رسید و این آرامش را به دیگران نیز انتقال داد. اگر تزریق بوتاکس چشم اثر منفی و نامطلوبی داشته باشد و به صورت غیر تخصصی صورت بگیرد عوارض زیر را خواهد داشت:

  • سرخ شدن محل تزریق
  • کبودی در ناحیه تزری
  •  تورم و سردرد
  • احساس ناآرامی و ضعف عضلانی

 

بوتاکس دور چشم چگونه انجام می ­شود

علت اصلی ایجاد شدن چین و چروک حرکت ماهیچه­ها می­باشند. ماهیچه­ها بدن برای حرکت از اعصاب فرمان می­گیرند و اعصاب هم طی ترشح ماده­ای به نام استیل کولین پیام حرکت را به ماهیچه می­رساند. با تزریق بوتاکس چشم در حقیقت از ترشح استیل کولین جلوگیری شده و در نتیجه حرکت ماهیچه­ ها صورت نمی­گیرد. تزریق بوتاکس چشم زیر پوست انجام می­شود. وقتی استیل کولین ترشح شود حرکت و فعالیت ماهیچه­ها نیز متوقف می­شود. فلج شدگی به صورت موضعی صورت میگیرد و این باعث از بین رفتن چین و چروک و خطوط دور چشم می­شود. البته از ماده­ی تزریقی بوتاکس در درمان سردردهای میگرنی نیز استفاده می­شود. پس از تزریق بوتاکس چشم باید از مصرف داروهای ضد انعقادی به مدت دو هفته جلوگیری شود چرا که باعث کبودی می­ شود.

آیا تزریق بوتاکس دور چشم درد دارد؟

اگر بوتاکس دور چشم خود را به پزشک با تجربه و متخصص بسپارید کمترین عوارض ممکن را تجربه خواهید کرد .به طور طبیعی تزریق بوتاکس برای چشم  کمی درد دارد و قابل تحمل بودن یا نبودن این درد بستگی به آستانه درد و تحمل شما بستگی دارد. اگر شما دچار اظطراب و ترس از درد بوتاکس هستید می توانید با پزشک خود در میان بگذارید و با مشاوره پزشک یک ساعت قبل از مراجعه، از استامینوفن  و یا کرم های بی حسی برای کاهش درد استفاده نمایید.

 

چه کسانی نباید بوتاکس چشم را انجام دهند

  •  افرادی با سن کمتر از 18 سال و بالای 75 سال.
  • دوران حاملگی و شیردهی
  • افراد مبتلا به بیماری­های ام اس و نارسایی کلیه
  •  افرادی با بیماری­های قلبی و عروقی حاد.
  •  ضعف در سیستم ایمنی یا افرادی که عفونت فعال دارند.
  •  انجام واکسیناسیون در 2 هفته اخیر قبل از تزریق بوتاکس چشم
  •  افراد مبتلا به فلج عضلانی
  • استفاده از داروهای ضد انعقاد خون
  •  افرادی با اختلالات انعقادی

نکاتی درباره بوتاکس دور چشم

در این قسمت به بررسی برخی از  نظرات در مورد بوتاکس دور چشم می پردازیم: 

  • اثرات تزریق بوتاکس  چشم پس از مدت زمانی از بین می­رود. این زمان ممکن است بین 3 تا 6 ماه باشد که در افراد مختلف متفاوت است.
  •  اثر داروی بوتاکس از 48 ساعت پس از تزریق شروع شده و 5 تا 10 روز آینده به شکل واقعی خود و ظاهری که انتظار می­رود، می­رسد.
  • ممکن است تزریق بوتاکس چشم درد داشته باشد برای کاهش درد آن می­توان از تزریق بی­حسی با سوزن­های کوچک و یا کمپرس یخ قبل از تزریق استفاده کرد.
  • تزریق بوتاکس چشم باید از مقدار کم بوتاکس شروع شده ودر مدت زمانی طولانی­ تری بیشتر شود.

مراقبت‌هایی که باید قبل ازتزریق بوتاکس دور چشم انجام دهید

برای بهتر نتسجه گرفتن از تزریق بوتاکس باید پیش از انجام یکسری مراقبت ها انجام دهید. مهم ترین مراقبت ها در زیر آورده شده است:

  • یک هفته قبل از بوتاکس دور چشم کارهایی مانند لیزر،شیو ، اپیلاسیون و حذف موهای زائد را انجام ندهید.
  • حداقل 24 ساعت قبل از تزریق بوتاکس از نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
  • بعد از تزریق بوتاکس از آسپرین و ایبوبروفن که رقیق کننده خون می باشند استفاده نکنید.

مراقبت بعد از بوتاکس دور چشم

در ادامه  روش‌های کاهش یا جلوگیری از بروز عوارض بوتاکس دور چشم  برای  ماندگاری بهتر بوتاکس آورده شده است :

  •  عدم ماساژ محل تزریق
  • جلوگیری از دراز کشیدن بعد از 4 ساعت از تزریق
  •  استفاده از کمپرس یخ به مدت چند ساعت پس از تزریق بوتاکس چشم
  •  پس از تزریق بوتاکس توسط پزشک بهتر است 10 تا 15 دقیقه در آنجا منتظر بمانیم تا بوتاکس­های تزریق شده به دور چشم جذب ماهیچه­ ها شوند.
  • پس از دو ساعت از تزریق حتی خانم­ها می­توانند روی آن ناحیه آرایش ملیحی داشته باشند و به کارهای روزمره­ شان برسند.
  • چرا که دیگر در این فاصله بوتاکس تزریق شده به ماهیچه­ ها پیوند خورده است.
  • لازم است پس از تزریق اول به فاصله 3 تا 6 ماه دیگر به تمدید تزریق بوتاکس بپردازیم اگر دیگر به تزریق بوتاکس ادامه ندهید اتفاقی نمی­افتد و بر خلاف باورهای غلط که پوست کش می ­آید.
  • اما پوست هیچ تغییری نمی­کند و به حالت قبل باز می­ گردد.

ورزش کردن بعد از بوتاکس دور چشم

ورزش کردن بعد از بوتاکس از جمله کارهای ممنوعه می باشد زیرا تحرک و فعالیت بدنی سنگین باعث جابه جایی و حرکت بوتاکس می شود و ممکن است باعث کبودی اطراف چشم نیز شود.بهتر است بعد از تزریق  تا حد امکان کمتر تحرک کنید.

سفر هوایی بعد از بوتاکس

به طور کلی هر گونه شرایط و فعالیتی که باعث فشار و بدن و پوست بدن شود بعد از انجام بوتاکس ممنوع می باشد،همانند  سفر هوایی که در ارتفاع فشار هوا بیشتر می شود و بر روی پوست اثر مخرب دارد پس تا یک روز بعد از تزریق از سفر هوایی پرهیز کنید.

بوتاکس طبیعی دور چشم

بعضی از خانم­ها و افراد علاقمند به بوتاکس و رفع چین و چروک و بوتاکس طبیعی دور چشم را دارند. درمان طبیعی خطوط چهره و چین و چروک قبل از به وجود آمدن چین و چروک­ها بسیار مؤثرتر از هنگام به وجود آمدن چین و چروک­ها می­باشد. عوامل ایجاد چین و چروک در صورت به خصوص دور چشم­ها به دلیل باد، عدم استفاده از کرم­ها ضد آفتاب در برابر تابش فرابنش خورشید، سرما و برف می­باشد. پوست دور چشم نازک­تر و حساس­تر از بقیه قسمت­ها می­باشد و باعث ایجاد زودرس خطوط و آسیب زدگی در این قسمت می­شود. رطوبت پوست به صورت روزانه، ورزش، استفاده از ویتامین­ها و مواد معدنی، استفاده از کرم دور چشم از راه ­های بوتاکس چشم با مواد طبیعی می­ باشد.

محل تزریق بوتاکس دور چشم

پزشک پس از ضدعفونی کردن ناحیه تزریق با استفاده از سرنگ مخصوص انسولین مقدار مورد نیاز و استاندارد را در محل دور چشم تزریق می­شود. التهاب و قرمزی پوست پس از تزریق بوتاکس چشم طبیعی است و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. انواع بوتاکس کردن دور چشم عبارتند از: بوتاکس دیسپورت، بوتاکس مسپورت.

تزریق بوتاکس یکی از راه­های جوانسازی پوست است اما از طرفی باعث بهبود یا جلوگیری از بیماری­های دیگری می­شود. امروزه افراد به دنبال زیبایی بیشتر و جوان ماندن هستند و به دنبال راههای جوان ماندن دست به انجام راهکارهای زیادی می­زنند. تزریق بوتاکس نیز می­تواند به افراد برای یک زیبایی استاندارد و با کیفیت کمک کننده باشد.

بوتاکس پیشانی و دور چشم

مراکز زیبایی و مطب­ های تخصصی زیبایی معتبر برای انجام تزریق بوتاکس فعالیت می­ کنند. اما انتخاب یک مرکز زیبایی مناسب می­تواند در انجام تزریق بوتاکس چشم مؤثر باشد. برندهای معتبری در زمینه تزریق بوتاکس چشم فعالیت دارند و داروی تزریقی بوتاکس را تولید می­­کنند. اما همواره باید دقت داشت که مجوز معتبر برای انجام جراحی­ها و فعالیت­های زیبایی را داشته باشد. کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان در زمینه بوتاکس پیشانی و دور چشم یکی از بهترین مراکز در شهر تهران می باشد.  اگر تزریق بوتاکس زیر چشم و یا دور چشم  انجام داداید توجه داشته باشید که از متخصص خود در رابطه با کرم بوتاکس دور چشم حتما سوال کنید تا بهترین کرم را بعد از تزریق استفاده نمایید تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.

بوتاکس دور چشم و ابرو

ابرو ها و چشمان در زیبایی صورت نقش مهمی دارند، که با افزایش سن و از بین کلاژن پوست به مرور زمان اطراف چشم ها چین و چروک ایجاد می شود و ایجاد خط اخم در بین دو ابرو می شود از همین رو ما به شما بوتاکس را پیشنهاد می کنیم تا از بروز چین و چروک و خط اخم جلوگیری کنید.

چه زمانی باید اقدام‌ به ترمیم بوتاکس دور چشم کرد؟

برعکس تصورات بسیاری از افراد،اثر بوتاکس دائمی نمی باشد و باید در دوره های 6 ماه نسبت به ترمیم بوتاکس اقدام شود.به دلیل اینکه نوروتوکسین تزریق شده به مرور زمان اثر خود را از دست می دهد و دوباره چین و چروک ها نمایان می شوند.دقت کنید فریب تبلیغات دائمی بودن بوتاکس را نخوردید.

هزینه بوتاکس دور چشم

بوتاکس دور چشم چقدر هزینه دارد؟ قیمت بوتاکس دور چشم به عوامل مختلفی نظیر، دستمزد متخصص، نوع بوتاکس، مقدار بوتاکسی که تزریق می شود بستگی دارد، جهت کسب اطلاع از قیمت دیقیق و روش های دیگر نظیر تزریق فیلر ابرو و هایفو گلد می توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات رایج در رابطه با تزریق بوتاکس دور چشم

انجام بوتاکس دور چشم برای خانم‌های باردار محدودیتی دارد؟

ورورد نوروتوکسین در بارداری ممکن است عوارض جانبی بسیاری زیادی داشته باشد به خصوص اگر که این کار توسط فردی کم تجربه و به طور اشتباه انجام شود.

بعلاوه بسیاری از افراد بعد از تزریق بوتاکس دچار سردرد می شوند و پزشک برایشان استامینوفن تجویز می کند اما در صورتی که فرد باردار باشد نمی تواند هیچ گونه داروی مسکن و ضد التهاب استفاده نماید پس ما توصیه می کنیم در دوران بارداری اقدام یه تزریق بوتاکس نکنید.

تزریق چه تعداد واحد بوتاکس برای اطراف چشم لازم است؟

نسبت به عمق چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم تعداد واحدهای بوتاکس تعیین می گردد.ولی به طور معمول حداقل 2تا 5 بار تزریق که 8تا 20 واحد بوتاکس می باشد ،برای دور چشم هر فرد انجام می شود.

آیا پس از تزریق بوتاکس می‌توان حرکات صورت را احساس کرد؟

اگر شما به یک پزشک خوب مراجعه کنید نتایج طبیعی از انجام بوتاکس برای شما حاصل می شود از جمله اینکه سخت ترین قسمت انجام بوتاکس نتیجه طبیعی و بدون تغییر در حرکات صورت است یعنی هیچ گونه تغییری در حرکت صورت شما ایجاد نمی شودو ناحبه بوتاکس شده حالت منجمد پیدا نمی کند.

آیا بوتاکس به سرعت شروع به اثر گذاری می‌کند؟ ماندگاری آن چقدر است؟

پاسخ این سوال منفی می باشد به طور معمول شما بعد از گذشت یک یا دو روز پس از تزریق شاهد شل شدن عضلات خود می شوید و در بعضی از مواقع یک هفته طول می کشد تا نتایج نمایان شود.

مدت زمان اثرگذاری بوتاکس پس‌از تزریق چقدر است؟

مدت ماندگاری نتیجه بوتاکس معمولا 3تا 4 ماه است ولی افرادی که به طور مداوم به تزریق بوتاکس می پردازند می گویند که ماندگاری تا 6 ماه هم داشته است .

در صورت قطع تزریق بوتاکس پوست دچار افتادگی بیش از پیش نخواهد شد؟

خیر ،همچین مشکلی پیش نخواهد آمد چون پس از ،از بین رفتن اثر دارو عضلات به تدریج شل می شوند و به حالت اولیه باز می گردند و افتادگی بیش از پیش رخ نخواهد داد.

سوالات متداول در رابطه با بوتاکس دور چشم

فاصله ی بین دو تزریق بوتاکس دور چشم چقدر می تواند باشد؟

بین 3 تا 6 ماه بعد از تزریق اول می توانیم تزریق دوم را انجام دهیم.

اگر بعد از بار اول تزریق بوتاکس دور چشم دوباره انجام ندهیم برای پوست مشکلی پیش می آید؟

خیر، بر خلاف باور عموم برای پوست اتفاقی نمی افتد و پوست کش نمی آید.

بوتاکس دور چشم محدودیت سنی دارد؟

بوتاکس دور چشم برای افراد بین 18 سال تا 75 سال انجام می شود.

5/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاه کاربران (12 دیدگاه)

  1. معمولا پوست دور چشم از حساسیت بالایی برخورداره به طوری که نیاز به مراقبت زیادی داره،تزریق بوتاکس باعث ایجاد خطر برای این ناحیه نمیشه؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      سن خاصی برای شروع بوتاکس تعریف نمی‌شود بستگی به ژنتیک فرد و شغل او و میزان حرکات عضلات دور چشم دارد

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط