دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت

فهرست مطالب

افتادگی پوست و چین و چروک بر پوست به مرور زمان و با افزایش سن اتفاق می‌افتد، اما یکسری عوامل وجود دارد که باعث پیری زودرس و یا چین و چروک پوست صورت می‌شود. اگر از همان ابتدا به پوست خود رسیدگی کنید و از عواملی که باعث افتادگی پوست شما می‌گردد، دوری کنید این فرصت را به پوست خود می‌دهید که زمان بیشتری را جوان بماند و دچار افتادگی نشود. کلاژن و الاستین دو پروتئین در ساختار پوست هستند که باعث صافی و انعطاف پذیری پوست می‌شوند، که به مرور زمان و با افزایش سن کلاژن سازی کم می‌شود که برای کلاژن سازی پوست راه‌هایی وجود دارد که برای شما توضیح خواهیم داد.  بسیاری موارد دیگر در بروز چین و چروک پوست، افتادگی آن، لکه‌های پوستی و کک و مک موثر هستند که در پاراگراف های بعدی به شرح مفصل آن‌ها می‌پردازیم.

 

برخی از دلایل شل شدن پوست صورت :

پوست به مرور زمان و تحت تاثیر عواملی دچار افتادگی می‌شود. از عوامل افتادگی پوست به سه مورد بسیار شایع می‌توان اشاره نمود:

افزایش سن: پروتئین‌هایی که در استحکام و انعطاف پذیری پوست تاثیرگذار هستند، کلاژن و الاستین هستند. این دو پروتئین به مرور زمان و با افزایش سن در افراد کاهش می‌یابد و به راحتی ساخته نمی‌شوند و در نتیجه کمبود کلاژن باعث شل شدن پوست شده و پوست دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود. کلاژن یکی از فاکتورهای مهم و حیاتی در ساختار و صافی پوست محسوب می‌شود و در بدن کار انعطاف‌پذیری پوست را دارد و وجود آن برای پوست بسیار حیاتی بوده و پوست را محکم و از پیری آن جلوگیری می‌کند.

نور خورشید: یکی دیگر از دلایل افتادگی و شل شدن پوست نور مضر خورشید است. با نازک شدن لایه ازن امواج مضر خورشید به طور مستقیم بر پوست اثر می‌گذارد و این امواج مضر باعث از بین رفتن پروتئین‌های کلاژن می‌شود و لایه‌های پوست را از بین می‌برد، و با از بین رفتن کلاژن، پوست شل شده و به مرور این امواج مضر خورشید باعث کک و مک، چین و چروک و در برخی موارد باعث سرطان پوست می‌گردد.

کاهش وزن: یکی از موارد بسیار مهم در شل شدگی پوست کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی است. در این مورد، کاهش وزن باید همراه با ورزش باشد و یا دوره کاهش وزن طولانی تر باشد که پوست دچار شل شدگی و افتادگی نشود، زیرا با لاغری سریع پوست از چربی خالی شده درنتیجه باعث افتادگی پوست می‌شود. موارد فوق فاکتورهای اصلی افتادگی پوست هستند.

موارد دیگر که در افتادگی پوست بی تاثیر نیستند عبارتند از :

استعمال دخانیات

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

استعمال دخانیات از جمله سیگار و قلیان زیرا سیگار به فرآیند زودتر پیر شدن پوست کمک می‌کند.

✔ مشروبات الکلی

استفاده از مشروبات الکلی بصورت دائو در طولانی مدت باعث افتادگی و چین و چروک صورت می گردد.

✔ در معرض مواد سمی و مضر بودن

قرار گرفتن در معرض مواد سمی و مضر می تواند علاوه بر صدمه به دیگر اعضای بدن، در شل شدگی و افتادگی پوست صورت بسیار تاثیر گذار باشد.

دوران بارداری‌

دوران بارداری می تواند به افتادگی و شد شدن پوست صورت سرعت ببخشید که از این کار را می توان با استفاده از کرم های مناسب و تغذیه خوب جلوگیری کرد.

✔ استفاده نامناسب و غلط از محصولات آرایشی

 استفاده نامناسب و غلط از محصولات آرایشی و زیبایی پوست نیر می تواند این موضوع رو تسریع بخشد.

✔ تغذیه نامناسب

تغذیه نامناسب و گرفتن رژیم‌های غیر متعارف قطعا یکی از مواردی است که می تواند به افتادگی پوست صورت و گردن سرعت زیادی ببخشد.

✔ کم مصرف کردن آب

کم مصرف کردن آب در طول روز زیرا آب هفتاد درصد از کل بدن را تشکیل می‌دهد.

✔ شرایط و محیطی نامناسب

کار کردن در شرایط و محیط های نامناسب و که هم از نظر روحی روانی و هم از نظر جسمی به افراد فشار وارد می کنند نیز از عوامل مهم و زمینه ساز افتادگی پوست صورت می باشند.

روش‌های موثر در درمان افتادگی پوست صورت:

با توجه به نوع پوست خود می‌توانید کارهای لازم را جهت پیشگیری و درمان جهت افتادگی و شل شدن پوست صورت خود انجام دهید. روش‌های موثر متفاوتی در ذیل برای شما آورده شده است که شما با انتخاب بهترین روش هم جهت جلوگیری از افتادگی پوست و هم برای درمان شل شدگی پوست اقدام نمایید.

ورزش

رژیم باعث افتادگی پوست صورت می‌شود، زیرا با رژیم چربی‌های زیر پوست از بین می‌رود، پس باید جایگزینی برای چربی‌ها وجود داشته باشد تا پوست دچار افتادگی نشود. یکی از این راهکارها، ورزش صورت در هنگام رژیم است، که یکی از بهترین، طبیعی ترین و موثرترین روش‌ها محسوب می‌شود. با ورزش‌های مناسب شما می‌توانید فضای خالی چربی را با عضله پر کنید، در نتیجه با این روش از شل شدگی و افتادگی پوست خود جلوگیری کنید.

کرم‌های سفت کننده FIRMING CREAM

 روش دیگری که برای افتادگی پوست صورت از آن استفاده می‌شود، استفاده از کرم‌های سفت کننده است. پوست صورت دارای کلاژن است که یک نوع پروتئین می‌باشد، با از بین رفتن کلاژن پوست صورت افتادگی پیدا می‌کند، حال با استفاده از کرم‌های حاوی رتینوئید، پوست دوباره می‌تواند کلاژن سازی خود را انجام دهد. البته ناگفته نماند که اثر کرم‌های سفت کننده پوست موقتی بوده و امکان برگشت افتادگی و چین و چروک پوست وجود دارد و استفاده مداوم از کرم‌ها تاثیرگذار است.

مصرف مکمل‌های غذایی

 استفاده از مکمل‌های غذایی نیز تاثیر بسیاری در پیشگیری و همچنین رفع افتادگی پوست صورت و چین و چروک آن دارد.

جوان سازی صورت در روش لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ باعث کاهش اثرات پیری می‌شود، اثرات درمان پابرجا و پایدار است، باعث سفت شدن پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند، هنگام لیفت بی حسی موضعی تزریق می‌شود و آثار جراحی و برش روی پوست به وجود نمی‌آید و اثر لیفت با نخ را بلافاصله پس از عمل مشاهده می‌نمایید.

لیفتینگ پوست صورت

یکی دیگر از روش‌های بازسازی و جوان سازی پوست است که قسمت‌های مختلف پوست مانند پیشانی، گوشه‌های چشم، خط اخم، خط خنده را برطرف می‌کند لیفتینگ صورت است. روش‌های لیفتینگ صورت تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، لیفت صورت با نخ، لیفت صورت با RFو همچنین هایفوتراپی از روش‌های جوان سازی پوست بدون جراحی هستند.  لیفتینگ پوست صورت را از 25 سالگی که ابتداافتادگی و شروع افتادگی پوست صورت است، می‌توانید انجام دهید. لیفت برای گونه‌ها، چشم، پیشانی، گردن و دور لب جهت رفع چین و چروک و همچنین پیشگیری از افتادگی پوست صورت است.

مکمل‌های غذایی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

پروتئین: کلاژن پروتئین اصلی پوست است و ترکیبات کلاژن از آمینواسیدهای لیزین و پرولین تشکیل شده است، پس مصرف این دو باعث کلاژن سازی می‌شود.

ژلاتین: یکی دیگر از موادی که بسیار مصرف می‌شود و به راحتی می‌توان این ماده خوراکی را در منزل و یا بیرون تهیه کرد، ژلاتین است که در ژله‌های خوراکی و همچنین آبنبات‌های ژله‌ای وجود دارد. ژلاتین نوعی از آمینو اسید است که از کلاژن حیوانی تهیه و منبعی از گلایسین است. ژلاتین در کلاژن سازی بسیار تاثیر مثبتی دارد.

ویتامین C: ویتامین C نیز تاثیر مستقیمی در کلاژن سازی دارد زیرا بدن برای تولید کلاژن به ویتامین C و مکمل‌های آن نیاز دارد.

مکمل‌های خوارکی کلاژن: مصرف هر خوراکی که دارای کلاژن باشد برای جلوگیری از افتادگی پوست و چین و چروک آن و پیر شدن پوست لازم است و باید جهت کلاژن سازی پوست از آن استفاده کرد.

دکتر سالومه سالاریان دارای فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا است. انواع لیفت صورت در کلینیک خدمات زیبایی دکتر سالاریان انجام می‌شود. انتخاب روش رفع افتادگی پوست صورت و جوان سازی پوست شما با توجه به عمق چین و چروک صورت می‌پذیرد. تزریق ژل و فیلر، لیفت پیشانی، رفع پف چشم، لیفت چشم و غیره همگی در کلینیک زیبایی زیر نظر متخصص انجام می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط