خدمات لیزر آر اف فرکشنال

لیزر-آر-اف-فرکشنال
لیزر-آر-اف-فرکشنال

فهرست مطالب

اگر برای رفع چین و چروک و لک صورت به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کرده اید، یکی از توصیه های متخصص احتمالا استفاده از لیزر آر اف فرکشنال است.

لیزر RF فرکشنال چند سال اخیر بسیار رایج شده است و برای داشتن صورت صاف و بدون لک توسط مردان و زنان استفاده می شود. این روش غیر تهاجمی بسیار مؤثر است و به جوانسازی پوست کمک می کند.

اگر قصد جوانسازی پوست و استفاده از متد آر اف فرکشنال و هایفوتراپی و دیگر روش ها را دارید، حتما با یک متخصص پوست مجرب مشورت کنید. پزشک بررسی می کند که آیا لیزر ار اف فرکشنال برای شما مناسب است یا خیر دیگر روش های جوانسازی.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی فواید لیزر ار اف فرکشنال بپردازیم و هزینه و قیمت لیزر ار اف فرکشنال را شرح دهیم.

 

ار اف فرکشنال صورت چیست؟

شاید برای اولین بار نام این روش را شنیده باشید و با خود بگویید RF چیست؟  RF در زبان انگلیسی “فرکشنال آر اف” نامیده می شود و یک درمان مؤثر برای لایه برداری پوست با فرکانس رادیویی فرکشنال است. این روش برای جوانسازی پوست آسیب دیده استفاده می شود.

این درمان می تواند به طور قابل توجهی چین و چروک، جای زخم، منافذ قابل مشاهده و رنگدانه های ناهموار پوست را بهبود بخشد همچنین RF برای کاهش وزن نیز تا حدودی مؤثر است.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

لایه برداری پوست با فرکانس رادیویی عیوب پوست صورت و بدن را درمان می کند. با این روش می توان بدون جراحی و دوره نقاهت به نتیجه ایده آل دست یافت.

در دستگاه ار اف فرکشنال، ترکیبی از فرکانس رادیویی و سوزن های کوچک است. سوزن ها در بازسازی کلاژن و الاستین مؤثر هستند. گرمای فرکانس رادیویی همچنین سلول ها و الیاف ناسالم را متابولیزه کرده و سلول های جدید را تحریک و تولید می کند.

مزیت‌های درمان با لیزر آر اف فرکشنال

روش ار اف فرکشنال صورت نسبت به بسیاری از روش های زیبایی برتری دارد و کاربردهای زیادی دارد. این روش لایه برداری به دلیل موارد زیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. مزایای درمان با لیزر آر اف فرکشنال شامل مواردی از جمله:

  • جوانسازی و سفت شدن پوست
  • کاهش جای ترک پوستی و جای زخم
  • کوچک شدن منافذ باز پوست
  • نفوذ به عمق پوست
  • رفع جای جوش
  • برای همه رنگ های پوست ایمن و مؤثر است.
  • این یک درمان انعطاف‌پذیر برای انواع بیماری های پوستی است.
  • بازسازی پوست نسبت به روش های سنتی آسان تر است.
  • جلسات درمانی کوتاه است.
  • کمترین عوارض ممکن را دارد.
  • نتایج درمان بسیار رضایت بخش است.

انواع لیزر ار اف فرکشنال

انواع-لیزر-ار-اف-فرکشنال

چندین دستگاه برای انجام RF کسری وجود دارد. این دستگاه ها ساخت کشورها و شرکت های مختلف بوده و در جوانسازی پوست مؤثر هستند. در ادامه به معرفی بهترین و جدیدترین دستگاه آر اف فرکشنال که در ایران بسیار مورد استفاده پوست است می پردازیم:

  • دستگاه RF فرکشنال اسکارلت

این دستگاه فرکانس رادیویی را تا عمق 0.5 تا 3.5 میلی‌متر وارد لایه های پوست می کند. گرمای مستقیم در اپیدرم و درم ایجاد می شود. استفاده از دستگاه اسکارلت RF بسیار بدون درد بوده و لیزر درمانی در زمان کوتاهی انجام می شود.

این نوع دستگاه نتایج رضایت بخشی را بر روی انواع پوست ایجاد می کند. دستگاه اسکارلت گرمایش پایدار پوست را فراهم می کند و برای RF صورت و بدن استفاده می شود. بهترین دما برای استفاده از لیزر این دستگاه 55 تا 60 درجه سانتیگراد می باشد.

  • دستگاه RF فراکشنال Vivase

Vivace یکی از جدیدترین نسل دستگاه های RF است. با استفاده از این دستگاه درد بسیار کم است و در کوتاه مدت نتایج خوبی ایجاد می کند.

یکی از مدل های این دستگاه Vivase 36 نام دارد. این دستگاه دارای 36 سوزن با نوک طلایی می باشد. سوزن ها به عمق لایه های پوست نفوذ می کنند.

دستگاه Vivase یکی از کوتاه ترین دوره های بهبودی را دارد. در برخی از بیماران، قرمزی و تورم یک ساعت پس از RF ناپدید می شود. موتور رباتیک این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که درد کمتری نسبت به سایر دستگاه ها ایجاد می کند.

  •  دستگاه RF کسری حرارتی

ضخامت سوزن ها در دستگاه ترمیا RF نسبت به سایر دستگاه ها بسیار کمتر است. این باعث می شود روند بازیابی در این دستگاه بهتر شود.

در این دستگاه انرژی به هر سوزن جداگانه منتقل شده و لیزر همگن انجام می شود. انرژی لیزر این دستگاه بسیار بالاست و در کل طیف رنگ پوست مؤثر است.

مراحل درمان با ار اف فرکشنال چیست؟  

بسته به اندازه و منطقه درمان، RF ممکن است 20 تا 45 دقیقه طول بکشد. اکثر متخصصان قبل از RF از بی حسی موضعی استفاده می کنند.

وضعیت پوست افراد متفاوت است. برخی از افراد با 3 یا 4 جلسه درمان نتایج رضایت بخشی به دست می آورند. اما در برخی دیگر نیاز به جلسات بیشتری دارد.

قبل از RF Fractional ، پوست به طور کامل تمیز می شود و یک پماد بی حس کننده موضعی روی ناحیه درمان زده می شود. بعد از 15 تا 30 دقیقه، ناحیه کاملاً بیهوش می شود و ژل خنک‌کننده روی صورت یا بدن اعمال می شود.

این ژل در طول درمان از پوست محافظت می کند. دسته RF روی ناحیه مورد نظر قرار می گیرد و امواج رادیویی به لایه های پوست منتقل می شود. درجه لیزر RF فرکشنال بر اساس پوست هر بیمار تعیین می شود و به عمق پوست نفوذ می کند. در این روش به طور مؤثر پوست را سفت می کند.

RF فرکشنال نیازی به بیهوشی ندارد و فقط کمی احساس گرما وجود دارد. اثرات درمان تا چند ماه ادامه دارد زیرا پوست شروع به کلاژن سازی می کند. معمولا این نتایج پس از 6 ماه به حالت مطلوب خود می رسد. اگر درمان مداوم باشد، نتایج برای مدت طولانی باقی می ماند.

نحوه انجام RF فرکشنال

نحوه-انجام-RF-فرکشنال

در این مطلب راجع به اینکه آر اف چگونه کار می کند صحبت می کنیم؟دستگاه فرکشنال RF از فناوری پیشرفته امواج رادیویی برای گرم کردن لایه های عمیق پوست استفاده می کند. این روش به اپیدرم و لایه های بالایی پوست آسیب نمی رساند. گرما باعث انقباض، سفت شدن و کلاژن شدن پوست می شود. پس از درمان، پوست به تدریج شروع به کلاژن سازی می کند.

RF اساساً انرژی الکتریکی است. گرم شدن لایه های پوست با این روش تا 60 درجه سانتیگراد می باشد. در این حالت پوست سفت شده و کلاژن سازی انجام می شود.

این روش از سوزن های بسیار کوچک با روکش طلا استفاده می شود. RF سوزنی فرکشنال به آرامی لایه های پوست را سوراخ می کند و انرژی بیشتری به لایه ها می رسد. عمق نفوذ این سوزن ها دقیقاً کنترل می شود.

نواحی هدف برای درمان فرکشنالک

انجام آر اف فرکسنال می تواند در موارد زیر ظاهر بیمار را بهبود ببخشد:

  • رفع چین و چروک صورت
  • افتادگی پوست اطراف چشم و دهان
  • جای آبله و جوش
  • منافذ بزرگ پوست
  • ترک های پوست
  • آر اف برای لک صورت

نکات مهم قبل از درمان فرکشنال RF

قبل از انجام لیزر فرکشنال RF از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید. برنزه شدن به روش های مختلف باعث آسیب پذیری پوست می شود و پس از آن امکان درمان RF وجود ندارد. بهتر است 1 تا 2 هفته قبل از RF از نور مستقیم خورشید و برنزه شدن پرهیز کنید.

به پزشک پوست خود در مورد سابقه پزشکی و داروهای خود بگویید. مصرف داروهای رقیق کننده خون (مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و روغن ماهی) را حداقل به مدت 10 روز متوقف کنید.

این داروها احتمال خونریزی در حین RF را افزایش می دهند و زمان بهبود زخم ها را کاهش می دهند. مصرف قرص آرنیکا مونتانا یک روز قبل از درمان و یک هفته بعد از RF در تسریع روند بهبودی مؤثر است. البته حتما از این متخصص پوست بپرسید و بعد از تایید پزشک از آن استفاده کنید. دوره نقاهت ار اف فرکشنال قابل ذکر است پس از درمان  بیمار نیازی به استراحت ندارد.

مراقبت بعد از ار اف فرکشنال

مراقبت-بعد-از-ار-اف-فرکشنال

بعد از انجام هر روشی برای جوانسازی از جمله جراحی لیفت صورت ، RF فرکشنال ، تزریق چربی به صورت و … نیاز به مراقبت بعد از آن دارد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود و به نتیجه مطلوبی برسد.

پس از انجام RF فرکشنال در روز اول، قرمزی خفیفی ایجاد می شود و در روزهای اول با لایه برداری مواجه خواهید شد. هرگز در 24 ساعت اول از لوازم آرایشی استفاده نکنید. پس از 24 ساعت، می توانید مراقبت از پوست و آرایش منظم را از سر بگیرید.

در طول دوران نقاهت از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید. پزشک ممکن است محصولات مرطوب‌کننده و التیام دهنده ملایمی را برای کمک به بهبود سریعتر زخم ها تجویز کند.

حداقل تا 2 روز پس از RF از انجام ورزش های شدید خودداری کنید. گرمای شدید مانند جکوزی و سونا برای پوست شما مضر است. در استخرهای کلردار شنا نکنید. در این مدت از محصولات لایه بردار استفاده نکنید.

پس از بهبودی پوست و رفع زخم های ناشی از RF می توانید تمامی فعالیت های ذکر شده را از سر بگیرید.

تعداد جلسات درمان با آر اف فرکشنال چقدر است ؟

تعداد جلسات آر اف فرکشنال  به مواردی از قبیل میزان آسیب پوست،نوع پوست و نیازهای فرد بستگی دارد ولی معمولا به حداقل 3جلسه درمان نیاز است . چه مدت طول می کشد تا بعد از آر اف فرکشنال به نتایج دلخواه مان برسیم؟بعضی از افراد بعد از یک جلسه شاهد تغییراتی در پوست خود می شوند. در صورتی که جای زخم یا چروک صورت عمیق تر باشد به جلسات بیشتری نیاز است.

 

آیا درمان با فرکشنال رادیوفرکانس می‌تواند با درمان‌های دیگر ترکیب شود؟

باید در جواب این سوال بگویم که به می توان آر اف فرکسنال ار با درمان های دیگر استفاده کرد. بعد از آراف می توان به منظور سفت شدن و لیفت لایه های پوست می توانید از درمان های سفت کننده استفاده کنید.

بعداز درمان می توان به منظور رفع خطوط ار تزریق فیلر استفاده کرد. بوتاکس 2تا 4هفته قبل از آر اف برای شل کردن عضلات استفاده می شود. قبل یا بعد از آر اف iplیا bbl برای رفع تیرگی و آسیب پوست بسیار ناسب می باشد. آر اف بعد از بوتاکس نیز به سریع نتیجه گرفتن در درمان کمک می کند

آر اف برای چه سنی مناسب است؟

 شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا همه افراد در هر رده سنی می توانند آر اف فرکشنال را انجام دهند ؟ اکثرا از این شیوه برای افراد دارای سنین بین 30 تا 55 استفاده خواهد شد.البته همانطور که گفته شد این درمان برای افرادی کاربرد دارد که بیماری خاصی ندارند.

آر اف فرکشنال در بارداری مجاز است؟

پزشکان توصیه می کنند که افرادی که باردار می باشند از این روش استفاده نکنند.چونکه امواج الکترومغناطیس امکان دارد بر روی جنین اثر بگذارند به همین خاطر بهتر است این درمان را تا پس از دوران شیر دهی به تعویق بیندازید.

خطرات و عوارض ار اف فرکشنال چیست؟

پوست معمولاً تا 24 ساعت پس از RF قرمز می شود. ممکن است کمی احساس تورم و ناراحتی کنید. در برخی از افراد قرمزی و لایه برداری تا 5 روز طول می کشد و به مرور زمان کاهش می یابد.

این روش برای بسیاری از افراد بی خطر است و بر روی طیف رنگی پوست های مختلف تاثیر منفی نداشته است. برای اطمینان از مناسب بودن این روش، حتما با یک متخصص پوست، مو و زیبایی با تجربه و حرفه ای مشورت کنید.

البته توجه داشته باشید این کار باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود چرا که در غیر اینصورت می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. استفاده از لیزر RF تنها راه جوانسازی نیست و می توان از بوتاکس هم استفاده کرد. برای اطلاع از قیمت بوتاکس و نحوه تزریق آن با کلینیک تماس بگیرید.

هزینه درمان با لیزر آر اف فرکشنال

عوامل موثر بر هزینه آر اف صورت شامل موارد زیر می باشد:

  • مرکز درمانی انتخابی
  • تخصص پزشک
  • تعداد جلسات درمانی
  • مدت زمانی که پزشک برای درمان شما می گذارد
  • قدرت دستگاه نیز جط عوامل تعیین کننده قیمت آر اف می باشد.

دکتر سالومه سالاریان با سال ها تجربه در زمینه بوتاکس صورت ، لیزر آر اف فرکشنال ، انواع لیفت و … با استفاده از جدیدترین دستگاه ها و روش ها توانسته است به جوانسازی پوست زیبا جویان کمک شایانی کند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از هزینه و تعیین وقت از طریق شماره های درج شده با این مجموعه در تماس باشید.

سؤال های پرتکرار در خصوص لیزر آر اف فرکشنال

آیا می توان RF فرکشنال را همزمان با سایر عمل های زیبایی انجام داد؟

بله، با نظر متخصص پوست، مو و زیبایی می توان از این روش در کنار سایر روش های زیبایی استفاده کرد

آیا RF فرکشنال برای از بین بردن جای جوش موثر است؟

بله، آر اف فرکشنال بهترین راه برای خلاص شدن از شر جوش ها و لک های روی پوست است.

بهترین مرکز لیزر ار اف فرکشنال کجاست؟

شما با پیدا کردن بهترین پزشکی متخصص مرکز لیزر مناسب را پیدا کنید.

 

5/5 - (4 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط