بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی ؟

فرق-بوتاکس-و-تزریق-چربی
فرق-بوتاکس-و-تزریق-چربی

فهرست مطالب

فرق بوتاکس و تزریق چربی بسیار است. تفاوت هایی که بین بوتاکس و تزریق چربی وجود دارد به طور کلی عملکرد و اهداف این دو روش زیبایی را متمایز می نماید.

بوتاکس صورت با فلج کردن عضلات صورت و تزریق چربی با پر کردن پوست باعث رفع و کاهش چین و چروک می ‌شوند. بیشتر زیباجویانی که به دنبال رفع چین و چروک های صورت خود هستند این سؤال برایشان پیش می‌آید که بوتاکس بهتره یا تزریق چربی؟ به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم که تفاوت بوتاکس و تزریق چربی را به طور کامل بیان کنیم.

 

5 تفاوت اصلی بوتاکس و تزریق چربی

بوتاکس و تزریق چربی تفاوت هایی دارند که در ادامه به مقایسه بوتاکس و تزریق چربی می پردازیم.

1. زیبایی و عملکرد آن ها:

اولین تفاوت بین این دو روش، زیبایی و عملکرد آنها می باشد. بوتاکس نوعی ماده ریلکس کننده عضله یا به عبارتی فلج کننده عصب های حرکتی به صورت موقت است.

جراحان زیبایی با استفاده از این روش چین و چروک های موجود در اطراف چشم، شقیقه و پیشانی را از بین می برند.اما تزریقی چربی نوعی عمل جراحی محسوب می ‌شود که جراحان در این روش، چربی مورد نیاز خود را از بدن فرد استخراج می کنند و به آن ناحیه ای که می خواهند چین و چروک آن را از بین ببرند، تزریق می کنند. در مواردی مانند رفع چین و چروک چشم‌ها معمولا از روش تزریق بوتاکس دور چشم استفاده می‌شود.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

2. تفاوت در ماندگاری

تفاوت-در-ماندگاری-تزریق-چربی-و-بوتاکس

دومین مورد در مقایسه تزریق چربی و بوتاکس ماندگاری می باشد. مدت زمان ماندگاری بوتاکس بین ۴ الی ۶ ماه است. اما مدت زمان ماندگاری تزریق چربی را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد. زیرا مدت آن در افراد مختلف، متفاوت است.

میزان چربی که در ۶ الی ۱۲ ماه اول تزریق می شود با رعایت مراقبت های لازم ۷۰ درصد آن جذب صورت می گردد و در مدت زمان مشخصی، ماندگاری دارد اما بقیه چربی ها به صورت دائمی باقی می ماند.

برخی از افراد طبق انتظاراتی که در ذهن خود دارند، پس از ۶ماه مجددا برای تزریق چربی به صورت به کلینیک مراجعه می کنند تا میزان چربی باقی مانده در صورت آنها افزایش یابد.

 مهمترین عوامل مؤثر در ماندگاری چربی عبارتند از:

  • نوشیدن آب
  • رژیم غذایی سالم
  • کاهش وزن

3. دوران نقاهت و مراقبت های بعد از انجام

مورد دیگری که در تفاوت تزریق چربی و بوتاکس حائز اهمیت است، تفاوت در دوره نقاهت و مراقبت های بعد از درمان است.

با توجه به این مسئله که عملکرد هر دو روش متفاوت است بنابراین دوره نقاهت و مراقبت تزریق چربی با بوتاکس نیز متفاوت خواهد بود. بوتاکس یک نوع عمل غیر تهاجمی است؛ بنابراین دوره نقاهت خاصی ندارد، به جز مراقبت های اولیه ای که زیباجو باید نهایتا ۲_۱ هفته رعایت کند. همچنین زیباجویان می توانند پس از تزریق بوتاکس به انجام امور روزمره خود بپردازند، در حالی که تزریق چربی این گونه نیست.

تزریق چربی به نوعی عمل جراحی محسوب می‌شود و معمولاً جراحان توصیه می کنند زیباجویان تا ۱۰ روز در منزل استراحت کنند که البته زمان استراحت برای افراد مختلف متفاوت است. در تزریق چربی تورم ها معمولاً پس از چند ماه کامل از بین می روند و نتیجه جراحی نمایان تر می شود.

4. تفاوت در تزریق هر یک در نواحی بدن

تفاوت-در-تزریق-چربی-و-بوتاکس-در-نواحی-بدن

مورد دیگر در فرق تزریق چربی و بوتاکس، تفاوت در نواحی بدن است. بیشترین کاربرد بوتاکس مربوط به صورت می باشد و در برخی موارد درمانی در بدن نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد اما تزریق چربی در تمامی نقاط صورت و بدن از جمله تزریق چربی به گونه، تزریق چربی به لب و دیگر قسمت های صورت و بدن کاربرد دارد.

5. هزینه های بوتاکس و تزریق چربی

آخرین موردی که در فرق تزریق چربی با بوتاکس مورد توجه قرار می ‌گیرد، تفاوت در هزینه های بوتاکس و تزریق چربی است. بوتاکس و تزریق چربی از لحاظ هزینه بسیار متفاوت هستند.

بر اساس مراحلی که جراحان برای انجام هر دو روش به کار می گیرند، قیمت های متفاوتی در نظر می گیرند اما در حالت کلی قیمت بوتاکس از تزریق چربی کمتر است.

 

بوتاکس یا تزریق چربی؟

بوتاکس-یا-تزریق-چربی

بوتاکس سم بوتولونیوم نوع A  است و مکانیزم آن فلج سازی و ریلکس سازی عضلات حرکتی در محل تزریق است. بوتاکس علاوه بر جنبه زیبایی که دارد در حوزه درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق چربی نوعی عمل جراحی محسوب می ‌شود که طی آن جراحان با ایجاد شکاف کوچک در بدن فرد چربی مورد نیاز خود را استخراج می کنند و پس از اینکه چربی استخراج شده را آماده کردند به موضع مورد نظر تزریق می کنند. در تزریق چربی تورم و کبودی پس از جراحی امری طبیعی است و به مرور زمان رفع می شود.

 

مزایای بوتاکس نسبت به تزریق چربی

در این قسمت از مقاله می خواهیم با بیان مزایا بوتاکس و تزریق چربی به این جواب کاربران” تزریق چربی یا بوتاکس “پاسخ دهیم.

مزایا بوتاکس نسبت به تزریق چربی عبارتند از:

  • عدم نیاز به برش و جراحی
  • قیمت پایین‌تر بوتاکس
  • غیر تهاجمی بودن بوتاکس
  • امکان ایجاد اسکار
  • جای زخم میزان اندک

همچنین مزایا تزریق چربی نسبت به بوتاکس نیز عبارتند از:

  • سازگاری با بدن به دلیل عدم ورود ماده‌ خارجی
  • ماندگاری بالاتر
  • تحریک کلاژن سازی و جوانسازی پوست
  • کاربرد در تمامی نواحی صورت و بدن اعم از: نواحی کوچک وسیع

 

سخن پایانی

ما در این مقاله با مقایسه بوتاکس و تزریق چربی و بیان تفاوت ها و مزایای هر کدام سعی کردیم شما را بیشتر با بوتاکس و تزریق چربی آشنا کنیم.

دکتر سالومه سالاریان یکی از جراحان متخصص در کشور است که خدمات لیفت صورت با نخ، تزریق چربی و بوتاکس، لیفت ابرو، مزوتراپی غبغب، رفع افتادگی پلک و … را در بالاترین کیفیت به زیباجویان ارائه می دهد.

 اگر در خصوص بوتاکس یا تزریق چربی سوالی دارید می توانید با استفاده از شماره تماس های درج شده در پایین صفحه با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (8 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

«پست قبلی

پست بعدی»

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط