جراحی لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟

فهرست مطالب

امروزه جراحی لیفت شقیقه یکی از رایج ترین لیفت صورت است که به زیبایی چهره و جوان تر شدن آن کمک بسیاری می کند. این جراحی با کشیدن پوست شقیقه انجام می شود.

لیفت یک کلمه ی انگلیسی است که به معنای بالا بردن و بالا کشیدن است و شقیقه همان نقطه ی جمجمه در کنار پیشانی، کمی بالاتر از انتهای ابروست. یکی از راه های جوانسازی صورت لیفت شقیقه می باشد.

جراحی لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟

بعد از اینکه در دهه چهل سالگی عمرمان می گذاریم، چربی های موجود در زیر پوست روز به روز کمتر خواهند شد و تغییراتی را در بدن و به خصوص در چهره یمان مشاهده خواهیم کرد مانند: چین و چروکهای ریز و درشت در صورت، افتادن پلک ها، ریز شدن و کم شدن درخشندگی چشم ها، و چروک هایی در گوشه چشم و زیر پلکمان.

همه ی این ها می تواند باعث افسردگی و ناامیدی شود. اما نگران نباشید عصری که در آن زندگی می کنیم عصر تکنولوژیست و می توان زیبایی صورت را با جراحی لیفت شقیقه دوباره برگرداند. هر کس می تواند روبه روی آینه بایستد و با انگشتش شقیقه ی خود را لمس کرده و آن را به آرامی بالا بکشد.

متوجه خواهد شد چقدر این کار در کشیدن چروکهای ایجاد شده در گوشه ی چشمانش و حتی گشاده تر شدن چشم هایش و فاصله گرفتن ابروها از چشم ها تاثیر دارد (فاصله گرفتن ابروها خواسته ی بسیاری از خانمها و آقایان است) و در نهایت، جراحی لیفت شقیقه باعث زیباتر شدن و جوان تر شدن چهره خواهد شد،کمتر کسی این تغییر را نمی پسندد.

لیفتینگ شقیقه همان لیفت شقیقه می باشد یا به عبارتی دیگر بالا کشیدن شقیقه با یک جراحی و یا بدون جراحیست. اکنون بسیاری از جراحان زیبایی، در سراسر دنیا این کار را به آسانی انجام می دهند.

روش های انجام لیفت شقیقه

  1.  لیفت پوست شقیقه: که بسیار سطحیست و مناسب چروک های ریز و سطحی میباشد.
  2. لیفت شقیقه با کشیدن لایه ی میانی زیر پوست
  3. لیفت شقیقه با کشیدن لایه ی بسیار عمیق زیر پوست
  4. لیفت به وسیله ژل
  5. لیفت با نخ

در معاینه با توجه به شرایط جسمانی فرد، مشخص می شود که عمل با بی حسی موضعی و یا با بیهوشی انجام شود.

 عمل لیفت شقیقه، نوعی جراحی پلاستیک سرپایی است که جراح و متخصص زیبایی با ایجاد برش های کوچکی در حدود 2 الی 2.5 سانتی متر در زیر نقطه ی زیر خط رویش موها، و کشش لایه های زیرین پوست از آن منطقه انجام میدهد. این برش ها بسیار نازک هستند. این عمل ،عمل زیبایی است و برای جوان تر شدن چهره انجام میشود.

جراحی لیفت شقیقه بدون بیهوشی

 لیفت شقیقه می تواند بدون بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی انجام شود، چنین جراحی تنها 1 تا 2 ساعت طول می کشد ولی اگر مدت زمان بیشتری لازم باشد از بیهوشی استفاده خواهد شد. به عنوان مثال گاهی جراحی از طریق بیهوشی 8 ساعت به طول می انجامد.

مزایای جراحی لیفت شقیقه

مهم ترین و عمده ترین مزیت لیفت شقیقه، جوان سازی صورت است. البته مزایایی همچون کم بودن عوارض جراحی ، از بین بردن چروکهای درشت اطراف چشم، بالا بردن انتهای ابرو و زیباتر و گشادتر شدن چشمها، و سرعت بهبودی بسیار بالا بعد از جراحی، و در نهایت شادابی پوست خواهد بود.

عوارض جراحی لیفت شقیقه

واضح است که از عوارض جانبی بعد از لیفت شقیقه ،کبودی، تورم و قرمزی و بی حسی است اما این عوارض بسیار زود از بین خواهند رفت؛ اگر بیش از دوهفته ماندگار باشند، حتماً به پزشک تان مراجعه کنید.

اگر خارش در محل برش های جراحی احساس کردید از پمادهای ضد خارش استفاده کنید. پف کردن و ورم کردن صورت نیز شایع می باشد. به طور کلی این جراحی عوارض جدی و خطرناکی ندارد، در غیر این صورت با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت بعد از جراحی لیفت شقیقه

مراقبت بعد از جراحی به اندازه ی خود جراحی مهم است، چون ماندگاری لیفت را بیشتر می کند. مسلم است که هر پزشکی نکات مهم را به بیمارش گوشزد خواهد کرد.

در این جا نکات عمومی مهمی را بیان می کنیم: در حدود یک هفته باید از بالش بلند و یا حتی دو یا سه بالش استفاده کنید، استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی های ایجاد شده، البته یخ نباید به طور مستقیم با پوست تماس داشته باشد.

جای زخم نباید زیاد با آب در تماس باشد. با استفاده از ضد آفتاب های تجویز شده از سوی پزشک جراح،مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به جای زخم ها شوید.حدود یک ماه از فعالیت های ورزشی و پر تنش دوری کنید .

بهترین دکتر برای جراحی لیفت شقیقه

 لیفت شقیقه چه از طریق جراحی انجام شود و چه از طریق بی حسی واقعاً نیاز به یک دکتر خوب دارد که دارای تخصص جراحی زیبایی باشد آنجا که صورت یکی از حساس ترین و مهم ترین اعضای بدن انسان است.

پس به دنبال دکتری باشید که از تحصیلات و تجربه ی بالایی در این زمینه برخوردار باشد. امروزه به راحتی می توان نمونه کارهای یک جراح معروف را از طریق سایتهای اینترنتی مشاهده کرد .و یا حتی از میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان مطلع شد.قبل از جراحی حتماً تحقیق کنید.

ماندگاری جراحی لیفت شقیقه

ماندگاری کشیدن شقیقه به چندین عامل بستگی دارد؛ مسلماً سن مراجعه کننده و نوع پوست بیمار بسیار تاثیر گذار است.

کسانی که در سنین پایین این عمل را انجام می دهند از ماندگاری بیشتری برخوردار می شوند زیرا در سنین پایین تر پوست محکم تر و قوی تر است و کم ترین سن برای انجام لیفتینگ شقیقه از 22 و یا 23 سال به بالاست. تغذیه و آرامش نیز بی تاثیر نیستند.البته گاهی لازم است برای نتیجه گرفتن از جراحی، سه هفته منتظر ماند.

لیفت شقیقه با ژل

لیفت شقیقه با ژل و تزریق فیلر شقیقه یکی دیگر از تکنیک های مورد استفاده در کلینیک های زیبایی برای انجام لیفتینگ می باشد. در این روش از فیلرهای متعددی استفاده می کنند که رایج ترین آن ها فیلرهای اسید هیالورونیک است.

با تزریق ژل به شقیقه با یک سوزن میکرو کانولا، ناهمواری موجود در پوست را پر  می کنند. البته اگر بعد از جراحی پوست صورت نامتقارن شود با تزریق آنزیم، فیلرهای تزریق شده را از بین می برند.در این تکنیک ماندگاری لیفت به پوست و بدن فرد و همچنین به نوع فیلر انتخاب شده بستگی دارد.

هزینه جراحی لیفت شقیقه

از عواملی که در قیمت لیفت تأثیر گذار است می توان به سن بیمار و نوع پوست و میزان افتادگی پوست و پزشک انتخاب شده اشاره کرد.

هزینه این عمل بالا می باشد؛ چیزی میانگین 12 تا 15 میلیون تومان.متاسفانه هزینه ی این عمل بسیار متغیر است و تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیست.

هزینه لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ از روش های مدرن و کم تهاجمی است،این روش، بدون جراحی انجام می شود،با استفاده از کرم های بی حسی موضعی  و ازنوعی نخ مخصوص از انواع نخ های بخیه که قابل جذب هستند استفاده می شود.

روش کار این گونه است که با نخ های بخیه، چین و چروک ها را کشیده و سفت میکنند.این نخ بعد از گذشت چند روزکاملاً جذب پوست می شود.

هزینه این روش از جراحی  کمتر است، چون نیازی به بیمارستان و دکتر بیهوشی و حتی بستری در بیمارستان هم ندارد.

اما لیفتینگ از طریق جراحی و لیفتینگ با نخ از گرانترین روشهای لیفت شقیقه هستند. همانطور که می دانید عوامل زیادی در تغییر قیمت لیفتینگ موثر هستند مانند سن، میزان افتادگی پوست.

هزینه جراحی لیفت شقیقه در تهران

تهران مراکز دانشگاهی مهم و معتبری دارد و از طرفی پایتخت نیز می باشد و جمعیت آن نسبت به شهرهای دیگر ایران خیلی بیشتر است.

از طرفی امکانات و تجهیزات پزشکی آن به دلایلی که ذکر شد بیشتر است پس طبیعیست که این جراحی در تهران پر رونق تر از سایر شهرهای دیگر باشد.

با توجه به متعدد بودن کلینیک ها و پزشکان در این شهر مواظب باشید که دردام پزشکان جعلی نیفتید؛ و یا حتی پزشکان کم تجربه را نیز برای انجام این جراحی بسیار مهم انتخاب نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

«پست قبلی

پست بعدی»

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط