جراحی بینی انحرافی

فهرست مطالب

کسانی که دچار انحراف بینی هستند می توانند با جراحی بینی این مشکل را برطرف کنند، معمولاً کجی تیغه بینی، در قسمت داخلی بینی آن ها وجود دارد و تأثیری بر روی شکل ظاهری بینی آن ها نمی‌گذارد. دیواره تیغه بینی، فضای داخل بینی را به دو حفره جدا راست و چپ تقسیم می‌کند.

قسمت پایینی تیغه بینی غضروفی و قسمت بالایی آن استخوانی می باشد. تیغه بینی تا پایان بلوغ رشد می‌کند و چند مرکز غضروف‌سازی و استخوان‌سازی در رشد تیغه بینی مؤثرهستند. چون تنفس برای کسانی که دچار انحراف بینی هستند به سختی صورت می گیرد با عمل جراحی بینی انحرافی می توانند این مشکل را برطرف کنند.

مزایای عمل انحراف بینی

%80 مردم اغلب دچار ناهماهنگی در کانال های بینی خود هستند. به سختی تنفس یکی از بارز ترین مشکلات انحراف بینی است، با انجام عمل انحراف بینی می توان تمامی مشکلات تنفسی موجود را به سرعت بر طرف کرد تا شخص بتواند در ادامه زندگی خود به راحتی تنفس نماید.

✔ بهبودی در نفس تنگی

✔ خونریزی بینی از بین می رود

✔ بهبود عفونت ناحیه گوش

✔ بهبود عفونت در حلق و ریه

✔ خوب شدن سینوزیت

✔ از بین رفتن تنفس صدا دار

✔ از بین رفتن درد در ناحیه صورت و سر

رفع خروپف موقع خواب

دلیل های انحراف تیغه بینی

اگر به هر دلیلی یکی از مراکز استخوان سازی یا غضروف سازی بیشتر یا کمتر از حد معمول رشد کنند، تیغه بینی از خط وسط منحرف می شود، و به سمت راست یا چپ کج می شود. ضربه به بینی یا شکستگی آن نیز می تواند تیغه میانی بینی را دچار انحراف کند. در هنگام تولد نوزاد، در حین گذر از کانال زایمان اگر ضربه یا آسیبی به بینی وارد شود بسته به شکل و محل کجی تیغه بینی،  باعث انحراف و گرفتگی یک یا هر دو مجرای بینی می‌شود. همچنین شکستگی بینی نیز ممکن است باعث انحراف بینی شود.

علائم انحراف تیغه بینی

انحراف تیغه بینی ممکن است باعث آپنه خواب شود، یعنی فرد در طول خواب تنفسش متوقف شود.

✔ گرفتگی بینی در یک طرف بینی یا هر دو طرف بینی

✔ مشکل در تنفس

✔  عفونت های سینوسی عود کننده یا مکرر

✔ خونریزی بینی

✔ درد صورت

✔ سردرد

✔ آبریزش بینی

✔ تنفس با صدای بلند

✔ خروپف در زمان خواب

دکتر سالومه سالاریان، متخصص جراحی بینی 

دارای مدرک فلوشيپ جراحي پلاستيک صورت از دانشگاه كلرادو آمريكا

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

انحراف تیغه بینی چطور درمان می شود؟

مشکل و علائم انحراف تیغه بینی را می توان با مصرف داروها رفع کرد. در صورتی که مصرف دارو به تنهایی کافی نباشد، می توانید به سراغ یک جراح بینی معتبر و متخصص برای رفع مشکل انحراف بینی خود بروید. با انجام عمل جراحی بینی انحرافی می توان این مشکل را رفع نمود.

بهترین جراح انحراف بینی

دکتر سالومه سالاریان متخصص گوش، حلق و بینی در تهران، یکی از بهترین جراح هان انحراف بینی می باشند که می توانند به شما عزیزان در رفع مشکلات بینی انحرافی خود کمک کند. شما می توانید باز طریق تلفن های موجود در وب سایت کلینیک زیبایی دکتر سالومه سالاریان تماس بگیرید. و به مشاوره های لازم را در این زمینه انجام دهید. دکتر سالومه سالاریان با داشتن چندین سال سابقه کار در زمینه عمل جراحی بینی، مثل: جراحی بینی استخوانی ، جراحی بینی گوشتی، جراحی بینی انحرافی بهترین و با کیفیت ترین حراجی بینی را برای بیماران خود انجام می دهد.

عمل جراحی بینی انحرافی

در طی عمل جراحی بینی، جراح داخل بینی را عمل می کند به شیوه ای که، برش کوچکی در تیغه بینی ایجاد می کند و سپس استخوان یا غضروف اضافی را حذف می کند. جراحی تیغه بینی معمولا بدون جراحی تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود حدود یک تا یک و نیم ساعت طول می کشد و بیمار می تواند بعد از سه تا چهار ساعت بعد از انجام عمل به خانه خود برود. رینوپلاستی یا کار روی بینی اگر با سپتوپلاستی ترکیب می شود، برای بهبود ظاهر بینی به این روش سپتورینوپلاستی می گویند. همچنین ممکن است سپتورینوپلاستی را با جراحی سینوسی ترکیب کرد.

عوارض عمل انحراف بینی

جراحی بینی انحرافی اگر توسط یک بهترین جراح بینی که دارای علم، تخصص و تجربه کافی در زمینه عمل بینی انحرافی داشته باشد و در یک مرکز معتبر عمل بینی، انجام شود می تواند نتایج خوبی در بر داشته باشد و میزان عوارض عمل انحراف بینی حداقل ممکن برسد. در هر صورت عمل بینی انحرافی می تواند با توجه به جراح آن و شرایط بیمار دارای برخی عوارض بعد از جراحی باشد که شامل موارد زیر می باشد:

✔ عفونت

✔ خون ریزی

✔ سوراخ در تیغه بینی

✔ توانایی بویایی را از دست می دهند

✔ نشت مایع مغزی نخاعی

✔ تغییر در صدای فرد

 تورم

✔ کبودی

تفاوت بین انحراف بین با بینی کج چیست؟

انحرف بینی یعنی کج بودن تیغه بینی با کج بودن خود بینی متفاوت است. انحراف بینی یک عمل درمانی محسوب می شود، اما کجی بینی یک عمل زیبایی محسوب می شود.

آیا با جراحی انحراف بینی ظاهر بینی هم اصلاح می شود یا جراحی زیبایی بینی باید جدا عمل شود؟

جراحی بینی انحرافی فقط کجی تیغه بینی را برطرف می کند. جراحی زیبایی بینی باید جداگانه انجام شود، البته هم زمان با جراحی بینی انحرافی نیز می توان جراحی زیبایی انجام داد اما هر کدام دو عمل جدا گانه هستند. اگر هر دو عمل را یک بار انجام دهید، داروی بیهوشی برای شما فقط یک بار استفاده می شود. دلیل بعدی اینکه یکبار بینی شما برش داده می شود و در نتیجه جای زخم کمتری ایجاد می شود.

دکتر سالومه سالاریان، متخصص جراحی بینی 

دارای مدرک فلوشيپ جراحي پلاستيک صورت از دانشگاه كلرادو آمريكا

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرید

عمل انحراف بینی با لیزر

به جراحی‌ های کوچک و بدون خونریزی که نیازمند به بستری نباشد را به غلط جراحی بینی با لیزر می گویند. حتی به اشتباه عمل بینی به روش بسته که در آن از برش پوستی استفاده نمی‌شود را عمل لیزر بینی می دانند. عمل بینی با لیزر هیچ مفهومی ندارد، جراحی بینی به دو روش اصلی انجام می شود، به روش باز و روش بسته که در هیچکدام از این دو روش،  لیزر کاربرد ندارد.

بعد از عمل انحراف بینی چه باید کرد

✔ هنگام خواب با استفاده از 2 بالشت به مدت 7 روز پس از عمل جراحی بینی انحرافی ، سر خود را بالاتر از حد معمول نگه دارید.

✔ 72 ساعت اول بعد از جراحی برای کاستن از تورم در طول روز از کمپرس سرد استفاده کنید.

✔ اگر احساس درد دارید می توانید داروهای مسکن استفاده کنید.

✔ بعد از عمل جراحی بینی انحرافی خوردن مایعات را  شروع کنید.

معمولا کبودی بدنبال جراحی بینی بسیار کم است و ظرف ۵ روز بعد از انجام عمل جراحی از بین خواهد رفت .

✔ در کسانیکه جراحی انحراف تیغه داخل بینی همزمان با جراحی زیبایی بینی داشته اند مراقبت های بعد از جراحی بینی کمی بیشتر هست.

✔ معمولا با نظر جراح بینی یک ماه بعد از جراحی هفته ای یکبار جهت تعویض چسب و معاینات تکمیلی به جراح خود مراجعه می کنید و بعد از آن دو هفته یکبار و سپس به فواصل سه ماه یکبار جهت اطمینان از روند کامل بهبودی مراجعه می کنید.

✔ احساس سنگینی و بیحسی نوک بینی معمولا تا یکماه بعد از جراحی بینی طبیعی است.

 

برای کاهش بیشتر احتمال خونریزی و تورم، تا چند هفته بعد از عمل از این اقدامات احتیاطی زیر پیروی کنید:

✔ اجتناب از فعالیت های شدید بدنی و ورزش هایی مانند ایروبیک و شنا برای یک ماه بعد از جراحی، فعالیت های سنگین ورزشی را از یک ماه بعد از جراحی بینی می توانید شروع کنید.

✔ مسواک زدن دندان ها را به آرامی انجام دهید

✔ لباس هایی را که مانند ژاکت بر روی سر خود نکشید که ضربه ای به بینی وارد نشود.

✔ در صورت استفاده از کیسه یخ بلافاصله بعد از عمل و استفاده از دو تا بالش زیر سر برای بالا نگهداشتن سر احتمال ایجاد کبودی و ورم به حداقل می رسد. ورم مختصر اطراف بینی ممکن است تا 2 هفته برطرف شود.

✔ اعمال دندانپزشکی غیر اورژانسی بهتر است تا یک ماه بعد از جراحی بینی به تاخیر بیفتد.

✔ به بینی خود به هیچ عنوان ضربه وارد نکنید.

✔ برای جلوگیری از یبوست، غذاهای پرچرب مانند میوه ها و سبزیجات بخورید. یبوست می تواند شما را تحت فشار قرار داده و فشار را روی بینی را افزایش دهد.

✔ اجتناب از واکنش های شدید چهره، مانند خنده.

✔ از یک هفته بعد از جراحی بینی می توانید از کرم و لوازم آرایشی خود استفاده کنید.

✔ بعد از خارج کردن اسپلینت بینی می توانید مسافرت بروید ولی در طی آن از داروهای تجویزی استفاده کنید.

✔ اعمال دندانپزشکی غیر اورژانسی بهتر است تا یک ماه بعد از جراحی بینی به تاخیر بیفتد.

✔ به بینی خود به هیچ عنوان ضربه وارد نکنید.

✔ برای جلوگیری از یبوست، غذاهای کم چرب مانند میوه ها و سبزیجات بخورید. یبوست می تواند شما را تحت فشار قرار داده و فشار را روی بینی شما افزایش دهد.

درد عمل انحراف بینی

چون این عمل همراه با بی حسی موضعی انجام می شود شما هیچ دردی را حس نمی کنید. ممکن است زمانی که اثر بی حسی تمام شود مقداری درد حس کنید که طبیعی است و زود برطرف می شود.

هزینه جراحی بینی انحرافی

عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند بر هزینه عمل بینی انحرافی ، مانند دستمزد پزشک جراح، که هرچه پزشک متخصص تر باشد دستمزد آن معمولا بیشتر خواهد بود، مکان انجام جراحی ( مثلا مطب باشد یا بیمارستان عمومی یا خصوصی)، میزان کار بر روی بینی نیز بسیار با اهمیت می باشد، اینکه یک بینی چقدر کار دارد تعیین کننده می باشد در قیمت جراحی بینی انحرافی ، جراحی بینی انحرافی چون یک عمل زیبایی به حساب نمی آید، پرداخت هزینه عمل بینی توسط بیمه صورت می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره تلفنی رایگان و تعیین وقت نوبت، حتما با شماره درج شده ما در سایت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در رابطه با جراحی بینی انحرافی

عمل انحراف بینی چقدر درد دارد؟

این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود و شما در طول زمانی که بی حسی از بین نرفته باشد دردی حس نخواهید کرد.

از کجا بفهمم بینی من انحراف دارد؟

اگر در خواب تنفستان متوقف می شود، گرفتگی یا خونریزی و یا آبریزش بینی دارید، خر و پف می کنید، عفونت های سینوسی دارید ، با صدای بلند نفس می کشید و سردرد دارید لازم است به پزشک مراجعه کنید.

هزینه ی عمل جراحی بینی انحرافی چقدر هست؟

هزینه ی عمل جراحی بینی انحرافی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله دستمزد پزشک جراح، مکان انجام جراحی، میزان کار بر روی بینی. عمل جراحی بینی انحرافی به دلیل اینکه عمل زیبایی به حساب نمی آید ، بیمه هزینه ی آن را می پردازد.

4.2/5 - (4 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط