در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟

فهرست مطالب

عمل جراحی بینی اقدامی است که خیلی از افراد بنا به دلایل مختلف که می تواند جنبه زیبایی یا درمانی داشته باشد آن را انجام می دهند. برای این که یک فرد برای عمل جراحی بینی ایده آل باشد باید شرایطی را داشته باشد. در این مطلب قصد داریم به این مورد بپردازیم که در چه شرایطی نمی توان عمل جراحی بینی انجام داد.

 

در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟ و چه کسانی نمی توانند جراحی بینی انجام دهند؟

خیلی از افراد هستند که دوست دارند جذاب به نظر برسند و ظاهری زیبا و متناسب داشته باشند. این افراد معمولاً به سراغ جراحی بینی می روند. بینی به صورت شما شخصیت می دهد. داشتن بینی بسیار برجسته اغلب موجب ناراحتی شخص می شود.

امروزه جراحی های مدرن که بر روی بینی انجام می گیرد می تواند تمامی مشکلاتی که در خصوص بینی دارید برطرف کنید. اما نکته ای که وجود دارد این است که در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟

شاید سوال خیلی از افراد این باشد. در این مطلب قصد داریم به این سوال و سوالات رایج دیگری که در خصوص عمل جراحی بینی وجود دارد پاسخ دهیم.

شما قبل از اقدام به جراحی بینی بهتر است که از جلسات مشاوره استفاده کنید. وقتی که در جلسات مشاوره شرکت کنید دکتر شما این امکان را دارد که تعیین کند که شما آیا می توانید کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی باشید یا نه؟

برای این کار اغلب آزمایش های مختلفی انجام می شود تا وضعیت سلامتی شما توسط متخصص مربوطه تایید شود. وضعیت سلامتی شما قبل از عمل جراحی بینی بسیار مهم است.

اگر از نظر سلامتی در وضعیت مناسبی نباشید امکان این که نتوانید عمل جراحی بینی انجام دهید وجود دارد. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می شویم.

آیا می توان در هر سنی جراحی بینی انجام داد؟

در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟

آیا جراحی زیبایی بینی در دوران کودکی و نوجوانی انجام می شود؟ جراحان پلاستیک معمولاً این کار را در افراد زیر 18 سال انجام نمی دهند.

علاوه بر این ، آنها به افرادی که در سن 18 سال هستند اغلب توصیه می کنند که دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا استخوان های اسکلت صورت آن ها به خوبی شکل بگیرد.

در حالت ایده آل ، مناسب ترین سن بین 20 تا 25 سال است. در موارد استثنایی ، فقط در صورت وجود علائم پزشکی جدی ، ممکن است تصحیح شکل بینی در 15 ، 16 ، 17 و حتی در سن 14 سالگی انجام شود.

این عمل را می توان روی کودک کوچکی نیز انجام داد! این کار در صورتی انجام می گیرد که کودک دارای مشکل تنفسی بوده و نتواند از طریق بینی نفس بکشد و بدون عمل جراحی در رشد طبیعی وی اختلال ایجاد خواهد شد.

همچنین در صورتی که نقص مادرزادی جدی وجود داشته باشد یا بینی کودک آسیب دیده باشد به ناچار این عمل بر روی بینی کودک انجام می شود.

جراحی بینی در افرادی که دارای سینوزیت هستند:در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟

سینوزیت یک نوع بیماری است که با التهاب سینوس ها همراه است که در بالای فک بالا قرار دارد. در صورت عدم درمان ، سینوزیت می تواند مزمن شود.

اگر فردی دچار فرم حاد سینوزیت باشد (تب ، ضعف ، درد در ناحیه پیشانی ، ریشه دندان های فک بالا ، درد زیاد در ناحیه سر و  …) ، در این صورت جراحی زیبایی بینی انجام نمی شود. زیرا در این حالت ، بدن فرد دچار فرآیند التهابی است.  حتی در برخی موارد می تواند منجر به مرگ شود.

بنابراین اگر فردی دچار چنین بیماری است توصیه می شود که ابتدا سینوزیت را درمان کرده و التهاب مربوط به آن را کاهش دهد. بعد از آن بنا به نظر پزشک می تواند عمل جراحی بینی را انجام دهد.

جراحی بینی در افرادی که دچار هپاتیت C هستند:

در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟

جراحی بینی بر روی افرادی که دچار هپاتیت C هستند انجام نمی شود.  هپاتیت C یک بیماری عفونی لاعلاج است که کبد را درگیر می کند. این بیماری می تواند در مرحله فعال و غیرفعال باشد. اگر بیماری در مرحله غیرفعال باشد ، برخی از جراحان پلاستیک تصمیم به عمل جراحی بینی می گیرند.

این یک رویکرد جدی  است و می تواند بسیار خطرناک باشد مخصوصاً که ممکن است این عفونت کارکنان و پزشک را نیز درگیر کند. اگر معاینه قبل از عمل وجود هپاتیت C را در فاز فعال نشان دهد ، جراحی بینی انجام نمی شود

  

جراحی بینی در افرادی که دچار بیماری آسم هستند در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟

اگر فردی به نوع خفیف آسم مبتلا باشد ، جراحی زیبایی بینی فقط با رضایت متخصص بیهوشی امکان پذیر است. به عبارتی دیگر تنها متخصص بیهوشی است که  تصمیم می گیرد آیا  فرد مورد نظر قادر به تحمل بیهوشی عمومی خواهد بود و یا خیر؟

جراحی بینی در افراد سیگاری

در چه شرایطی نمی توان جراحی بینی انجام داد؟

یکی دیگر از شرایطی که نمی توان جراحی بینی انجام داد بر روی فرد سیگاری است. فرد سیگاری به دلیل این که شیوه نادرست را برای زندگی خود انتخاب کرده است سلامتی خود را به خطر انداخته و حتی نمی تواند عمل زیبایی بینی انجام دهد.

زیرا سیگار کشیدن چه قبل از عمل بینی و چه بعد از آن می تواند اثر نامطلوبی داشته باشد. توصیه می شود که افراد سیگاری حتماً هفته ها قبل از انجام عمل سیگار را ترک کنند.

همچنین بعد از عمل نیز از سیگار کشیدن دوری نمایند. زیرا دود سیگار دارای مقدار زیادی کربن مونوکسید بوده و می تواند بر قدرت سلول های قرمز خون که وظیفه انتقال و حمل اکسیژن در بدن انسان را دارند تاثیر گذاشته و آن ها را ضعیف کند.

ضعیف شدن این سلول ها در نهایت منجر می شود که بدن نتواند در برابر عفونت مبارزه کرده و در صورت بروز عفونت در بدن مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.

جراحی بینی در افراد چاق و  دارای فشار خون بالا

افراد چاق و همچنین کسانی که دارای فشار خون بالا هستند برای این که بتوانند عمل جراحی بینی انجام دهند باید سعی کنند که میزان فشار خون خود را با خوردن داروها و شیوه های درمانی مختلف که پزشک متخصص ارائه می دهد کاهش دهند.

همچنین به افراد چاق توصیه می شود که حتماً به کاهش وزن خود اقدام کنند و تا جایی که می توانند چربی های بدن را بسوزانند. زیرا برای فرایند بیهوشی که هنگام عمل جراحی بینی صورت می گیرد کاهش وزن می تواند عوارض ناشی از بیهوشی را کاهش دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط