بوتاکس زیر چشم

فهرست مطالب

داشتن چهره ای جوان و جذاب و شاداب همیشه یکی از دغدغه های خانم ها و آقایان در هر سنی بوده است به خصوص با افزایش سن که پوست صورت دچار چین و چروک می شود و این چروک ها باعث کم شدن زیبایی صورت شخص می شود به همین دلیل افراد به دنبال راه حلی هستند برای جلوگیری از ایجاد این چین و چروک ها می باشند. پوست اطراف چشم به دلیل اینکه نازک‌تر از قسمت های دیگر صورت است زود تر دچار چین و چروک می شود به خصوص پوست زیر چشم ها از همین رو ما به شما بوتاکس زیر چشم را پیشنهاد می کنیم.

فهرست مطالب

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بوتاکس دور چشم چیست؟ آیا بوتاکس زیرچشم ضر ردارد؟آیا می توان از تزریق بوتاکس برای نواحی چشم استفاده کرد؟ تزریق بوتاکس به نواحی چشم چه کاربردی دارد؟ ایا بوتاکس چگونه چین و چروک ها را رفع می کند ؟ تزریق بوتاکس به دور چشم چقدر موثر است ؟ آیا بوتاکس همه ی چین و چروک های زیر چشم را رفع می کند ؟ با ما همراه باشید تا جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

موضوع مورد بحث ما در این مقاله بوتاکس زیر چشم می باشد. شاید عده ای هنوز با مفهوم بوتاکس به طور کلی آشنایی نداشته باشند، به همین دلیل ابتدا اندکی در رابطه با بوتاکس برای شما عزیزان توضیح می دهیم و پس از آن به بررسی جنبه های مختلف بوتاکس کردن زیر چشم ها می پردازیم. بوتاکس تنها گزینه برای شادابی بخشیدن به پوست زیر چشم نیست و می‌توان از تزریق فیلر دور چشم هم استفاده کرد.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نام تجاری متعلق به توکسین بوتولینوم A  می باشد که یک نوع پروتئین پیچیده می باشد که از نوعی باکتری به نام کلستریدیوم ترشح می گردد. بوتاکس باعث می شود که جلوی ازاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین که مسئول انقباض عضلانی می باشد، گرفته شود. به همین دلیل فرمان انقباض به عضله مورد نظر نمی رسد و در نهایت یک نوع فلج عضلانی به طور موقت صورت می گیرد که این دوره موقت به مدت 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. حال که با مفهوم کلی بوتاکس آشنا شدید به بررسی بوتاکس دور چشم که موضوع مورد بحث ما در این مقاله می باشد، می پردازیم.

بوتاکس دور چشم چیست؟

در بالا شما با تعریف بوتاکس آشنا شدید و متوجه شدید که تزریق این مواد باعث فلج شدن عصب های می شود .دلایلی بسیاری مانند بالا رفتن سن، رعایت نکردن مراقبت های پوستی، استفاده از لوازم آرایش نامرغوب باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شود برخی از این چروک ها با خندیدن و اخم کردن عمیق می شوند و خودشان را بیشتر نشان می دهند.اما با تزریق بوتاکس زیر چشم عصب ماهیچه های دورچشم فلج شده و ماهیچه های دور چشم امکان حرکت نخواهند داشت و در صورت خندیدن و تغییر حالت دیگر چین و چروکی در نواحی دور چشم ایجاد نمی شود.

چگونه بوتاکس زیر چشم باعث از بین رفتن چین و چروک می شود؟

در بسیاری از موارد بوتاکس برای درمان چروک هایی که در زیر چشم وجود دارند استفاده می شود، که به این نوع از بوتاکس، بوتاکس زیر چشم گفته می شود. تزریق بوتاکس به زیر چشم باعث می شود تا چین و چروک های موجود در زیر چشم به طور چشم گیری کاهش پیدا کند. که این امر سبب جوان سازی پوست و همین چنین زیبایی بیشتر فرد می شود.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

تزریق بوتاکس زیر چشم توسط دکتر سالاریان:

بوتاکس زیر چشم باید در کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان و توسط خود خانم دکتر انجام می شود. بدین صورت که پزشک مربوط ابتدا زیر چشم  را برای تزریق بوتاکس بی حس می کند تا میزان درد و ناراحتی کاهش پیدا کند و سپس مقدار مورد نظر از بوتاکس را در زیر چشم تزریق می کند.

بوتاکس زیر چشم چگونه تزریق می‌شود؟

تزریق بوتاکس زیر چشم شامل مراحلی است که عبارتند از :

  •  ابتدا پزشک متخصص از کمپرسور یخ به مدت 30 ثانیه یا استفاده از بی حس کننده موضعی برای بی حس شدن ناحیه مورد نظر استفاده می کند.
  •  پس از آن به نقاطی که قرار ات بوتاکس تزریق شود علامت گذاری می گردد.
  • در مرحله بعد استریل و ضد عفونی کردن پوست انجام می شود تا در هنگام تزریق از ورود میکروب و باکتری جلوگیری شود.
  • در این مرحله بوتاکس به وسیله سرنگ های بسیار نازک به محل مورد نظر تزریق می شود که در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است.

میزان تاثیر بوتاکس زیر چشم چقدر است ؟

نکته : با وجود اینکه تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک ها از اواخر دهه 1980 انجام می گردد، اما هنوز تحقیقات کافی در رابطه با تاثیر بوتاکس بر روی چین و چروک های زیر چشم به عمل نیامده است… در نتیجه تنها می توان گفت که بوتاکس چشم برای چین و چروک های خفیف بی اثر می باشد ولی برای چین و چروک ها و خطوط عمیق به خوبی تاثیر گذار می باشد.

بوتاکس پف زیر چشم:

پف زیر چشم نیز از عواملی می باشد که توسط بوتاکس به طور موقت برطرف می شود ,.  بدین صورت که پس از تزریق بوتاکس به قسمت های پف کرده زیر چشم. عضلات آن ناحیه بی حس می گردد و در نتیجه پف و ورم زیر چشم بر طرف می شود..

 

بوتاکس گودی زیر چشم:

حال بر خلاف افرادی که با پف زیر چشمشان مشکل دارند , افراد دیگری نیز با گودی زیر چشمشان دارای مشکل می باشند. که گودی زیر چشم نیز مانند پف زیر چشم توسط تزریق بوتاکس به طور موقت بر طرف می شوند. که انجام این مدل از بوتاکس نیز مانند روش های قبلی صورت می گیرد.

 

مزایای بوتاکس زیر چشم چیست ؟

فواید درمانی بوتاکس زیر چشم چیست؟  بر اساس اخرین تحقیقات و شواهد بوتاکس به غیر از آن برای زیبایی بسیار موثر است  برای درمان بیماری هایی همچون سردرد های شدید یا میگرن ،دندان قروچه ،درمان حنجره ،اختللات مفصلی و هم چنینن گیجگاهی کاربرد دارد.

شواهد و دلایل  قانع کننده ای در تحقیقات وجود دارد که فواید درمانی بوتاکس را اثبات می کند . با تحقیقات بیشتر و بیشتر، بدون شک دامنه کاربردهای بالینی و تعداد افرادی که بوتاکس می کنند افزایش خواهد یافت. به نظر می رسد بوتاکس عنوان خود را به نام”سمی که درمان میکند” توجیه خواهد کرد.

  • مهم ترین مزیت و خواص بوتاکس زیر چشم , کاهش چین و چروک های موجود در زیر چشم می باشد که کم شدن این چین و چروک ها به زیبایی اشخاص و جوان سازی آنها کمک می کند .
  • علاوه بر این از آنجایی که زمان انجام بوتاکس چشم کوتاه می باشد و برای تزریق بوتاکس به زیر چشم نیازی به انجام عمل جراحی نیست و شخص بلافاصله بعد از آن می تواند به فعالیت های خود بپردازد، بنابراین، یکی از مهم ترین فواید بوتاکس زیر چشم به حساب می اید .

 نکته : از آنجایی که تاثیر تزریق بوتاکس بر روی نوزاد هنوز مشخص نشده است , بنابراین تزریق بوتاکس در زیر چشم برای زنان باردار و یا شیرده توصیه نمی شود

 از مزایای تزریق بوتاکس زیر چشم در کلینیک دکتر سالومه سالاریان،رعایت اصول بهداشتی،استفاده از آخرین تکنولوژی روز و به روز ترین اطلاعات در مورد بوتاکس زیر چشم می باشد

بهترین سن برای تزریق بوتاکس زیر چشم

اگر به دنبال یک دستورالعمل سخت برای شروع بوتاکس هستید، باید بگوییم که همچین چیزی وجود ندارد . اگرچه اغلب از افراد در دهه 20 یا 30 سالگی شروع به تزریق بوتاکس زیر چشم می کنند ، اما هیچ سن “جادویی” وجود ندارد که شما باید از آن زمان شروع کنید.

در عوض، باید روی پوست خود و مسائل مربوط به آن تمرکز کنید. هنگامی که پوست شما شروع به ایجاد خطوط ریز کرد، در آن زمان باید بوتاکس زیر چشم را شروع کنید. اگر می خواهید از تبدیل شدن اولین خطوط ریز به چروک های عمیق جلوگیری کنید، بوتاکس می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد

بوتاکس زیر چشم برای افراد 18 سال و بالاتر از آن تایید شده است وبیشتر متخصصان پوست و مو معتقدند که افراد در اواسط تا اواخر دهه 20 و اوایل 30 سالگی در سن مناسبی برای شروع تزریق بوتاکس زیرچشم هستند. قبل از اواسط تا اواخر دهه 20 ، بابت خطوط ایجاد شده در دور یا زیر چشم نگرانی نداشته باشید، بنابراین تزریق بوتاکس زیر چشم در زودتر از آن زمان احتمالاً غیرضروری است.

مدت ماندگاری بوتاکس زیر چشم

پس از تزریق بوتاکس به زیر چشم , چه زمانی نتیجه ظاهر می شود ؟ بنا به گفته آکادمی چشم پزشکی امریکا , اثر تزریق بوتاکس بر زیر چشم , بعد از یک هفته نمایان می شود و عضلات زیر چشم نیز بعد از سه روز از گذشت تزریق , سست می گردند . همان طور که قبلا نیز عرض کردیم تزریق بوتاکس به صورت موقت می باشد و در بازه زمانی بین 4 تا 6 ماه باقی می ماند . در نتیجه اگر بخواهید که نتیجه تزریق بوتاکس به زیر چشم را برای مدت طولانی تری حفظ بکنید , باید مجددا برای تزریق به پزشک مراجعه کنید .

توصیه هایی برای ماندگاری بیشتر بوتاکس زیر چشم

  • در جایی که آفتاب هست تاجایی که می توانید اجتناب کنید
  • استفاده از عینک دودی
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • از محصولات مراقبتی دور چشم استفاده کنید

محدودیت های تزریق بوتاکس به نواحی چشم

محدودیت-های-تزریق-بوتاکس-به-نواحی-چشمهنگامی که می خواهید تزریق بوتاکس انجام دهید توجه داشته باشید که حتما باید با پزشک معالج خود مشاوره ای داشته باشید تا اگر  با توجه به اطلاعاتی که در اختیار پزشک قرار می دهید محدودیتی برای تزریق بوتاکس وجود دارد تزریق بوتاکس انجام نشود و یا با رعایت نکاتی خاص و بدون خطر صورت پذیرد.

چه کسانی نمی توانند تزریق بوتاکس زیر چشم انجام دهند؟

محدافرادی که لیزر چشم انجام داده اند  ،بیماریهای خود ایمنی،و….. دارند امکان تزریق ندارند.همانطور که د رقسمت بالا گفته شده افراد زیر 18سال هم محدودیت در تزریق بوتاکس به اطراف چشم را دارند.

تزریق بوتاکس به زیر چشم حین شیر دهی و بارداری

هنوز هم علم ثابت نکرده است که آیا این سم غیر مضر وارد شیر خواهد شد یا خیر ولی به دلیل اینکه داروهای که مادر استفاده می کند وارد شیر می شود و به بچه منتقل می شود بهتر است احتیاط کنید و تزریق بوتاکس را در زمان شیردهی انجام ندهید. اما در دوران بارداری متخصصین با قاطعیت توصیه می کنند که تزریق بوتاکس انجام نشود و قبل از انجام حتما تست بارداری انجام شود.

آیا بوتاکس زیر چشم ضرر دارد ؟

 هر چند که بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک های زیر چشم می شود , اما در عین حال ممکن است برای عده ای این سوال پیش بیاید که آیا بوتاکس زیر چشم عوارض دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از جمله مضرات بوتاکس کردن زیر چشم, بروز اثرات موقتی مانند : ایجاد برامدگی هایی از چربی در نزدیکی محل تزریق می باشد . یکی دیگر از عوارض بعد از تزریق بوتاکس در زیر چشم , بروز درد  در این محل می باشد .

 عوارض بوتاکس زیر چشم

تزریق بوتاکس دارای عوارض جانبی به شرح زیر است:

  • ایجاد کبودی
  • بروز سرگیجه و یا سر درد
  • بروز تورم در اطراف محل تزریق
  • ایجاد ضعف عضلانی به طور موقت
  • اشک آمدن از چشم ها
  • ضعف زیر چشم

بروز عوارض ذکر شده در فوق موقت می باشد و برای اشخاص خطرناک نمی باشد , بلکه فقط به علت تزریق بوتاکس صورت می گیرد, اما ممکن است عوارض دیگری نیز شخص را بعد از تزریق بوتاکس به زیر چشم و یا هر عضله دیگری تهدید کند . اگر تزریق بوتاکس با توجه به عوارض احتمالی گزینه مناسبی نیست می توانید از فیلر استفاده کنید که در روش هایی مانند تزریق فیلر پیشانی کاربرد دارد. که این عوارض خطرناک هستند و در صورت بروز انها باید به پزشک مربوطه مراجعه شود . این عوارض عبارت اند از :

  • تاری دید و یا دو بینی
  • بروز مشکل در تنفس
  • ایجاد تغییر در صدا
  • از بین رفتن تقارن در صورت
  • از دست دادن کنترل مثانه و یا بی اختیار شدن در ادرار
  • از دست دادن توانایی عضلات در صورت
  • بروز مشکل در بلع

نکته : از آنجایی که تاثیر تزریق بوتاکس بر روی نوزاد هنوز مشخص نشده است , بنابراین تزریق بوتاکس در زیر چشم برای زنان باردار و یا شیرده توصیه نمی شود .

تداخلات دارویی با بوتاکس زیر چشم

داروی زیبایی بوتاکس که حاوی سم بوتولینوم نوع A است برای درمان چین و چروک از جمله چین و چروک دور چشم استفاده می شود. بوتاکس برای زیر چشم هیچ تداخل دارویی شناخته شده ای ندارد. قبل از تزریق بوتاکس، باید تمام داروهایی که مصرف می کنید و همچنین مشکلات سلامتی که ممکن است داشته باشید را به پزشک خود اطلاع دهید. این کار استفاده ایمن و موثر از بوتاکس را ممکن می کند.

مشاهده تاثیر بوتاکس زیرچشم

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم تاثیر آن مشخص نباشد زمان برای مشاهده تاثیر آن بین 3 تا 7 روز ویا یک ماه طول بکشد که بستگی به ساختار بدنی شما دارد

مراقبت‌های قبل ازتزریق بوتاکس زیر چشم

  • خیلی آرام صورت خود را ورزش دهید.
  • در روز را به استراحت کنید
  • از لمس یا فشار فیزیکی روی قسمت بوتاکس زیر چشم اجتناب کنید.
  • رعایت تمام دستورات پزشک قبل و بعد بوتاکس زیر چشم

مراقبت بعد از بوتاکس زیر چشم :

مراقبت-بعد-از-بوتاکس-زیر-چشمعمل تزریق بوتاکس در زیر چشم زمان گیر نمی باشد و حدودا بین نیم ساعت تا چهل دقیقه زمان می برد .

ولی با این وجود بعد از این تزریق نیاز است تا مراقب هایی از قبیل زیر به عمل آیند :

  • دراز کشیدن بعد از تزریق به مدت 4 ساعت ممنوع می باشد .
  • بعد از تزریق بوتاکس نباید زیر چشم را ماساژ داد .
  • تا چهار ساعت , کیسه های یخ را زیر چشم که محل تزریق بوتاکس می باشد , بگذارید .
  • عضلات زیر چشم را منقبض کنید .

بوتاکس زیر چشم و پیشانی

با توجه به شدت خطوط بوجود آمده محل تزریق بوتاکس و همچنین مقدار موادی که باید به زیر چشم تزریق شود توسط متخصص و پزشک مورد نظر شما تعیین می شود. پیشانی هم مثل اطراف چشم ها دچار خط و خطوط می شود که چهره شما را گرفته نشان می دهد یکی از راه های بر طرف کردن چین و چروک اطراف چشم و پیشانی تزریق بوتاکس می باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که پیشانی پر از خط  دارید و این موضوع شمارا نگران می کند با یک تزریق حرفه ای این مشکل را می توانید به راحتی حل کنید. کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان یکی از معتبر ترین و حرفه ای ترین کلینیک های زیبایی در زمینه تزریق بوتاکس می باشد.

با وجود اینکه بوتاکس موجب از بین رفتن و کاهش چین و چروک می شود، اما مزایای آن برای زیر چشم مورد تایید واقع نشده است. در نتیجه چنانچه قصد تزریق بوتاکس به زیر چشم خود را دارید , بهتر است با پزشک مورد نظر خود صحبت کنید , که در این صورت نیز ممکن است پزشک مشاور شما، درمان ضد پیری دیگری برای شما تجویز کند. چنانچه برای انجام عمل های زیبایی خود از قبیل بوتاکس و لیفت و جراحی بینی و کاشت ابرو و … نیاز به مشاوره دارید و یا قصد انجام این گونه عمل های زیبایی را دارید , می توانید با کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس حاصل فرمایید .

بوتاکس طبیعی زیر چشم 

شما عزیزان می توانید با استفاده از 9 روش کاملا طبیعی از بروز چین و چروک در زیر چشم هایتان جلوگیری کنید که این 9 روش را برای شما نام می بریم:

  • استفاده از روغن نارگیل
  • روغن کنجد
  • روغن کرچک
  • روغن گل رز
  • استفاده از آناناس بدین صورت که قطعات کوچک آناناس را زیر چشم تان بگذارید .
  • استفاده از سفیده تخم مرغ
  • استفاده از آووکادو
  • استفاده از چای کیسه ای
  • استفاده از انگور

جایگزین های بوتاکس زیر چشم :

در پاسخ به این سوال باید گفت : بله. برای از بین بردن پف و چین و چروک زیر چشم ها می توان از روش های دیگری نیز به جای تزریق بوتاکس استفاده کرد . که این روش ها از قبیل زیر می باشند :

  • استفاده از داروهای آلرژیک که برای درمان پف زیر چشم استفاده می شوند .
  • جراحی پلک ها که منجر به از بین رفتن چین و چروک های دور چشم می شود .
  • استفاده از لیزر برای از بین بردن چین و چروک ها و گودی زیر چشم
  • استفاده از کرم های ضد چروک
  • استفاده از پر کننده های چین و چروک
  • استفاده از روش تجمع پوست

 

مواردی که با بوتاکس زیر چشم درمان نمی شود چیست؟

بعد از آشنایی با موارد کاربرد بوتاکس شاید به این موضوع فکر کید که آیا همه موارد و مشکلات زیر چشم از قبیل چین و چروک،گودی و سیاهی زیر چشم و یا افتادگی پلک با تزریق بوتاکس زیر چشم رفع می شود ؟
پاسخ خیر است. زیرا بوتاکس ماده ای است که با تزریق آن به زیر چشم، باعث فلج شدن عضلات اطراف چشم می شود به همین دلیل تاثیری در از بین بردن گودی یا سیاهی زیر چشم ندارد .
برای رفع مواردی مشابه با گودی ، پف و یا سیاهی دور چشم بهتر است که از ترزیق فیلر چشم استفاده نمائید

هزینه بوتاکس زیر چشم:

از انجایی که هنگام تزریق بوتاکس , هر شخصی باید برای هر واحد تزریق هزینه پرداخت کند , بنابراین قیمت بوتاکس زیر چشم بسیار متفاوت می باشد . لازم به ذکر است که هزینه مربوط به انواع بوتاکس را بیمه تقبل نمی کند . پزشکان نیز ممکن است بر اساس منطقه ای که در آن فعالیت دارند , برای تزریق بوتاکس هزینه تعیین کنند . شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در مورد هزینه و روش های دیگر مانند هایفو گلد با کلینیک تماس بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با بوتاکس زیر چشم

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاه کاربران (15 دیدگاه)

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام، جهت اطلاع از قیمت دقیق و بروز بوتاکس زیر چشم با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط