جراحی بینی کج

عمل جراحی بینی کج
عمل جراحی بینی کج

فهرست مطالب

از دیگر متقاضیان عمل بینی، افرادی هستند که نیاز به عمل زیبایی بینی برای بر طرف کردن کجی یا پیچ خوردگی بینی هستند که در گذشته دچار شکستگی در ناحیه بینی شده اند و یا قبلا از روش بسته برای کاهش شکستگی بینی اقدام کرده اند. به علاوه بسیاری از افراد که به منظور برطرف کردن کجی یا پیچ خوردگی بینی به دنبال جراحی بینی کج هستند قابل ذکر است افرادی که بعد از عمل جراحی بینی کج، کجی بینی آن ها برطرف نشده است نیازمند جراحی دوم و سوم برای رسیدن به نتیجه دلخواه می باشند.

یکی از بزرگترین چالش ها در زمینه ی سپتورینوپلاستی، اصلاح بینی کج یا پیچ خورده یا همان عمل جراحی کجی بینی می باشد. از مهم ترین و اصلی ترین وظیفه جراح بینی کج تشخیص علت کجی و تنظیم برنامه درمانی خواهد بود. در نتیجه جراح با تشخیص صحیح و درست علت کجی بینی برنامه ای دقیق و مناسب برای جراحی بینی کج تنظیم می نماید. در برنامه جراحی زیبایی بینی کج تناسب، تقارن، تعادل و اصلاح عملکرد بینی در نظر گرفته می شود تا درمان موثر واقع شود.

عمل جراحی بینی کج

اصولا انحراف در بینی های کج در قسمت غضروفی دو سوم پایینی بینی و یا قسمت استخوانی یک سوم بالایی بینی قابل مشاهده است که در محور عمودی بینی انحراف به صورت یک تابع سینوسی خود را ظاهر می سازد که به احتمال زیاد نوک بینی در مرکز تقارن قرار می گیرد و البته احتمال دارد که نوک بینی در این بخش قرار نداشته باشد. از مهم ترین دلایل کجی یا پیچ خوردگی بینی می توان به پیچ خوردگی استخوان بینی، پیچ خوردگی غضروف بینی، انحراف خارجی بینی و انحراف داخلی یا سپتوم بینی اشاره کرد.

مزایای جراحی بینی کج

امکان تنفس بهتر برای  بیمار

فرم دهی زیبا به بینی

برطرف نمودن عیوب ظاهری بینی

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

با عمل بینی کج سایر اعضای صورت جلوی بیشتری پیدا می کنند.

 

ارزیابی بینی پیش از عمل

ارزیابی بینی در جلسه مشاوره می بایست هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ کاربردی به خوبی انجام شود. افراد معمولا از مسدود شدن یکطرفه بینی شکایت دارند بنابراین این امر ضروری به نظر می رسد که علاوه بر اصلاح ظاهر، عملکرد بینی از لحاظ تنفسی نیز مد نظر قرار گیرد. در اکثر موارد مشکل اصلی در غضروف بخش میانی بینی افراد است که همان طاق وسط بینی می باشد و نه در استخوان بینی.

 

عوارض بینی های کج

اختلال در تنفس از مهمترین علائم این افراد به شمار می آید که این خود می تواند موجب مشکلاتی در مجاری تنفسی، خشکی دهان، خرخر شبانه، خونریزی، سینوزیت و یا سردرد شود. افتادگی نوک بینی از دیگر علائم است که در ظاهر فرد دیده می شود.

 

درمان جراحی بینی های کج

جراحی تنها درمان کجی و یا پیچ خوردگی بینی است. در مواردی که کجی در نتیجه ی ضربه شدید ایجاد شده باشد، اغلب جا اندازی و گچ گرفتن کافی به نظر می رسد اما اگر کجی بینی به مدت طولانی باقی مانده باشد، نیاز به عمل جراحی ضروری است. هدف از جراحی بینی کج در این موارد بهبود در تنفس و اصلاح ظاهر بینی می باشد. در ابتدا وظیفه ی یک جراح با تجربه این است که بررسی دقیقی از وضعیت داخلی و خارجی بینی به عمل آورده و نهایتا طرحی متناسب برای اصلاح بینی بر می گزیند. روش های به کار رفته در این جراحی با تکنیک های جراحی بینی معمولی بسیار متفاوت است. اصلاح تیغه ی بینی مهم ترین قسمت در این عمل به حساب می آید که ممکن است در برخی موارد نیاز به ترمیم با گرافت های غضروفی داشته باشد. جراح می بایست علاوه بر ترمیم کجی یا پیچ خوردگی بینی از ماندگاری و استحکام آن برای مدت زمان طولانی اطمینان حاصل نماید.

 

علت کج شدن نوک بینی بعد از عمل

ورم اطراف بینی اولین و شایعترین علت کج بودن بینی بعد از عمل زیبایی می باشد. معمولا کجی بینی بعد از عمل جراحی خود را نشان می دهد. بیماران باید توجه داشته باشند که این ورم های ایجاد شده بعد از عمل اصولا در هر دو سمت یکسان نیستند ممکن است یک طرف بینی ورم بیشتر نسبت به سمت دیگر بینی داشته باشند. که این ورم ها باعث می شود تا نوک بینی کج بنظر آید. زمانی که ورم بینی کاملا خوابید این کجی هم از بین می رود. مدت زمان خوابیدن ورم بینی بینی 4 تا 6 ماه است که این زمان در برخی افراد تا یک سال هم زمان برده است. پس هیچ عجله ای نداشته باشید اجازه دهید ور بینی تان کاملا ازبین برود سپس از نتیجه کار متوجه می شود که بینی کج است یا خیر.

افرادی که به طور مادر زادی اسکلتی بینی در آن ها کج است می توانند با عمل زیبایی بینی این کجی بینی خود را از بین ببرند اما باز این افراد ممکن است بعد از عمل بینی کج، بینیشان کج دیده شود که این یکی دیگر از  علت کجی نوک بینی بعد از عمل می باشد.

در صورتی که بعد از جراحی بینی کج ضربه ای به بینی وارد شود احتمال دارد ورم بینی بیشتر شود و کجی بینی نیز برطرف نشود. در نتیجه جراح همیشه بعد از هر جراحی بینی کج به بیماران خود یادآور می شود که به شدت مراقب کنند تا هیچگونه ضربه ای به بینی شان وارد نشود. مراقب از بینی بعد از عمل بینی بسیار اهمیت دارد.

 

ورم نامتقارن بینی بعد از عمل

ورم بینی به ضخامت پوست بیمار بستگی دارد، در صورتی که بینی دارای پوست ضخیم تری باشد این ورم بیشتر می شود. بینی های گوشتی یکی از فرم های بینی می باشند که ممکن است ورم بینی در آن ها تا چندین سال از بین نرود. برخی از بیماران نیز ورم بینی در یک طرف بیش تر طرف دیگر می باشد که فرم و ظاهر بینی را نامتقارن می کند. با گذشت زمان این ورم ها کم کم و کمتر می شود و نتیجه بهتری می دهد.

 

جراحی بینی استخوانی کج

بینی ها در دو فرم استخوانی و گوشتی می باشند که جراح با توجه به فرم و مدل بینی بیمار آن را جراحی می کند. بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوستی ضخیم بعد از جراحی نیز ورم تا مدت های طولانی بر روی بینی آن ها باقی می ماند و ممکن است کجی بینی آن ها تا مدت ها همچنان پایدار باشد. اما این احتمال برای بینی های استخوانی کمتر است. بینی های استخوانی پوستی نازک تر داند و در نتیجه زود تر ورم از بین می رود و بینی ظاهر خود را نشان می دهد.

بهترین عمل بینی کج

دکتر سالومه سالاریان یکی از بهترین متخصصین و جراحان در زمینه عمل زیبایی بینی به خصوص عمل بینی کج می باشند. کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان با داشتن چندین سال سابقه کار در زمینه انواع عمل های زیبایی به بیماران خود بهترین خدمات را ارائه می دهد خدماتی که در کلینیک زیبایی ایشان ارائه می شود شامل: تزریق ژل پروفتیلو، جراحی بینی عروسکی، روش های موثر در از بین بردن خط اخم، روش های موثر جهت افزایش ماندگاری ژل و بوتاکس، جراحی بینی بسته، می باشد.

 

هزینه جراحی بینی کج

قیمت عمل بینی کج به عواملی نظیر دستمزد جراح، آزمایشاتی که قبل از عمل باید توسط بیمار انجام شود، هزینه بیمارستان بستگی دارد که البته هر پزشک با توجه به مهارت و تجربه ای که دارد هزینه ای که برای عمل زیبایی بینی و یا عمل بینی کج دریافت می کند متفاوت است. توجه داشته باشید به پزشکی اعتماد کنید که مهارت لازم را داشته باشد. سالومه سالاریان یکی از بهترین جراحان زیبایی در ایران می باشند. در صورتی که تصمیم گرفته اید بینی خود را جراحی کنید می توانید برای کسب اطلاع از هزینه ها و مشاوره رایگان از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با کلینیک دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید.

4/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط