چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم

فهرست مطالب

پوستی-صاف-و-بدون-منافذ

داشتن پوستی صاف و بدون منافذ به ما کمک می کند زیباتر شویم. برای داشتن چهره ای زیبا باید پوستی بی عیب و نقص داشته باشیم، از آکنه گرفته تا جوش های سرسیاه، چین و چروک و منافذ باز باید به خوبی درمان شوند. شادابی پوست زنان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که منافذ روی پوست یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که بسیاری با آن مواجه هستند. در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم که چگونه پوست سفید، سفت، صاف و بدون چروک داشته باشیم و همچنین راه های داشتن پوست صاف را معرفی میکنیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

آنچه در مقاله می‌خوانیم

درمان جدید منافذ باز پوستی چیست؟

یکی از درمان های خوب و موثر برای منافذ باز پوستی لیزر فرکشنال CO2 می باشد. این روش باعث ایجاد کانال های کوچک پوستی برای تحریک تولید کلاژن می شود که در نتیجه باعث جوانسازی صورت و بهبود در منافذ باز پوستی می شود از سایر روش های موثر جدید در درمان منافذ باز پوستی می توان از پیلینگ با کربن استفاده کرد.

چه عواملی باعث افزایش سایز و تعداد منافذ باز پوستی می شوند؟

یکی از علل مهم افزایش در تعداد و سایز منافذ پوستی در معرض قرار گرفتن در نور شدید آفتاب است. از سایر عوامل ایجاد منافذ باز پوستی استفاده زیاد از لوازم آرایشی و مراقبت های پوستی کومدوژنیک (جوش های زیر پوستی) می باشد. همچنین وقتی منافذ پوست توسط چربی پوست، آلودگی و غبار موجود در هوا و پوستهای مرده مسدود می شوند در طولانی مدت منافذ بزرگتر می شوند و بیشتر نمایان می شوند. همین عوامل ایجاد منافذ پوستی نشان دهنده ی این هستند که مراقبت های ویژه پوستی چه بصورت پیشگیری چه نگهداری در پوست در بهبود منافذ باز پوست موثر هستند.

چه کسانی منافذ پوستی بزرگتر دارند؟

در مجموع مردان نسبت به زنان منافذ باز بیشتر و بزرگتری دارند. البته تغییرات هورمونی در خانمها مثل بارداری هم باعث ایجاد منافذ باز و بزرگ پوستی می شوند. همچنین افراد دارای پوست چرب به دلیل مقادیر بالای پلاک های سبوم و فیلامانهای سباسه در پوست در معرض ایجاد منافذ باز پوستی بیشتری هستند.

آیا می توان بطور دائمی منافذ باز پوستی را از بین برد؟

در واقع نمی توان یطور قطعی از دست منافذ باز پوستی رها شد ولی با تکنیک های جدید درمانهای پوستی می توان کاری کرد که منافذ پوستی کمتر نمایان شوند و بعد از انجان روش های درمانی مناسب با زمان مناسب و قابل قبول محو شوند.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

این نکات روتین مراقبت از پوست را برای صاف شدن صورت دنبال کنید:

  1. صورت خود را روزانه بشویید. یک یا دو بار در روز از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید تا آلودگی ها را از سطح پوست پاک کنید. از استفاده بیش از حد آب داغ و صابون های تند که چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد، خودداری کنید.
  2. پوست خود را مرطوب کنید. طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست – مرطوب کننده ها، لوسیون های بدن و کرم ها – وجود دارد که از انواع مختلف پوست در برابر خشکی محافظت می کند. اگر پوستی چرب دارید، به دنبال یک مرطوب کننده بدون چربی باشید تا پوست شما را بدون افزودن چربی آبرسانی کند. لوسیون های حاوی لیپید، سرامید، گلیسیرین و اسید هیالورونیک می توانند به تقویت محافظ از پوست کمک کنند.
  3. در حین رفع موهای زائد مراقبت مناسب داشته باشید. تراشیدن، اپیلاسیون و کندن موها می تواند باعث تحریک یا برآمدگی پوست گردد. همیشه قبل از برداشتن موهای بدن از تمیزی و آبرسانی پوست خود مطمئن شوید. پس از برداشتن مو، پوست خود را به درستی هیدراته کنید تا سوزش آن به حداقل برسد.

چگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟

کلینیک فیس لیفت یک روال ساده و بدون دردسر گردآوری کرده است که در عرض 7 روز به شما صورتی صاف در یک هفته می دهد. از روز اول مهم است که عادات روزانه خوب را تمرین کنید. ما آن را ساده نگه می‌داریم و صبح و شب روی پاکسازی، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده تمرکز می‌کنیم. در روز دوم، ما بر روی آنچه می‌خورید تمرکز می‌کنیم، زیرا سلامت داخلی در دستیابی به پوستی درخشان بسیار مهم است. روز سوم روز لایه برداری است! مهم است که سلول های مرده پوست را حذف کنید تا پوست شما بیشتر پذیرای محصولات مراقبت از پوست شما باشد.

روز چهارم، روز ماسک! یک روز بعد از لایه برداری ممکن است متوجه شوید که پوست صاف و نرمی دارید. با این حال، این به این معنی نیست که شما می توانید از روتین خود دست بکشید! شما همچنان باید روزانه صورت خود را تمیز و مرطوب کنید، آب بنوشید و غذاهای مغذی بخورید.

در روز پنجم، پوست شما باید به وضوح روشن‌تر، صاف‌تر و شفاف‌تر شود و قطعاً باید در مسیر درستی قرار بگیرید تا چهره‌ای درخشان داشته باشید. فراموش نکنید که مهم است که حداقل 6 تا 8 ساعت در روز بخوابید. روز ششم دوباره روز ماسک است! در روز چهارم، متوجه شده اید که قبلا از ماسک استفاده کرده اید و ممکن است تعجب کنید، چرا باید دوباره ماسک کنم؟ انواع مختلفی از ماسک ها وجود دارد و امروز قصد داریم از ماسک لایه برداری استفاده کنیم.

به روز آخر هفته رسیدید در حال حاضر پوست شما باید درخشان تر، هیدراته تر، نرم تر و صاف تر به نظر برسد. با این حال، فقط به این دلیل که به روز 7 رسیده اید، به این معنی نیست که می توانید اینجا متوقف شوید. برای صاف شدن پوست صورت خود، باید به خاطر داشته باشید که پاکسازی، رنگ کردن و مرطوب کردن روزانه اهمیت دارد.

چگونه پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم؟

برای داشتن پوست صاف و بدون جوش، برخی از تغییرات سبک زندگی، مانند مرطوب کردن منظم و لایه برداری، می تواند به شما کمک کند بدون خرید محصولات گران قیمت پوستی صاف و بدون لک داشته باشید. اگر مستعد جوش‌های پوستی هستید یا پوست چرب دارید، از شستن صورت خود به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست صبح و عصر غافل نشوید. در یک مطالعه که به طور خاص بر روی شستشوی صورت متمرکز بود، از شرکت کنندگان خواسته شد تا صورت خود را یک، دو یا چهار بار در روز به مدت شش هفته بشویند. در پایان مطالعه، بهبود قابل توجهی در ضایعات آکنه افرادی که صورت خود را دو بار در روز می شستند، مشاهده شد. شرکت کنندگانی که فقط یک بار در روز صورت خود را می شستند بیشترین افزایش جوش را داشتند.

برای یکدست شدن پوست صورت چه باید کرد؟

پس از پاکسازی، استفاده از مرطوب کننده برای حداکثر آبرسانی ضروری است. استفاده از مرطوب کننده سبب جلوگیری از خشکی می شود و پوست یکدست و صافی برای شما به ارمغان می آورد.

علت باز شدن منافذ پوست صورت

برای این عارضه دلایل مختلفی وجود دارند که هر کدام به گونه ای مؤثر هستند. یکی از دلیل آن، وراثت است. برخی افراد به صورت مادرزادی و ژنتیکی این مشکل را دارند و البته این افراد نیز می توانند به درمان این مشکل امیدوار باشند.

برخی از افراد پوست چرب دارند و میزان این چربی بیش از حد است و باعث ایجاد این عارضه در آنها شده است. این افراد باید در درجه اول روی درمان چربی اضافی روی پوست خود تمرکز کنند تا به مرور زمان وضعیت منافذ پوست خود را بهبود بخشند.

افرادی که برای کار یا هر دلیل دیگری باید در معرض نور مستقیم خورشید زیاد قرار گیرند نیز ممکن است دچار این عارضه شوند زیرا اشعه مادون قرمز و فرابنفش خورشید باعث گشاد شدن منافذ صورت و پوست می شود.

افرادی که زیاد جوش می زنند نیز ممکن است دچار این مشکل شوند. از آنجایی که جوش‌ها از سلول‌های زیر صورت به وجود می‌آیند و بیرون می‌زنند، می‌توانند منافذ پوست صورت را نیز تا حد زیادی بزرگ کرده و عوارض جانبی مرتبط با آن را ایجاد کنند.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث باز شدن منافذ پوست شود، استفاده بیش از حد از کرم هایی است که درصد چربی بالایی دارند. این امر باعث می شود منافذ پوست بسته شوند و سلول ها و سموم موجود در آنها قادر به تنفس باشند. دفع افزایش قطر آنها و ایجاد این عارضه است.

آیا شستشوی روزانه در بهبود منافذ پوستی موثر هستند؟

جواب بله است. می توان از شوینده های حاوی سالیسیلیک اسید (salicylic acid) ملایم برایشستشوی روزانه صورت استفاده کرد زیرا باعث رفع انسداد منافذ پوستی می شوند.

آیا کرم های ضد چروک برای رفع منافذ باز پوستی هم موثر هستند؟

در مواردی از کرم ها «بله» موثر هستند. مثلا کرم های حاوی رتینول (Retinol) مخصوصا وقتی شبها استفاده شوند در بهبود منافذ باز پوستی موثر هستند. همچنین کرم های حاوی ویتامین C نیز باعث کوچکتر شدن سایر منافذ باز پوستی می شوند.

آیا درمان خانگی برای بهبود یا کنترل منافذ باز پوستی وجود دارد؟

درمان های خونگی در منافذ باز پوستی بیشتر نقش کنترل کننده ی سبوم پوست را دارند که همین عامل باعث رفع انسدا منافذ و در نتیجه کوچک تر شدن منافذ می شود. در این راستا بعضی مقالات آلوئه ورا را برای کنترل خانگی منافذ پوست توصیه کرده اند. در مقالات متعدد دیگر هم استفاده از ماسک آب برنج را برای کاهش سبوم صورت و جمع شدن منافد باز پوستی توصیه کرده اند.

آیا هیالورونیک اسید در کاهش منافذ باز پوستی موثر است؟

در یکسری مقالات از محلول های حاوی هیالورونیک اسید برای رفع منافذ باز پوستی گزارش شده است البته نتایج این درمان در افراد مختلف با توجه به علت زمینه ای ایجاد منافذ باز پوست، متفاوت بوده است. در سالهای اخیر که از هیالورونیک اسیدهای تزریقی مثل پروفایلو برای جوانسازی استفاده می کنیم کاهش سایز منافذ باز پوستی در این بیماران هم بدست آمده است که این تئوری را تقویت می کند که هیالورونیک اسید در طی روند تحریک پوست برای کلاژن سازی باعث کاهش منافذ باز پوستی هم می شود.

آیا تغذیه در ایجاد یا درمان منافذ باز پوستی موثر هستند؟

در مطالعات اخیر نشان داده شده است که نوشیدن مقدار کافی آب باعث هیدراته شدن و بدنبال آن مرطوب شدن پوست می شود. رطوبت کافی پوست باعث دفع مواد توکسین از منافذ می شود که از انسداد آنها جلوگیری می شود؛ در نهایت پوست دارای منافذ باز کمتر حاصل می شود. لذا توصیه می شود روزانه حداقل 8 لیوان آب میل شود.

منافذ باز صورت را چگونه درمان کنیم؟

  • پوست را بشویید

شستن-پوست-برای-داشتن-پوست-صاف
منافذ باز صورت را چگونه درمان کنیم؟

شستشوی منظم پوست یکی از راه حل های اساسی برای پیشگیری و از بین بردن منافذ پوست است. شستشوی مناسب پوست باید با انتخاب پاک کننده های ملایم و مناسب با نوع پوست باشد.

برای پوست های چرب و مختلط از پاک کننده ای استفاده کنید که بتواند چربی اضافی سطح پوست را پاک کند که البته به آرامی توصیه می شود.

شستشو دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعد از ظهر یا عصر برای پوست های چرب مناسب است. افرادی که پوست خشک دارند باید از شستشوی زیاد خودداری کنند و مواد شوینده ای که استفاده می کنند باید بسیار ملایم و ترجیحا غیر صابونی باشد.

  • بخور

بخور-صورت-برای-داشتن-پوست-صاف
بخور برای داشتن پوستی صاف و بدون منافذ
  • استفاده از بخور یکی از روش ها و راه های بسیار کاربردی برای درمان و از بین بردن جوش های سر سیاه و همچنین داشتن پوستی صاف و بدون منافذ است، استفاده از بخور که تا به کون به راحتی در دسترس افراد بوده است و به در کم‌ترین زمان نیاز فرد را برطرف می سازد.
  • ابتدا پوست صورت را با آب و صابون با استفاده از حوله بشویید. آب را در ظرفی که امکان دود کردن آن وجود دارد به جوش آورید. وقتی آب به جوش آمد، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید، سپس با استفاده از یک پوشش برای قرار دادن روی سر، در مدت زمانی بین ۳ تا ۵ دقیقه، پوست صورت خود را به خوبی بمالید و به این گونه داشتن پوستی صاف و بدون منافذ را تجربه کنید.
  • در ادامه، روش طبیعی برای داشتن پوست صاف و بی نقص با استفاده از ماسک های متنوع معرفی میکنیم که می توانید بعد از بخور روی صورت ماسک بزنید و تاثیر بخور و استفاده از ماسک را در بستن منافذ به خوبی مشاهده کنید. برای داشتن پوستی صاف و زیبایی بیشتر پوست می توانید از بخور بابونه استفاده کنید که تاثیر بسیار بیشتری نسبت به بخور آبی دارد.

انواع ماسک برای رفع منافذ باز پوست

آب لیموی تازه

ماسک-آبلیمو-برای-منافذ-پوست
آبلیمو برای داشتن پوست صاف و بدون جوش

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که پوست را لایه برداری می کند و ظاهر منافذ باز را به حداقل می رساند و باعث جوانسازی پوست صورت می شود. این ماده به دلیل خاصیت سفید کنندگی به بهبود رنگ پوست و رفع لکه های تیره کمک می کند.

مراحل ساخت:

  • یک قاشق چایخوری عسل را به آرامی در یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید.
  • بگذارید این محلول به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.
  • این روش را حداقل یک بار در روز به مدت حداقل یک ماه ادامه دهید.

یک راه دیگر:

  • آب لیمو و آب گوجه فرنگی را به طور یکنواخت مخلوط کنید.
  • این محلول را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.
  • این درمان را هر روز یا سه یا چهار بار در هفته به مدت حداقل یک ماه تکرار کنید.

یک راه دیگر:

  • مخلوطی از یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری پودر دارچین درست کنید.
  • این خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید.
  • این درمان را حداقل یک بار در ماه تکرار کنید.

 

ماسک پرتقال و گل رز

ماسک-گل-رز-برای-رفع-منافذ-پوست
گل رز برای پوستی صاف و بدون منافذ

ماسک پرتقال و گلاب یکی از قدیمی ترین روش ها برای داشتن پوستی صاف و بدون منافذ است. مقدار مساوی آب پرتقال تازه و گلاب را با هم ترکیب کنید. با پنبه روی صورت خود بمالید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید و با حوله خشک کنید.

 

ماسک جوانه گندم

ماسک-جوانه-گندم-برای-رفع-منافذ-پوست
پوستی صاف و بدون منافذ با ماسک جوانه گندم

این ماسک نه تنها در داشتن پوستی صاف و بدون منافذ تاثیر مثبت دارد، بلکه در روشن شدن و شفافیت پوست صورت نیز مؤثر است. برای تهیه این ماسک به جوانه گندم یا گندم جوانه زده نیاز دارید که پس از خشک شدن به صورت پودر در بسیاری از عطاری ها عرضه می شود. این ماسک به داشتن پوستی صاف با بستن منافذ باز پوست به شما کمک می کند.

مراحل ساخت:

  • یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را با کمی شیر حل کنید.
  • به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست تمیز بگذارید
  • پوست را با حرکات چرخشی ملایم ماساژ دهید و با آب ولرم بشویید.

 

جو دو سر

ماسک-جو-دوسر-برای-رفع-منافذ-پوست
جو دوسر و درمان منافذ پوست

بلغور جو دوسر برای پوست عالی است. این ماده چربی اضافی و سلول های مرده پوست را از بین می برد، بنابراین می تواند منافذ باز پوست را درمان کند.

یکی دیگر از فواید جو دوسر این است که پوست را تسکین می دهد. به همین دلیل برای پوست های حساس نیز قابل استفاده است.

مراحل ساخت:

  • پنج قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری پودر شیر و دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی و با حرکات دورانی روی صورت ماساژ دهید.
  • صبر کنید تا ماسک به طور کامل خشک شود که معمولا ۱۵ دقیقه زمان می برد. سپس پوست را با آب سرد بشویید.
  • این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

 

خاک رس

ماسک-خاک-رس-برای-رفع-منافذ-پوست
ماسک رس درمان طبیعی منافذ باز

خاک رس یا multani mitti، یکی دیگر از درمان های طبیعی برای منافذ باز است. زیرا این ماده می تواند چربی اضافی پوست را جذب کند. علاوه بر این، به کاهش جای زخم و آفتاب سوختگی کمک می کند.

مراحل ساخت:

  • مقدار کافی گلاب و دو قاشق غذاخوری خاک رس را با هم مخلوط کنید.
  • این خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی پوست قرار دهید.
  • و بعد صورت خود را با آب سرد شست و شو دهید.
  • این ماسک را یک یا دو بار در هفته به طور منظم استفاده کنید.

 

زردچوبه برای منافذ باز

زردچوبه-برای-منافذ-باز
ماسک زردچوبه برای داشتن پوستی صاف

پودر زردچوبه سالهاست که برای درمان انواع مشکلات پوستی استفاده می شود. این ماده سرشار از خواص بازسازی کننده و جوان کننده پوست است و می تواند منافذ باز پوست را ببندد به داشتن پوستی صاف و بدون منافذ کمک کند.

بهترین راه استفاده از زردچوبه برای بستن منافذ این است که مقداری پودر زردچوبه را با چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و هفته ای دو بار روی صورت بمالید تا از شر منافذ باز خلاص شوید. این ماسک ها راز داشتن پوست صاف هستند.

مراحل ساخت:

  • مقداری پودر زردچوبه را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید
  • بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورت بماند
  • هنگام شستن پوست با آب ولرم، به آرامی و با حرکات دورانی ماساژ دهید.

 

جوش شیرین

ماسک-جوش-شیرین-برای-منافذ-پوست
جوش شیرین برای منافذ باز پوست

ما از جوش شیرین به عنوان لایه بردار ملایم برای از بین بردن چربی اضافی پوست استفاده می کنیم و همچنین منافذ باز پوست را که گرد و غبار و مواد چرب با هم مخلوط شده اند تمیز کرده و منافذ پوست را می بندند. همچنین به تنظیم pH تعادل قلیایی و اسیدی پوست کمک می کند.

مراحل ساخت:

  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین و مقداری آب گرم را با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی پوست بمالید و به مدت چند ثانیه با حرکات دورانی ماساژ دهید.
  • بعد از گذشت 2 الی ۳ دقیقه با آب سرد شست و شو دهید.
  • این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

عسل برای منافذ باز پوست

عسل-برای-منافذ-باز-پوست
ماسک عسل برای منافذ باز پوست

عسل طبیعی راه حل تمام مشکلات پوستی است و پوست را محکم تر می کند. استفاده منظم از ماسک صورت عسل به کنترل سطح چربی پوست کمک می کند. بهترین راه برای درمان منافذ بزرگ روی پوست، تهیه ماسک صورت با ترکیب عسل، آب لیمو و آب گوجه فرنگی است.

سرکه سیب

سرکه-سیب-برای-منافذ-باز-پوست
سرکه سیب راهی برای پوستی صاف و بدون منافذ

به دلیل خواص فراوانی که دارد باعث سفت شدن پوست و کاهش منافذ پوست می شود و همچنین pH پوست را تنظیم می کند. علاوه بر این، سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی در درمان این منافذ پوستی بسیار مؤثر است.

  • سرکه سیب و آب را به مقدار مساوی حل کنید.
  • یک تکه پنبه را در محلول خیس کنید و روی صورت بمالید.
  • بعد از چند دقیقه سپس صورت خود را شست و شو دهید
  • برای بهترین نتیجه، هر روز پس از شستن صورت از این درمان استفاده کنید.

 

یخ

یخ-برای-منافذ-باز-پوست
یخ برای کوچک کردن منافذ پوست

یخ همچنین می تواند به عنوان یک درمان خانگی برای کوچک کردن منافذ استفاده شود. این ماده معمولا برای بستن منافذ پوست قبل از آرایش استفاده می شود.

چند تکه یخ را در یک حوله تمیز قرار دهید و به مدت 15 تا 30 ثانیه روی صورت بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا نتیجه را ببینید. یه مدت چند روز این کار را روزانه انجام دهید.

هنگامی که اولین اثرات مثبت را روی پوست خود احساس کردید، می توانید این کار را متوقف کنید. علاوه بر این می توانید روزی یک بار صورت خود را با آب بسیار سرد بشویید. اگر قبل از مصرف، تکه های یخ را برای مدت کوتاهی در چای سبز و آب میوه هایی مانند آب سیب و خیار قرار دهید، اثرات مثبت آن بیشتر می شود.

آیا روش زندگی و عادات روزانه تاثیری در ایجاد منافذ باز پوستی دارند؟

در جواب این سوال توصیه های زیر را برای داشتن پوستی صاف با منافذ باز پوستی کمتر بصورت روزانه اجرا کنید.

  • حتما قبل از خوابیدن مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید
  • حتی اگر پوست چربی دارید و بعد از شستشوی صورت احساس خشکی پوست دارید حتما از مرطوب کننده مناسب پوست چرب استفاده کنید. برخلاف باور عمومی در این موارد، مرطوب کننده باعث بیشتر شدن چربی پوست نمی شود بلکه باعث آبرسانی مناسب پوست می شود.
  • از دست زدن و لمس صورت با دستان خود اجتناب کنید.
  • از روش های مراقبت پوستی لایه برداری صورت 2 بار در هفته استفاده کنید.

ماسکی ساده برای شفافیت و از بین بردن منافذ باز

برای داشتن پوستی صاف و بدون منافذ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری پودر زعفران و 5 قطره سرکه انگور خانگی را با هم مخلوط کنید تا ماسکی ایجاد کنید. این ماسک را شب هنگام خواب روی صورت بمالید و صبح پوست را با آب ولرم بشویید. بسته به نازکی پوست صورت هر فرد، میزان سرکه موجود در ماسک متفاوت است.

پوست های نازک باید از سرکه بسیار کم و پوست های ضخیم به اندازه دستور اصلی استفاده کنند. مقدار سرکه از یک قطره تا حداکثر 5 قطره برای هر نوع پوست متغیر است. البته سرکه عاملی است که پوست را روشن و شفاف می کند.

علاوه بر این روش ها، می توانید با استفاده از روش های زیر به درمان منافذ باز پوست نیز کمک کنید:

  • مراقبت مناسب از پوست
  • در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • یک یا دو بار در هفته از لایه بردار ملایم استفاده کنید تا چربی اضافی، کثیفی و سلول های مرده پوست از بین برود
  • به هیچ عنوان از محصول ان مراقبت از پوست چرب استفاده نکنید.
  • هر شب صورت خود را بشویید
  • به کیفیت لوازم آرایشی توجه داشتید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به چند مورد از روش های طبیعی برای داشتن پوستی صاف و بدون منافذ اشاره کردیم اما روش های دیگر نیز مانند لیفت صورت و بوتاکس تزریق چربی وجود دارد که در مواردی مثل تزریق چربی زیر چشم کاربرد دارد. اما با وجود سرعت درمان بالا این روش‌ها هزینه های زیادی را شامل می شود.

4.4/5 - (68 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط