کلینیک کاشت ابرو در تهران

فهرست مطالب

کاشت ابرو روشي است كه در آن جراح از موهاي ساير نواحي بدن براي ابرو پيوند انجام مي دهد. اين روش همانند ساير اقدامات زيبايي باعث افزايش رضايت فرد از چهره خود مي شود . افراد ممكن است بطور ذاتي ابروهاي كم پشت داشته باشند و يا بطور ارثی در ناحيه تاج و يا دم ابرو و يا قوس ابرو دچار كاهش تراكم ابرو باشند .در بعضي افراد ممكن است بدنبال دستكاري هاي زيبايي مانند برداشتن ابرو به مرور زمان دچار كاهش رشد موهاي ناحيه ابرو شده باشند.

همچنين بعضي از بيماران از مدل و فرم ابروي خود ناراضي هستند و تمايل به ايجاد تغيير در شكل ابروي خود دارند . در يكسري از بيماران هم مشكلات ابرو بدنبال جراحات و يا اسكار حاصل از ان ايجاد ميشود . در مواردي هم بيماريهاي پوستي مانند الوپسي اره اتا ( ريزش موي سكه اي ) و يا ليكن پلان و … و يا بيماريهاي ساير سيستم هاي بدن فرد از جمله كم كاري تيروئيد باعث ريزش ناخوشايند ابرو در فرد ميشوند . در بسياري از موارد ذكر شده در بالا ميتوان با انجام جراحي كاشت ابرو طبيعي به فرد كمك كرد تا از ظاهر ابروي خود رضايت كافي بدست اورد ولي در بعضي موارد بخصوص بيماري هاي پوستي زمينه اي انجام كاشت ابرو مؤثر نمي باشد و گاهي منع انجام دارد . مورد مهم ديگر كه بايد در اينجا اشاره كرد افراد مبتلا به تريكو تيلو مانيا ( كندن عادتي مو ) كانديد مناسبي جهت كاشت ابرو نيستند .

 

کاشت ابرو طبیعی

 

روش انجام كاشت ابرو طبيعی

ابتدا فرد توسط جراح مربوطه تحت معاينه و بررسي از نظر علل ايجاد ريزش ابرو قرار ميگيرد . در صورتيكه عامل بازدارنده اي در شرح حال و ازمايشات فرد براي انجام كاشت ابرو وجود نداشته باشد كانديد گرافت ابرو به روش FUT ميشود . جراحي تحت بي حسي موضعي و در اتاق عمل سرپايي قابل انجام است و فرد در كل مدت انجام كاشت ابرو بيدار هست . قبل از شروع كاشت طراحي ابرو توسط فرد ماهر در اين زمينه با در نظر گرفتن خواسته فرد در درجه اول و ساير فاكتورها از جمله فرم ساير قسمتهاي صورت و ايجاد بهترين مدل ابرو متناسب با ساير اعضا صورت و در عين حال قابل اجرا بودن ان صورت ميگيرد . بعد از اين مرحله جراح به كمك تيم كاشت ابرو اقدام به برداشتن گرافت حاوي فوليكول هاي مو از قسمت پشت سر مي كند.

در اين مرحله تلاش بر اين است كه قسمتي از مو انتخاب شود كه جهت رويش مو متناسب با محل گيرنده پيوند ابرو باشد . محل برداشتن نوار باريك گرافت پشت سر با نخ غير قابل جذب بخيه ميشود و حدود ١٠ روز بعد برداشته ميشود . خوشبختانه در اكثر موارد خط باقي مانده از اين برش در لابلاي مو ها ي پشت سر بعد از مدتي به سختي قابل ديدن مي باشد . در مرحله بعد تيم كاشت اقدام به تهيه فوليكول هاي مجزا جهت كاشت ابرو ميكنند . جهت كاشت ابروي طبيعي در محل نياز به هيچ برشي نيست لذا هيچگونه اسكار ناشي از كاشت ابرو در محل ابرو باقي نمي ماند . تعداد كاشت فوليكول ابرو مابين ٥٠٠ تا ١٥٠٠ عدد در هر ابرو در هر فرد متغير ميباشد و اين ميزان بستگي به وسعت منطقه مورد نياز براي كاشت ابرو دارد . زمان لازم براي انجام كاشت ابرو طبيعي بطور دقيق و با تراكم كافي حدود ٥ ساعت مي باشد .

 

 

علت ریزش ابروها

بعضی از بيماري‌ها  مثل عدم تعادل هورمون تيروئيد، ديابت، ‌آلوپسي يا طاسي موضعي که باعث ریزش موهای ابرد می شوند.

استفاده از یک سری داروها,مثل: دارو درماني, پرتو درماني, شيمي درماني

ابروهایی که در اثر سوختگي آسيب‌ دیده اند.

اصلاح بيش از حد ابروها

نازک و کم‌ پشت بودن ابروها

 

چه كسانی می توانند كاشت ابرو انجام دهند؟

كسانی كه قسمتی از ابروی خود را از دست داده اند, به دلیل بیماری های خاص یا موارد دیگر.

✔ افرادی که از فرم ابروی تاتو شده ی خود خسته شده اند می توانند  از کاشت ابرو استفاده کنند.

برای پر پشت كردن ابروها هم می توان از کاشت ابرو استفاده کرد.

اگر از شکل و فرم ابروی خود راضی نیستید یا اگر ابروی شما به دلیلی شکل زیبایی ندارد می توانید از کاشت ابرو استفاده کنید.

برای ترمیم جای زخم یا بخیه, بد شکلی ایجاد شده در ابرو بخاطر سوختگی، کاشت ابرو بهترین روش برای زیبا تر شدن ابروهای شماست.

 

اقدامات قبل از کاشت ابرو

در روز عمل جراحي بايد صورت خود را به طور کامل بشوييد، تميز کنيد و اصلاً آرايش نکنيد. نحوه استفاده از قطره‌هاي چشمي، کرم‌هاي مرطوب کننده و محصولات زيبايي و بهداشتي را به دقت رعايت کنيد. همچنين دقت کنيد که قبل و بعد از عمل کاشت ابرو به هيچ وجه نبايد از لنزهاي چشمي تماسي استفاده کنيد.

 

نتايج حاصل از كاشت ابرو به روش FUT

يكي از نتايج خوب كاشت ابرو طبيعي اين است كه فرد بلافاصله بعد از اتمام كاشت داراي تراكم مناسب ابرو در محل هاي مورد نظر تعيين شده قبل از كاشت ميشود . ابروي كاشت شده تا بيست روز اينده شروع به رشد ميكند و بعد از ان وارد چرخه طبيعي ريزش ابرو ميشود . بعد از حدود سه ماه ابروي كاشت شده مجددا رشد ميكند و دائمي ميشود . در بعضي موارد رشد دائمي ابروي كاشت شده حوالي پانزده ماه بعد اتفاق مي افتد.

از بين فوليكول هاي كاشت شده ابرو گاهي بيست درصد ان رشد نميكند البته در بعضي افراد داراي جنس و ضخامت خاص پوست اين درصد تا حدود سي درصد هم ميرسد ولي در مجموع در حدود نود درصد از افرادي كه تحت كاشت ابرو طبيعي قرار گرفته اند هشتاد تا نود درصد از فوليكول هاي كاشت شده رشد دائمي خواهند داشت، به همين دليل است كه توصيه ميشود تا پانزده ماه بعد از كاشت ابرو اقدام به برداشتن ابرو بخصوص قسمت كاشت شده نكنيد . همچنين در افراديكه كه عادت به كندن مو و ابرو دارند بيست درصد از فوليكولهاي كاشت شده رشد نميكنند . در موارديكه نياز به ترميم مجدد كاشت ابرو باشد توصيه ميشود انجام عمل ترميم بعد از پانزده ماه بعد از كاشت ابرو اوليه انجام شود . در بعضي افراد جهت حفظ فوليكولهاي كاشت شده و افزايش تراكم بهتر است يك ماه بعد از كاشت اول تحت مزوتراپي ابرو قرار گيرند. در اينصورت ميتوان شاهد افزايش نتايج مثبت كاشت ابرو باشيم .

 

مزایای کاشت ابرو

مهمترين مزيت كاشت ابرو دائمي بودن ان است به اين معني كه فرد يكبار نياز به انجام ان دارد و موهاي كاشته شده با سيكل طبيعي رشد و ريزش موي ابرو هماهنگ ميشوند و رشد موي كاشته شده همزمان و بصورت طبيعي با موهاي اوليه ابرو خواهد بود . در اين روش با استفاده از موي ساير نواحي بدن خود فرد احتمال هرگونه الرژي به حداقل ميرسد . كاشت ابرو بطور سرپايي بدون نياز به بيهوشي عمومي در تمام سنين بدون نياز به بررسي هاي پزشكي گسترده قبل عمل قابل انجام است .

 

مراقبتهای بعد از عمل کاشت ابرو

١- تا دو روز محل برداشتن گرافت مو در پشت سر پانسمان تميز داشته باشد و بعد از دو روز پانسمان خارج شود و پماد موپيروسين روزي دو بار روي زخم پشت سر زده شود .

٢- دو روز بعد از كاشت ، سر را از پشت طوري شامپو كنيد كه اب شستشو روي ابرو نريزد .

٣- جهت برداشتن بخيه پشت سر ده روز بعد به جراح خود مراجعه كنيد .

٤- روزي سه بار تا دو هفته بعد از كاشت ابرو پماد جنتامايسين به ارامي روي ابرو بزنيد.

٥- بعد از روز چهارم شستشوي ابرو روزانه فقط بصورت زير انجام شود:

( آب و شامپو بچه را مخلوط كرده و به اهستگي كف حاصل از ان را با كف دست روي ابرو بريزيد و بعد از ان با اسپري اب پاش روي ابرو بدون هيچ تماس با دست اب اسپري كنيد.)

٦- از اسپري اب پاش بطور فراوان در طي روز روي ابرو اب بپاشيد .

٧- مصرف انتي بيوتيك خوراكي تجويز شده از جراح معالج خود فراموش نشود .

٨- از فرداي روز كاشت ابرو ميتوانيد كار و فعاليت اجتماعي خود را شروع كنيد ولي توصيه ميشود انجام فعاليت ورزشي سبك بعد از يك هفته و انجام فعاليت ورزشي سنگين بعد از يك ماه شروع شود .

٩- از مصرف سيگار و قليان تا حد امكان قبل و بعد از كاشت ابرو اجتناب كنيد .

١٠- از برداشتن ابروهاي كاشت شده قبل از پانزده ماه قويا اجتناب كنيد .

 

 عوارض کاشت ابرو

در مجموع جراحي كاشت ابرو روش با كمترين خطر و عوارض جهت ترميم ابرو مي باشد.

پس از عمل کاشت ابرو ممکن است, ابرو دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود و همچنین احتمال دارد بیمار احساس خارش در این ناحیه داشته باشد که این خارش برای یک تا دو روز ماندگاری دارد. اگر این خارش بعد از کاشت مو ابرو با گذشت چند روز ادامه داشته باشد ممکن است دلیل آن ایجاد عفونت باشد؛ امکان کنترل این خارش با استفاده از پمادها و کرم‌های مخصوص وجود دارد.

ممکن است در موارد نادری کمی خون مردگی و تورم به مدت 3 روز در اطراف چشم برای برخی مراجعه کنندها مشاهده شود. در صورتی که از بخیه در کاشت ابرو استفاده شود جای آن پس از چند هفته از بین می رود.

هزینه کاشت ابرو

هزینه تقریبی کاشت ابرو به مهارت و تخصص پزشک و به کلینیک کاشت ابرو که مراجعه می کنید همچنین به سابقه پزشک کاشت ابرو بستگی دارد. لازم است بدانید هزینه پرسنل و کارکنان کلینیک زیبایی هم به این موارد باید اضافه کرد. از عوامل دیگری که در هزینه ی کاشت ابرو تاثیر گذار می باشد، ناحیه ای که قرار است تحت عمل قرار بگیرد، تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای جراحی، تعداد فولیکول‌های موجود در ناحیه اهدا کننده و تعداد پیوندهای موی مورد نیاز برای کاشت ابرو است. همچنین زمان و کار صرف شده ,ضخامت و تراکم ابرو، بر روی قیمت تاثیر می گذارند.

لازم به ذکر است که تجهیزات و لوازم درجه یک و دستگاه های مناسب جهت انجام عمل کاشت ابرو در قیمت تاثیر می گذارد. قیمت کاشت ابرو پس از انجام بررسي‌هاي لازم در جلسه مشاوره اوليه با خانم دکتر سالومه سالاریان به اطلاع شما خواهد رسيد .

سوالات متداول در رابطه با کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو از چه زمانی قادر به گرفتن ابرو هستم؟

معمولا پانزده ماه بعد از کاشت ابرو توصیه می شود.

ایا بعد از کاشت ابرو مجاز به تزریق بوتاکس هستم ؟

بله البته توصیه میشود تزریق بوتاکس بعد از کاشت ابرو تا دوماه به تعویق بیفتد.

ابروهای جدید من چه زمانی قابل مشاهده خواهد بود؟

روند بهبود نتایج این عمل تا یک سال بعد از کاشت ابروها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

آیا برای ترمیم ابروهای من از موهای خودم استفاده می‌شود؟

بله

نمونه کارهای کاشت ابرو توسط دکتر سالومه سالاریان

4.7/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط