ترمیم بوتاکس چرا لازم هست؟

ترمیم بوتاکس
ترمیم بوتاکس

فهرست مطالب

ترمیم بوتاکس را باید پیش از بین رفتن اثر آن تکرار کنید. اثر بوتاکس دائمی نبوده و به طور معمول ترمیم را تا حداقل 6 ماه بعد از انجام بوتاکس تکرار می کنند. تا به مرور زمان فاصله های بین انجام ترمیم کاهش یابد. توصیه می کنیم که در این رابطه با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید.

ترمیم بوتاکس چیست؟ در نظر داشته باشید که با گذشت زمان تاثیر حاصل از بوتاکس تدریجا کاسته می شود.پس بازگشت به حالت اولیه و ظاهر شدن مجدد چین و چروک ها کاملا طبیعی است. پس می توانید با ترمیم کردن بوتاکس البته قبل از، از بین رفتن اثر آن از ظاهر شدن چین و چروک ها جلوگیری کنید. در مواردی مثل بوتاکس زیر چشم حتما باید قبل از اینکه اثر ماده از بین برود تزریق مجدد انجام شود تا چین و چروکی زیر چشم ایجاد نشود. پزشکان معمولا زمان ترمیم کردن بوتاکس را 7 ماه بعد از گذشت اولین تزریق توصیه می کنند. ترمیم کردن بوتاکس صورت را نیز می توانید بعد از 6 ماه با مراجعه به کلینیک انجام دهید.

 

اثر گرما بر بوتاکس

در این قسمت قصد داریم اثر گرما بر بوتاکس را برایتان شرح دهیم. رفتن به حمام بعد از انجام بوتاکس ایرادی ندارد، اما دقت داشته باشید که حتما دمای آب را بیش از اندازه گرم نکنید. همچنین شستشوی صورت با آب داغ، استفاده از وان حمام، رفتن به سونا، رفتن به حمام بخار، حمام آفتاب جزو موارد ممنوع هستند چرا که گرمای زیاد باعث تغییر حالت بوتاکس خواهد شد. توصیه می کنیم تا 14 روز بعد از انجام بوتاکس سعی کنید نور آفتاب مستقیما به محلی که تزریق بوتاکس در آن صورت گرفته نرسد. انجام موارد ذکر شده شما را به نتیجه مطلوب می رساند.

 

خوابیدن بعد از بوتاکس

خوابیدن بعد از بوتاکس
خوابیدن بعد از بوتاکس

پزشکان خوابیدن بعد از بوتاکس را توصیه نمی کنند. سعی کنید تا 5 ساعت بعد از اینکه بوتاکس را تزریق کردید از خوابیدن خودداری کنید. همچنین هرگز بلافاصله پس از تزریق بوتاکس بر روی پهلو، صورت و شکمتان نخوابید. خوابیدن روی صورت بعد از تزریق بوتاکس خطرناک است زیرا با این کار باعث جا به جا شدن بوتاکس به مناطق دیگر می شوید.

آرایش بعد از بوتاکس

آرایش بعد از بوتاکس
آرایش بعد از بوتاکس

در ادامه ی مطلب می خواهیم نکاتی را در رابطه با آرایش بعد از بوتاکس به شما عزیزان ذکر کنیم که دانستن آن ها ضروری است. پزشکان توصیه می کنند که حداقل تا 1شبانه روز بعد از انجام بوتاکس آرایش نکنید. در صورت انجام آرایش اجازه دهید حداقل 5 ساعت از تزریق بوتاکس بگذرد و همچنین از ماساژ دادن و فشار آوردن به محل تزریق شده به شدت خودداری کنید. بعد از انجام بوتاکس استفاده از کرم های لایه بردار تا حد امکان کاهش دهید.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

ترمیم بوتاکس بعد از دو هفته

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان
کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان

به طور کلی و در صورت عدم وجود مشکل در تزریق بوتاکس، توصیه می شود که بعد از گذشت 6 ماه برای ترمیم به پزشک مراجعه کنید. اما در صورت وجود مشکل می توانید ترمیم بعد از دو هفته را انجام دهید. تذکر: در صورت بروز هرگونه مشکل و یا حساسیت حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

بررسی بهترین زمان برای ترمیم بوتاکس

توصیه می شود سعی کنید پیش از اینکه اثر بوتاکس بر روی صورتتان کاملا از بین برود به پزشک مرجعه کرده و برای ترمیم آن اقدام کنید. قابل ذکر است که اثر بوتاکس معمولا تا 6 ماه ماندگاری دارد. بنابراین بهترین زمان برای ترمیم کردن بوتاکس بعد از گذشت 6ماه از تزریق آن است. بهترین خدمات بوتاکس ابرو و همچنین ترمیم انواع دیگر بوتاکس را در فیس لیفت سنتر تجربه کنید. پزشکان ماهر مرکز فیس لیفت سنتر در انجام انواع خدمات زیبایی و همچنین انواع بوتاکس و با تعیین وقت بهترین زمان ترمیم کردن بوتاکس به شما عزیزان یاری رسانده تا به نتیجه ی ایده آل خود برسید.

بهترین زمان ترمیم بوتاکس
بهترین زمان ترمیم بوتاکس

عوارض ترمیم

به طور معمول عوارض ترمیم زیاد نبوده، اما ممکن است در بعضی اشخاص عوارضی را در پی داشته باشد. ظاهر شدن برخی از علائم زیر طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد: اگر بعد از تزریق بوتاکس، محل مورد نظر قرمز شده و یا برایتان ایجاد سوزش کرد. نمایان شدن علائم سرماخوردگی به صورت خفیف. اما در صورتی که دچار علائم زیر شده و بعد از چند روز این علائم برطرف نشدند، حتما به پزشک مراجعه کنید:

اختلال در جویدن

اختلال در تکلم

تپش قلب

ورم

حالت تهوع

گرفتگی صدا

تاری دید

استفراغ

کهیر

اختلال در جویدن

شل شدن عضلات

احساس ضعف عمومی و یا احساس ضعف در یک عضو خاص

افتادگی پلک و …

تذکر مهم: حتما اگر تصمیم به انجام بوتاکس دارید، با کسب اطلاعات در مورد مهارت و تجربه ی پزشک، از حاذق بودن پزشک اطمینان حاصل کنید.

پزشکان مرکز فیس لیفت سنتر در تمام مراحل اعم از مشاوره ی قبل از بوتاکس و ترمیم بعد از بوتاکس همراهتان خواهند بود. در صورت بروز هرگونه مشکل آن را با ما در میان بگذارید

مراقبت بعد ترمیم بوتاکس
مراقبت بعد ترمیم بوتاکس

مراقبت بعد بوتاکس

✔ مراقبت های بعد از ترمیم بسیار مهم است. با جدی گرفتن و همچنین انجام آن ها می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

✔ اولین نکته ای که باید در رابطه با مراقبت بعد از بوتاکس بدانید این است که از دست زدن به محل مورد نظر اجتناب کنید.

ا✔ ستفاده از کرم های لایه بردار و همچنین لایه برداری هایی مثل میکرودرم ممنوع است.

✔ اگر بعد از تزریق بوتاکس عوارض جانبی را در خودتان مشاهده کردید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

✔ از خوردن نوشیدنی های دارای الکل بعد از تزریق بوتاکس خودداری کنید.

✔ توصیه می کنیم بعد از انجام بوتاکس ورزش های سنگین انجام ندهید. سعی کنید محل مورد نظر را نخارانید، کیسه و یا لیف نکشید. همچنان از بند زدن صورت نیز بپرهیزید.

✔ در صورت انجام بوتاکس ابرو، تا 12 روز از انجام تاتو خودداری فرمایید.

 

بوتاکس ابرو

ترمیم بوتاکس ابرو نیز از دیگر موارد ترمیم کردن بوتاکس است که توصیه می شود 6 الی 7 ماه از تزریق بوتاکس و همچنین قبل از آنکه تاثیر بوتاکس به کلی از بین برود، نزد پزشک رفته و اقدام به ترمیم کنید.

ترمیم بوتاکس پیشانی

ترمیم کردن بوتاکس پیشانی  نیز از دیگر موارد است که توصیه می شود 6 الی 7 ماه از تزریق بوتاکس و همچنین قبل از آنکه تاثیر بوتاکس به کلی از بین برود، نزد پزشک رفته و اقدام به ترمیم کنید.

بوتاکس خط اخم

ترمیم بوتاکس خط اخم نیز از دیگر موارد ترمیم است که توصیه می شود 6 الی 7 ماه از تزریق بوتاکس و همچنین قبل از آنکه تاثیر بوتاکس به کلی از بین برود، نزد پزشک رفته و اقدام به ترمیم کنید. در بسیاری موارد این خطوط را با تزریق فیلر بین دو ابرو هم می‌توان از بین برد.

 

هزینه ترمیم بوتاکس

✔ هزینه ی ترمیم به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله ی آن ها می توان به:

✔ کلینیکی که فرد به آنجا مراجعه می کند.

✔ مهارت و تخصص فرد تزریق کننده.

✔ میزان و مقدار بوتاکسی که تزریق می شود.

✔ میزان محدوده ای که تزریق در آنجا صورت می گیرد.

4.4/5 - (10 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط