مزایای لیفت صورت

فهرست مطالب

امروزه کشیدن پوست صورت یا همان لیفتینگ صورت به روش های متفاوت در مراکز مختلف درمانی و زیبایی، بسیار رواج پیدا کرده است و بسیاری از زنان و مردان در حدود سنین 40 سال به بالا برای فرار از نشانه های پیری از آن استفاده می کنند، ما نیز در این مقاله سعی داریم به بررسی مزایای لیفت صورت و ویژگی های آن بپردازیم.

بررسی مزایای لیفت صورت

همانطور که همه می دانیم یکی از نخستین مزایای لیفت صورت همان جوانسازی پوست و حس زیبایی در انسان می باشد، صورت و پوست آن مهم ترین قسمت بدن انسان هستند که زیبایی تمام قسمت های آن بیشتر در معرض دید است و سبب آرامش فرد می شود.

لیفت صورت با روش های مختلفی اعم از نخ، دستگاه و… انجام می شود، اما گاهی استفاده از برخی از این روش ها نتیجه بخش نیست و ممکن است عوارض زیادی نیز داشته باشند.

به همین دلیل خیلی از افراد سعی می کنند با جراحی و استفاده از روش های علمی و همچنین زیر نظر یک متخصص پوست کاربلد، پوست خود را بکشند تا کمی این عوارض را کاهش دهند و از ابتلا به بیماری های عفونی پوستی، التهاب ها و قرمزی پوست جلوگیری کنند.

کسانی که سعی می کنند با این روش اقدام به کشیدن پوست خود بکنند، باید صبر زیادی داشته باشند چون این عمل جراحی ممکن است بین دو تا شش ساعت به طول بینجامد تا به صورت کاملا سازماندهی شده و با استفاده از مواد خاص و مناسب انجام شود.

1- از مزایای جراحی لیفت صورت می توان به ماندگاری آن تا مدت ها بعد در حدود ده سال به بالا اشاره کرد، البته کم و زیاد کردن این مدت ماندگاری، نیازمند برخی از مراقبت ها و اجتناب ها نیز می باشد، قابل ذکر است که این مدت ماندگاری در بسیاری از روش های دیگر کمتر می باشد.

2- یکی دیگر از مزایای لیفت صورت این مورد می باشد که برخی از روش های لیفت صورت می توانند تا حدی پیش بروند و مقداری از چین و چروک ها را از بین ببرند و خاصیت ارتجاعی پوست را در برخی نقاط به طور کامل بازگردانند.

اما این روش جراحی می تواند تا اعماق لایه های پوست نفوذ کند و چین و چروک ها را در تمام قسمت های پوست از بین ببرد و به جوانسازی پوست و شادابی آن کمک کند.

3- از دیگر مزایای لیفتینگ صورت می توان به از بین بردن انواع چین و چروک های موجود در گونه ها، کنار لب ها، پلک ها، ابروها، چانه، میان دو ابرو و …. اشاره کرد که البته این چین و چروک ها را می‌توان با روش هایی مانند تزریق چربی به گونه و تزریق فیلر بین دو ابرو هم از بین برد.

ناگفته نماند که لیفتینگ می توانند چین و چروک ها و افتادگی های پوست گردن را از بین ببرد و پوست را سفت کند. رفع شلی و افتادگی پوست صورت در سنین مختلف نیز از دیگر مزایا لیفت صورت می باشد که می تواند مورد اهمیت واقع شود.

قابل ذکر است که با توجه به نظرات جراحان و با توجه به پوست و شدت چین و چروک های صورت افراد ، ممکن است افراد بیمار در هنگام جراحی تحت بیهوشی کامل و یا بیهوشی موضعی قرار بگیرند و نوع جراحی نیز مشخص شود.

همه چیز درباره مزایای جراحی لیفت صورت

4- پوست صورت خاصیت ارتجاعی دارد اما با گذشت زمان و رسیدن به بالای 40 سال، چربی های پوست می افتد و چین و چروک ها افزایش می یابد و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و آن زیبایی خود را از دست بدهد و حتی تیره تر شود.

اما با استفاده از تزریق مواد مخصوص و یا جراحی و کشیدن پوست می توان این خاصیت ارتجاعی را به پوست برگرداند و آن را سفت کرد.

قابل ذکر است که در این روش متخصص تشخیص می دهد که از روش تزریقی استفاده کند و یا اینکه به عمق لایه های پوست نفوذ کند و چربی های اضافه را بردارد و سبب کشیدگی و سفت شدن پوست شوند.

از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست به دلایل مختلفی مانند در معرض آفتاب قرار گرفتن، استفاده از رژیم های غذایی نامناسب، استفاده از لوازم آرایش مضر و … نیز می باشد، از مزایای کشیدن پوست صورت در افراد مختلف می توان به افزایش اعتماد به نفس در جمع، کاهش استرس و بهبود سلامت روانی اشاره کرد.

5- از دیگر مزایای جراحی کشیدن پوست صورت می توان به این مورد اشاره کرد که در برخی از افراد باید این عمل چندین بار تکرار شود تا ثمر بخش باشد و نتیجه لازم به دست بیاید و انواع چین و چروک های نواحی مختلف از بین برود، اما دیگر این تمدیدهای چند باره عوارضی برای پوست ایجاد نمی کند و نباید از این لحاظ نگران بود.

همچنین در این روش احتمال ایجاد خونریزی و کبودی در پوست افراد بسیار کم می باشد و به اصطلاح کمتر اتفاق می افتد که بافت های صورت از بین برود زیرا پزشکان متخصص مراقبت های لازم را برای قبل و بعد از عمل جراحی در نظر می گیرند و انواع داروها را تجویز می کنند تا این روند بهبودی هر چه زودتر خاتمه یابد.

6- همچنین نباید فراموش کنیم که از مزایای لیفت صورت باید به این مورد اشاره کنیم که این روش به خوبی می تواند تیرگی های پوست، انواع زخم ها و چربی های اضافه را نیز از صورت و یا نقاط دیگر بدن حذف کند.

 بیشتر چربی های اضافه در ناحیه چانه قرار می گیرند همچنین از مزایای لیفت صورت می توان به انقباض ماهیچه های صورت اشاره کرد.

شما عزیزانی که میل به جراحی ندارید و یا از جراحی می ترسید می توانید از روش های لیفت صورت بدون جراحی استفاده کنید.

سخن آخر 

دکتر سالومه سالاریان متولدسال 1355 در شهر تهران تحصیلات خود را در دبستان شهدای چیذر قیطریه شروع و پس از گذراندن دوره های راهنمایی و دبیرستان در مدارس گلشن، امیدوار و کوثر، در سال 1373 وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران شدند. ایشان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط