درمان افتادگی پلک بدون جراحی

فهرست مطالب

برخی از افراد با افزایش سن و از دست دادن کلاژن، پوست صورتشان به مرور دچار افتادگی می شود یکی از قسمت های صورت که پوست آن دچار افتادگی می شود پلک ها هستند، این افتادگی زیبایی چهره شخص را از بین می برد از همین رود اشخاص میل به برطرف کردن آن دارند، درمان افتادگی پلک بدون جراحی بهترین راه حل برایشان به شمار می آید.

 

جراحی های زیبایی همواره دارای طرفداران و منتقدان بوده است. و در بین مردم هم یک سری به راحتی و بدون هیچ ترسی و معمولا داوطلبانه مایل به انجام اینگونه جراحی ها هستند.

در میان یک سری افراد به دلیل ترس از جراحی و یا هزینه بالای جراحی های زیبایی با این مشکلات مماشات می کنند. یکی از این مشکلات افتادگی پلک می باشد که امروزه درمان افتادگی پلک بدون جراحی انجام می شود.

جراحی های زیبایی همواره دارای طرفداران و منتقدان بوده است. و در بین مردم هم یک سری به راحتی و بدون هیچ ترسی و معمولا داوطلبانه مایل به انجام اینگونه جراحی ها هستند.

ولی یک سری افراد دیگر با وجود داشتن مشکلات جدی تن به این جراحی ها نمی دهند. یکی از این مشکلات که کم و بیش شایع نیز هست افتادگی پلک سبک تا متوسط می باشد. و معمولا در گذشته این نقیصه با جراحی درمان میشد. ولی امروزه رفع افتادگی پلک بدون جراحی به راحتی امکان پذیر است.

دلایل مختلف افتادگی پلک:

دلایل ایجاد افتادگی پلک روش درمان آن را تعیین می کند و همچنین این عارضه را به 3 دسته: خفیف، متوسط، و شدید تقسیم خواهد کرد.

افتادگی پلک مادرزادی: این عارضه جز افتادگی پلک شدید بوده و نمی توان با روش برداشتن افتادگی پلک بدون جراحی رفع شود. و حتما بایستی در این عارضه از روش جراحی استفاده شود.

افتادگی پلک بر اثر افزایش سن: این حالت که می تواند از سیک تا متوسط اتفاق بیفتد. به علت کاهش تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن اتفاق می افتد. در این حالت می توان از بهترن روش درمان افتادگی پلک یعنی روش غیر جراحی برای درمان آن استفاده کرد.

افتادگی پلک موقت: در برخی مواقع در اثر ضربه فیزیکی و یا مشکلات روحی و روانی افتادگی پلک ممکن است رخ دهد. در این حالت نیاز به درمان خاصی نیست و بعد از مدتی این حالت خود به خود رفع می شود ولی اگر ادامه دار باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

افتادگی پلک بر اثر سکته مغزی و آسیب عصبی: این حالت بعد از سکته مغزی یا آسیب اعصاب اطراف چشم و عضلات آن ایجاد می شود. در این حالت نمی توان از درمان افتادگی پلک بدون جراحی استفاده کرد زیرا این عوارض معمولا باعث ایجاد افتادگی پلک به حالت شدید می شوند.

انواع روش های مختلف درمان افتادگی پلک بدون جراحی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های پیشرفته پزشکی بسیاری از روش های تهاجمی و جراحی به روش های ساده و سرپایی و غیر جراحی تبدیل شده اند.

و همین امر باعث شده است که اقبال و درخواست مردم هم به این رفع مشکلات بیشتر شود. یکی از این موارد رفع افتادگی پلک بدون جراحی می باشد. که در این بخش به یک سری از جدید ترین راه های درمان افتادگی پلک بدون جراحی اشاره خواهیم کرد:

درمان افتادگی پلک با لیزر: این روش کی از روش های جدید رفع افتادگی پلک بدون جراحی می باشد. و برای درمان افتادگی پلک بدون جراحی در موارد سبک و متوسط مورد استفاده قرار میگیرد.

این روش درمان معمولا برای موارد شدید موثر نیست. در این روش با تحریک پوست ناحیه اطراف چشم و پوست صورت به تولید کلاژن باعث سفت شدن و رفع شلی محل عارضه شده و درمان صورت می پذیرد. این روش معمولا در چند جلسه انجام میگیرد و بی حسی موضعی و داروی مسکن هم برای قبل و بعد انجام این روش معمولا تجویز می شود.

درمان قطعی افتادگی پلک بدون جراحی با روش پلاسما جت: جدیدترین روش درمان افتادگی پلک بدون جراحی می باشد که در این روش با دستگاه خاصی که پروب آن باعث تصعید سلول های سطحی پوست شده و سوختگی مختصری ایجاد میکند.

در این روش سلول های سوخته پس از بهبود باعث سفتی و رفع شلی ناحیه میشود. این روش هم برای درمان افتادگی پلک سبک تا متوسط موثر است و بعد از یک هفته اثر خود را نشان خواهد داد. این روش به علت اینکه باعث سوختگی ناحیه می شود.

بسیار به مهارت پزشک و نوع استفاده از دستگاه بستگی دارد. و در صورت عدم مهارت پزشک ممکن است نتیجه مناسب حاصل نشود. در این روش از بی حسی موضعی استفاده شده و مسکن تجویز می شود.

راه های درمان افتادگی پلک بدون جراحی به روش تزریق بوتاکس: یکی از پرطرفدارترین روش های رفع افتادگی پلک بدون جراحی می باشد. امروزه بسیار شایع شده ولی نکته این روش اینجاست که اگر این تزریق توسط فرد بدون تخصص و در مرکز درمانی نامناسب و با مواد و ژل کم کیفیت و بی کیفیت انجام شود مشکلات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد.

در این روش در قسمت هایی که دچار شلی و افتادگی شده است با تشخیص پزشک و روش های مختلف تزریق زیر جلدی ژل بوتاکس صورت می پذیرد که باعث رفع افتادگی پوست و پلک می شود.

البته بعضی ژل های بوتاکس هم موجود می باشد که باعث تحریک کلاژن سازی در محل خواهد شد. این روش بسیار وابسته به مهارت پزشک و فرد تزریق کننده دارد  در صورتی که اگر این تزریق به درستی انجام نشود باعث افزایش افتادگی پلک یا حتی ایجاد افتادگی پلک خواهد شد. این روش، روش سیف و بودن خطر و در عرض چند دقیقه پایان می پذیرد. با این روش افتادگی پلک خفیف تا متوسط را می توان درمان کرد.

درمان افتادگی پلک با نخ: این روش معمولا در زمانی استفاده می شود که دلیل افتادگی پلک به علت پف در محل چشم ها می باشد. در این صورت پزشک متخصص با استفاده از نخ جراحی و سوزن مخصوص اقدام به لیفت و کشیدن ابرو خواهد کرد.

این روش درمان افتادگی پلک بدون جراحی بسیار ساده بوده و بعد از انجام عمل فرد می تواند به کارهای روزمره خود برسد. این روش به علت جذب نخ های بخیه یا جراحی بعد از 6 ماه بایستی دوباره تکرار شود. این روش یکی از روش های معمول برای رفع افتادگی پلک بالا بدون جراحی می باشد.

هزینه درمان افتادگی پلک بدون عمل جراحی

هزینه درمان افتادگی پلک بدون جراحی در مقایسه با جراحی افتادگی پلک کمتر می باشد. راه های رفع افتادگی پلک بدون جراحی درست است که به نظر ساده می آید و کم خطر ولی در صورتی که توسط فردی بدون مهارت کافی و غیر متخصص صورت بگیرد نه تنها باعث اصلاح این عارضه نمی شود بلکه باعث بدتر شد من این نقیصه نیز خواهد شد.

پیشنهاد ما مرکز درمان دکتر سالاریان در این زمینه می باشد که با کادر مجرب و تخصص لازم و امکانات بروز به تمام مراجعه کنندگان این اطمینان را می دهد که از تمام درمان ها چه جراحی و چه غیر جراحی نتیجه لازم را بگیرند.

سخن آخر

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان، از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی درمانی است که افراد از طریق برقراری ارتباط و مراجعه به این کلینیک، می‌توانند اطلاعات متفاوتی درباره‌ی انجام این روش به دست آورند و پاسخ سوالات متداولی که درباره‌ی این روش درمانی وجود دارد را دریافت کنند.

همچنین مشاورات لازم درباره‌ی این که روش های درمان افتادگی پلک، دوره‌ی نقاهت آن، نکات لازمی که در دوره‌ی نقاهت باید رعایت شود و… را دریافت کنند.

سوالات متداول در رابطه با درمان افتادگی پلک بدون جراحی

چرا افزایش سن باعث افتادگی پلک می شود؟

با افزایش سن ، پوست کلاژن خود را از دست میدهد و باعث افتادگی پلک می شود.

عوامل ایجاد افتادگی پلک چیست؟

افزایش سن، سکته ی مغزی و آسیب عصبی و ضربه از عوامل به وجود آمدن افتادگی پلک هستند بعضی هم از بدو تولد افتادگی پلک دارند.

روش های درمان افتادگی پلک بدون جراحی چه روش هایی هستند؟

لیزر، پلاسما جت، بوتاکس، نخ

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط