لیفت صورت از چه سنی مناسب است ؟

فهرست مطالب

مناسب ترین سن برای لیفت صورت

پوست انسان با گذشت زمان و تحت عوامل بیرونی تغییر می کند. این تغییرات پوست شامل افتادگی و شل شدگی و کاهش قابلیت ارتجاعی می شود. بهترین راه این است که با انجام کارهایی چون تزریق بوتاکس دور چشم و پیشانی و لیفت صورت نشانه های افزایش سن و پیری خود را کاهش دهید. اما برای کسانی که قصد دارند لیفتینگ پوست انجام بدهند، این سوال پیش می آید که  سن مناسب لیفت صورت چه سنی خواهد بود ، ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. اما قبل از پاسخ دهی به سوال چه سنی برای انجام لیفت صورت مناسب است بهتر است با مزایای و انواع لیفت صورت بیشتر آشنا شوید.

لیفت صورت چیست؟

بهترین سن برای لیفت صورت

لیفت صورت یکی از دیگر راه های از بین بردن شل شدگی و چین و چروک پوست است.  از بین راه هایی مثل تزریق ژل پروفایلو تزریق بوتاکس برای نواحی دور چشم و پیشانی یکی از موثرین روش های جوان سازی محسوب می شود

معمولا عمل لیفت صورت را همزمان برای لیفت گردن هم انجام می دهند. این کار باعث می شود تا چربی های اضافی پوست برداشته و عضلات صورت سفت شود. لیفت صورت یا کشیدن پوست می توان شما را بین 10 تا 12 سال جوان تر نشان بدهد.

مزایای لیفت صورت

. مزایای لیفت صورت شامل موارد زیر می شود:

  • غبغب را از بین می برد و پوست را سفت می کند.
  • چروک های اطراف چشم دهان و چین های پیشانی را از بین می برد.
  • جوانی و طراوت به پوست صورت می بخشد.
  • اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

انواع روش های لیفت صورت و نحوه لیفتینگ

برای انجام عمل لیفت صورت پزشک چند سانت از خط رویش موهای سمت گیجگاهی شما را برش می زند تا از پشت برجستگی سوراخ گوش عبور کند و نرمه گوش را به دور گوش دور می زند. در این صورت جراح یا متخصص پزشک می تواند قسمت چین صورت را بالا بکشد و با یک زاویه مستقیم به سمت موهای پشت سر جلو برود. نگران نباشید قسمت اصلی برش در ناحیه موهاست و جای برش ها تا چند ماه دیگر کاملا از بین می رود. بعد از یک هفته هم می توانید بخیه های عمل خود را بکشید.

عمل جراحی لیفتینگ چقدر طول می کشد؟ اینکه شما کدام روش را برای پوست تان انتخاب کنید و میزان افتادگی پوست تان تعیین کننده مدت زمان لیفت صورت است. لیفت به روش آر اف و هایفو بین یک تا دو ساعت زمان می برد . اما معمولا بسته به سن افراد لیفت صورت بین 2 تا 4 ساعت متغییر است. لیفت صورت انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی روش های لیفت صورت و سن مناسب آن می پردازیم.

در این روش یک نخ مخصوص را از سطح پوست عبور می دهند و در نواحی مختلف پوست گره هایی ایجاد می کنند که باعث می شود که پوست سفت و کشیده بشود حال سوال این است که لیفت صورت با نخ برای چه سنی مناسب است در جواب باید بگوییم که میان سالی بین 50 تا 30 سالگی سن مناسب لیفت صورت با نخ محسوب می شود .

  • لیفت صورت به روش هایفو

این روش به وسیله دستگاهی به نام هایفو (HIFU)باعث کشیده شدن پوست می شود که این روش هم یکی دیگر از راه های جوان شدن پوست می باشد.

نام کامل این روش آر-اف فرکشنال است. در این روش موج الکترومغناطیسی با تنظیمات خاص روی پوست می تابانند. در حین تابش این موج سوزن های بسیار نازک از جنس طلا را وارد سطح پوست می کنند. فلز طلا با همراهی موج الکترومغناطیسی باعث کلاژن سازی و سفتی پوست و از بین بردن چین و چروک می شود.

کرم لیفت صورت از چه سنی مناسب است ؟

از ان جایی که با ورود به دهه 20 سالگی پوست انسان دچار تغییرات می شود بهترین راه برای کاهش بروز چین و چروک این است که از 20 سالگی با استفاده از انواع محصولات لیفتینگ پوست مثل کرم، ژل یا سرم درمان های مراقبتی پوست خود را آغاز کنید. استفاده از چنین محصولاتی ضرورت استفاده از لیفت صورت را در دوران میانسالی به حداقل می رساند.

لیفتینگ صورت برای چه افرادی مناسب است؟

سن مناسب لیفت صورت

این که افراد چه انتظاری از لیفت صورت دارند، خیلی مهم است. افرادی که دخانیات مصرف نمی کنند و توقعات رویایی از لیفت صورت ندارند، بهترین کاندیدای انجام روش لیفت صورت هستند. افرادی که چهره های استخوانی یا پوست صورت شل و وارفته دارند می توانند بهترین نتیجه را از لیفت صورت بگیرند

لیفتینگ صورت برای افرادی مناسب است که دخانیات مصرف نمی کنند و انتظارات رویایی از عمل لیفتینگ در ذهن ندارند. برای شمایی که دچار شل شدگی و افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت و گردن هستید، این روش می تواند به شما ظاهر جوانتری ببخشد.

لیفت صورت برای چه افرادی مناسب نیست؟

در مرحله اول عمل جراحی لیفتینگ برای افرادی مناسب است که از نظر جسمانی سالم باشند. این در حالی است که افراد بیمارهای مختلف و خاص گزینه خوبی برای انجام عمل لیفت صورت نیستند. البته ما به افرادی که افتادگی پوست کمی دارند این کار را توصیه نمی کنیم

لیفت صورت برای چه سنی مناسب است ؟

لیفت صورت برای افراد بین 40 تا 65 سال می تواند نتایج خوبی به همراه بیاورد. بیشتر اوقات این عمل را به شکل ترکیبی با سایر عمل ها مثل بلفاروپلاستی لیفت گردن و ابرو و پیشانی انجام می دهند.

قانون سن مناسب لیفتینگ صورت

لیفت صورت برای چه سنی مناسب است

از آن جایی که روند پیری پوست در هر فردی متفاوت است پس هیچ قانونی در خصوص مناسب ترین سن برای لیفت صورت وجود ندارد. برخی از افراد ترجیح می دهند در ابتدای 40 سالگی وقتی با تغییرات خفیف پیری مواجه شدند  با انجام عمل لیفت به پوست خود جوانی ببخشند.

البته وارثت و سبک زندگی هم نقش زیادی در پیری و شل شدگی پوست ایفا می کنند. لیفت صورت در بهترین سن 50 تا 60 سالگی می باشد. اما ممکن است برخی دیگر به علت کاهش چشمگیر وزن یا یائسگی زود رس در سن 45 سالگی زودتر دچار چین و چروک بشوند و این روش را انتخاب کنند. در حالی که ممکن است یک فرد فعال و 60 ساله هنوز به اندازه این فرد برای انجام جراحی صورت کاندیدای خوبی نباشد. بهترین کار این است که با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت کنید.

سخن آخر

در واقع چیزی به نام بهترین سن برای لیفت صورت وجود ندارد. ممکن است برخی از افراد به علت سبک زندگی غلط خود در همان ابتدای 40 سالگی همان افتادگی پوست یک فرد 60 ساله را داشته باشند. بسیاری از افراد هم به محض مشاهده نشانه های شل شدگی پوستشان برای لیفت صورت اقدام می کنند. این که سن مناسب لیفت صورت چه زمانی است را فقط یک متخصص زیبایی باتجربه می داند و بهترین راه مشورت کردن با پزشک است.

کلینیک زیبایی فیس لیفت سنتر خانم دکتر سالومه سالاریان دارای بورد تخصصی ENT بهترین انتخاب برای انجام لیفت صورت و مشاوره برای تعیین سن مناسب لیفت صورت شماست. شما می توانید برای دریافت نوبت ویزیت با شماره های کلینیک دکتر سالاریان تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط