جراحی بینی شکسته

فهرست مطالب

بینی یکی از اعضای مرکزی و مهم صورت می باشد که بیشتر از سایر اجزاء صورت احتمال آسیب دیدگی و شکستگی را دارد. در آقایان این احتمال به دلیل، انجام ورزش های سنگین  مثل ورزش های رزمی مورد ضربه و آسیب قرار می گیرد. شکستگی بینی منجر به کجی بینی، انحراف ، برجسته شدن استخوان روی بینی یا قوز بینی خواهد شد. شکستگی بینی بر روی چهره شخص تاثیر زیادی می گذارد، با انجام جراحی بینی شکسته  می توانید هم به سلامت بینی و هم به زیبایی چهره خود کمک شایانی کنید.

جراحی شکستگی بینی

در شکستگی بینی، بسته به شدت آسیب وارد شده به بینی شخص، مجرای تنفسی بینی دچار تنگی می شود و فرد به سختی نفس می کشد، در نتیجه بهترین راه حل جراحی و درمان بینی خواهد بود. اگر بر اثر تصادف و ضربه شدید، بینی دچار شکستگی و آسیب شدید شود، احتمال از بین رفتن و یا شکستگی غضروف نیز وجود دارد، برای درمان این مشکل، جراح قسمتی از غضروف گوش یا دنده فرد را برداشته و جایگزین می کند. هنگام معاینه بینی شکسته، به جراح خود حتما دلیل شکستگی و زمان آسیب دیدن بینی را کامل توضیح دهید. سی تی اسکن و رادیوگرافی بهترین روش برای تشخیص میزان آسیب دیدگی و شکستگی بینی می باشد که توسط متخصص جراحی بینی شکسته جویز خواهد شد.

شکستگی بینی یکی از معروف ترین شکستگی های صورت می باشد که جهت درمان باید فرد عمل جراحی بینی شکسته را انجام دهد. نشانه های شکستگی بینی  مثل: درد شدید در ناحیه بینی، تغییر شکل در ظاهر بینی،تورم و کبودی بینی، خونریزی از بینی، کبودی در اطراف بینی می باشند. در صورت مشاهده این علائم سریعا به متخصص جراحی بینی مراجعه کنید.

جراحی شکستگی بینی
جراحی شکستگی بینی

 

دکتر سالومه سالاریان، متخصص جراحی بینی 

دارای مدرک فلوشيپ جراحی پلاستيک صورت از دانشگاه كلرادو آمريكا

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

مراحل عمل شکستگی بینی

بینی بر اثر زمین خوردن، افتادن، تصادف، آسیب های ورزشی منجر به شکستگی می شود، این شکستگی در ناحیه استخوان بینی رخ می دهد. اگر در هنگام حادثه احساس درد شدید و خونریزی شدید داشتید حتما در کمترین زمان به پزشک مراجعه کنید، پزشک متخصص بینی با بررسی بینی شما و صحبت های شما دست به عمل می زند، این عمل با بیهوشی کامل انجام می شود و بعد از اتمام جراحی باید طبق دستور پزشک مراقب های لازم را انجام دهید.

نکاتی درباره ی جراحي بينی شکسته

درصورتی که استخوان بینی جابه جا نشده باشد احتیاجی به جراحی بینی شکسته نیست.

✔ جراحی بینی شکسته تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

✔ در طی جراحی بینی شکسته؛ جراح استخوان بینی را به عقب هل می دهد تا به محل اصلی خود باز گردد.

✔ اگر در گذشته عمل بینی انجام داده اید حتما برای عمل بینی شکسته جراح خود را مطلع کنید.

✔ اگر شکستگی بینی ساده و جزئی باشد درمان آن بدون جراحی امکان پذیر می باشد اما اگر 3 تا 2 هفته از این شکستگی بگذرد فقط با انجام جراحی بینی قابل ترمیم می باشد.

✔ پس از اتمام عمل بینی شکسته، بینی را گچ گرفته ؛ که به این کار در اصطلاح اسپیلنت می گویند.

✔  در مدت زمان 7 تا 5 روز این گچ باید بر روی بینی تان قرار بگیرد تا تغییری در شکل بینی ایجاد نشود.

 

مراقبت های بعد از عمل شکستگی بینی
مراقبت های بعد از عمل شکستگی بینی

مراقبت های بعد از عمل شکستگی بینی

✔ در مدت زمان 1 هفته، گچ بر روی بینی قرار می گیرد، در این یک هفته مراقب باشید در هنگام شستشوی سر و موهایتان آب باعث خیس شدن گچ روی بینی تان نشود.

✔ زمانی که سرفه یا عطسه می کنید حتما دهان خود را باز کنید تا فشار کمتری به بینی تان وارد شود.

✔ ورزش ها و فعالیت های سنگین را به مدت چند ماه کنار بگذارید.

✔ از استعمال سیگار و دخانیات به مدت دو هفته جدا پرهیز کنید.

✔ هنگام خواب از دو بالشت استفاده کنید تا سر بالا تر از بدن قرار گیرد.

✔ از کمپرس یخ بر روی گونه ها و اطراف چشم ها در روز اول استفاده کنید.

✔ می توانید برای جلوگیری از احساس درد از مسکن هایی که جراح بینی تجویز کرده است استفاده نمایید.

✔ اگر می خواهید در این مدت از دارو استفاده کنید حتما با پزشک تان مشورت کنید.

✔ از لباس های دکمه دار استفاده نمایید.

✔ از قرار گرفتن درمعرض مستقیم  آفتاب و مکان های گرم پرهیز کنید.

✔ در این مدت از عینک استفاده نکنید.

✔ در مدت زمان طولانی سر را خم نگه ندارید.

✔ زیاد صحبت نکنید.

✔ غذا های سفت مصرف نکنید.

✔ بهتر است در روز های اول غذا های آبکی مصرف کنید.

✔ دارو های گیاهی و مکمل ها را هیچ عنوان مصرف نکنید.

✔ مصرف نوشیدنی های الکلی در این دوران ممنوع می باشد.

هزینه عمل بینی شکسته

هزینه عمل شکستگی بینی به فاکتور های بسیاری مثل میزان شکستگی بینی بستگی دارد. در ابتدای کار جراح بینی، بینی شکسته را بررسی می کند تا میزان شکستگی را مشخص کند. میزان شکستگی بینی در تعیین قیمت جراحی بینی شکسته تاثیر مستقیم دارد. اگر استخوان یا غضروف بینی دچار آسیب و شکستگی بیشتری شده باشند، انجام  عمل بینی پیچیده تر می شود و زمان رینوپلاستی طولانی تر می شود اگر بیمار علاوه بر عمل شکستگی بینی در خواست جراحی زیبایی بینی یا عمل زیبایی بینی را هم زمان بخواهد هزینه جراحی بینی شکسته بیشتر می شود. پس از اعلام هزینه ای که بابت هزینه جراحی بینی شکسته دریافت می شود، بیمار باید هزینه های بیمارستان را نیز تقبل کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ها و مشاوره رایگان با شماره درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

دکتر سالومه سالاریان با داشتن چندین سال سابقه کار یکی از بهترین جراح زیبایی بینی در ایران می باشند، که در مرکز جراحی بینی خود آمادگی ارائه خدمات را به مراجعه کننده گان خود را دارد، البته کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تمامی خدمات عمل بینی از جمله جراحی بینی انحرافی، جراحی زیبایی بینی، جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی را انجام می دهند.

سوالات متداول عمل بینی شکسته

چه مدت بعد از شکستگی بینی می توان جراحی بینی انجام داد؟

بستگی به میزان جا به جایی استخوان بینی و شدت آسیب دیدگی دارد.

آیا پرداخت هزینه جراحی بینی شکسته توسط بیمه انجام می شود؟

بله، بیمه هزینه جراحی زیبایی شکستگی بینی را متقبل خواهد شد، قابل ذکر است که فقط در صورتی هزینه را متقبل می شود که جراحی ها مربوط به شکستگی یا انحراف بینی باشد، جراحی زیبایی شامل خدمات بیمه نمی شود.

آیا می توان همزمان با درمان و رفع شکستگی بینی، عمل زیبایی بینی، یا جراحی بینی نیز انجام داد؟

بله، می توانید هم زمان با جراحی شکستگی بینی، عمل زیبایی بینی نیز انجام شود اما حتما قبل از جراحی زیبایی بینی، در مورد بینی شکسته خود با پزشک مشورت کنید.

 

دکتر سالومه سالاریان، متخصص جراحی بینی 

دارای مدرک فلوشيپ جراحی پلاستيک صورت از دانشگاه كلرادو آمريكا

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

 

5/5 - (3 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. سلام
    پسرم ۱۹ ساله در۱۵ سالگی بر اثر آسیب ورزشی بینی وی شکسته و دکتر آن موقع گفت هنوز برای عمل زود است و الان هم تنفس برای وی مشکل است و هم از شکستگی بینی رنج می‌برد
    ۱_ آیا می‌شود الان جراحی استخوانی انجام داد و بعدا برای زیبای مجدد عمل نماید ؟
    ۲- هزینه جراحی و زیبایی هر کدام چقدر می‌شود ؟

  2. سلام خسته نباشید ببخشید من دماغم توی7سالگی شکسته واون موقع دکتر گفت نمیشه عمل کرد باید18سالگیت عمل کنی خواستم ببینم الان میتونم عمل کنم یا فایده ای نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط