چند نکته مهم در مورد ماندگاری بوتاکس پیشانی

ماندگاری بوتاکس
ماندگاری بوتاکس

فهرست مطالب

 

مدت ماندگاری بوتاکس پیشانی تا 6 ماه می باشد. کم یا زیاد شدن این زمان با توجه به میزان مهارت پزشک متخصص، مرغوبیت مواد بوتاکس، مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس پیشانی کم یا زیاد می شود. تزریق بوتاکس همانند تزریق فیلر پیشانی یک روش موثر برای از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد و در صورت رعایت مراقبت های لازم ممکن است اثر این بوتاکس تا یک سال نیز ماندگاری داشته باشد. از نکات قابل رعایت بعد از تزریق بوتاکس به شرح زیر می باشد.

بوتاکس پیشانی چیست؟

چین و چروک های پیشانی، باعث کاهش طراوت و جوان سازی صورت می شود. تزریق بوتاکس پیشانی باعث فلج شدن چین و چروک های پیشانی شده و باعث از چین و چروک های بوجود آمده را از بین می برد. از دیگر روش‌های رایج رفع چین و چروک صورت می‌توان به تزریق چربی به پیشانی اشاره کرد.

راه های افزایش ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی قبل از تزریق

جهت افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی لازم است قبل از تزریق بوتاکس موارد ذکر شده در زیر رعایت شود:

تا 24 ساعت قبل از تزریق بوتاکس پیشانی از مصرف نوشیدنی های کافئین دار خودداری نمایید.

از مصرف الکل تا 24 ساعت قبل از بوتاکس پیشانی اجتناب کنید.

قبل از تزریق بوتاکس پیشانی با پزشک متخصص خود مشورت کرده تا شما را راهنمایی کنند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

راه های افزایش تزریق بوتاکس پیشانی بعد از تزریق بوتاکس

اجتناب از قرار گرفتن در زیر نور خورشید

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی از قرار گرفتن در زیر نور خورشید اجتناب نمایید زیرا اشعه های خورشید باعث از بین رفتن ماده تزریق شده می شود. در صورت خروج از خانه در روزهای آفتابی از نقاب و کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

انجام فعالیت های سنگین ممنوع

با توجه به اینکه فعالیت های بدنی و ورزش به کاهش روند پیری کمک می کنند اما تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس پیشانی فعالیت های بدنی و ورزش ممنوع می باشد.بلند کردن اجسام سنگین تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس ممنوع می باشد.

مراقبت از پوست

مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی در افرادی که به پوست خود رسیدگی می کنند بیشتر می باشد. بنابراین بهتر است از کرم های مرطوب کننده مرغوب و آبرسان برای پوست خود استفاده کنید.

کمپرس آب سرد

از آنجا که پس از تزریق بوتاکس پیشانی پوست دچار تورم و در برخی موارد کبودی می شود قرار دادن کمپرس آب سرد باعث افزایش سرعت بهبودی و ثبات ماده تزریق شده می شود.

محل تزریق را لمس نکنید

لمس محل تزریق باعث پخش این مواد در دیگر نواحی پوست شده و باعث کاهش تاثیر آن می شود. بنابراین بهتر است تا یک هفته پس از تزریق بوتاکس پیشانی از لمس آن ناحیه خودداری نمایید.

نوشیدن آب

نوشیدن آب فراوان پس از تزریق بوتاکس پیشانی در افزایش ماندگاری آن بسیار موثر می باشد.

مصرف مواد غذایی مناسب

مواد غذایی مصرفی شما تاثیر مستقیمی بر روی پوست شما دارد. بنابراین استفاده از مواد غذایی سالم و اجتناب از غذاهای آماده و کنسروها باعث افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی می شود.

مصرف روی

مصرف روی در بدن تاثیر مستقیم بر افزایش ماندگاری بوتاکس پیشانی دارد. مصرف روی پس از تزریق بوتاکس به عنوان مکمل می تواند ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش دهد.

از استرس دور باشید

استرس در زندگی همه افراد وجود دارد. استرس های ناشی از مسائل خانوادگی، شغلی، مالی و … که بر روی سیستم بدن انسان تاثیر می گذارد. با افزایش استرس مقدار کریستول و دیگر هورمون ها روند پیری افزایش می یابد. برای ماندگاری بیشتر اثرات تزریق بوتاکس با استفاده از روش های یوگا و مدیتیشن از استرس دور باشید.

ورزش کنید

اثرات تزریق بوتاکس در افرادی که تحرک ندارند کمتر می باشد. بنابراین یک هفته پس از تزریق بوتاکس برای ماندگار کردن اثرات تزریق و سلامت پوست و بدن لازم است بطور منظم ورزش کنید.

ممنوعیت مصرف کافئین و الکل

مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و نوشیدنی های الکلی پس از تزریق بوتاکس ممنوع می باشد. این نوشیدنی ها باعث کاهش ماندگاری بوتاکس پیشانی می شود.

خوابیدن پس از تزریق بوتاکس پیشانی برای ماندگاری بیشتر بوتاکس

خوابیدن روی شکم تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس باعث کاهش اثرات آن می شود بنابراین توصیه نمی شود و بهتر است بر روی پهلو بخوابید تا به ناحیه تزریق شده فشاری وارد نشود.

مراحل بوتاکس پیشانی

جهت تزریق بوتاکس ابتدا پزشک متخصص ناحیه مورد نظر جهت تزریق را ضد عفونی کرده و سپس با استفاده از سوزن های تزریق ماده بوتاکس را در ماهیچه هایی که باعث ایجاد چین و چروک شده تزریق کرده و سبب فلج شدن آن می شود و بدین روش خط و خطوط های اطراف را از بین می برند.

عوارض بوتاکس در دراز مدت

پس از تزریق بوتاکس، ناحیه تزریق شده دارای تورم و در برخی افراد سبب ایجاد کبودی می شود که این عوارض موضعی بوده و با گذشت حداکثر 24 ساعت پس از تزریق این علائم از بین می روند. همچنین بهتر است جهت افزایش سرعت بهبودی کمپرس آب سرد بر روی محل تزریق شده قرار دهید.

مزایای بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی سبب از بین رفتن چین و چروک های چهره فرد شده و طراوت و جوانی را به فرد باز می گرداند و همچنین سبب افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود.

جهت ماندگاری بیشتر بوتاکس پیشانی چه مدت بعد باید تزریق مجدد داشت؟

گاهی ممکن است برای افراد این سوال پیش بیاید که آیا می تواند تزریق بوتاکس پیشانی را بطور مکرر انجام دهد؟ در جواب این سوال باید بگوییم خیر. از آنجا که تزریق بوتاکس باعث فلج شدن ماهیچه ها می شود، استفاده مکرر از آن باعث کوتاه و کوچک تر شدن ماهیچه ها می شود. بنابراین مدت زمان تزریق بوتاکس بعدی حدودا سه ماه پس از تزریق می باشد. در صورتی که بطور منظم بوتاکس را انجام دهید،  ماندگاری آن برای تزریق بعدی بیشتر می شود.

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان 

دکتر سالومه سالاریان دارای تخصص در زمینه پوست و زیبایی بوده و با بکار گیری مواد مرغوب و همچنین تخصص در تزریق باعث زیبایی و طراوت شما شده و همچنین مدت زمان ماندگاری بوتاکس شما را افزایش می دهد.

از دیگر خدماتی که کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان به بیماران عزیز ارائه می دهد شامل: بوتاکس ابرو  و تزریق فیلر ابرو همچنین تمام خدمات در زمینه بوتاکس پیشانی را انجام می دهند.

جهت تعیین نوبت تزریق با ما تماس بگیری

سوالات متداول درباره ماندگاری بوتاکس پیشانی

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟

به دلیل نوسانات بازار و افزایش قیمت روزافزون تجهیزات پزشکی بر اثر تحریم‌ها، نمی‌توان قیمت دقیقی را برای عمل بوتاکس تعیین کرد. از این رو، بهتراست با مراجعه حضوری یا تماس مستقیم با شماره های کلینیک از هزینه‌های روز مطلع شوید.

ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

به طور کلی، میزان ماندگاری بوتاکس بین ۶ الی ۱۲ ماه است که این میزان قابل افزایش است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
4.5/5 - (4 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط