مقایسه بوتاکس و مزوتراپی، کدام بهتر است؟

مقایسه-بوتاکس-و-مزوتراپی-
مقایسه-بوتاکس-و-مزوتراپی-

فهرست مطالب

اخیرا پروسه های زیبایی بسیاری در بین افراد مخصوصا خانم ها باب شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است تزریق بوتاکس و مزوتراپی جز این موارد است. با بوتاکس و مزوتراپی می توان جوانی را مجددا تجربه کرد. پزشکان زیادی هستند که در این حیطه فعالیت می کنند، تا بتوانند چین و چروک صورت را با موفقیت درمان کنند و زیبایی و جوانی را به افراد هدیه کنند. در این مطلب به مقایسه بوتاکس و مزوتراپی می‌پردازیم.

 بوتاکس چیست؟

 بوتاکس

بوتاکس نام تجاری سم بوتولینوم است که در ایران با نام تجاری بوتاکس معروف است و از باکتری کلستریدیوم تهیه شده است. این ماده حاوی پروتئین خاصی است که برای فلج کردن موقت عضلات تزریق می شود. معمولا برای تزریق در عضلات اطراف چشم، خطوط اخم و خنده وخطوط پیشانی استفاده می شود و به صورت موقت این خطوط را صاف می کند.

خطوطی که در صورت دیده می شوند معمولا با منقبض کردن صورت ایجاد می شوند و با گذر عمر این خطوط عمیق می شوند و شخص احساس پیری می کند. بوتاکس عملی است که با تزریق بر روی صورت این خطوط را از بین می برد. تزریق بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی است که نیاز به جراحی ندارد.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی-چیست

واژه مزوتراپی از زبان لاتین گرفته شده و از دو بخش مزو (به معنی میانی) و تراپی (به معنی درمان) تشکیل شده است، چون در این روش لایه میانی پوست درمان می شود.

مزوتراپی روشی است که درآن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد موردنیاز پوست، مستقیم تزریق می شوند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مزوتراپی یکی از روش های درمانی موضعی پوست است و کاربردهای متفاوتی دارد. از مزوتراپی برای درمان کم آبی پوست، رفع چین و چروک سطحی و سلولیت و درمان ریزش مو استفاده می شود.

بوتاکس و مزوتراپی چه تفاوتی دارد؟

  • اولین تفاوت مزوتراپی و بوتاکس در این است که؛ بوتاکس مانع از چروک شدن با انقباض عضلات می شود، در حالی که مزوتراپی برای لایه های میانی پوست تزریق می شود.
  • تزریق بوتاکس باعث فلج شدن عضلات ناحیه ای که تزریق صورت گرفته می شود و از ایجاد چین و چروک جدید جلوگیری کرده و روند پیری را به تاخیر می اندازد.
  • در مزوتراپی صورت با تزریق مواد مغذی و تحریک پوست برای جوان سازی، باعث کلاژن سازی پوست شده و مواد مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی و شادابی پوست را فراهم می کند.
  • در مقایسه روش های بوتاکس و مزوتراپی می توان گفت: تمرکز مزوتراپی در ترمیم و جوان سازی پوست است ولی در بوتاکس تمرکز در کشیدگی پوست و رفع چین و چروک است.

مقایسه مزوتراپی و بوتاکس از نظر عارضه و هزینه

مقایسه-مزوتراپی-و-بوتاکسدر قسمت قبل به تفاوت بوتاکس و مزوتراپی از نظر نحوه کار پرداختیم. حال اگر به مقایسه بوتاکس و مزوتراپی از نظر عارضه و هزینه بپردازیم، در مزوتراپی چون از مواد مغذی مورد نیاز پوست استفاده می شود عوارض یا حساسیتی ایجاد نمی شود. هزینه مزوتراپی کمتر از قیمت بوتاکس است ولی بوتاکس برای رفع چین وچروک موثرتر است.

بوتاکس و مزوتراپی چه کاربردهایی دارند؟

کاربرد مزوتراپی برحسب ماده تزریقی است که به انواع مختلفی تقسیم می شود. در مزوتراپی انواع داروهای بیولوژیک مثل انواع ویتامین ها، مواد معدنی، داروهای هورمونی و آنزیم ها از طریق سوزن های بسیار ریز و در حجم کم و دفعات زیاد تزریق می شوند. کاربردهای مزوتراپی شامل:

  • زیبایی پوست، از بین بردن چین و چروک و لکه های پوستی
  • درمان ریزش مو و تقویت مو و رفع کم پشتی مو

کاربردهای بوتاکس به دو دسته تقسیم می شوند که شامل:

1. بوتاکس برای درمان

از بوتاکس برای درمان سردردهایی مانند میگرن، درمان تعرق زیر بغل و تعرق کف دست و پا، درمان غیر قرینگی صورت و غیره استفاده می شود.

2. بوتاکس برای زیبایی

از این ماده برای رفع چین و چروک هایی مثل پیشانی و دور چشم خط اخم و خنده و بالا بردن ابروها و بالابردن نوک بینی و رفع چین های چانه و کاهش خطوط عرض گردن استفاده می کنند.

مزایا بوتاکس و مزوتراپی

در این قسمت از مقایسه بوتاکس و مزوتراپی، مزایای هریک را بیان می‌کنیم.

1. مزایای بوتاکس

  • تزریق بوتاکس صورت باعث می شود که سیگنال های عصبی مسدود شوند و از منقبض شدن عضلات جلوگیری شود که این کار موجب محو شدن چین و چروک صورت می شود.
  • تزریق بوتاکس نیاز به عمل جراحی ندارد و نتیجه ای که عاید می شود طبیعی و قابل مشاهده است.
  • تزریق بوتاکس یک پروسه بی درد است و مدت زمان زیادی برای تزریق لازم نیست و فرد پس از تزریق می تواند به زندگی معمولی خود ادامه دهد و استراحتی لازم نیست.

2. مزایای مزوتراپی

  • مزوتراپی در اغلب موارد برای درمان ریزش مو و متوقف کردن ریزش مو به کار می رود.
  • در روش مزوتراپی مواد مغذی تزریق می شوند که این مواد مغذی باعث تقویت پوست و مو می شود و باعث جوان سازی و شادابی پوست می شود.
  • مزوتراپی هیچ ممنوعیتی ندارد و همه افراد می تواند از این روش استفاده کنند.

سخن آخر

اگر شما هم جز افرادی هستید که به زیبایی و جوانی خود اهمیت می دهید، از روش‌های بوتاکس و مزوتراپی می‌توانید استفاده کنید. حال که در این مقاله با فرق مزوتراپی و بوتاکس آشنا شدید می‌توانید آگاهانه روش مناسب خود را برگزینید.

همچنین می‌توانید بعد از مقایسه مزوتراپی و بوتاکس؛ پزشک متخصص خود را نیز برگزینید. برای انجام امور زیبایی خود می توانید پیش افراد متخصص و کاردان مراجعه کنید.

خانم دکتر سالومه سالاریان از افراد خبره و باتجربه در این زمینه هستند و شما می‌توانید بدون نگرانی زیبایی را به چهره خود بازگردانید. بسیاری از مراجعه کنندگان ایشان را به عنوان بهترین جراح لیفت صورت معرفی می کنند، بنابراین اگر شما تمایل به انجام لیفتینگ صورت نیز دارید، می توانید به کلینیک دکتر سالاریان مراجعه کنید. یا پیج دکترسالاریان در اینستاگرام دنبال کنید.

5/5 - (5 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط