جراحی لیفت لب بالا چیست؟

فهرست مطالب

فیلم جراحی کوتاه کردن لب بالا تحت بی حسی موضعی توسط دکتر سالومه سالاریان

 

ليفت لب بالا

بعضي افراد بطور ژنتيكي طول لب بالايشان بلند تر از حد استاندارد است. در بعضي افراد ديگر بدنبال افزايش سن و تاثير پروسه پيري دچار افزايش طول لب بالا ميشوند . افراديكه طول لب بالا زياد تر از حد نرمال است معمولا نمايش دنداني ندارند و يا كم است . در اين افراد اگر جهت افزايش زيبايي لب تزريق ژل و تزریق فیلر لب انجام دهيم باعث ميشود طول لب بلند تر از قبل بنظر برسد لذا توصيه ميشود ابتدا جراحي سرپايی كوتاه كردن لب بالا انجام شود و پس از ان در صورت نياز تزريق ژل انجام شود.

همچنين در افراديكه طول قسمت استخواني فك بالا نيز بلندتر از حد استاندارد مي باشد و در حين خنده قسمت استخواني فك بالا نمايان مي شود جراحی كوتاه كردن لب بالا توصيه نمي شود . همچنين در افراديكه نسبت طول لب پايين تا چانه بيش از دو سوم طول يك سوم تحتانی صورت باشد نيز عمل كوتاه كردن لب بالا توصيه نمي شود زيرا باعث نمايش بيشتر اين عدم تناسب ميشود . در اين روش از برش و برداشتن پوست و بافت زيرجلدي در ناحيه قاعده بيني استفاده ميشود . افراديكه انتظارات معقول از نتيجه اين جراحي و اسكار زخم حاصله در قاعده بيني دارند كانديد اين عمل هستند . بيماراني كه سابقه تشكيل اسكار در محل زخم هاي جراحي قبلي را دارند كانديد مناسب اين عمل نيستند .

لیفت لب

روش انجام جراحی لیفت لب بالا

عمل ليفت لب بالا در كلينيک و يا مطب بطور سرپايي قابل انجام است . نياز به بيهوشي عمومي ندارد و تحت بيحسي موضعي و داروهاي ضد درد بخوبي توسط بيمار تحمل مي شود. بعد از اندازه گيري طول لب ها و نسبت اندازه ها با هم جراح اقدام به طراحي محل برش در قاعده بيني ميكند . اين طراحي گاهي شبيه بال مرغ دريايي است و خط بالاي ان دقيقا در قاعده پره و سوراخ بيني قرار ميگيرد كه محل خط اسكار بعد از جراحي را مشخص ميكند . خط پايين جراحي بر اساس ميزان مورد نياز برداشتن پوست لب بالا تعيين ميشود به اينصورت كه طول قاعده بينی تا پايين ترين قسمت لب بالا اندازه گيري ميشود كه اين مقدار بايد نصف اندازه طول بالاترين قسمت لب پايين تا حد پايين چانه باشد.

اين اندازه گيري ميزان پوست و نسج اضافه لب بالا براي برداشتن را به جراح نشان ميدهد . در تمام مراحل طراحي پزشك زيبايي از نظرات و خواسته هاي بيمار در اين راستا مطلع مي شود. بعد از اتمام طراحي جراح اقدام به بيحس كردن منطقه مورد نظر توسط تزريق ماده بيحسي ميكند . سپس با ابزار جراحي مناسب اقدام به برداشتن پوست و بافت زيرجلدي لب بالا ميكند و در انتهاي عمل محل زخم را بخيه ميزند . براي بخيه پوست ميتوان از بخيه هاي قابل جذب و يا غير قابل جذب استفاده كرد كه انتخاب ان طبق نظر جراح زيبايي بر اساس نوع پوست بيمار و امكان مراجعه مجدد بيمار بعد از يك هفته براي خارج كردن بخيه هاي غير قابل جذب مي باشد .

 

لیفت لب

مراقبت هاي بعد از جراحی لیفت لب بالا

١- از كمپرس يخ در طي چندين ساعت  اول بعد از جراحي روي لب استفاده كنيد .

٢-روزانه ٦ بار محل زخم جراحي را با سرم شستشو و گاز استريل شستشو دهيد و بعد از پاك نمودن از پماد انتي بيوتيك تجويز شده توسط جراح زيبايي روي محل خط بخيه استفاده كنيد .

٣- در طي دو هفته اول بعد از جراحي ليفت لب بالا از خوردن غذاهاي سفت كه نياز به جويدن زياد دارند اجتناب كنيد .

٤- از انجام هرگونه حركات كه منجر به ايجاد كشش روي زخم و بافتهاي اطراف بيني و لب بالا ميشود تا دو هفته پرهيز كنيد .

٥- از مواد ارايشي يك هفته بعد از جراحي روي محل خط اسكار ميتوانيد استفاده كنيد .

٦- در صورت استفاده از نخ هاي بخيه غير قابل جذب در محل زخم جراحي يك هفته بعد براي خارج كردن بخيه به جراح خود مراجعه كنيد .

٧- در صورت بروز تبخال و هر گونه مشكل ديگر به پزشك خود اطلاع دهيد.

 

 

عکس های قبل و بعد از جراحی لیفت لب توسط دکتر سالومه سالاریان

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط