برطرف كردن چروك دور چشم

فهرست مطالب

رفع چروک دور چشم

برطرف كردن چروك دور چشم

در تمام طول زندگي، مردم همواره به شما گفته‌اند كه لبخند بزنيد. لبخند بزنيد تا ذهنيتي خوب در افراد ايجاد كنيد. لبخند بزنيد تا به دنيا نشان دهيد كه انساني شاد هستيد. اما تاكنون هیچ‌کس به شما نگفته است كه اين لبخند زدن‌ها می‌تواند به ايجاد چین‌ و چروک دور لب و دور چشم منتهي گردد. از آنجایی‌که اين خطوط همانند پنجه‌های يك پرنده به سمت بيرون منشعب می‌شوند، آن‌ها را خطوط پنجه كلاغي می‌نامیم. اما سؤال اينجاست كه چگونه می‌توانیم با اين خطوط ريز مقابله كنيم؟‌ می توان برای رفع چین و چروک دور لب و اطراف چشم ها از روش درمانی هیدرودرم پوست، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لیفتینگ صورت، لیفت با نخ و تزریق فیلر دور چشم که در ادامه آورده شده اند، بهره برد.

نخستين عضو بدن كه می‌تواند از تأثیرات چشمگیر جراحی زيبايي منتفع گردد، چهره است. دکتر سالومه سالاریان، جراح زیبایی سر و گردن با به‌کارگیری جديدترين تكنولوژي در حذف چین‌وچروک دور چشم، موجب می‌شود که فرد سال‌ها جوان‌تر به نظر برسد، و زیبایی طبیعی نهفته در زیر چین‌ و چروک‌ها، چین‌ و چروک دور چشم، و دیگر نشانه‌های پیری را آشکار می‌سازد.

چین‌ و چروک دور چشم

تأثیرات محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، زمانی که با استرس و روند طبیعی پیری همراه شود، می‌تواند به ایجاد چروک زیر چشم منجر گردد. زماني كه اين خطوط عميق می‌شوند، ممکن است با خطوط اخم پایدار و یا خطوط ناشی از نگرانی دائمی اشتباه گرفته شوند. اگر به روش‌های غیر جراحی برای بهبود ظاهر و جوان‌سازی صورت خود علاقه‌مند هستيد، دکتر طرزی طیف وسیعی از روش‌های تزریقی و چربی ازجمله بوتاکس و ژل و همچنین لیفت با نخ را به‌منظور رفع خطوط دور چشم به شما ارائه می‌دهد.

چرا چین‌ و چروک دور چشم باید درمان شود؟

دلایل فیزیکی، روحی و اجتماعی برای درمان چین‌ و چروک دور چشم عبارت‌اند از:

  •  بهبود ظاهری
  •  افزایش اعتماد به‌ نفس

دو نوع اصلی از چین‌ و چروک زیر چشم وجود دارد:

  •  خطوط موقت

این خطوط به‌ واسطه حرکت عضلات اصلی ایجاد می‌شوند. اخم کردن، لبخند زدن ( چروک دور لب  ) و جمع‌کردن چشم‌ها موجب فعال‌سازی این عضلات می‌شود.

  •  خطوط پايدار

این خطوط همواره وجود دارند، حتی در هنگام خواب. این‌ها خطوط واقعي موجود در روی پوست هستند كه از تكرار حركاتی چون جمع‌کردن چشم‌ها، اخم و آسیب‌های نور خورشید ناشی می‌شوند.

روش‌های درماني براي رفع چین‌ و چروک دور چشم

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک ژل تزریقی است که از فرم رقیق‌شده پروتئین سم بوتولینوم استفاده می‌کند. اين ژل سیگنال‌های اعصابی که موجب انقباض عضلات اطراف چشم‌ها می‌شود،‌ را مسدود كرده و موجب بهبود ظاهر چین‌ و چروک‌ها و رفع چروک بالای چشم می‌گردد. درحالی‌که محصولات دیگری نیز وجود دارند که از این پروتئین ساخته‌شده‌اند، اما دارای قابلیت‌ها و فرمول‌بندی متفاوت هستند،‌ به این معنی که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان جایگزینی برای بوتاکس استفاده کرد.

نامزدهای بوتاکس

اگر شما به چین‌ و چروک صورت و دور چشم مبتلا هستید، و از سلامتی جسمی خوبی برخوردار می‌باشید، و سابقه آلرژی به مواد تشکیل‌دهنده بوتاکس را نداريد، شما یک نامزد عالی برای این روش درمانی محسوب می‌شوید. اگر شما باردار هستيد و یا در دوران شيردهي به سر می‌برید، نباید عمل تزریق بوتاکس چروک دور چشم را انجام دهید. افراد مبتلابه یک بیماری و یا عفونت شدید و بيماری‌های عصبی یا عضلانی مانند ALSS نيز نباید تحت درمان تزریق بوتاکس قرار گیرند. قبل از دریافت تزریق، حتماً پزشک را در جریان سابقه پزشکی خود و تمام داروهایی که در حال حاضر دریافت می‌کنید،‌ قرار دهید.

عملکرد بوتاکس چگونه است؟

تزریق بوتاکس چروک دور چشم انقباض عضلات اطراف چشم‌ها را هدف قرار می‌دهد. تزريق ژل بوتاكس به عضلات، موجب کاهش فعاليت آن‌ها و درنتیجه رفع چین‌ و چروک های دور چشم می‌گردد. بوتاکس را می‌توان برای درمان خطوط اخم در پیشانی و صاف کردن آن‌ها نیز به کار گرفت. تزریق حدود ۱۰۰ دقیقه طول می‌کشد، و هیچ دوره ازکارافتادگی پس از تزریق وجود نخواهد داشت.
هر تزریقی می‌تواند با درد همراه باشد، اما سوزن‌های مورداستفاده در تزریق بوتاکس بسیار کوچک هستند، به‌طوری‌که درد به حداقل می‌رسد. ناحیه تزریق را می‌توان ۱۰-۲۰ دقیقه قبل از تزریق، با یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی یا کیسه یخ بی‌حس نمود. ‌بنابراین شما درد زیادی احساس نخواهید کرد، ‌البته اگر دردی وجود داشته باشد.

تزریق ژل برای رفع چروک دور چشم

اسید هیالورونیک به‌ طور طبیعی در آب حل‌شده و موجب ایجاد تورم در بافت و درنتیجه صاف شدن سطح پوست می‌گردد. نتایج رفع چین و چروک دور لب و دور جشم ها تقریباً بلافاصله پس از درمان قابل‌ مشاهده است و به‌طور معمول تا دوازده ماه دوام دارد. همچنین، از آنجایی‌ که ژل از ماده‌ای ساخته‌شده که به‌ طور طبیعی در بدن یافت می‌شود، نیازی به تست آلرژی قبل از درمان نمی‌باشد.

عملکرد تزريق ‍ژل چگونه است

محصول غنی از اسید هیالورونیک به‌ طور یکنواخت به پوست تزریق می‌گردد. مقادیر مناسب از محصول از طريق سوراخ‌های متعدد ایجادشده توسط سوزن در طول هر چین تزریق می‌شود. همچنین امکان توزيع ژل در طول چین‌ و چروک از طریق سوراخ‌های ایجادشده در دو طرف چين به‌وسیله کانولا الاستیک وجود دارد. پس از تزريق،‌ پزشك با ماسا‍ژ محل، محصول را به‌ طور يكنواخت در سطح پوست پخش می‌کند.این روش در بر طرف کردن پف دور چشم نیز نقش دارد.

آیا به بی‌حسی موضعی نیاز دارم؟

به‌ طور معمول یک کرم بی‌حس‌کننده ۴۰-۳۰ دقیقه قبل از تزریق بر روی محل مالیده می‌شود. همچنین می‌توان يك بی‌حسی موضعی که به‌طورمعمول در جراحی دندان استفاده می‌شود،‌ را به محل سوراخ‌ها تزریق کرد، به‌طوری‌که این نواحی بی‌حس شده و ناراحتی به حداقل برسد. اما در هر صورت، پزشک باید از واکنش‌های آلرژیک احتمالي آگاه باشد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ، که نتایج بلندمدت با ماندگاری ۲-۱ سال را ارائه می‌دهد، یک روش غیر جراحی است و برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند تحت عمل جراحی قرار گیرند. کاهش چین‌ و چروک و خطوط ریز دور چشم تقریباً بلافاصله پس از درمان قابل‌مشاهده است و هیچ دوره ازکارافتادگی وجود ندارد.

فرآیند لیفت با نخ

قبل از لیفت با نخ، یک کرم بی‌حس‌کننده برای بی‌حس کردن پوست و به حداقل رساندن هرگونه درد یا ناراحتی به ناحیه درمان مالیده می‌شود. نخ‌ها به ناحیه اطراف گیجگاه وارد می‌شوند و کل فرآیند حدود ۴۰-۳۰ دقیقه طول می‌کشد. شما یک احساس سوزن سوزن شدن جزئی شبیه به طب سوزنی را تجربه می‌کنید، اما دردناک نمی‌باشد.
نخ‌ها بسته به محل درمان،‌ ممکن است ازلحاظ طول و ضخامت با یکدیگر متفاوت باشند. نخ‌های کوتاه‌تر به‌طورکلی برای درمان خطوط ریز اطراف ناحیه چشم استفاده می‌شوند. نخ‌های ضخیم‌تر نیز ممکن است به‌عنوان جایگزینی برای بوتاکس استفاده شوند، و برای درمان چین‌ و چروک پیشانی به عضلات این ناحیه وارد شوند. دکتر سالومه سالاریان در مورد درمان‌های مناسب برای نواحی خاص به‌منظور رسیدن به نتایج بهینه به شما مشاوره می‌دهد.

لیزر

جوان‌سازی از طريق لیزر روشی است که از یک ابزار گرز مانند ليزر برای حذف لایه‌های فوقاني پوست در گوشه چشم و رفع چین‌و چروک دور چشم استفاده می‌کند. این روش گاهی “لایه‌برداری لیزری” نیز نامیده می‌شود، زيرا موجب زدودن سلول‌های قدیمی ، رفع چروک زیر چشم  و نمایان شدن سلول‌های جدید و جوان‌ می‌شود.
لیزر همچنین لایه‌های زیرین پوست را برای افزایش تولید کلاژن، حرارت داده و باعث تحریک قابلیت التیام پوست در ناحيه درمان و ظهور پوستی نرم و درمان چروک دور چشم می‌گردد.

چگونه برای عمل آماده شوم

پیش از عمل، دکتر سالومه سالاریان معمولاً سابقه پزشکی بیمار را بررسی کرده و یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. در این زمان پزشک و بیمار در مورد انتظارات، خطرات بالقوه و نتایج عمل با یکدیگر به گفتگو می‌پردازند.

فرآیند

در ابتدا، پرتو لیزر با تاباندن امواج کوتاه و پيوسته انرژی به ناحیه اطراف چشم‌ها موجب حذف لايه فوقاني پوست (اپیدرم) شده و پوستی روشن‌تر، شفاف‌تر و صاف‌تر را نمايان می‌سازد. به‌ منظور لایه‌برداری ایمن سطح پوست، زدودن سلول‌های مرده پوست، و صاف شدن چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز از نور ليزر سطح پايين استفاده می‌شود. با حذف سلول‌های مرده توسط لیزر، پوست براق جدید نمايان می‌شود.

 

امتیاز دهید...
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

«پست قبلی

پست بعدی»

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط