مزوتراپی صورت چیست؟

فهرست مطالب

در روش مزوتراپی صورت برای جوانسازی صورت و گردن می‌توان مواد مورد نیاز را با دستگاه مزونیدلینگ و یا تزریق مستقیم وارد پوست کرد ، در بعضی موارد می‌توان از داروهای ترکیبی مانند سفت کننده پوست همزمان با جوان کننده و یا روشن کننده صورت استفاده کرد . در روش تزریق مستقیم تاثیر دارو و مدت زمان ماندگاری آن بیشتر است.

فیلم مزوتراپی صورت توسط دکتر سالومه سالاریان

مزوتراپی صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی صورت و گردن یک روش جوانسازی پوست است، که از طریق تزریق دارو به میزان بسیار کم در درون لایه‌های پوست انجام می‌شود. از طریق این تزریقات بعضی مشکلات پوستی رفع شده و به نوعی تزریقات انجام شده، نتیجه‌ای درمانی خواهند داشت. این روش درمانی فواید و عوارضی را به دنبال دارد، که قبل از انجام آن باید آن‌ها را مد نظر قرار داد. برای داشتن چهره‌ای زیبا، باید مولفه‌های زیادی را مد نظر قرار داد. پوست زیبا و بدون هیچ گونه ایراد و مشکل باعث می‌شود تا زیبایی افراد بیشتر شده و همچنین می‌توان گفت که سلامت پوست، به افزایش سلامت کلی بدن کمک بسیاری خواهد کرد. روش‌های درمانی بسیاری برای رفع مشکلات مختلف پوستی وجود دارد؛ از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به مزوتراپی اشاره کرد.

سوالی که در ذهن افراد به وجود می‌آید این است که مزوتراپی چیست و چگونه انجام می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که مزوتراپی یک روش درمانی است که در این روش با تزریق پی در پی و بسیار کم مواد دارویی به لایه‌های مختلف پوست، مشکلات پوستی را درمان می‌کنند.

آمپول مزوتراپی چیست؟

آمپول مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوال دیگری است که برای تکمیل بحث باید تحت بررسی قرار گیرد. همانطور که گفته شد برای انجام مزوتراپی، باید یک‌سری مواد خاص که خاصیت درمانی دارند را به نواحی مختلف بدن تزریق کرد. جهت تزریق این مواد درمانی به قسمت‌های مورد نظر، باید از یک سری آمپول نازک و ریز استفاده شود که سوزن مورد استفاده برای آن‌ها در سایزهایی با اندازه‌ی خیلی کم و ریز تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طریق این سوزن‌های باریک و کوتاه، مواد درمانی به میزان مشخص و با توجه به شرایط بیمار به داخل نواحی مختلف پوستی تزریق می‌شوند.

 

انواع مزوتراپی

برای بررسی این که مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد و بطور کلی اطلاعات مربوط به مزوتراپی، بهتر است که انواع مزوتراپی را نیز تحت بررسی قرار دهیم و به این سوال که مزوتراپی چه کاربردی دارد پاسخ دهیم. از انواع مختلف این روش درمانی کاربردی می‌توان به می‌توان به مزوتراپی برای درمان مشکلات مربوط به ریزش موها، مزوتراپی و درمان تیرگی دور چشم (Eye Circle)، مزوتراپی برای رفع و از بین بردن چربی‌ها و سلولیت، مزوتراپی برای از بین بردن چروک‌های صورت، مزوتراپی برای رفع و از بین بردن جای زخم و یا التهاب و سوختگی پوست و همچنین انجام مزوتراپی برای جوانسازی و شادابی پوست اشاره کرد.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

تماس با ما جهت تعیین نوبت یا مشاوره:

مزوتراپی صورت

مواد مورد نیاز را با دستگاه مزونیدلینگ و یا تزریق مستقیم وارد پوست صورت کرده، همچنین می‌توان از داروهای ترکیبی مانند سفت کننده پوست همزمان با جوان کننده و یا روشن کننده صورت استفاده کرد. در روش تزریق مستقیم تاثیر دارو و مدت زمان ماندگاری آن بیشتر است. گرچه روش هایی مانند جراحی لیفت صورت برای جوانسازی وجود دارد، بسیاری از افراد روش مزوتراپی را ترجیح می دهند.

مزوتراپی گردن

در این روش نیز مواد مورد نیاز را با دستگاه مزونیدلینگ و یا تزریق مستقیم وارد پوست گردن کرده ، در بعضی موارد می‌توان از داروهای ترکیبی مانند سفت کننده پوست همزمان با جوان کننده و یا روشن کننده صورت استفاده کرد . در روش تزریق مستقیم تاثیر دارو و مدت زمان ماندگاری آن بیشتر است.

مزوتراپی و رفع ریزش مو

داشتن مویی سالم برای هر فرد امری مهم است؛ چرا که به زیبایی و همچنین جوانسازی چهره کمک بسیاری می‌کند. موها به دلایل مختلفی، ممکن است دچار کاهش و ریزش شوند و بهتر است که خیلی سریع به درمان آن‌ها اقدام کرد. از طریق مزوتراپی و تزریق کردن مواد دارویی مناسب به داخل پوست سر، می‌توان تا حد زیادی از ریزش موها جلوگیری کرد.

شاید بپرسید که فواید این نوع از مزوتراپی چیست؟ باید گفت که در صورت اینکه پزشک متخصص برای انجام این کار تخصص بالایی داشته باشد، مزوتراپی علاوه بر قطعی ریزش مو باعث می‌شود تا موها دوباره رشد کنند و شادابی و طراوت خود را به دست آورند.

 

مزوتراپی و درمان تیرگی دور چشم (Eye Circle)

از دیگر نمونه‌های کاربرد مزوتراپی پوست در زیبایی، می‌توان به استفاده از این روش برای رفع و از بین بردن سیاهی‌های دور چشم اشاره کرد. فایده‌ی این نوع از مزوتراپی چیست؟ با تزریق مواد درمانی مورد استفاده از طریق دستگاه مزوتراپی به نواحی اطراف چشم، می‌توان چین و چروک‌ها و سیاهی‌های دور چشم‌ها را تا حد زیادی رفع کرد.

نکته‌ی مهم در استفاده از مزوتراپی برای رفع سیاهی‌های دور چشم این است که این کار باید در طی جلسات مرتب و به شکل مکرر صورت گیرد، تا بتواند یک تاثیر بسزا و نتیجه‌ای ماندگار داشته باشد. علاوه بر آن نواحی اطراف چشم بسیار حساس هستند و پزشکان برای انجام مزوتراپی دور چشم، باید تخصص و مهارت کافی را بکار گیرند.

 

مزوتراپی و رفع جای زخم و سوختگی روی پوست

یکی دیگر از فواید و کاربردهای انجام مزوتراپی برای پوست، بکارگیری این روش برای از بین بردن جای زخم و سوختگی است. به وجود آمدن جای زخم و سوختگی بر روی پوست، باعث می‌شود تا بافت پوستی حالتی سفت و سخت و ظاهری ناپسند بکار گیرد. حال سوال اینجاست که در اینگونه موارد از مشکلات پوستی.

فایده‌ی انجام مزوتراپی چیست؟ با تزریق مواد درمانی از طریق مزوتراپی به نواحی از پوست که جای زخم و سوختگی دارند، می‌توان بافت سفت و سخت موجود در این نواحی را سست کرده و باقی کارهای درمانی را برای رفع جای زخم و پوسیدگی انجام داد.

 

انجام مزوتراپی برای افزایش شادابی پوست

از جمله اصلی‌ترین فواید مزوتراپی پوست، کمک بسیاری است که این روش درمانی به افزایش شادابی پوست می‌کند. با افزایش سن رفته رفته چین و چروک‌های صورت بیشتر می‌شود که علت آن، کمتر شدن کلاژن‌های پوست است. وجود این کلاژن‌ها به جوانسازی پوست کمک زیادی می‌کند. کمبود این کلاژن‌ها می‌تواند به دلیل افزایش سن، قرارگیری در معرض نور خورشید، آلودگی هوا، عوامل ژنتیکی و ارثی و… باشد.

انجام مزوتراپی در کنار بوتاکس یا میکرودرم، کمک بسیاری به رفع این چین و چروک‌ها کرده و باعث جوانسازی و شادابی بیش از پیش صورت خواهد شد. از طریق مزوتراپی موادی مثل انواع ویتامین‌ها، آمینواسیدها و سایر موادی که به رفع پیری پوست کمک می‌کنند به لایه‌های مختلف پوست تزریق می‌شوند.

مزوتراپی و از بین بردن چربی‌ها و سلولیت‌ها

یکی دیگر از کاربردهای انجام مزوتراپی، از بین بردن چربی‌های جمع شده در نواحی مختلف بدن است. با انجام مزوتراپی و تزریق مواد درمانی به نواحی مختلفی که چربی‌ها در آن جمع شده‌اند، سلول‌های چربی در نواحی مختلف بدن دچار از هم گسیختگی شده و ضعیف خواهند شد و در نهایت این چربی‌های آزاد شده وارد جریان خون می‌شوند و در هنگام گوارش و به وسیله‌ی روده و کلیه از بدن خارج می‌شوند‌. این روش درمانی کمک بسیاری به جوانسازی افراد خواهد کرد و علاوه بر آن باعث می‌شود تا علاوه بر داشتن بدنی سالم، زیبایی افراد نیز بیشتر خواهد شد.

مزوتراپی و رفع چروک‌های پوستی

از جمله دیگر فواید و کاربردهای انجام مزوتراپی چیست؟ انجام مزوتراپی کمک بسیار زیادی به رفع چین و چروک‌های صورت خواهد کرد. از طریق رفع چربی‌ها با انجام مزوتراپی و خارج شدن آن‌ها از بدن، دیگر مواد و ویتامین‌هایی که در مواد دارویی تزریق شده به بدن قرار دارند و از طریق مزوتراپی وارد بدن می‌شوند.

کمک بسیار زیادی به از بین بردن و جلوگیری از به وجود آمدن مواد مضر در درون بدن می‌کنند. از طریق رفع و از بین بردن این مواد، چین و چروک‌های صورت کمتر شده و می‌توان گفت که انجام مزوتراپی و جوانسازی پوست صورت و گردن، کمک زیادی به زیباسازی صورت خواهد شد.

مزوتراپی غبغب چیست؟

یکی دیگر از روش‌های مزوتراپی، مزوتراپی غبغب است. حال سوال اینجاست که مزوتراپی غبغب چیست؟ در این روش درمانی پزشک متخصص با استفاده از یک‌سری سرنگ‌های بسیار کوچک و باریک تزریقاتی را به نواحی غبغب انجام داده و از طریق ورود این مواد دارویی به چربی‌های قرار گرفته در ناحیه‌ی غبغب، یک واکنش شیمیایی در داخل این نواحی رخ می‌دهد که رخداد این واکنش، کمک بسیاری به سفت و سخت شدن سلول‌های چربی قرار گرفته در این ناحیه کرده و چربی‌های موضعی موجود در این نواحی را از بین خواهد برد. نتیجه‌ی اصلی انجام مزوتراپی غبغب، بعد از گذشت حدود یک ماه مشخص می‌شود.

خاصیت انجام مزوتراپی

ممکن است این سوال به وجود بیاید که خاصیت مزوتراپی چیست و چه فوایدی با انجام آن برای افراد حاصل می‌شود؟ از جمله فواید مختلف انجام مزوتراپی می‌توان به رفع چزوک‌های صورت و جوانسازی پوست، سفت شدن عضلات پوست، از بین بردن لکه‌های مختلف ایجاد شده بر روی پوست، روشن شدن پوست، رفع آسیب‌های مختلف پوستی، رفع چربی‌های جمع شده در نواحی مختلف پوست، رفع چربی‌های موجود در نواحی مختلف بدن مثل صورت و باسن یا ران و… اشاره کرد. به طور کلی این روش درمانی کمک بسیار زیادی به زیبایی و جوانسازی افراد می‌کند؛ انجام مزوتراپی، به جلسات مکرر نیاز دارد تا بتواند نتیجه‌ای موثر را به دنبال داشته باشد.

عوارض مزوتراپی

در این قسمت به بررسی عوارض مزوتراپی می‌پردازیم. در پاسخ به این که مزوتراپی چیست و عوارض آن کدام هستند باید گفت که هر روش درمانی عوارضی را به دنبال دارد که افراد قبل از بکارگیری این روش‌ها، باید از این عوارض آگاهی کامل داشته باشد تا بعدها دچار مشکل نشود. مزوتراپی نیز مانند تمامی این روش‌های درمانی عوارضی دارد که باید حتما مد نظر قرار گیرند. از جمله‌‌ی این عوارض می‌توان به به وجود آمدن زخم در نواحی مختلف پوستی، ایجاد عفونت در این نواحی، به وجود آمدن کبودی و قرمزی در این قسمت‌ها، ایجاد حالت تهوع و یا بروز حساسیت‌های مختلف و در نهایت به وجود آمدن درد و خارش در محل تزریق مواد مزوتراپی اشاره کرد.

هزینه مزوتراپی

هزینه مزوتراپی با توجه به عوامل مختلفی قابل تعیین است و به بیان دیگر، عوامل مختلفی بر روی قیمت مزوتراپی تاثیر می‌گذارند. از جمله‌ی این عوامل موثر بر روی هزینه‌ی انجام مزوتراپی، می‌توان به نوع روش مزوتراپی و علاوه بر آن تعداد جلسات لازم برای تکمیل روند درمان اشاره کرد. بطور تقریبی، هزینه هر جلسه مزوتراپی بین 200 الی 300 هزار تومان خواهد بود که با توجه به مهارت و تخصص پزشک این هزینه قابل تغییر است. لازم به ذکر است که به دلیل قرار گرفتن روش مزوتراپی در زمره‌ی کارهای زیبایی، این روش تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرند.

کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان

مهم‌ترین نکته‌ای که افراد باید برای انجام کارهای مختلف زیبایی درمانی همچون مزوتراپی مد نظر داشته باشند، این است که انجام این کار را به یک پزشک متخصص واگذار کنند و پوست خود را به دست هر فرد نابلدی واگذار نکنند. از جمله کلینیک‌های معتبر برای انجام مزوتراپی می‌توان به کلینیک دکتر سالومه سالاریان اشاره کرد که با بکارگیری مهارت و تخصص کامل، کارهای زیبایی و درمانی گوناگونی همچون مزوتراپی صورت و گردن را انجام می‌دهد. افراد با مراجعه به این کلینیک معتبر، می‌توانند مشورت‌های لازم در جهت انجام کارهای زیبایی و درمانی صورت خود را دریافت کنند و کارهای زیبایی صورت خود را به دست یک پزشک متخصص بسپارند.

سوالات متداول در رابطه با مزوتراپی

در مزوتراپی از چه آمپولی استفاده می شود؟

از یک سری آمپول نازک و کوتاه برای تزریق استفاده می شود که سوزن آنها بسیار ریز است.

مزوتراپی برای چه قسمت هایی استفاده می شود؟

برای درمان ریزش مو، درمان تیرگی دور چشم، رفع و از بین بردن چربی و سلولیت، از بین بردن چروک صورت، از بین بردن جای زخم و سوختگی و جوانسازی و شادابی پوست

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی یک روش درمانی است که در این روش با تزریق پی در پی در لایه های مختلف پوست مشکلات پوستی برطرف می شود.

تماس با ما جهت تعیین نوبت یا مشاوره

 

5/5 - (5 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط