لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

فهرست مطالب

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

زمانی که اقدام به کشیدن پوست صورت می کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که لیفت صورت بهتر است یا جراحی لیفتینگ صورت؟ زمانی که پوست تغییر می کند و یا دچارافتادگی می شود، کشیدن پوست می تواند چروک ها را از بین ببرد و باعث جوان سازی پوست شود. افزایش سن، کاهش وزن به ویژه بر اثر رژیم های سخت، سیگار کشیدن، وراثت، مصرف الکل و بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفتن از مشکلاتی هستند که باعث افتاگی پوست خواهند شد. افزایش سن و نور خورشید از رایج ترین علل افتادگی پوست به شمار می آیند. در این مقاله جراحی لیفتینگ صورت و لیفت صورت با نخ را با تمام ویژگی هایشان بررسی کرده و به این سوالان پاسخ می دهیم.

 

چرا با افزایش سن پوست چروک و افتاده می شود؟

در واقع زمانی که کودک هستیم، پوست قابلیت ارتجاعی دارد. این قابلیت به پوست کمک می کند تا سریع تر آسیب ها را بازسازی کند و از ایجاد چروک جلوگیری می کند. این خاصیت ب خاطر وجود بافت چربی در زیر پوست می باشد، این چربی در کودگانی که ورزن بالاتری دارند بیشتر است. با افزایش سن پوست، خاصیت ارتجاعی خود را از دست دهده و از چربی های زیر پوست کاسته خواهد شد. چروک اطراف چشم، پیشانی و افتادگی فک پایینی اثرات این عارضه هستند.

نور خورشید نیز اگر به مفدار زیاد با پوست در تماس باشد، باعث التهاب، افتادگی و ایجاد لک در سطح پوست خواهد شد. تابش زیاد نور خورشید، باعث کم شدن و از بین رفتن موادی می شود که وظیفه ی جوان سازی پوست را دارند. برای حل این مشکل بهتر است از سنین کودکی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست آسیب نبیند.

 

لیفتینگ صورت چیست؟

لیفت صورت در واقع به معنای سفت کردن و کشیدن پوست به منظور جوان سازی انجام می شود. این کار به روش جراحی و یا لیفت صورت با نخ انجام می شود. این روش یک درمان نیست بلکه جوانسازی صورت  با هدف زیبا سازیست و در شمار جراحی های زیبایی مانند تزریق فیلر شقیقه قرار می گیرد. در ادامه به معرفی بیشتر و دقیق تر انواع آن می پردازیم. علاوه بر لیفت صورت با نخ ، لیفت صورت بدون جراحی نیز انجام می شود.

هدف از لیفتینگ پوست صورت چیست؟

از مهم ترین علل اقدام به این کار میتوان به از بین بردن چربی و آلودگی پوست، برطرف کردن زخم های پوستس، کاهش چربی انباشته شده در زیر پوست، درمان چین و چروک های اطراق دهان پیشانی و چشم و همچنین سفت کردن پوست اشاره کرد.

شیوه انجام:

هرکدام از این روش ها به طرز متفاوتی انجام می شوند. در عمل لیفتینگ صورت پزشک ابتدا  بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی را به شکل تزریق داروهای آرامبخش داخل وریدی  این عمل در بیمارستان ها و کلینیک های کوچک انجام میشود .انجام می دهد.در نظر داشته باشید که این جراحی ها باید در کلینیک ها و مطب های مطمعن طی شوند.

برش هایی که در طول جراحی روی پوست ایجاد می شوند(معمولا از گوش برش زده می شود)، در داخل خط مو قرار می گیرندبخش های چروکیده و شل شده ی اضافی را در محل رویش سست می کنند و از ناحیه ی گوش پوست را به سمت عقب می کشند. گاهی ممکن است برشی در زیر چانه برشی زده شود که قابل رویت نیست و با آرایش کاملا پاک می شود.

اما لیفت صورت با نخ روشی آسان است که اگر با نخ خوب انجام شود، عوارض آن به حداقل خواهد رسید. کشیدن پوست از این طریق به صورت سرپایی قابل انجام میشود. این روش بای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. لیفت صورت با نخ با نخ آمریکایی و اروپایی که به PDO  شناخته می شوند انجام می شود. جوانسازی پوست از این طریق بسیار سریع انجام خواهد شد و تغییرات به وضوح قابل مشاهده هستند. همچنین ماندگار نسبتا خوب آن باعث توجه عده ای شده است. برای بالا بردن گونه، صاف کردن پوست صورت جوانسازی پوست گردن و زاویه دار کردن فک با لیفتینگ صورت با نخ، از نخ خاردار استفاده می شود.

ماندگاری هر یک:

ماندگاری لیفت صورت با نخ 1 تا 1 سال و نیم دوام و ماندگاری خواهد داشت. این در حالیست که میزان ماندگاری جراحی لیفتینگ صورت 8 تا 10 سال تخمین زده می شود.

رضایتمندی:

در کل میزان رضایتمندی از نتیجه در لیفت با نخ 30 تا 40 درصد است و نتیجه ی مثبت جراحی لیفتینگ صورت بین 70 تا 80 درصد است. این میزان به طور چشمگیری بیشتر است. با این حال برخی افراد به دلیل تفاوت ها و مزایا و معایب هریک، یکی از روش ها را برای لیفت صورت انتخاب می کنند.

مزایای هر یک:

لیفتینگ صورت باجراحی ماندگاری بالایی دارد و تاثیر آن به سرعت دیده می شود. عوارض جدی ندارد و پس از مدتی به راحتی به زندگی عادی خود خواهید پرداخت. از مهم ترین مزایای آن می توان به نتیجه ی مثبت آن که درصد بالایی دارد اشاره کرد.

در لیفت صورت با نخ نیاز به ایجاد برش نیست و جراحی بدون بیهوشی انجام خواهد شد. مراقبت های قبل و بعد از آن کمتر از مراقبت هایی است که در جراحی لیفتینگ صورت باسد انجام دهید. البته قابل ذکر است که این روش برای چین و چروک های عمیق توصیه نمی شود.

عوارض جراحی لیفتینگ و لیفت صورت با نخ 

 هر اقدامی برای زیبایی ممکن است با عوارضی همراه باشد. برخی از عوارض لیفت صورت با نخ می توان به  تورم و کبودی به  مقدار کم بروز خونریزی، ایجاد عفونت، حساسیت به نخ، ایجاد عدم تقارن در صورت، بی حس شدن پوست و حساس شدن پوست به لمس می شود. شما می توانید با مراجعه به افراد با مهارت این عوارض را تا حد زیادی کاهش دهید.

جراحی لیفتینگ صورت بسیار حائز اهمیت است و باید توسط فردی ماهر در محیطی کاملا بهداشتی و مطمئن انجام شود. کادر مجرب و محیط می توانند عوارض جراحی را به طور چشمگیری کاهش دهند و نتیجه ی کار را به بهترین شکل ممکن رقم بزنند. کبودی و تورم پس از جراحی طبیعیست و با رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک بعد از مدتی از بین خواهد رفت. آسیب های عصبی و آسیب دیدگی خاصیت ارتجاعی پوست نیز مکن است پیش بیاید که این مشکلات با رعایت درست دستور العمل ها و طی شدن مراحل درست درمان به‌وجود نمی آیند. به دلیل حساسیت بالای این عمل، لیفت صورت حتما باید توسط بهترین جراح لیفت صورت انجام شود. فیس لیفت سنتر با کاردی مجرب زیر نظر دکتر سالومه سالاریان، تمامی خدمات زیبایی را با بهترین کیفیت ارائه می کند.

هزینه  

لیفت صورت با نخ گاهی فقط در برخی نقاط صورت انجام می شود و این بخش ها شامل افتادگی های موجود در صورت هر شخص می شوند که گاهی عمیق و گاه سطحی هستند. متخصص با در نظر گرفتن تمامی این موارد هزینه ی مورد نظر را پیش از انجام کار با شما در میان خواهد گذاشت.

 هزینه ی جراحی لیفتینگ صورت نیز برای هر فرد متفاوت می باشد. قیمت جراحی لیفتینگ صورت با توجه به عمق چین و چروک، میزان افتادگی، مقدار چروک های موجود، نوع جراحی و دیگر موارد برای هر فرد متفاوت خواهد بود. شما می توانید طی جلسات مشاوره از قیمت نسبی که برای خودتان در نظر گرفته می شود اطلاع پیدا کنید. همچنین این هزینه شامل مراقبت های پس از درمان نیز می شود.

 

مراقبت های پس از جراحی لیفتینگ صورت و لیفت صورت با نخ

✔️ زمانی که می خوابید، تا وقتی که توزم و کبودی ها وجود دارند سرتان را بالاتر بگذارید.

✔️ برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.

✔️ به خوبی استراحت کنید تا کاملا بهبود پیدا کنید.

✔️ قبل و بعد از جراحی سعی کنید سرما نخورید و در صورت سرماخوردگی و کوچکترین نشانه ای به سرعت وضعیتتان را بهبود ببخشید.

 ✔️ تا مدتی از سیگار و داروهای ضد التهاب استفاده نکنید.

✔️ از ورزش سنگین، فشار آوردن به خودتان، ارتباط جنسی، جابجایی و حمل اجسام سنگین خودداری کنید.

✔️  فشار خون خود را عادی نگهدارید.

 

کدامیک از روش ها بهتر است؟

به طور کلی هر دو روش مرایا و معایب مربوط به خود را دارند و با توجه به خواسته ی هر شخص، یک نوع آن انجام می شود. بهتر است ابتدا با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند. فیس لیفت سنتر تمامی خدمات لیفت صورت را با استفاده از بهترین مارک نخ لیفت صورت انجام می دهد.

تمامی فعالیت های این مجموعه زیر نظر دکتر سالومه سالاریان انجام می شود. ایشان در سال 1390 موفق به کسب فلوشیپ جراحی پلاستیگ صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند. برای وقت ویزیت می توانید با شماره ی درج شده در سایت تماس بگیرید و در صورت داشتن سوال، کافیست از طریق فرمی که در سایت قرار دارد اقدام به ارسال نظر کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما توسط مشاورین ما داده شود.

5/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط