بوتاکس دیسپورت چیست ؟

فهرست مطالب

بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت در بین محصولاتی قرار می گیرد که توانسته کاربردهای بسیار زیادی را در دسته بندی های مختلفی به خود اختصاص دهد. در واقع می توان اینطور بیان کرد که این مدل از بوتاکس نوعی محصول تزریقی می باشد که عملکرد و کارکرد ویژه آن در از بین بردن چین و چروک های پوست می باشد.

 

کارکرد این محصول تنها در بخش زیبایی نمی باشد و شامل موارد بسیار گسترده تری می باشد که می تواند بیماری های مختلفی را درمان کند. در این روش گزینه های متعددی وجود دارند که به نوعی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. ماندگاری، هزینه و نحوه تزریق تنها نمونه کوچکی از آن ها به شمار می روند که در ادامه این مطلب به بررسی کامل تر آن خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بوتاکس دیسپورت از مرغوب ترین برند بوتاکس در ایران می باشد. مواد سازنده دیسپورت مانند بوتاکس از سم باکتری بوده و ویال های دیسپورت به صورت پودری ساخته می شود و برعکس بوتاکس که لازم است در حرارت منفی صفر درجه نگهداری شود، این نوع بوتاکس باید در دمای 2 الی 8 درجه سانتی گراد آن را نگه داشت. در واقع این نوع بوتاکس روش پیشرفته بوتاکس محسوب شده و طرفداران زیادی را به خود معطوف کرده است. با استفاده از این روش عضلات ماهیچه ها فلج شده و باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود.

بوتاکس دیسپورت ساخت کجاست؟

بوتاکس محصول کشور آمریکا می باشد که توسط شرکت آلرگان تولید می شود این بوتاکس تفاوت قابل توجهی با بوتاکس های دیسپورت دارد. این بوتاکس یک برند اروپایی می باشد.

بوتاکس دیسپورت چیست؟

یکی از سوالات مهمی که در این باره پرسیده می شود این بوده که خود دیسپورت چیست. دیسپورت برای اولین بار در اروپا و توسط یک گروه داروسازی جهانی ساخته شد. اصلی ترین جزئی که در دیپسورت به کار گرفته شده است، سم بوتولینوم است. بوتاکس دیسپورت توانسته عمل سریع تری داشته باشد. به گونه ای می توان اینطور بیان کرد که تاثیر بوتاکس بعد از تزریق بسیار سریع بوده و میزان رقیق بودن بالایی را به خود اختصاص داده است.

تزریق بوتاکس دیسپورت در تهران

تهران یکی از مناطقی می باشد که افراد زیادی متقاضی تزریق هستند. چرا که بوتاکس دیسپورت توانسته کاربردهای بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد و افراد برای بهره مند شدن از آن به دنبال مراکز زیبایی مختلفی هستند. همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد کاربردهای این روش تنها به زیبایی محدود نمی شود و به امتیازات بسیاری را در بخش پزشکی نیز به خود اختصاص داده است. از کاربردهای زیبایی تزریق بوتاکس  دیسپورت می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن خطوط افقی پیشانی
  • از بین بردن خطوط کنار چشم

همچنین لازم به ذکر است که این روش در ابتدا در سال 2009 انجام شد و متقاضیان آن نیز افراد زیر 65 سال بودند. کاربردهای پزشکی نیز دیگر دسته بندی به حساب می آید و از آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

از این روش به منظور درمان مهره های گردن بهره گرفته می شود.

اگر دچار تعریق شدید هستید، این روش می تواند برای شما بسیار کارآمد باشد.

میگرن از دردهای بسیار آزار دهنده می باشد که با این روش قابل درمان است.

نحوه تزریق بوتاکس دیسپورت

در کنار تمامی این موارد، نحوه تزریق نیز اهمیت بالایی را دارد. معمولا برای اجرای این روش به دفاتری که از خود خدمات بهداشتی ارائه می دهند، مراجعه می گردد. به همین علت برای تزریق می توان از یک جراح آرایشی، متخصص پوست و یا حتی پزشک متخصص بهره برد. مدت زمانی که برای تزریق نیاز می باشد، کمتر از 30 دقیقه است.

همچنین تزریق بوتاکس کاملا بدون درد بوده ولی در مواقعی ممکن است یک فشار سطحی را حس کنید. از این رو در هنگام تزریق می توانید از متخصص بخواهید که از  یک بی حس کننده موضعی بهره ببرد. لازم به ذکر این نکته می باشد که ماندگاری بوتاکس دیسپورت تقریبا 109 روز می باشد و شما بعد از آن در صورت تمایل می توانید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

مزایای بوتاکس دیسپورت

به مرور زمان و با استفاده زیاد از بوتاکس دیگر تاثیری زیادی بر روی پوست نداشته و بعد از مدتی تاثیر آن از بین می رود. در دیسپورت مقداری ویتامین وجود داشته که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. برای افرادی که تاثیر گذاری بوتاکس بر روی پوست آن ها از بین رفته است، تزریق بوتاکس توصیه می شود. دیسپورت به دلیل کم بودن مقدار ویتامین در آن باعث می شود که مواد به صورت یکنواخت در محل تزریق پخش شود.

  • از مزایای دیگر این بوتاکس  که عامل محبوبیت آن شده است، بدون درد بودن این روش می باشد و به همین دلیل از بیهوشی و یا داروی بی حسی در آن استفاده نمی شود. از مزایا دیگر ، عوارض کم تر آن در مقایسه با بوتاکس می باشد.
  •  مراجعین در اکثر اوقات خواهان تاثیر گذاری فوری بوتاکس بوده و این دیسپورت مناسب ترین گزینه برای این افراد می باشد.
  •  از مزیت های دیگر ، ماندگاری بیشتر آن در مقایسه با بوتاکس می باشد.
  •  این نوع بوتاکس دارای ظاهری طبیعی تر در مقایسه با بوتاکس می باشد.
  •  بوتاکس برای افرادی که چین و چروک زیادی دارند مناسب می باشد.

 

عوارض تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق دیسپورت توانسته ایمنی بالایی را به خود اختصاص دهد ولی در مواقع بسیار نادری نیز می تواند نشان دهنده عوارض متعددی باشد. ایمنی این روش آنقدر بالا بوده که بسیاری از افراد بدون تجربه هیچگونه عارضه ای توانسته اند به زندگی خود ادامه دهند. قضیه هر چه باشد، شما به عنوان فردی که قصد بهره بردن از این روش را دارید باید با عوارض آن نیز آشنایی داشته باشید که از آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

  • سردرد یکی از عوارض تزریق بوتاکس  دیسپورت به حساب می آید.
  • یکی دیگر از مواردی که احتمال دچار شدن به آن وجود دارد، تهوع می باشد.
  • عفونت دستگاه تنفسی و عفونت سینوسی نیز در بین عوارض احتمالی قرار می گیرند.
  • ممکن است در نزدیکی محل تزریق واکنش های پوستی مشاهده شود.
  • افتادگی پلک چشم از جمله نقاط منفی احتمالی این روش است.
  • سرماخوردگی عادی نیز آخرین عارضه ای است که بعد از تزریق ممکن است آن را تجربه کنید.

یکی از سوالاتی که در رابطه با این عوارض پرسیده می شود، روش های درمانی است. معمولا این عوارض بعد از گذشت 2 تا 3 روز از بین می روند ولی در صورت باقی ماندن باید سریعا با پزشک متخصص و یا مراکز درمانی تماس بگیرید.

 

مرکز تخصصی تزریق بوتاکس دیسپورت در تهران

دکتر سالومه سالاریان

تماس با ما جهت تعیین نوبت یا مشاوره:

 

ماندگاری بوتاکس دیسپورت

دوام این بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. مقدار مصرف دیسپورت در بین افراد متفاوت می باشد. به عنوان مثال مقدار مصرف دیسپورت در بین آقایان بیشتر از بانوان می باشد. به طور میانگین ماندگاری این داروها بین 3 الی 4 ماه بوده و دز دارو در کم یا زیاد شدن این زمان تاثیر گذار است. و همچنین محل تاثیر نیز در زمان ماندگاری تاثیر می گذارد.

بوتاکس دیسپورت بهتره یا مسپورت ؟

بوتاکس مسپورت یک برند ایرانی به شمار می آید اما بوتاکس دسپورت یک برند اروپایی هر دو این دو برند بسیار عالی هستند اما الان به دلیل تحریم ها این نوع بوتاکس یک مقدار از نظر هزینه بیشتر و غیر قایل دسترس می باشد. اما هر دو برند ها خوب هستند.

آیا تزریق بوتاکس دیسپورت درد دارد؟

از سوالاتی که همواره در ذهن مخاطب وجود دارد این است که آیا تزریق این نوع بوتاکس درد دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که خیر، تزریق بوتاکس درد نداشته ولی متخصص برای اطمینان از عدم درد محل تزریق را با مواد بی حسی، بی حس کرده و شما هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد.

دوز مورد نیاز بوتاکس دیسپورت

  • پیشانی: بین 20 تا 10 واحد
  • خطوط اطراف چشم: بین 15 الی 30 واحد
  • خط اخم: بین 40 تا 80 واحد
  • چروک اطراف گردن: بین 20 تا 30 واحد
  • بینی استخوانی: بین 10 تا 20 واحد
  • تو رفتگی چانه: بین 5 تا 10 واحد

مراحل تزریق بوتاکس دیسپورت

برای تزریق این نوع بوتاکس  ابتدا محل تزریق را ضدعفونی کرده سپس تزریق را انجام می دهند. گاهی ممکن است تزریق در سه نقطه انجام شود. بوتاکس های دیسپورت دارای درد بسیار کمی بوده ولی به جهت از بین رفتن درد مواد بی حسی بر روی محل تزریق گذاشته شده تا پوست بی حس شود.

 

مراقبت های قبل از بوتاکس دیسپورت

بهتر است پس از تزریق بوتاکس های دیسپورت مراقبت هایی را انجام دهید:

  • عدم استفاده از داروهای رقیق کننده
  • عدم استفاده از داروهای آلرژی زا
  • عدم استفاده از داروهای خواب آور

 

مراقبت های بعد از بوتاکس دیسپورت

برای ماندگاری لازم است مراقبت های زیر را انجام دهید:

  • از مصرف مسکن قبل پس از تزریق بوتاکس خودداری کنید.
  • از فعالیت فیزیکی و ورزش پس از تزریق بوتاکس اجتناب نمایید.
  • از قرار گرفتن در زیر اشعه های خورشید دوری کنید.
  • از لمس کردن و ماساژ دادن ناحیه بوتاکس خودداری کنید.

اثرات جانبی پس از تزریق بوتاکس دیسپورت

پس از تزریق بوتاکس ممکن است فرد دچار سردرد شود که موقتی بوده و پس از مدتی از بین می رود. گلو درد و عفونت از عوارض جانبی دیگر این بوتاکس  می باشد.

ژل بوتاکس دیسپورت

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان از بهترین نوع ژل با کیفیت بالا استفاده می کند جهت رضایت مراجعین عزیز. متخصص با استفاده از  آمپول بوتاکس دیسپورت تزیق را انجام می دهد.

هزینه تزریق بوتاکس دیسپورت

همیشه هزینه و مباحث مالی اهمیت بالایی را به خود اختصاص داده اند و در بوتاکس دیسپورت نیز همین مورد مشاهده می شود. هزینه نهایی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود و به نوعی بستگی به تعداد واحدها دارد. در حال حاضر هر واحد مورد نیاز برای تزریق چیزی در حدود 4 تا 5 دلار می باشد و قیمت بسیار کمتری را نسبت به تزریق بوتاکس به خود اختصاص داده است.

البته تنها در واحد این هزینه ها فرق دارد. چرا که در استفاده از دیسپورت به واحدهای بیشتری نیاز می باشد که نتیجه آن برابر شدن هزینه ها با تزریق بوتاکس است. برای اینکه از قیمت تزریق بوتاکس دیسپورت به صورت دقیق تر و جامع تر آشنا شوید، می توانید محل تزریق آن را در نظر بگیرید. سه گزینه مختلف وجود دارند که شامل پیشانی، خط چشم و خط ابرو می شوند. هر یک از این موارد به واحدهای مختلفی از دیسپورت نیاز دارند.

به عنوان مثال پیشانی 50 تا 60 واحد نیاز دارد. خط چشم برای اینک تزریق مناسبی را داشته باشد، نیازمند 30 الی 40 واحد بوده و در نهایت خط ابرو نیز همانند پیشانی می باشد و برای داشتن نتیجه باید 50 تا 60 واحد تزریق گردد.

البته بهتر است این نکته در رابطه با هزینه های تزریق بوتاکس دیسپورت نیز ذکر شود که قیمت نهایی را تنها این واحدها تعیین نمی کنند و موارد دیگری وجود دارند که از آن ها می توان به محل زندگی و همچنین مهارت و تجربه فرد اشاره کرد.

کلینیک زیبایی تهران تاتو سنتر

کلینیک زیبایی تهران تاتو سنتر دارای افراد متخصص در زمینه انواع روش های زیبایی بوده و باعث زیبایی و شادابی چهره شما می شود. در صورتی که شما از آن دسته از خانم هایی هستید که زیبایی چهره برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید برای مشاوره و رزرو وقت با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید. از فعالیت هایی که این کلینیک ارائه می دهد بوتاکس ابرو و بوتاکس خط اخم می باشد.

سوالات متداول در رابطه با بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت چقدر ماندگاری دارد؟

بوتاکس دیسپورت 109 روز ماندگاری دارد و بعد از آن میتوان مجدد تزریق کرد.

تزریق بوتاکس دیسپورت چقدر طول می کشد؟

تزریق بوتاکس دیسپورت کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

کاربرد بوتاکس دیسپورت چیست؟

بوتاکس دیسپورت بیشتر جنبه ی درمانی دارد تا زیبایی.از بوتاکس دیسپورت در درمان مهره های گردن و میگرن و همینطور اگر دچار تعریق شدید هستید این روش مناسب شماست. از جمله کاربرد های زیبایی بوتاکس دیسپورت هم میتوان به از بین بردن خطوط افقی پیشانی و از بین برنده خطوط دور چشم اشاره کرد.

 

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط