با تزریق فیلر یا ژل، جوانی را به پوست خود بازگردانید!

botax in iran
botax in iran

فهرست مطالب

تزریق بوتاکس صورت یکی از روش‌هایی است که برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد به کار می‌رود؛ مانند چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن که بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌شوند و چروک‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شوند. بوتاکس روی پایه‌های عصبی عضلات قرار می‌گیرد و پیام عصب به عضله را قطع می‌کند؛ به‌همین دلیل وقتی می‌خواهیم اخم کنیم قادر به این کار نیستیم. برای رفع چروک دور چشم همچنین می توان از تزریق فیلر دور چشم استفاده کرد. البته این تاثیر فقط برای اخم ابروها نیست، بلکه چین‌و‌چروک‌هایی که بر اثر حرکات صورت ایجاد شده‌اند کمتر شده و تشدید پیدا نمی‌کنند. تاثیر بوتاکس روی عضلات موقت است که می‌توان گفت این یکی از حسن‌های بوتاکس است. بین 3 الی 6ماه ممکن است اثر بوتاکس در افراد باقی بماند. ‌با این حال برای جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی از روش دیگری به‌نام تزریق ژل یا همان فیلر هم استفاده می‌شود. بوتاکس همان‌طور که گفته شد خاصیت فلج‌کنندگی دارد اما فیلر و ژل‌ها خاصیت پر‌کنندگی دارند. باید گفت که برای شادابی پوست همچنین می‌توان از روش لیفت صورت استفاده کرد که برای کسب اطلاعات راجع به بهترین جراح لیفت صورت می‌توانید با کلینیک دکتر سالاریان تماس بگیرید.

کاربردهای بوتاکس:

– درمان خط اخم

– درمان خطوط فعال پیشانی

– درمان خطوط پا کلاغی کنار چشم

– درمان چروک‌ها فعال زیر چشم

– بالا بردن ابروها با بوتاکس

– درمان چروک‌های روی بینی (بینی خرگوشی)

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

– درمان چروک‌های دور دهان

– درمان چروک‌های چانه

-کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن‌

– بالا بردن نوک بینی

همان‌طور که گفته شد بوتاکس برای از بین بردن چروک‌های پوستی تاثیر بسزایی دارد، اما غیر از، از بین بردن چین و چروک‌ها نقش درمانی هم دارد ازجمله از بین بردن تعریق بیش از حد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که مصرف بوتاکس قطع شود، عضلات صورت دچار افتادگی بیش از پیش نمی‌شوند؟

به هیچ عنوان. این اعتقاد از این جهت شایع است که این فرد مدتی تحت‌تاثیر بوتاکس حرکت عمده‌ای در محل تزریق ندارد و احساس سنگینی و کشیدگی می‌کند و با تمام شدن اثر دارو، این احساس را از دست می‌دهد و می‌تواند دوباره ناحیه مورد‌نظر را چین دهد. عکس‌هایی که قبل از تزریق گرفته ‌می‌شود به‌طور مشخص برای اثبات همین مسئله است.

قبل از تزریق بوتاکس بخوانید:

بوتاکس به شکل پودر است که در ویال‌های یک نفره، دونفره یا سه نفره بسته‌بندی شده است. برای تزریق بوتاکس نیازی به بی‌حسی نیست. این کار در مطب قابل انجام است و حدود 10دقیقه به طول می‌انجامد. برای تزریق، پزشک ماده حلال را به پودر اضافه می‌کند و محلول را با سرنگ انسولین که سر سوزن آن بسیار نازک است در چندین نقطه در قسمت میانی پیشانی و گوشه‌های چشم تزریق می‌کند. بهتر است بیمار از چند دقیقه قبل از تزریق کمپرس سردی را روی ناحیه مورد‌نظر قرار دهد تا درد ناشی از تزریق که بسیار اندک است باز هم کاهش یابد. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت بوتاکس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این نباید‌های تزریق بوتاکس را جدی بگیرید

-بارداری و شیردهی و کودکان زیر 12سال است گر‌چه هیچ‌گونه عوارضی مشاهده نشده و فقط بحث احتیاط است.
-فردی که حساسیت شناخته شده به آلبومین انسانی دارد (این ماده هم در دیسپورت و هم در انواع دیگر بوتاکس وجود دارد)
-افرادی که دچار بیماری التهابی در محل اتصال عصب به عضله هستند (مثل میاستنی گراویس وALS ‌‌)
-افراد مبتلا به اختلالات انعقادی‌
-افرادی که داروهایی مصرف می‌کنند که در محل اتصال عصب به عضله تاثیر دارد (آمینوگلیکوزیدها مثل جنتامایسین و داروهایی مثل پنی‌سیلامین و کینین‌)
-افراد مبتلا به اختلالات روانی و کسانی که نتایج نهایی و محدودیت‌ها را درک نکرده‌اند.

تفاوت ژل با بوتاکس چیست؟

بوتاکس خاصیت فلج‌کنندگی دارد، به‌همین دلیل قسمت فوقانی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد گرچه برای چین و چروک نواحی مانند پیشانی از تزریق فیلر پیشانی هم استفاده می شود. در صورتی که ژل یا فیلر حالت پرکنندگی دارد و در قسمت‌های تحتانی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژل را می‌توان در نواحی شکل گونه، خط خنده، چانه و لب‌ها تزریق کرد مانند روش تزریق فیلر چانه. فراموش نکنید که هرچه ماندگاری ژل بیشتر باشد نشانه کیفیت و مرغوبیت آن نیست، زیرا برخی برندهای متفرقه کلسیم و مواد غیرجذب را به ژل اضافه می‌کنند، این کار ماندگاری ژل را بیشتر می‌کند البته برای مدتی، اما عاری از عوارض نیستند.

فیلرها، خاصیت پر‌کنندگی دارند!

فیلرها یا پرکننده‌ها موادی ژل‌مانند هستند که برای پرکردن شیارهای عمیق شده پوست، چروک‌ها، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، پرکردن اسکارها و لیفتینگ پوست به کار می‌روند. تزریق فیلر لب یکی از مجبوب‌ترین روش‌ها بین مراجعه کنندگان است.

خطوط صورت که با اسیدهیالورونیک قابل تصحیح هستند عبارتند از:

– خط اخم بین ابروها (glabellar lines)

– خطوط سیگارى‌ها که خطوط عمودى دور دهان هستند (perioral lines)

– خطوط گوشه دهان (Marionette lines)

– خطوط پیشانی

– زخم‌هاى پوستى

– چروک‌های کنار چشم (periorbital lines)

– درمان گودی زیرچشم

– درمان خط خنده (که از کنار بینی به گوشه دهان متصل می‌شود) (nasolabial furrows)

– فرورفتگی چانه و گونه‌ها

– واضح و برجسته کردن لب

– اسکار آکنه

– بعضی از زخم‌های صورت

ماندگاری ژل یا فیلرها چه مدت است؟

ژل یا فیلر ماندگاری‌اش از 4 تا 18ماه متغیر است. در بدن یک فرد 6ماه و ممکن است در بدن فرد  دیگر 8ماه ماندگار باشد.

تزریق فیلر برای چه کسانی مناسب نیست؟

در اختلالات خونریزی دهنده، دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های عصبی عضلانی، اختلالات اتو ایمون و آلرژی به مواد تزریقی همچنین در بارداری و شیردهی نباید تزریق صورت گیرد.

بهترین ژل‌ها کدامند؟

هیالورونیک اسید‌ها (‌HA) ‌چون هم جنس پوست انسان هستند از بهترین ژل‌ها محسوب می‌شوند. یکی از مزایای آنها تحریک و تکثیر کلاژن‌سازی طبیعی در پوست محل تزریق است که سبب می‌شود با چندبار تزریق (مثلا سالی یک‌بار) باعث پرشدن طبیعی چین خنده یا چین‌های عمیق اخم شود. این خاصیت در اکثر ژل‌های دیگر وجود ندارد. برای کسب و اطلاعات بیشتر و مشاوره راجع به روش هایی مانند تزریق فیلر ابرو با کلینیک تماس بگیرید.

فیلم تزریق ژل به صورت 

توسط دکتر سالومه سالاریان

4.6/5 - (11 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط