هایفو بهتر است یا بوتاکس

فهرست مطالب

مقایسه-هایفو-و-بوتاکس

امروزه افراد زیادی هستند که برای جوان سازی پوست خود یا برای به تاخیر انداختن روند پیری پوست به دنبال روش های مناسب می گردند تا بدون درد و بدون عوارض باشد و نتیجه ماندگاری بیشتری داشته باشد. با شناخت تفاوت هایفو و بوتاکس می توان راحت تر تصمیم گرفت که برای جوان سازی پوست روش هایفو بهتر است یا تزریق بوتاکس؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با فرق هایفوتراپی و بوتاکس آشنا کنیم و با مقایسه هایفو و بوتاکس انتخاب را برای شما آسان کنیم.

 

تفاوت هایفو و بوتاکس چیست؟

فرق-هایفو-و-بوتاکساولین تفاوت هایفوتراپی و بوتاکس در شیوه درمان است. هایفوتراپی یک روش درمانی است که در این روش عمل هایفوتراپی با کمک امواج دستگاه سونوگرافی زیباسازی و جوان سازی پوست انجام می شود. اما بوتاکس صورت تزریق دارو به زیر پوست است پس اگر فرد بخواهد فقط مشکل چین و چروک پوست را برطرف کند، دراین صورت انجام هایفوتراپی گزینه هوشمندانه ای است. افرادی که می خواهند علاوه بر رفع چین و چروک صورت، بعضی از نواحی صورت را برجسته کنند تزریق بوتاکس انتخاب عاقلانه ای است.

در روش هایفوتراپی شما پوستتان را برای کلاژن سازی تحریک می کنید، اما در تزریق بوتاکس شما عصب و عضلات صورتتان را ضعیف می کنید تا زیباسازی و جوان سازی در پوست شما انجام شود.

  • درباره تفاوت بوتاکس و هایفوتراپی می توان گفت در روش هایفو نیازی به انجام عمل های جراحی یا استفاده از مواد بی حس کننده وجود ندارد، روش هایفو یک روش غیر تهاجمی است وخطر و عوارض بسیار کمی دارد.
  • تزریق بوتاکس علاوه بر کاربردهای زیبایی، دارای خواص درمانی نیز هست. تزریق بوتاکس با درد خیلی کمی همراه است و افرادی که ترس از تزریق دارند به راحتی از این روش استقبال نمی کنند.
  • اثرات جوان سازی هایفو تا مدت ها ماندگاری دارد و تقریبا تا دو سال نیاز مجدد به روش هایفو وجود ندارد.
  • در تزریق بوتاکس مدت ماندگاری تا هشت ماه است. فرد باید پس از هشت ماه دوباره اقدام به تزریق بوتاکس کند.

 

بوتاکس بهتر است یا هایفو؟

بوتاکس-بهتر-است-یا-هایفو

هایفو یکی از مدرن ترین و جدیدترین شیوه های رفع چین و چروک است. در روش هایفو با استفاده از امواج  فراصوت به رفع چین و چروک پرداخته می شود. در روش هایفوتراپی با کشیدن و سفت کردن بافت های پوست باعث جلوگیری از شل شدگی و افتادگی پوست می شوند. چین و چروک های عمیق باز می شود و این امر موجب جوانی پوست می شود.

منظور از تزریق بوتاکس تزریق ماده ای است که از ماده بوتولینوم بدست می آید. این ماده علاوه بر کاربردهایی که در زیبایی دارد دارای خواص درمانی متعددی نیز است. به طور کلی در روش تزریق بوتاکس، به کمک سوزن بسیار ظریفی ماده را به داخل پوست تزریق می کنند و ماده اصلی با ضعیف کردن عضلات موجب باز شدن چین و چروک می شود و نیز مانع بروز دوباره چروک می شود.

 

انجام هایفو و بوتاکس به صورت همزمان !

انجام-هایفو-و-بوتاکس-به-صورت-همزمان 

لیفت صورت با هایفو و ازبین بردن چین و چروک با بوتاکس هر دو روش بی خطر هستند. در نتیجه می توان از هر دو درمان به صورت مکمل استفاده کرد، چون نتایج هایفو طولانی مدت است و بعد از حدود سه ماه آشکار می شود، اما نتایج بوتاکس به سرعت ظاهر می شود. برای لیفتینگ می توان از روش های تهاجمی تر مانند جراحی لیفتینگ هم استفاده کرد که اگر شما مایل به انجام آن باشید برای گرفتن نتایج مورد نظر باید به بهترین جراح لیفت صورت مراجعه کنید.

برای انجام هم‌زمان بوتاکس یا هایفوتراپی بهتر است که اول هایفوتراپی انجام شود و بعد از گذشت چندین ساعت تزریق بوتاکس انجام شود.  برای این که تداخل هایفو و بوتاکس موجب اذیت شخص نشود توصیه می شود که حداقل بعد از دو هفته پس از تزریق بوتاکس، هایفوتراپی انجام شود. اگر کسی تمایل داشت که از هر دو روش استفاده کند بهتر است که اول هایفوتراپی انجام شود بعدا بوتاکس تزریق شود.

فاصله هایفو و بوتاکس که اغلب پزشکان توصیه می کنند، این است که چند ساعت بعد از هایفوتراپی که ورم و قرمزی پوست برطرف شد می‌ توان تزریق بوتاکس را انجام داد. اگر تزریق بوتاکس اول انجام شده بهتر است که حداقل بعد از گذشت دو هفته هایفوتراپی انجام شود.

با دانستن تفاوت هایفوتراپی و بوتاکس این سؤال پیش می آید که می توان از هر دو روش هایفوتراپی و تزریق بوتاکس به طور هم‌زمان برای درمان و جوان سازی استفاده کرد. در جواب باید بگوییم بله می توان از تزریق بوتاکس به عنوان تکمیل کننده درمان با هایفو استفاده کرد. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است که در این مورد نظر پزشک خود را جویا شوید چون پوست افراد و آمادگی بدنی هر شخص با شخص دیگر فرق دارد و در این مورد پزشک و متخصص زیبایی بهترین راهنمایی را می کنند.

سخن آخر

انتخاب بین بوتاکس و هایفو به محل ایجاد چین و چروک هم بستگی دارد. برای مثال برای رفع چروک اطراف چشم‌ها معمولا از بوتاکس دور چشم استفاده می‌شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید برای جوان سازی پوست خود اقدام کنید و در انتخاب روش هایفوتراپی و تزریق بوتاکس بین دوراهی مانده اید. پیشنهاد ما به شما این است که از پزشک حاذق و متخصص زیبایی خانم دکتر سالومه سالاریان در این زمینه مشورت بگیرید تا شما را در این مورد راهنمایی کنند.

خانم دکتر سالومه سالاریان در زمینه زیبایی و جوان سازی پوست دارای تجربه درخشان و طولانی هستند. اکثر مراجعه کنندگان از عمل و کار پزشک خود احساس رضایت دارند، زیرا ایشان اهمیت زیادی به بیماران خود قائل هستند و سعی می کنند که کار خود را به نحو احسن انجام دهند. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت بوتاکس و هایفوتراپی با کلینیک در تماس باشید.

4.4/5 - (7 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط